درب پاکتی “Pocket door” چیست و چه کاربردی دارد؟ +فیلم

درب پاکتی “Pocket door” چیست و چه کاربردی دارد؟ +فیلم

به قلم: نرگس مهردادیان

درب پاکتی

درب پاکتی “Pocket door" که با نام درب جیبی هم شناخته می‌شود، نوعی درب کشویی است که هنگام باز شدن کامل، در محفظه‌ای در دیوار کناری ناپدید می‌شود یا اصطلاحا داخل جیب می‌رود! درب‌های پاکتی راه‌کاری برای پنهان کردن فضاهای کاربردی هستند تا تنها در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرند. هنگام باز و بسته شدن، درها روی غلتک‌های آویزان شده از مسیر حرکت می‌کنند و در کابینت و دیوار کناری پنهان می‌شوند. در ادامه با این درب پاکتی کاربردی و جدید بیشتر آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

پاکت در از چه متریالی ساخته می‌شود؟

درب‌های پاکتی ظرافت فوق العاده‌ای دارند. می‌توانند ساده باشند یا سخت افزار مدرن‌تری داشته باشند تا به شیوه‌ای خاص باز و بسته شوند. در رنگ‌ها و جنس‌های متنوع مانند چوب، ام دی اف یا شیشه‌های مات ساخته می‌شوند.

درب پاکتی چطور حرکت می‌کند؟

درب پاکتی چطور حرکت می‌کند؟

این درب‌ها روی غلتک‌های معلق در مسیر بالایی یا در برخی موارد روی مسیرهایی که برای جهت‌دهی آن‌ها در کف درب تعبیه می‌شود، حرکت می‌کنند. درب‌های جیبی بسته به اندازه دهانه می‌توانند به صورت تک در یا دو در ساخته شوند.

مزایای درب‌های پاکتی

مزایای درب‌های پاکتی

  • مناسب هر سبک دکوراسیون: انواع درهای جیبیبا متریال گوناگون ساخته می‌شوند و برای هر دکوراسیونی از سنتی گرفته تا مدرن و امروزی مناسب هستند.
  • صرفه‌جویی در فضای خانه: نصب یک در پاکتی به جای درب لولایی می‌تواند حدود ۰.۹۳ مترمربع از فضای کف را آزاد کند. این درب‌های به اصطلاح کم‌جا، راه مناسبی برای صرفه‌جویی در فضای خانه‌های شهری امروزی با متراژ کم هستند.
  • کاربردی در فضاهای مختلف: این درب‌ها در اتاق‌ خواب‌های کوچک، کمد دیواری، لاندری روم، اتصال دو فضا به یکدیگر، ایجاد فضای خصوصی در یک فضای بزرگ مانند پنهان کردن آشپزخانه در فضای اداری، حمام، اتاق ابزار یا دفتر کار در خانه بسیار کاربردی هستند.
  • جداسازی سبک‌ها و رنگ‌های مختلف: درب‌های جیبی در طراحی داخلی این فرصت را می‌دهند تا رنگ‌ها و بافت‌ها را بدون ریسک استفاده کنید. چراکه درب‌ها بیشتر اوقات پنهان هستند.

پاکت در مناسب هر سبک دکوراسیون

معایب درب‌های پاکتی

  • نصب و تعمیر دشوار: درهای پاکتی روی سیستم ریل کار می‌کنند و به داخل حفره کابینت یا دیوار می‌چرخند، و قطعاتشان مخفی است. بنابراین نصب و تعمیر آن‌ها سخت‌تر است. سیستم مسیر باید در چارچوب کابینت یا دیوار تعبیه شود کهبه اندازه‌گیری‌های دقیق و تکنیک‌های نصب خاص نیاز دارد.
  • امنیت و استحکام کمتر نسبت‌به دیگر درب‌ها: از آنجایی کهدرهای جیبیباید داخل حفره کابینت یا دیوار روی یک مسیر بلغزند، نازک‌تر از درب‌های لولایی سنتی هستند و استحکام کمتری دارند. به جای دستگیره معمولی از چفت استفاده می‌کنند که نسبت به سیستم قفل ایمنی کمتری دارد.

درب‌های پاکتی مدرن و امروزی

و در آخر

درب‌های پاکتی نه تنها مدرن و امروزی بلکه بسیار هم کاربردی هستند. اخیرا در خانه‌های مدرن و مینیمالیستی، شاهد افزایش محبوبیت درهای پاکتی هستیم. در این مدل، درب به جای باز شدن به بیرون، به داخل جیبی که در داخل حفره کابینت یا دیوار که کاملا از دید پنهان است، می‌لغزد. این درب‌ها راهکار بسیار خوبی برای مخفی کردن فضاهایی مانند آشپزخانه هستند تا تنها در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرند.

درب پاکتی در اتاق خواب

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه