Chidaneh.com placeholder image

پایه فلزی مبل و میز، در انواع مبلمان منزل!

به قلم: سمانه زارعی

فلز یکی از متریال های پرمصرف در انواع مبلمان است. مبلمان و یا میزی که پایه فلزی دارد، جلوه ی خاصی به دکوراسیون منزل شما می بخشد. شما هنگام خرید مبلمان و میز به اجزای مختلف آن مخصوصا پایه های مبل توجه می کنید؟ فکر می کنید پایه های مبل در استحکام آن چقدر اهمیت دارد؟ در این مطلب با راجع به پایه فلزی مبل و میز صحبت خواهیم کرد. شاید برای شما هم جالب باشد؛ با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

 

قالیشویی ادیب

لوازم مبل سینا
انواع پایه‌های استیل مبلمان
لوازم مبل سینا

پایه فلزی در انواع مبلمان

امروزه اغلب وسایل، پایه ­ای فلزی دارند که باعث فاصله گرفتن آنها از زمین می ­شود و این مسئله برای تمیز کردن زیر وسایل اهمیت دارد. در رابطه با مبلمان هم همین مسئله وجود دارد، ایجاد یک فاصله از سطح زیرین مبل تا زمین برای جاروبرقی کشیدن و راحتی جابه ­جا کردن آن اهمیت دارد. علاوه بر این؛ برای مبلمانی مانند میز جلومبلی و یا میز عسلی ظاهر فلزی باعث زیبایی و جذابیت هم خواهد شد.

 

پایه فلزی مبلمان

انواع پایه فلزی مبل و میز

پایه­ های فلزی مبلمان، در انواع مختلفی وجود دارند و برای ساخت انواع مبلمان استفاده می ­شوند. بر اساس کاربرد پایه فلزی و جنس آنها در انواع مختلفی وجود دارند. 

1. انواع پایه فلزی بر اساس نوع قرارگیری و کاربرد

پایه مبل: برخی از انواع مبلمان به واسطه وجود پایه فلزی که دارند، ظاهری زیباتر پیدا می­ کنند. پایه فلزی در انواع پایه مبلمان راحتی، مدرن، کلاسیک و یا نئوکلاسیک و همچنین مبلمان اداری کاربرد دارند. با توجه به شکل و فرم مبلمان پایه­ ی مناسب برای انواع مبلمان استیل و راحتی تولید می­ شود.

پایه میز جلومبلی: میز جلومبلی یکی از نقطه ­های عطف بخش نشیمن و یا پذیرایی منزل است. میز جلومبلی چوب و فلز، یکی از انواع میز جلومبلی پرطرفدار است که پایه­ های فلزی آن جلوه­ی خاصی به آن می­ دهد و می­ تواند در تناسب با مبلمان پایه فلزی باشد. 

انواع میز جلومبلی جدید با پایه فلزی می ­تواند در انواع زیر تولید شوند:

  • میز جلومبلی استیل و سنگ
  • جلومبلی استیل و شیشه
  • میز جلومبلی استیل طلایی
  • جلومبلی استیل نقره ­ای
  • جلومبلی استیل مشکی

 

پایه فلزی عسلی

پایه فلزی عسلی: عسلی در پذیرایی یکی از ملزومات پذیرایی از مهمان است. در کنار میز جلومبلی پایه فلزی، میز عسلی با پایه فلزی جذابیت بیشتری خواهد داشت. سطح میز عسلی می­تواند از جنس چوب، شیشه و یا فلز باشد. پایه فلزی میز عسلی یکی از انواع پایه های فلزی مبلمان است که قابلیت تغییر ابعاد با توجه به نیاز مشتریان امکان پذیر است.

 

انواع پایه فلزی

2. انواع پایه فلزی بر اساس نوع فلز به کار رفته

جنس پایه­ های مبلمان می ­تواند از جنس ­های مختلفی مانند؛ چوب، فلز و یا پلاستیک باشد. پایه­ های فلزی مبلمان از جنس آلومینیوم و یا آهن تولید می ­شوند. محکم­ ترین پایه­ های فلزی مبلمان از آهن ساخته می­ شوند. این نوع پایه­ های باکیفیت ضد زنگ می­باشند و قابلیت آبکاری در رنگ­ های مختلف را دارد.

 

مزایای پایه فلزی

مزایای استفاده از پایه فلزی مبل و میز

با ورود پایه ­های فلزی به صنعت مبلمان تحولی عظیم در این صنعت ایجاد شد. با استقبال از این نوع پایه­ های فلزی مبلمان، طراحان این صنعت شروع به طراحی پایه­ های مبلی متنوعی کردند. برخی از مزیت­ های پایه­ های فلزی مبلمان عبارتند از:

  • جذابیت و زیبایی مبلمان را دو چندان می­ کند.
  • دارای مقاومت بالایی هستند.
  • هیچ نگرانی بابت پوسیده شدن و از بین رفتن پایه ­ها وجود ندارد.
  • به دلیل داشتن جنس سخت عمر طولانی دارند.
  • به سادگی قابل تمیز شدن هستند.
  • وزن مبلمان در همه پایه ­های تقسیم می­ شود و احتمال آسیب به پایه مبلمان کاهش می­ یابد.

 

مبلمان با پایه فلزی

مبلمان پایه فلزی در دکوراسیون منزل شما!

در بخش قبلی اشاره کردیم که پایه فلزی در میز جلومبلی، میز عسلی و مبلمان استفاده می ­شود. شاید در نگاه اول متوجه نشوید ولی پایه فلزی مبلمان می ­تواند بخشی از دکوراسیون منزل شما را تشکیل دهد. در برخی از سبک­ های دکوراسیون مانند سبک مدرن و یا نئوکلاسیک بخش ­های فلزی مبلمان بخشی از هویت دکوراسیون هستند.

 

میز با پایه فلزی

پایه فلزی مبل و میز؛ این عسلی­ های جذاب

در انتخاب عسلی برای پذیرایی منزل، به تناسب آنها با دکوراسیون منزل و همچنین مبلمان و میز جلومبلی توجه کنید. میز عسلی­ های پایه فلزی می­ تواند برای دکوراسیون اغلب منازل مناسب باشد. شما می­ توانید میز عسلی با پایه طلایی را برای مبلمان کلاسیک انتخاب کنید. و یا اگر رنگ نقره ­ای را بیشتر می­ پسندید؛ میز عسلی با پایه فلزی استیل جذاب خواهد بود.

 

انواع پایه فلزی

پایه فلزی مبل و میز؛ از کجا بخریم؟

شرکت­ های تولیدکننده ابزار مبلمان و یا تولیدکننده پایه ­های فلزی مبلمان، انواع مختلفی از انواع پایه فلزی مبل و میز عرضه می­ کنند. برای تهیه انواع پایه­ های فلزی مبل و میز می ­توانید به صورت حضوری در فروشگاه ­ها سفارش دهید و یا با سر زدن به سایت ­های معتبر پایه فلزی مدنظر خود را پیدا کنید. 

اهالی فن چیدانه در زمینه مراکز فروش مبلمان

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه