جایگاه مبلمان مدرن پایه استیل در دکوراسیون خانه‌های ایرانی

جایگاه مبلمان مدرن پایه استیل در دکوراسیون خانه‌های ایرانی

به قلم: مهشید بختیاری

در دنیای دکوراسیون، مبلمان با سبک‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود و در خانه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. به همین علت در بازار مبلمان انواع و اقسام مبل‌های مدرن و کلاسیک به چشم می‌خورد که روز به روز نیز بر تنوع آن‌ها افزوده می‌شود. مبلمان مدرن پایه استیل چند سالی است که با ورود به صنعت مبلمان توانسته است نظرهای بسیاری را به خود جلب کند و تولیدکنندگان این سبک مبلمان در حوزه طراحی و عرضه مدل‌های جدید به بازار رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند. با توجه به آن که هر سبکی از مبلمان برای یک دکوراسیون خاص مناسب‌تر است، فکر می‌کنید مبل‌های پایه استیل به چه نوه چیدمانی بیشتر می‌آیند؟ عمر و دوام مبل پایه استیل نسبت به مبل‌های قدیمی‌تر چگونه است؟ در این مطلب با همراهی مجموعه متال تهران به بررسی ساختار و ویژگی‌های مبلمان مدرن پایه استیل می‌پردازیم. اگر شما هم قصد دارید دستی به سر و روی دکور خانه بکشید و مبلتان را نو کنید این مقاله را تا انتها بخوانید.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

مبلمان مدرن پایه استیل؛ یک مبل مناسب برای خاص‌پسندها

در اصول طراحی داخلی به شیوه مدرن و مینیمال مبل‌ها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. زیرا بخش عمده‌ای از نمای دکوراسیون وابسته به میزان جلوه‌گری مبلمان است. شاید برای خیلی‌ها تفاوتی نداشته باشد که پایه مبل آن‌ها استیل باشد یا چوبی و یا حتی پلاستیکی! ولی بسیاری از افراد تمایل دارند که مبل راحتی که به خانه می‌آورند یک ست نشیمن تک، فانتزی و ظریف باشد. در این موارد است که مبلمان مدرن پایه استیل برای این افراد تبدیل به اولویت اول می‌شود.

تابلو فرش ریحان

مزایای مبلمان مدرن پایه استیل چیست؟

در ادامه به برخی از مزایای بسیار مبل پایه استیل اشاره می‌کنیم:

ظاهر خاص

احتمالا اولین ویژگی که مشتریان را شیفته مبلمان مدرن پایه استیل کرده ظاهر شکیل و منحصربفرد آن است. مبل‌های پایه استیل با پایه‌های براق طلایی، نقره‌ای یا مسی خود در قلب یک دکوراسیون مدرن می‌درخشند و نمای خانه را تحت تاثیر زیبایی خود قرار می‌دهند. همچنین استیل بودن این پایه‌ها علاوه بر براقیت و زیبایی، باعث حرکت راحت مبل بر روی فرش و کفپوش و ایستایی بهتر آن نیز می‌شود.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

سبک بودن

شاید تصور کنید که به دلیل به کار رفتن فلز در ساختار مبلمان، مبل‌های پایه استیل دارای وزن زیادی هستند، اما این تصور درست نیست. زیرا ساختار داخلی و کلاف ابن مبلمان مانند مبل‌های دیگر چوبی است و از لحاظ وزنی فرقی با دیگر مدل‌های مبلمان ندارد. تنها پایه و در برخی موارد قسمت‌هایی از بدنه مبل به شکل فلز سبک طراحی شده و این موضوع تاثیری بر روی وزن نهایی آن نمی‌گذارد.

کیفیت و طول عمر زیاد

فلز یک عنصر قوی و مستحکم است. شاید عده‌ای تصور کنند که ممکن است پایه‌های مبل پایه استیل پس از مدت زنگ بزند و پوسیده شود. اما جالب است بدانید که بخش استیل مبلمان در دو مدل سیلور و فورتیک (طلایی) آبکاری می‌شود. این آبکاری و ایجاد روکش برای فلز باعث می‌شود که پایه‌ها حتی در مناطق شرجی نیز تحت تاثیر رطوبت قرار نگیرند، زنگ نزنند و تغییر رنگ ندهند. بنابراین تصور خوردگی و پوسیدگی پایه‌های استیل مبل به کل منتفی خواهد بود.

از مد نیفتادن

بله! یکی از امتیازات برجسته مبلمان مدرن پایه استیل این است که همیشه زیبا به نظر می‌رسد و از مد نمی‌افتد. با توجه به استقبال بی‌نظیر مشتریان در ایران و خارج از کشور احتمال این موضوع تقریبا صفر است، زیرا فلز انعطاف و قابلیت شکل‌پذیری بیشتری نسبت به چوب دارد. همین موضوع باعث می‌شود که تنوع در تولید محصولات فلزی بیشتر شود و این دسته از مبل‌ها در بازار رونق بیشتری داشته باشد.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

تنوع در طرح

یکی از رموز موفقیت در فروش بالای مبلمان ایجاد تنوع در طرح و مدل است. اگر همین حالا جستجوی کوتاهی در اینترنت داشته باشید می‌توانید طیف گسترده‌ای از مدل‌های مبل راحتی مانند مبل ال، چستر و … را در ابعاد و رنگ‌های مختلف با پایه‌های استیل مشاهده کنید. بنابراین افرادی که به دکوراسیون‌های مدرن و امروزی علاقمندند با کمی گشت و گذار در بازار مبلمان بدون شک مبلی باب سلیقه خود پیدا خواهند کرد.

یک مزیت دیگر مبل پایه استیل این است که به سبب مقاومت بالایی که بخش استیل آن‌ها داراست، طراح می‌تواند تا سر حد امکان برای طراحی پایه‌ها ابتکار و ظرافت به خرج بدهد و حتی یک طراحی سوزنی را در پایه‌های مبلمان رقم بزند تا ترکیبی از ظرافت و استحکام را در کنار هم شاهد باشیم.

مقاوم در برابر خط و خش

یکی از مواردی که در مبلمان پایه چوبی ناخوشایند است و بسیار هم رایج است، خط و خش و زدگی چوب است. خط افتادن و تغییر ظاهر چوب در اثرر ضربه خوردن یا کشیده شدن بر روی زمین حتی در چوب‌های درجه یک هم اتفاق می‌افتد و امکان دارد پایه چوبی مبل دچار ترک‌خوردگی و شکستگی شود. اما این نگرانی در مبلمان پایه استیل تقریبا وجود ندارد.

از طرفی نظافت و شستشوی مبل پایه استیل نسبت به مبل پایه چوبی بسیار آسان‌تر است، زیرا در مورد استیل و فلز دیگر مشکلاتی مانند پف کردن و تبله کردن که در شستشوی چوب اتفاق می‌افتد را نداریم.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

مبل پایه استیل مدرن بخرم یا نه؟

در جواب به این سوال باید بگوییم که انتخاب مدل مبلمان یک موضوع سلیقه‌ای است و هر خانواده با توجه به چیدمان خانه، سلیقه، بودجه و فاکتورهای دیگر مبل دلخواهشان را انتخاب می‌کنند. ویژگی برجسته‌ای که باعث شده است تا مبل مدرن پایه استیل تا این اندازه محبوب واقع شود استایل شیک و جلوه خاصی است که به دکوراسیون می‌بخشد. از طرفی با توجه به استراکچر مبل، جنس پارچه، کیفیت بدنه و پایه‌ها و … این مبلمان در رده‌های قیمتی متنوعی به بازار ارائه می‌شود و مشتریان می‌توانند با هزینه‌ای متوسط یک دست مبل زیبا و باکیفیت تهیه کنند. ضمن آن که مبل پایه استیل در دکورهای مدرن و امروزی نمای بیشتری دارد و ظاهر و دیزاین آن باب طبع مدرن‌پسندان طراحی شده است.

در پایان …

مبلمان مدرن پایه استیل یکی از انواع مبل‌های پرفروش بازار مبلمان هستند. ظاهر شیک و درخشنده این مبل‌های در کنار طراحی خاص و ظریف، دوام و طول عمر بالا، کیفیت بدنه و تنوع در طرح و رنگ باعث شده است تا این مدل مبلمان خیلی زود جایشان را در دکورهای مدرن و امروزی پیدا کنند و جلوه فوق‌العاده‌ای به چیدمان خانه‌ها ببخشند. مجموعه متال تهران با بیش از 25سال سابقه تولید صنایع فلزی، در لاین جدید خود، با استفاده از متریال درجه یک و دستگاه‌های روز دنیا شروع به تولید مبلمان و اکسسوری‌های مدرن نموده است. اگر شما نیز قصد دارید انواع متنوعی از مبل‌های مدرن پایه استیل را مشاهده کنید می‌توانید به صفحه پروفایل مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه