تختخواب یک نفره مینیمال؛ بهترین‌ها را انتخاب کنید

تختخواب یک نفره مینیمال؛ بهترین‌ها را انتخاب کنید

به قلم: مهشید بختیاری

بعد از گذراندن یک روز شلوغ و خسته‌کننده هیچ چیز مانند دراز کشیدن روی یک تختخواب یک نفره دنج و راحت لذت‌آور و آرامش‌بخش نیست. علی‌الخصوص اگر تختخواب اتاقتان را مطابق با سلیقه و روحیات خود خریداری کرده باشید. برخلاف یکی دو دهه پیش که تخت‌های تاجدار کلاسیک و پرجزئیات طرفداران زیادی داشتند این روزها تختخواب‌های ساده و مینیمال ترند شده‌اند و برای دکوراسیون‌های مدرن بهترین انتخاب هستند.اگر شما هم عاشق سادگی هستید و دوست دارید چیدمان منزلتان شیک و خلوت باشد این مقاله مخصوص شماست. ما در این مقاله به کمک گروه تولیدی ماسو قصد داریم درباره تختخواب یک نفره مینیمال بیشتر صحبت کنیم و درمورد خرید سرویس خواب اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار بدهیم. با ما همراه باشید.

چوب و هنر

ویژگی‌های تختخواب یک نفره مینیمال چیست؟

اولین قدم برای چیدن یک دکور ساده و مینیمال این است که ببینید واقعا به این سبک از دکوراسیون علاقه دارید یا خیر! حقیقت آن است که خانه شما اولین و آخرین پایگاه آرامش روحی شماست. اگر زندگی شما به سمت پیچیدگی و هرج و مرج پیش می‌رود و شما به دنبال راهی برای رسیدن به آرامش و دوری از شلوغی هستید یعنی باید خانه را با ساده‌ترین وسایل بچینید و فضایی خلوت و کم‌وسیله به وجود بیاورید. اگر شناخت کافی از دکورهای مینیمال ندارید اصلا نگران نباشید. ما به شما می‌گوییم که چطور یک اتاق خواب ساده و مدرن بچینید و از چه وسایلی در دکوراسیون آن استفاده کنید.

فرم ساده

مهم‌ترین مشخصه‌ای که تخت خواب یک نفره مینیمال دارد استفاده از خطوط ساده و مستقیم در آن است. در طراحی این مدل تختخواب از حداقل تزئینات و عناصر بصری استفاده می‌شود و الگوهای پیچیده و نقش‌های شلوغ در این سبک سرویس خواب جایی ندارند.

رنگ‌های خنثی

رنگ‌ها می‌توانند در ظاهر دکوراسیون خانه شما معجزه کنند. در سبک مینیمالیسم استفاده از رنگ‌های خنثی در دیوارها، کفپوش و وسایل اتاق رایج‌تر است. رنگ‌های سفید، خاکستری، قهوه‌ای روشن، کرمی و … به عنوان رنگ غالب اتاق انتخاب می‌شوند. در این سبک سعی نکنید از رنگ‌های مختلف استفاده کنید زیرا مینیمالیسم طرفدار دکوراسیون‌های تک‌رنگ است. یعنی استفاده از یک پالت رنگی ساده در این سبک معمول‌تر است و نتیجه نهایی کار را زیباتر می‌کند.

تختخواب یک نفره مینیمال در این دکوراسیون ساده جایگاه خاصی دارد. خوب است که رنگ تختخواب را متناسب با مابقی وسایل اتاق انتخاب کنید، اما اگر به تخت‌های رنگ‌شده علاقه ندارید می‌توانید به مدل‌های چوبی و ساده با رنگ طبیعی فکر کنید.

تعادل و هارمونی

شاید در یک دکوراسیون کلاسیک که پر از جزئیات و خرده‌ریزهای کوچک و بزرگ است نتوان به راحتی در فضا تعادل ایجاد کرد. اما در سبک مینیمال می‌توانید بدون دردسر یک فضای کاملا متقارن و هارمونیک خلق کنید. اگر عاشق سادگی هستید باید بدانید که در چیدن یک اتاق خواب مینیمال باید همه وسایل جاگیر و اضافی را دور بریزید و تنها به لوازم کاربردی بسنده کنید. اغلب وسایلی که در سبک مینیمال تولید می‌شوند دارای تقارن ظاهری هستند زیرا تقارن ذهن بیننده را نظم می‌بخشد و او را از درگیری‌های چشمی و فکری دور نگه می‌دارد. تختخواب یک نفره مینیمال هم معمولا یک طراحی متقارن دارد تا در ترکیب با دیگر وسایل اتاق خواب ناهماهنگ به نظر نیاید و وحدت و یکپارچگی عناصر را به هم نریزد.

فضای ذخیره‌سازی

در صورتی که یک اتاق خواب با دکوراسیون عالی داشته باشید اما در آن فضایی برای ذخیره‌سازی وسایلتان در اختیار نداشته باشید اتاق شما قوانین سبک مینیمال را نقض می‌کند و زیاد هم خلوت و منظم به نظر نمی‌رسد. بعنوان مثال تصور کنید که در اتاق خوابتان فضایی برای جا دادن کیف و کفش و لوازم اضافی ندارید، در این صورت تمام زحمات شما برای طراحی یک دکوراسیون مینیمال هدر می‌رود. بنابراین توصیه اکید ما این است که اگر اتاق کوچکی دارید هنگام خرید تختخواب مدل کشودار و باکس‌دار آن را انتخاب کنید و از نامرتب دیده شدن اتاق جلوگیری به عمل بیاورید.

تختخواب یک نفره مینیمال دخترانه

درست است که در تولید تختخواب دخترانه معمولا از تزئینات خاص و جذاب استفاده می‌کنند و دخترها بیشتر از پسرها عاشق جزئیات هستند، اما باز هم تخت‌های یک نفره مینیمال طرفداران خاص خودش را دارد. ظرافتی که در عین سادگی در طراحی تختخواب یک نفره مینیمال هست باعث می‌شود این مدل تختخواب در یک اتاق خواب دخترانه حسابی بدرخشد. اگر دوست دارید یک تختخواب چوبی برای اتاق دخترتان انتخاب کنید اما در عین حال ویژگی دخترانه بودن آن را نیز حفظ کنید می‌توانید با رنگ‌آمیزی‌های خاص به آن هویت ببخشید. مثلا استفاده از رنگ‌های صورتی، آبی آسمانی، یاسی و ارغوانی باعث ایجاد یک فضای آرامش‌بخش و زیبا برای فرزندتان خواهد شد.

تختخواب یک نفره مینیمال پسرانه

تختخواب یک نفره مینیمال چوبی بدون هیچ تغییری برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه در هر رده سنی کاملا مناسب است. زیرا رنگ قهوه‌ای چوب از آن رنگ‌های سنگین و باوقار است که موردپسند اغلب پسرها واقع می‌شود. البته همانطور که در پاراگراف بالا ذکر کردیم یک تخت ساده چوبی کاملا اسپرت است، یعنی دخترانه و پسرانه ندارد و هر اتاقی را به یک فضای لوکس و مدرن تبدیل می‌کند.

حرف آخر

اگر این مقاله را تا انتها خوانده باشید به اهمیت مدل و کیفیت سرویس خوابی که انتخاب می‌کنید پی برده‌اید. دکوراسیون مینیمال این روزها مخصوصا در میان جوانان بسیار پرطرفدار است. به همین دلیل این مقاله را به معرفی تختخواب یک نفره مینیمال اختصاص دادیم تا شما را با این سبک محبوب و زیبا بیشتر آنا کنیم. اگر شما هم به کیفیت خوابتان اهمیت می‌دهید و دوست دارید یک اتاق مدرن و مینیمال با سرویس خواب شیک و لاکچری داشته باشید می‌توانید به صفحه پروفایل صنایع چوبی ماسو سر بزنید و برای سفارش محصول با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه