جدیدترین وسایل اتاق کودک را از کجا بخریم؟

جدیدترین وسایل اتاق کودک را از کجا بخریم؟

به قلم: مهشید بختیاری

فرزند دلبند شما نیازمند فضایی شخصی برای رشد دادن خلاقیت و ایجاد آرامش است. وجود یک محیط مناسب برای خواب، استراحت، بازی، سرگرمی، فعالیت های ذهنی و … امروزه یکی از ضروری ترین نیازهای فرزند شما محسوب می شود و از آن جایی که اتاق خواب کودک یا نوجوان تاثیر مستقیمی بر روی روحیات، افکار و خلق و خوی او دارند، دیزاین و چیدمان وسایل آن باید با حساسیت و وسواس زیادی از سوی والدین صورت بپذیرد. در این مطلب به شوروم مجموعه وینه چوب بعنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان مبلمان اتاق کودک و نوجوان رفته ایم تا با ویژگی های مبلمان اتاق خواب کودک بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم برای راحتی فرزندتان اهمیت زیادی قائل هستید در این شوروم همراه ما باشید.

سرویس خواب بالسا

در انتخاب مبلمان اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

اتاق کودک یکی از اصلی ترین بخش های خانه است که معمولا در معرض دید مهمانان قرار می گیرد. از طرفی در سال های اخیر به دلیل افزایش آگاهی والدین، مقوله خرید مبلمان اتاق کودک قوت گرفته است و تولیدکنندگان در پی عرضه محصولات خاص و باکیفیت به بازار در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر هستند. بنابراین پیش از خرید هر وسیله ای برای اتاق کودک بهتر است در ابتدا با ویژگی های یک مبلمان مناسب که با نیازهای کودک تناسب داشته باشد آشنا شوید.

تم و زمینه مناسب

اولین چیزی که پدر و مادرها هنگام دیزاین اتاق کودک مدنظر قرار می دهند انتخاب یک تم و زمینه کلی برای ظاهر اتاق خواب است. اگر همان ابتدا یک تم برای اتاق مشخص کنید خریدن وسایل اتاق از بازار راحت تر می شود، زیرا همه چیز را مطابق با تمی که انتخاب کرده اید خریداری می کنید. در حال حاضر تم شخصیت های معروف انیمیشنی، ماشین های کارتونی، تم پرنسس یا شاهزاده خانم برای اتاق کودک ترند است و در ابتدای لیست والدین قرار می گیرد.

اگر می خواهید اتاق فرزندتان خیلی هم بچگانه به نظر نرسد و به درد سالهای آینده او نیز بخورد بهتر است از زمینه های عمیق تر و مفهومی تر مانند موسیقی یا طبیعت بهره بگیرید. چنین اتاق خواب هایی همراه با کودک رشد می کنند و دیگر نیاز نیست چند سال بعد دردسرهای تغییر دکوراسیون اتاق را به جان بخرید.

ایمنی کافی

اولین مساله ای که در خرید مبلمان اتاق کودک باید به آن توجه ویژه داشته باشید موضوع امنیت فرزند عزیز شماست. بالاخص اگر کودک شما در سنین پایین تر قرار دارد و هنوز نمی تواند تعادل خود را حفظ کند و متوجه خطرات پیرامون خود نیست، توجه به ایمنی وسایل یک ضرورت مهم به شمار می رود. در این راستا استفاده از مبلمانی که ارتفاع کمی دارند و دارای لبه های نرم هستند می تواند به سلامت کودک کمک کند.

طراحان داخلی توصیه می کنند که در اتاق کودک حتی الامکان از وسایل کاربردی استفاده شود تا اتاق خلوت، ایمن و راحت باشد. رفت و آمد و تردد مداوم کودک در یک اتاق شلوغ و پروسیله با کمدهای حجیم دارای اتصالات نامناسب که هر لحظه امکان سقوط آن وجود دارد می تواند برای فرزند شما شدیدا مخاطره آمیز باشد.

متریال مناسب

کودکان نسبت به بزرگسالان دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند و استعداد حساسیت و بیماری بالاتری دارند. به همین خاطر در ساخت وسایل اتاق کودک باید از مواد و متریال ایمن استفاده کرد. بعنوان مثال پارچه هایی مانند روتختی، ملحفه، پتو و … باید کم پرز و ضدآلرژی باشند تا به بدن کودک آسیب نزنند.

رنگ و الگو

دنیای رنگ ها برای کودکان دنیایی جذاب و بی انتهاست. البته که کودکان در سنین پایین قدرت انتخاب ندارند و معمولا پدر و مادرها درباره سبک طراحی و دیزاین اتاق کودکشان نظر می دهند. از طرفی رنگ بندی اتاق کودک هیچگونه محدودیتی ندارد و شما می توانید از هر پالت رنگی استفاده کنید. اما فراموش نکنید که از لحاظ روانشناسی انتخاب رنگ های لطیف و ملایم برای اتاق کودک گزینه بهتری است. زیرا رنگ غالب اتاق مستقیما بر روان و اخلاقیات کودک اثرگذار است.

بعنوان یک پیشنهاد می توانید در رنگ بندی اتاق از یک رنگ غالب ملایم و شاد مانند رنگ آبی آسمانی، صورتی کمرنگ یا کرم استفاده کنید و در کنار آن جهت ایجاد تنوع بصری رنگ های مکمل یا متضاد را به کار ببرید.

البته که بهتر است با برچسب ها و پوسترهای شلوغ و درهم و برهم به اتاق کودک جلوه ای نامنظم ندهید، اما استفاده از چند عکس یا لگو از قهرمان کارتونی موردعلاقه فرزندتان می تواند او را به هیجان بیاورد و فضای شاد و خلاقانه ای را ایجاد کند.

بنابراین می توانیم بگوییم رعایت کردن این نکات در طراحی اتاق کودک الزامی است:

  • مبلمان اتاق باید ایمن، باکیفیت و متناسب با سن کودک باشد.
  • اتاق خواب منعکس کننده شخصیت کودک یا نوجوان است.
  • فضای اتاق باید انگیزه بخش و آرامش دهنده باشد.
  • دکوراسیون اتاق کودک باید راحت و منعطف باشد.
  • فضای اتاق باید چندمنظوره و بهینه باشد.
  • مبلمان باید دوام و کیفیت لازم را تامین کند.
  • رنگ آمیزی اتاق باید درست و اصولی انتخاب شود.

 حرف آخر

تزئین دکوراسیون اتاق کودک و نوجوان سختی های خاص خودش را به همراه دارد و نسبت به چیدمان اتاق بزرگسال بسیار متفاوت است. در دوران قدیم معمولا فرزندان یا اتاق نداشتند و یا اگر خوش شانس بودند و فضایی شخصی به آن ها داده می شد، خیلی به دیزاین و سبک دکوراسیون داخلی اتاق اهمیت داده نمی شد. اما امروزه کودکان مدرن دیگر چنین چیزی را قبول نمی کنند. عین حقیقت است اگر بگوییم در حال حاضر چیدن اتاق کودک از اتاق والدین مهمتر شده و حتی زیباتر از آن طراحی می شود. بنابراین بهتر است در مقوله دیزاین اتاق کودک و نوجوان کار را به کاردان بسپارید تا نتیجه ای رضایت بخش را تجربه کنید.

مجموعه وینه چوب با بکارگیری طراحان و مجریان مجرب و با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا در کنار متریال و یراق آلات مرغوب و باکیفیت اقدام به تولید مبلمان اتاق کودک و نوجوان کرده و بزرگترین گام ها را در جهت جلب رضایت مشتری برمی دارد. اگر شما هم قصد دارید برای اتاق فرزند دلبندتان مبلمانی شیک و باکیفیت سفارش بدهید می توانید به سایت شرکت وینه چوب مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه