دلایل محبوبیت انواع مبلمان لوکس ترک

دلایل محبوبیت انواع مبلمان لوکس ترک

به قلم: نادیا مهردادیان

انواع مبلمان لوکس ترک

فکتور

کشور ترکیه یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان انواع مبلمان راحتی و لوکس در سراسر جهان است که در ایران نیز طرفداران خاص خود را دارد. تنوع محصول، نوآوری و تکنولوژی‌های جدید در ساخت از دلایل محبوبیت انواع مبلمان لوکس ترک به شمار می‌آیند. اصالت، کیفیت و طراحی منحصربه‌فرد نیز از ویژگی‌های این نوع مبلمان است که امکان استفاده از آن در دکوراسیون‌های لوکس و سلطنتی را فراهم می‌کند.

چوب و هنر

در این مطلب چیدانه با همراهی فروشگاه سی ان کی، متخصص و واردکنندۀ انواع مبلمان لوکس ترک، به بیان ویژگی‌ها و خصوصیات این مدل‌ مبل می‌پردازد. با ما همراه باشید …

فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی

تاریخچه مبل ترک

تاریخچه مبلمان لوکس ترکیه مربوط به دوران قدیم و فرهنگ غنی این کشور است که از فرهنگ‌های مختلف از جمله امپراتوری عثمانی، امپراتوری بیزانس، ایران باستان و فرهنگ‌های مسلمانان و مسیحیان تاثیر گرفته است. در زمان امپراتوری عثمانی با حمایت از هنرمندان و طراحان، موجبات رشد و پیشرفت این صنعت فراهم شد. به‌این ترتیب انواع مبلمان لوکس ترک به‌ عنوان نمادی از قدرت امپراتور عثمانی و اشراف، در کاخ‌ها و قصرها مورد استفاده قرار گرفت. از آن زمان تا به امروز نیز این نوع مبلمان با ترکیب‌های هنری مینیاتوری، نقوش معماری و تزئینات دقیق، به‌خوبی ذوق زیبایی‌شناسی طراحان و هنرمندان این کشور را نشان داده است.

فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی
فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی

سبک طراحی مبلمان لوکس ترک

در طراحی و تولید انواع مبلمان لوکس ترک، از طراحی مبلمان ایتالیایی و فرانسوی الهام گرفته شده که به سبک طراحی مبلمان ایتالیایی نزدیکتر است. در این مدل مبلمان، ظرافت مهمترین نکته بوده و میزان منبت‌کاری و معرق‌کاری روی بدنه، تاج و پایه‌‌‌ها، دارای ریزه‌کاری ظریف و دقیق است. اما منظور از ظریف بودن، شکنندگی و یا جنس ضعیف مبلمان نیست. بلکه ظرافت در طراحی نقش و نگارها و خلاقیت در منبت‌کاری‌ها و معرق‌کاری‌های متنوع و جذاب مد نظر است. لازم به ذکر است طراحی‌های اصیل به کار رفته در مبلمان ترک، خود به نوعی پیشگام مد در ساخت مبلمان و دکوراسیون محسوب می‌شوند.

فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی

ویژگی‌های مبلمان ترک

در بررسی ویژگی‌های این نوع مبلمان، برجسته‌ترین خصوصیات عبارتند از:

1) پارچه‌های باکیفیت: تمامی مبلمان لوکس ترک از پارچه‌های باکیفیت و بسیار مرغوب در رنگ‌ها و طرح‌های خاص و بسیار زیبا تهیه و عرضه می‌شوند. در واقع می‌توان گفت که این مورد از ویژ‌گی‌های بارز پارچه‌های مبلمان ترک است و پارچه‌های ترک از لحاظ کیفیت و مرغوبیت شهرتی جهانی دارند.

2) اسکلت مرغوب: یکی از ارکان اصلی تعیین کیفیت انواع مبل، اسکلتی است که پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد. در ساخت انواع مبلمان لوکس ترک نیز این اصل به خوبی رعایت شده و در ساختمان و بدنه آن از چوب‌های مرغوبی مانند چوب راش و یا چوب گردو و یا برنز استفاده می‌شود. جدای از این، رنگ‌کاری بسیار دقیق و حرفه‌ای با رنگ‌های آلمانی و ایتالیایی، زیبایی و دوام چوب مبل را دوچندان می‌کند.

3) دوخت استادانه: یکی از ویژگی‌های بارز مبل ترک برخورداری از دوخت‌های بسیار ظریف و لمسه‌دوزی‌های متعدد در انواع مبلمان لوکس ترک است.

4) فوم و اسفنج درجه یک: استفاده از اسفنج باکیفیت که در گذر زمان با نشست ‌و برخواست‌های مداوم شکل اصلی خود را از دست ندهد و خرد نشود، از دیگر ویژگی‌های مهم انواع مبلمان لوکس ترک است که به عنوان یک اصل مهم به آن توجه می‌شود.

فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی
فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی

رنگ‌بندی‌های جذاب مبل ترک

مهم‌ترین بخش در انتخاب و خرید انواع مبلمان، انتخاب رنگ است. رنگ مبلمان باید با توجه به سایر اکسسوار‌های منزل مثل فرش، پرده‌ها، رنگ دیوار و نوع لوستر و آباژور و بوفه انتخاب شود. در این میان رنگ طلایی از رنگ‌های خاص و ویژۀ انواع مبلمان لوکس است که در کنار رنگ‌های قرمز، آبی، بنفش یا یشمی، جلوۀ ویژه‌ای به دکوراسیون می‌بخشد. همچنین برای داشتن دکوراسیون لاکچری‌ ترکیب رنگ‌های صدفی و یا قهوه‌ای با طلایی نیز پیشنهاد خوبی است.

فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی
فروشگاه سی ان کی
diamondفروشگاه سی ان کی

کلام آخر

اگر قصد تغییر دکوراسیون و خرید انواع مبلمان لوکس ترک را دارید، پیشنهاد چیدانه به شما فروشگاه سی ان کی است. این فروشگاه با مدیریت و مدیران ترکی استانبولی، اداره می‌شود و محصولاتی با کیفیت بی‌نظیر، خاص و تک را ارائه می‌دهد. همچنین علاوه بر مبلمان کلاسیک و آوانگارد، واردکنندۀ لوسترهای برنز و کریستالی ساخت ترکیه و ایتالیا، بوفه، آباژور و سایر ملزومات دکوراتیو خاص و لوکس است که دکوراسیون لوکس و منحصربه‌فرد مد نظر شما را تکمیل خواهند کرد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه