در بازسازی منزل با سرامیک‌های لوکس خانه خود را تازه کنید

در بازسازی منزل با سرامیک‌های لوکس خانه خود را تازه کنید

به قلم: مهشید بختیاری

شاید تا یکی دو دهه اخیر در طراحی دکوراسیون داخلی به طراحی کفپوش خانه نسبت به باقی اجزای دکوراسیون کم‌لطفی بیشتری می‌شد و طراحان داخلی هنوز به تاثیر پوشش کف خانه بر زیبایی دکوراسیون به اندازه کافی واقف نبودند. اما با روی کار آمدن متریال‌های مختلف برای پوشش کف و دیوارها نظرها به سمت این بخش از چیدمان جلب شد، به گونه‌ای که امروزه در بازار مصالح ساختمانی متریال‌های پوششی کف و دیوارها از پرفروش‌ترین مصالح هستند. کاشی و سرامیک از قدیمی‌ترین محصولات در این زمینه هستند که نه تنها در گذر زمان از سکه نیفتاده‌اند بلکه به لطف فناوری‌های جدید، هرروز طرح‌ها و مدل‌های شیک‌تر و کاربردی‌تری از آن‌ها به بازار می‌آید. در این مطلب نظر کارشناسان شرکت پیشگامان معماری آریا را درمورد خرید سرامیک‌های لوکس برای خانه و تاثیر آن‌ها در ظاهر دکوراسیون را با هم می‌خوانیم.

تابلو فرش ریحان

خرید انواع سرامیک‌های لوکس برای خانه

اگر از بین متریال‌هایی که می‌توانید بعنوان کفپوش و دیوارپوش استفاده کنید سرامیک را انتخاب کرده‌اید بهتر است پیش از انتخاب طرح و مدل آن به این سوال فکر کنید که چه مدل سرامیکی در چه طرح و رنگی و ابعادی به دکوراسیون خانه شما می‌آید؟ چه سرامیکی با وسایل شما بیشتر ست می‌شود؟ خانه شما کوچک است یا بزرگ؟ چه طرحی از سرامیک برای خانه شما با این متراژ مناسب‌تر است؟ شما به سرامیک‌های مات بیشتر علاقه دارید یا دوست دارید کف سالن پذیرایی بدرخشد و لوکس‌تر به نظر برسد؟ اگر پاسخ این سوال‌ها را می‌دانید یعنی وقت انتخاب کردن یک مدل از سرامیک‌های لوکس برای خانه فرا رسیده است.

سرامیک طرح سنگ

شاید این نوع سرامیک را در دکوراسیون‌های ژورنالی و دیزاین خانه‌های لوکس و بزرگ دیده باشید. جلوه لاکچری و بی‌نظیری که سرامیک طرح سنگ به فضای خانه می‌بخشد باعث پرفروش بودن این سبک از سرامیک شده است. شاید فکر کنید سرامیک‌هایی که از طرح خاص و یکپارچه‌ای برخوردار نیستند ممکن است زیبا به نظر نیایند اما پس از اجرای سرامیک‌های طرح سنگ متوجه می‌شوید که یک دکوراسیون مدرن الگو و پترن منظم و تعریف‌شده نمی‌شناسد و شما با هر طرحی از سرامیک می‌توانید جلوه مجللی به خانه ببخشید.

سرامیک طرح چوب

عاشقان طبیعت و دکورهای روستیک، سنتی، کلاسیک و آنتیک خوب می‌دانند که استفاده از متریال چوب در چینش دکوراسیون چه انرژی فوق‌العاده‌ای در خانه به جریان می‌اندازد. به عقیده کارشناسان شرکت پیشگامان معماری آریا سرامیک‌های مدرن طرح چوب جایگزین خوبی برای پارکت‌ها و کفپوش‌های چوبی هستند. آن‌ها به خوبی چوب حس طبیعت را القا می‌کنند و استحکام بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری که نسبت به چوب دارند باعث شده است تا طرفداران بیشماری داشته باشند.

سرامیک مدرن براق، مات و ساده

شاید این جمله را شنیده باشید که «زیبایی در سادگی است». این شعار معروف مدرن‌پسندان است که سعی می‌کنند فضای خود را با کمترین تشریفات و تزئینات بدون هیچ نقش و نگار اضافی بچینند. یکی از انواع سرامیک‌های لوکس برای خانه سرامیک‌های ساده و براق هستند که در عین سادگی اصالت و جذابیت خود را از دست نمی‌دهد و هیچوقت دمده نخواهد شد. این مدل سرامیک اگر در رنگ‌های روشن اجرا شود در خانه‌های کوچک و نقلی جلوه بیشتری دارد، زیرا براقیت و درخشندگی آن باعث انعکاس نور شده و خانه را از آنچه که هست بزرگتر و وسیع‌تر نشان می‌دهد.

سرامیک‌های لوکس طرح اسلب

در میان انواع مدل‌های کاشی و سرامیک، سرامیک اسلب طرح خاصی است که به خوبی حس لوکس بودن را منتقل می‌کند و سرامیک اسلب به و سرامیک‌هایی گفته می‌شود که ابعاد بزرگی دارند و به علت داشتن بندهای کمتر و یکپارچگی بیشتر ظاهری مدرن و بی‌نقص به فضا می‌دهند. این سرامیک‌ها دارای نقوش بزرگ و یکدستی هستند که می‌توانید به جای انواع کفپوش‌ها و حتی فرش و قالی از این نوع سرامیک در دکوراسیون استفاده کنید. ظاهر براق و انعکاس نور فوق‌العاده‌ای که سرامیک‌های اسلب دارند و هم چنین سرامیک های فضای یکدست و مینیمال مات باعث می‌شود دکوراسیون شما مدرن‌تر و لاکچری‌تر از همیشه به نظر بیاید. بنابراین اگر به فکر خریدن یک مدل از سرامیک‌های لوکس برای خانه هستید پیشنهاد می‌کنیم به سرامیک‌های طرح اسلب هم نگاهی بیندازید.

مدل‌های ترکیبی سرامیک

به لطف خلاقیت و جسارت طراحان داخلی این روزها شاهد اجرای طرح‌های ترکیبی جالبی از کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی خانه‌ها هستیم. برخی از معماران به صورت تخصصی طراحی کف خانه را با الگوهای مختلف انجام می‌دهند. بعنوان مثال برای پوشش کف از سرامیک سفید طرح مرمر استفاده کرده و در حاشیه پذیرایی سرامیک‌های تیره نصب می‌کنند. بعضی از صاحبخانه‌ها ترجیح می‌دهند یکی از دیوارهای خانه را به جای رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری با کاشی و سرامیک تزئین کنند. بعنوان مثال در کنار سرامیک کف دیوار پشت تلویزیون با کاشی یا سرامیک با رنگ مکمل یا متضاد طراحی می‌شود تا این دو در کنار یکدیگر جلوه زیباتری خلق کنند.

حرف آخر

مدرن شدن محل زندگی ابتدا به یکسری تغییرات در طراحی داخلی خانه‌ها شروع شد. متریال‌های جدید هرروز به بازار آمدند و افراد بیشتری درصدد مدرن‌سازی فضای منزلشان برآمدند. یکی از این تغییرات خرید و اجرای سرامیک‌های لوکس برای خانه و ایجاد جلوه درخشان‌تر در دکوراسیون داخلی بوده است. در این مقاله درمورد تاثیر سرامیک در دیزاین داخلی صحبت کردیم و حالا نوبت پاسخ دادن به آخرین سوال است: سرامیک خوب و باکیفیت از کجا بخریم؟

شرکت معماری پیشگامان آریا با بکارگیری نیروی متخصص و مواد اولیه مرغوب در زمینه تولید و واردات سرامیک و اسلب پرسلانی، چسب و مواد شیمیایی ساختمان و فرنیچرهای سرامیکی فعالیت می‌کند. شما می‌توانید جهت خرید انواع سرامیک پرسلانی با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه