نکات مهم برای استفاده از سونا و جکوزی در آپارتمان

نکات مهم برای استفاده از سونا و جکوزی در آپارتمان

به قلم: زینب سرحدی

با وجود تنش و استرس‌ در زندگی مدرن و نیاز به آرامش و تمدد اعصاب، استفاده از سونا و جکوزی از گزینه‌های بسیار خوب به‌شمار می‌آید. البته با امکان انتقال بیماری‌ در فضای سونا و جکوزی‌های عمومی و وسواسی‌بودن برخی افراد، امروزه استفاده از جکوزی‌های پیش‌ساخته و سوناهای خانگی در آپارتمان‌های مسکونی، برج‌های لوکس و نیز ویلاها افزایش یافته است. در این مقاله سعی کرده‌ایم با همراهی مجموعۀ جکوزی ایران، تولیدکنندۀ برتر انواع جکوزی‌های پیش‌ساخته، با فواید، بایدها و نبایدها و نکات مهم دربارۀ نگهداری سونا و جکوزی در آپارتمان‌های مسکونی بهتر آشنا شویم. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به داشتن سونا و جکوزی در منزلتان فکر کرده‌اید، مطالب زیر به شما کمک خواهد کرد.

مبلمان جلاف

چوب و هنر

 

جکوزی ایران
diamondجکوزی ایران

فواید استفاده از سونا و جکوزی در منزل مسکونی

خستگی جسمی و ذهنی ناشی از فشار کاری و استرس‌های مداوم در طول هفته، اختصاص زمانی برای آرامش، رفع تنش و بازیابی انرژی را ضروری می‌کند. علاوه بر راه‌حل‌های خاصی که هر یک از افراد برای استراحت و رفع استرس به کار می‌برند، استفاده از سونا و جکوزی هم می‌تواند راه‌حلی کارساز در این رابطه باشد.

حالا تصور کنید برای این کار نیازی نباشد به بیرون از منزل و استخرهای عمومی بروید و نگران شلوغی، بیماری‌های پوستی و رعایت نظافت از جانب دیگر افراد باشید. همین‌که به منزل برگشتید، از این راهکار می‌توانید بدون هیچ نگرانی استفاده کنید. حالا فقط مقدمات را آماده کنید و با یک نوشیدنی لذت‌بخش وارد سونا یا جکوزی مخصوص خودتان شوید.

گذراندن ساعتی با فراغ بال و بدون هیچ درگیری ذهنی در سونا یا جکوزی در منزل باعث نشاط، آرامش خاطر و رفع خستگی جسمی و ذهنی می‌شود. از دیگر فواید استفاده از سونا و جکوزی می‌توان به:

  • دفع سموم بدن
  • تقویت سیستم قلبی و عروقی
  • آرامش اعصاب
  • رفع گرفتگی عضلات
  • کاهش دردهای مفصلی و عضلانی
  • بهبود سردردهای میگرنی

اشاره کرد.

یکی از دلایل چروک‌شدن پوست، کم‌آبی و دهیدراته‌بودن آن است. استفاده از سونا و جکوزی با دمای بالای آن‌ باعث بازشدن منافذ پوست می‌شود و در نتیجه پوست رطوبت ازدست‌رفتۀ را از محیط جذب می‌کند. جکوزی نیز به‌دلیل وجود گرما و ماساژ جت‌هایی که قابلیت تنظیم‌‌شدن دارد، عضلات شما را حسابی ماساژ می‌دهد و خستگی کل هفته را از تنتان بیرون می‌کند.

نکات کلیدی دربارۀ نگهداری از سونا و جکوزی خانگی

نحوۀ نگهداری از سونا و جکوزی خانگی و رعایت برخی نکات برای افزایش طول عمر و بهبود عملکرد آن‌ها ضروری است. برای مثال بیشتر افراد تصور می‌کنند برای استفاده از جکوزی، فقط کافی است آب را گرم کنیم و در آن دراز بکشیم. اما جکوزی سیستم‌های حساس و دمای بیشتری نسبت به استخر دارد. پس نگهداری از این سیستم حساس و تنظیم درست دمای آن نیز پیچیده‌تر از استخر است. مجموعۀ جکوزی ایران برای نگهداری هرچه بهتر از جکوزی‌های پیش‌ساخته، نکاتی را پیشنهاد می‌دهد که در دوام و کیفیت عملکرد آن‌ بسیار نتیجه‌بخش است.

از مهم‌ترین نکاتی که برای نگهداری از جکوزی باید در نظر گرفت:

  • تنظیم دمای جکوزی:

همان‌طور که گفته شد، دمای جکوزی بالاتر از دمای استخر است. پس معمولاً دمای جکوزی باید بین ۳۷ تا ۴۱ درجه سانتی گراد تنظیم شود. توجه داشته باشید، در صورتی که دمای جکوزی، بالاتر از این میزان باشد، ممکن است باعث سردرد، سرگیجه و حتی حالت‌تهوع ‌شود.

  • سرویس دوره‌ای جکوزی:

تمامی تجهیزات جکوزی باید توسط یک سرویس‌کار حرفه‌ای به‌صورت دوره‌ای چک شود. سیستم‌های انتقال آب و سیستم گرمایشی از بخش‌های مهم جکوزی هستند. در سیستم های انتقال آب حتماً باید پمپ و اتصالات مرتبط با آن به‌نحو مطلوبی، تست و ارزیابی شود.

  • نظافت جکوزی:

ماهی یک‌بار جکوزی را تمیز کنید. برای این کار ابتدا آب آن را کامل تخلیه کنید و با تی و دستمال و شوینده‌های مناسب، سطوح داخلی و دیواره‌های بیرونی جکوزی را پاک کنید. برای ضدعفونی‌شدن آب جکوزی می‌توانید از برم یا کلر استفاده کنید. هر دوی این مواد شیمیایی به صورت پودر یا قرص وجود دارند. پس از هر بار استفاده از جکوزی نیز، تمام سطوح را با دستمال خشک کنید تا از لک‌شدن و رسوب آب روی آن جلوگیری شود.

سخن آخر

همۀ ما به‌دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که خاص خودمان باشد و نیازمان را به‌نحوی مطلوب برطرف کند. استفاده از سونای خانگی و جکوزی پیش‌ساخته در منزل نیز راه‌حلی است که به تازگی مورد توجه بسیاری از افراد قرارگرفته؛ چراکه علاوه بر آرامش و رفع خستگی، یک نوع تفریح لذت‌بخش نیز برای اعضای خانواده به‌ حساب می‌آید. اگر شما هم تصمیمتان را گرفته‌اید و فضای حمامتان نیز مناسب نصب کابین سونا یا وان جکوزی پیش‌ساخته است، می‌توانید با مشاورین جکوزی ایران در ارتباط باشید. انواع جکوزی‌های پیش‌ساختۀ شرکت جکوزی ایران با امکانات‌ متنوع، طراحی زیبا و مدرن از مواد اولیۀ درجه‌یک تولید می‌شوند که زیبایی منحصربه‌فردی به حمام و استراحت لذت‌بخشی به شما می‌بخشد.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه