راهنمای انتخاب تختخواب مناسب برای اتاق خواب ساده

راهنمای انتخاب تختخواب مناسب برای اتاق خواب ساده

به قلم: مهشید بختیاری

قطعا تا به حال عبارات استایل ساده، دکوراسیون ساده، سبک زندگی ساده و مینیمال، سرویس خواب ساده و … زیاد به گوشتان خورده است. سادگی همیشه پرطرفدار بوده است و سبک‌های ساده تا به امروز هرگز از مد نیفتاده‌اند و قدیمی نشده‌اند. ساده‌پسندی در همه ابعاد زندگی نقش دارد، از جمله در دیزاین داخلی خانه و چینش دکوراسیون. در این مطلب با همراهی مجموعه گروه صنایع چوبی ماسو می‌خواهیم برای آن دسته از افراد که طرفدار سبک ساده و مینیمال هستند درباره چیدمان اتاق خواب صحبت کنیم و اختصاصا به موضوع تختخواب مناسب برای اتاق خواب ساده بپردازیم. با ما همراه باشید تا به شما یاد بدهیم که چطور در اتاق خواب خود یک دکوراسیون ساده و شیک داشته باشید.

تابلو فرش ریحان

اتاق خواب ساده و مینیمال را چگونه بچینیم؟

این روزها ساده‌گرایی یا مینیمالیسم در دکوراسیون خانه‌ها به فراوانی دیده می‌شود. دوری از تجملات و دغدغه‌های اضافی و رو آوردن به المان‌های ساده بدون تکلف همان چیزی است که طراحان داخلی به شدت به آن علاقمندند. وقتی از یک روز شلوغ و پرهیاهو به اتاق خوابتان پناه می‌برید تا کمی استراحت کنید و انرژی از دست رفته را بازیابید هیچ چیز بهتر از یک اتاق خواب خلوت و آرامش‌بخش نمی‌تواند خستگیتان را در بیاورد. اما فکر می‌کنید یک تخت خواب مناسب برای اتاق خواب ساده در قلب یک دکوراسیون مینیمال چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی ساده

در یک اتاق خواب مینیمالیستی هرچیز در ساده‌ترین شکل و حالت خود قرار دارد. بنابراین تختخواب هم باید متناسب با فضای اتاق بوده و یک فرم ساده و کم‌جزئیات داشته باشد. یک تختخواب ساده برای جوان‌ها نسبت به افراد مسن و میانسال که در عصر سنتی زندگی کرده‌اند جذابیت بیشتری دارد. زیرا در عصر امروز یک اتاق خواب ساده و خلوت محلی برای فرار کردن از روزمرگی‌ها و شلوغی‌هاست و مزیت فوق‌العاده ساده و در دسترس بودن را با خود به همراه دارد. برخلاف تختخواب‌هایی که برا دکورهای کلاسیک طراحی می‌شوند و دارای تاج‌های بلند و کارشده و چوب منقش و ابزارخورده هستند تختخواب مناسبی که برای اتاق خواب ساده انتخاب می‌کنیم باید دارای زوایای ساده، بدون نقش‌های شلوغ و تزئینات اضافی باشد تا چشم را خسته و درگیر نکند و به تم کلی اتاق خواب بیاید.

جنس مناسب

از میان متریال‌های وجود برای ساخت تختخواب، سرویس خواب‌های چوبی به راحتی در اغلب خانه‌ها با هر متراژی مورد استقبال قرار گرفته است. تخت خواب‌های چوبی با توجه به نوع ساخت و میزان تراشکاری و حکاکی‌هایی که روی آن‌ها انجام می‌شود می‌توانند برای هر نوع دکوراسیونی مناسب باشند. یک تختخواب چوبی مینیمال برای یک اتاق ساده می‌تواند انتخاب بسیار شایسته و معقولی به نظر برسد.

کاربردی بودن

جای تعجب ندارد اگر بگوییم که دکوراسیون‌های مینیمالیستی به شدت مورد توجه صاحبان آپارتمان‌هایی است که دوست دارند حداکثر استفاده را از فضای خانه خود داشته باشند. دکوراسیون ساده در زندگی‌های فشرده امروزی بسیار کاربردی است، زیرا از هرگونه لوازم و تزئینات حاشیه‌ای و غیرضروری دوری می‌کند و تمام تمرکز خود را بر روی کاربردی بودن می‌گذارد. اگر خانه شما نیز متراژ کمی دارد و به دنبال یک تخت خواب مناسب برای اتاق خواب ساده خود هستید بهتر است به فکر تختخوابی باشید که در کنار ساده بودن خود، دارای قفسه‌ها، کشوها و فضای اضافی برای جا دادن وسایل باشد. در این صورت است که می‌توانید مدیریت اتاق خواب خود را در دست بگیرید و از تمامی فضاها به شکلی بهینه استفاده کنید.

ترکیب رنگ مناسب

اگر دکوراسیون اتاق خوابتان را چیده‌اید و حالا به دنبال یک تخت خواب مناسب برای اتاق خواب ساده خود می‌گردید علاوه بر طرح و مدل، باید حواستان به ترکیب رنگ و تناسب آن با رنگ غالب دکوراسیون باشد. در یک چیدمان مدرن دستتان در انتخاب رنگ باز است. فرقی نمی‌کند اتاق خوابتان دخترانه است یا پسرانه، در هر صورت اختیار دارید رنگی را انتخاب کنید که با روحیاتتان هماهنگی بیشتری دارد. اگر دوست دارید یک دکوراسیون موقر و شکیل داشته باشید و زیاد هم درگیر بازی رنگ‌ها نشوید بهتر است به انتخاب تختخواب‌های چوبی اولویت بدهید. چوب علاوه بر آن که با رنگ طبیعی خود به فضای اتاقتان انرژی فوق‌العاده‌ای می‌بخشد با همه مدل چیدمانی همخوانی دارد. می‌توانید مدل‌های شیک و متنوعی از تختخواب را در صفحه گروه تولیدی ماسو مشاهده کنید.

ابعاد مناسب

مهمترین ویژگی که یک تخت خواب مناسب برای اتاق خواب ساده می‌تواند داشته باشد این است که تمام فضای اتاق شما را نمی‌گیرد و برای اتاق خواب‌های کوچک هم مناسب است. یک تختخواب کلاسیک اساسا حجیم و دارای ابعاد بزرگ است و فقط می‌تواند در اتاق خواب‌های بزرگ و متراژ بالا خودنمایی کند. اما تختخواب ساده در هر نوع دکوراسیونی شیک و زیبا به نظر می‌آید.

تخت مناسب برای اتاق خواب ساده زوجین

اغلب زوج‌های جوان هنگام خرید لوازم منزل جدیدشان به خرید وسایل شیک و ساده تمایل بیشتری نشان می‌دهند و غالبا طرفدار سبک ساده و مینیمال هستند. زیرا ساده بودن یکی از ویژگی‌های دکوراسیون مدرن است و جوان‌ترها هم عاشق مدرنیسم و امروزی بودن هستند. به همین دلیل تخت خواب‌های دونفره در بسیاری مواقع در فرم‌های ساده و به دور از تزئینات خاص طراحی می‌شود. پیشنهاد ما به زوج‌های جوان و مدرن‌پسند این است که هنگام خریدن جهیزیه، نیاز نیست یک سرویس خواب کامل بخرید و تنها به خرید وسایل ضروری و کاربردی بسنده کنید. همچنین سرویس خوابی را انتخاب کنید که دارای تاج ساده و چوب مرغوب باشد. زیرا مهم است که شما در ابتدای زندگی با یک چیدمان درست و اصولی فضایی را فراهم کنید که در آن کمترین درگیری ذهنی و بیشترین احساس آرامش را داشته باشید.

توصیه آخر ما این است که اگر آپارتمان‌نشین هستید و به دنبال یک تختخواب مناسب برای اتاق خواب ساده خود می‌گردید بهتر است انتخاب تختخواب چوبی رنگ روشن را در اولویت قرار بدهید. زیرا این مدل تختخواب علاوه بر آن که با منظره طبیعی خود حس لوکس بودن بی‌نظیری به فضا می‌بخشد، به دلیل روشن بودن رنگ خود کوچکی فضا را دور می‌زند و اتاق را بزرگتر و دلبازتر از آنچه که هست جلوه می‌دهد.

حرف آخر

در مطالب بالا تلاش کردیم تا با توضیحاتی درباره سبک چیدمان دکوراسیون مدرن شما را در انتخاب یک تختخواب مناسب برای اتاق خواب ساده راهنمایی کنیم. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و دوست دارید نمونه کارهای متنوعی از تختخواب‌های چوبی ساده و مینیمال مشاهده کنید می‌توانید از کارشناسان گروه صنایع چوبی ماسو کمک بگیرید و دکوراسیون اتاق خوابتان را با محصولات ماسو جذاب‌تر کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه