Chidaneh.com placeholder image

17 مزیت مبل پایه استیل | فرق مبلمان پایه استیل با چوبی چیست؟

به قلم: فهیمه مصدرالامور

با تغییر و تحول در صنعت مبلمان علاقه اکثریت افراد به سمت مبل‌های فلزی و یا مبل پایه استیل رفته است. مبلمان پایه استیل به مرور زمان جای مبل‌های پایه چوبی را در بازار گرفته‌اند. در ادامه مقاله به بیان مزیت‌ها و ویژگی‌های جدیدترین مبلمان پایه استیل و کاربرد آنها در دکوراسیون داخلی که نقش عتیقه گران قیمتی در خانه دارند و کلکسیونرهای زیادی به دنبال تهیه انواع قدیمی آن هستند، خواهیم پرداخت.

مبل مدرن پایه استیل چیست؟

مبلمان مدرن پایه استیل یک مبل مستحکم و تشکیل شده به‌واسطه یک اسکلت محکم استیلی بر رویش است که می‌شود سالیان سال بر روی کیفیت و دوام آن حساب کرد. درصورتیکه به موقع اقدام به تعویض پارچه و فوم سرد مبلمان پایه استیل در قسمت تکیه‌گاه و نشیمنگاهشان کنید، تا مدت‌ها چه در خانه و چه در محیط کاری، برایتان کارایی دارند. همچنین قیمت مبل پایه استیل، به نسبت مبلمان‌های خانگی و اداری، بسیار مقرون به صرفه است.

سرویس خواب بالسا
مبل پایه استیل

مزایای مبل پایه استیل

  1. مبل‌های پایه استیل خاص هستند و طرح خاص‌شان باعث می‌شود تا مشتری دیزاین و طراحی منزلش را از منازل دیگر متفاوت کند. مواد سازنده، جنس و متریال پایه‌های مبل با پایه استیل، امکان متمایز شدن این مدل مبل را فراهم کرده و تغییر رنگ به درخواست مشتری هم می‌تواند در آن اتفاق بیفتد.
  2. مبلمان استیل زیبایی ظاهری خیره‌کننده‌ای دارند.
  3. اگر بخواهیم درباره مبل پایه استیل، مزیتی نسبت به سایر طرح‌ها و سبک‌ها بیان کنیم؛ می‌توان به جدید، بروز بودن و زیبایی پایه‌ها و دستگیره‌های براق این سبک مبل اشاره کرد.
  4. مبل پایه استیل از استحکام خوبی برخوردار است و بنابراین طول عمر بالایی نیز دارد.
  5. مقاومت در برابر خط و خش از ویژگی‌های دیگر مبلمان با پایه استیل است.
  6. قابلیت تمیزی آسان، از دیگر مزایای مبل پایه استیل است.
  7. قابلیت طراحی در طرح‌ها و رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در انتخاب بهترین پارچه مبل استیل و انتخاب رنگ استیل با ابهت و شیک، این مبلمان متنوع را از سایر مبلمان متمایز می‌کند.
  8. مبل مدرن پایه استیل، بدنه ضدضربه‌ای دارد.
  9. مبل پایه استیل جدید، با طیف‌های وسیعی از رنگ، سازگاری دارد و رنگ آن ثابت است.
  10. یک ویژگی قابل توجه در مبلمان پایه فلزی استیل، ویژگی ضدرنگ و ضد آب بودن در جدیدترین مبلمان پایه استیل است.
  11. استیل بسیار انعطاف‌پذیر است و به هر شکل هندسی در میاید.
  12. مبل پایه استیل جدید، براق و درخشان است.
  13. شیب، شکاف و شیار بر روی مبل پایه استیل راحتی معمولا ایجاد نمی‌شود.
  14. مبل پایه استیل مدرن، در برابر خوردگی مقاوم است.
  15. مبلمان با پایه استیل به دلیل دوام بالا، سال‌های زیادی قابل استفاده است.
  16. مبل پایه استیل به‌راحتی پوسته پوسته نمی‌شود.
  17. مبلمان مدرن پایه استیل، سبک است و بنابراین به راحتی جابه‌جا می‌شوند.
معایب مبلمان پایه استیل

معایب مبل پایه استیل

از معایب مبل پایه استیل، فلزی بودن آن است که امکان از رده خارج شدن آنها را فراهم می‌کند. البته به دلیل لوکس بودن آن، احتمال از رده خارج شدن کمی دارد.

مبل پایه چوبی یا پایه استیل؟

مبلمان پایه استیل گاردن

مبل پایه چوبی بهتر است یا مبلمان پایه استیل؟

به طور کلی نمی‌توان گفت مبل پایه استیل نسبت به پایه چوبی بهتر است و یا نیست! ساختار و کلاف داخلی هر دو مبل تقریبا مشابه هم هستند و وسط هر کاناپه چه پایه چوبی و چه مبلمان پایه فلزی استیل، پایه‌های کمکی گذاشته شده است که مقاومت محصول را در صورت فشار بیش از حد خنثی می‌کند. پس نمی‌توان گفت کدام مبل بهتر است. انتخاب نوع محصول فقط به سلیقه مخاطب بستگی دارد.

تفاوت مبل پایه استیل با مبل پایه چوبی

با این تفاصیل، در ادامه به چند نکته اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد، مبل پایه استیل از مبل پایه چوبی بهتر است:

  • مبل چوبی می‌شکند!

خطرات ایمنی و امنیتی در مبل‌های پایه چوبی در هنگام نشستن بیشتر از مبلمان با پایه استیل است. مخصوصا اینکه در مکان‌های اداری و بیمارستان‌های پرتردد معمولا از مبل‌های پایه چوبی استفاده می‌شود که امکان شکسته شدن آنها فراهم است. در مقابل، مبل‌های پایه استیل به دلیل ساخته شدن از آلیاژ 304 بسیار مقاوم و محکم بوده و احتمال شکسته شدن آن‌ها صفر است و کیفیت و ایمنی بالایی نیز دارند.

  • حفاظت از محیط زیست با مبل پایه استیل

استفاده از چوب برای ساخت مبلمان و سایر دکوراسیون داخلی به طور کلی باعث تخریب محیط زیست می‌شود. همینطور در صورت شکسته شدن پایه‌های چوب مبلمان چوبی، قابلیت بازیافت وجود ندارد و نمی‌توان با آن‌ها محصولات دیگری ساخت.

اما استیل و فولاد به راحتی قابلیت بازیافت دارند و در صورت خراب شدن امکان ساخت محصولات دیگر با آن‌ها وجود دارد پس با انتخاب مبل پایه فلزی و سایر دکوراسیون استیل داخلی، می‌توانید از آسیب و تخریب محیط زیست جلوگیری کنید.

  • ساس در مبل پایه چوبی رخنه می‌کند!

زمانی که اشخاص به مکان‌های عمومی وارد می‌شوند با نشستن بر روی مبل‌های چوبی باعث می‌شوند ساس‌ها به راحتی به شکاف‌ها و سوراخ‌های روی چوب نفوذ کنند و آن جا بمانند. به همین ترتیب شخص بعدی که در روی این مبل بنشیند، ساس روی لباس‌های شخص در رفت و آمد خواهد بود و آن شخص نیز با رفتن به منزل و مکان‌های عمومی این حشره را به آن مکان‌ها منتقل می‌کند. اما مبل‌های پایه استیل هیچ جایی برای پنهان شدن ساس‌ها ندارند و ساس نمی‌تواند در استیل و فلز نفوذ کند. پس خرید مبل پایه استیل و سایر محصولات فلزی در مقایسه با چوب، انتخاب مناسبی است.

تفاوت مبل پایه استیل سلطنتی و مبلمان سلطنتی

تفاوت مبل پایه استیل سلطنتی با مبلمان سلطنتی چیست؟

مبل‌های استیل یا همان مبل سلطنتی به هیچ عنوان مناسب دراز کشیدن و استراحت کردن نیستند و باعث ایجاد یک رسمیت خاص در محیط می‌شوند. اما مبل‌های پایه استیل این قابلیت را داشته و  به‌راحتی نیز در بازار یافت می‌شوند.

از تفاوت های مهم دیگر مبل پایه استیل سلطنتی با مبلمان سلطنتی، اینکه کنده‌کاری در قسمت‌های دسته، تاج و حتی پایه‌های مبل‌های ساخته شده از استیل وجود ندارد. اگر هم از طراحی و منبت‌کاری در این قسمت‌ها استفاده شده، مربوط به دستگاه برش است نه به‌واسطه هنر دست هنرمندان! عموما مبلمان سلطنتی، از قیمت بالایی در بازار برخوردارند، درحالیکه قیمت مبل پایه استیل سلطنتی، مناسب‌تر است.

کاربرد مبلمان پایه استیل در دکوراسیون

کاربرد مبلمان پایه استیل در دکوراسیون داخلی

ست مبلمان پایه استیل و ترکیب استیل با سایر وسایل چوبی، معمولا زیبایی و جلوه خاصی را به منزل می‌بخشد. یکی از این ترکیبات زیبا در طراحی مدرن، امروزه در تولیدی مبل پایه استیل فلزی دیده می‌شود. این مبل مدرن پایه استیل، از ترکیب فلز با انواع پارچه‌های زیبا و باکیفیت ساخته می‌شود.

امروزه ست مبلمان مدرن پایه استیل با دکوراسیون بسیار راحت و خوشایند است. فضای داخلی منزل و نوع چیدمان دکور خانه از مهم‌ترین المان‌هایی است که باید در انتخاب و خرید مبل پایه استیل درنظر گرفت.

همچنین می‌توان برای زیبایی، هارمونی و جلوه بیشتر مبلمان پایه استیل، رنگ پارچه مبل پایه استیل خود را متناسب با رنگ پرده‌ها و دیوار و میز ناهارخوری خود انتخاب کرد.

علاوه‌بر رنگ پارچه مبلی، رنگ پایه‌های فلزی مانند رنگبندی مبلمان استیل شیک طلایی، مبلمان پایه فلزی استیل سیلور، مبلمان پایه استیل رزگلد؛ تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون و مبلمان منزل دارد.

برای مثال ترکیب پارچه زرشکی و قرمز با پایه‌های طلایی جلوه زیادی در طراحی ایجاد می‌کند. به این ترتیب رنگ طلایی باعث می‌شود فضای اطراف بزرگ‌تر دیده شود. یا ترکیب پارچه مشکی با مبل پایه استیل طلایی فلزی، یک شکوه، ابهت و جلال خاصی به منزل می‌بخشد و می‌تواند نمادی از ثروت و اشرافیت باشد.

از دیگر کاربردهای مبل پایه استیل راحتی، استفاده آن به صورت تک‌نفره در گوشه‌ای از اتاق نشیمن با یک میز جلو مبلی در کنار مبل با پایه استیل است.

مبل پایه استیل جدید در تهران

مبل پایه استیل جدید

مبلمان راحتی پایه استیل

مبلمان پایه استیل و راحتی جدید

مبل پایه استیل راحتی جدید در تهران

در خرید مبل پایه استیل به این نکته توجه داشته باشید که نوع دیگری از این مبل‌ها هستند که به صورت جداگانه از یکدیگر قرار دارند. 

مبل پایه استیل راحتی جدید که معمولا دارای 3 تا 5 قطعه است، از این نوع مبلمان بوده که با توجه به فضای منزل خود می‌توانید آنها را بچینید. به طور کلی این مبل‌ها به صورت 7 نفره تولید می‌شوند که شامل: دو قطعه یک نفره، یک قطعه دو نفره و یک قطعه سه نفره می‌شوند.

طبیعتا هرچه قطعات این مبل بیشتر باشد می‌توان آن را به شکل‌های گوناگونی چیدمان کرد. اما مزیت جدا بودن این قطعه‌ها، این است که دست شما را برای چیدمان؛ بسیار باز می‌گذارد تا بتوانید هر طور که تمایل دارید مبلمان اداری و یا مبلمان پایه استیل جدید منزل خود را طراحی کرده و بچینید.

نحوه تمیز کردن مبلمان پایه استیل

برای تمیزکردن مبل‌هایی که پایه و دسته‌های استیل دارند به هیچ عنوان نباید از شوینده‌های شیمیایی استفاده کرد، زیرا باعث لک‌شدن پایه‌ها می‌شود. بهترین راه برای تمیز کردن پایه‌های فلزی مبل پایه استیل، استفاده از محلول‌های ضدزنگ و یا یک دستمال نم‌دار و مرطوب است که پایه‌های مبل را زیبا، براق و تمیز می‌کند.

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران
ست مبلمان و میز وسط مدرن پایه استیل
diamondمبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

مبلمان مدرن و سازه‌های فلزی متال تهران

اسم مبل استیل که می‌آید، شاید بیشتر یاد سبک کلاسیک بیفتیم، اما منظور از مبل استیل، مبل مدرنی است که از فلز استیل تولید می‌شود. در شوروم متال تهران، انواع مختلفی از مدل‌های مبلمان استیل را می‌توان دید. سبک دکوراسیون‌تان هر مدلی که باشد، با توجه به طرح مورد نظر شما با ابعاد استاندارد و دلخواه می‌توانید سفارش دهید. اگر دنبال مبلمان مدرن و راحتی می‌گردید، باید طرح و رنگ پارچه را ساده‌تر انتخاب کنید و حتی بهتر است مدل دوخت را هم عوض کنید.

در تولیدی مبل پایه استیل متال تهران، هر مدل مبلی که سفارش دهید، میز غذاخوری پایه استیل، صندلی کانتر و حتی کنسول را هم می‌توانید با مبل پایه استیل خود ست کنید. تمامی محصولات متال تهران، یونیک و به صورت سفارشی است که از 24 ساعت تا 3 هفته طول می‌کشد تا آماده شود. تمامی محصولات 5 سال ضمانت دارد. روند ثبت سفارش هم در شوروم، هم کارخانه و هم در واتس اپ به صورت آنلاین قابل انجام است. بعضی از محصولات هم آماده ارسال فوری هستند که برای موجودی‌شان می‌توانید در اینستاگرام در ارتباط باشید.

در ادامه شوروم، تعدادی از عکس‌های مرتبط با مبل پایه استیل را به نمایش گذاشته‌ایم.

مبل چستر پایه استیل

مبل چستر پایه استیل

مبلمان چستر پایه فلزی

مبلمان چسترفیلد پایه استیل

مبلمان چستر پایه استیل

مبل پایه استیل راحتی – چستر مدل عروس

مبل پایه استیل راحتی

مبل چسترفیلد مدرن پایه استیل

مبلمان راحتی پایه استیل

مبلمان پایه استیل راحتی

مبل پایه استیل راحتی جدید

مبل راحتی پایه استیل جدید

مبلمان مدرن پایه استیل راحتی

مبل مدرن پایه استیل راحتی 

میلمان مدرن پایه استیل
مبلمان با پایه استیل

کلام پایانی

مبلمان پایه استیل مدرن یکی از باشکوه‌ترین انواع مبلمان مورد استفاده در منازل، نه فقط در ایران بلکه در همه نقاط جهان است. از مبل استیل معمولا با نام مبلمان سلطنتی نیز یاد می‌کنند. در این مقاله ویژگی‌ها، مزایا و معایب مبل پایه استیل، تفاوت مبل پایه چوبی با مبل پایه استیل، تفاوت مبل سلطنتی با مبل پایه استیل سلطنتی و همچنین کاربرد مبلمان پایه استیل را در دکوراسیون منزل را بیان کردیم.

برای راهنمایی بیشتر، اهالی فن چیدانه، پاسخگوی‌تان خواهند بود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه