Chidaneh.com placeholder image

جکوزی پیش‌ساخته؛ یک سرگرمی هیجان‌انگیز و در دسترس!

به قلم: مژگان احمدی

جکوزی درحقیقت محصولی لوکس است که برای مصارفی مانند آب‌درمانی، فیزیوتراپی و رفع خستگی استفاده می‌شود. عده‌ای ترجیح می‌دهند برای ریلکس کردن به استخر مراجعه کنند، بعضی از افراد که خانه‌هایی با متراژ بالاتر دارند فضایی مجزا را برای سونا و جکوزی فراهم کرده‌اند و عده‌ای هم هستند که با خرید جکوزی پیش‌ساخته زحمت حفاری و تاسیسات را از سر خود باز کرده و نوع آماده و بی‌دردسر آن را خریداری می‌کنند. شاید در گذشته تنها قشر مرفه می‌توانستند از تجهیزاتی مانند جکوزی در خانه خود استفاده کنند اما ورود جکوزی پیش‌ساخته به بازار باعث شد تا افراد بیشتری بتوانند از این کالای لاکچری و کاربردی بهره‌مند شوند. در این مقاله اولین تولیدکننده جکوزی در کشور را به شما معرفی می‌کنیم، مجموعه حرفه‌ای جکوزی ایران با تولید انواع مختلف جکوزی‌های آماده با بکارگیری بهترین متریال و با استفاده از تکنولوژی روز آمریکا به مشتریان خاص‌پسند خود باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد. اگر شما هم دوست دارید با خرید جکوزی تفاوتی دلپذیر در لایف‌استایل خود ایجاد کنید این مطلب را از دست ندهید.

جکوزی ایران
فان روم پیش ساخته و قابل حمل
diamondجکوزی ایران

سرویس خواب بالسا

جکوزی ایران
فان روم پیش ساخته و قابل حمل
diamondجکوزی ایران

جکوزی ایران
جکوزی 8 نفره - روف گاردن - شهرک خانه دریا (مازندران)
diamondجکوزی ایران

انواع جکوزی پیش‌ساخته؛ کدام بهتر است؟

ساخت جکوزی در فضاهای کوچک خانه‌های امروزی تقریبا امری نشدنی است و هزینه‌های گزافی به صاحب‌خانه تحمیل خواهد کرد، به همین دلیل به ناچار نگاه‌ها به سمت جکوزی پیش‌ساخته می‌چرخد. جکوزی‌های پیش‌ساخته دارای دو نوع بادی و سرامیکی هستند که هرکدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند و شخصی که قصد خرید دارد بایستی به مشخصات این دو نوع جکوزی کاملا اشراف داشته باشد و برای انتخاب آن آگاهانه تصمیم‌گیری کند.

جکوزی ایران
جکوزی هشت نفره
diamondجکوزی ایران

جکوزی بادی

جکوزی بادی به نسبت نوع سرامیکی ارزان‌تر، سبک‌تر و قابل حمل بوده و احتیاجی به نصب و شلنگ آب ورودی ندارد. این نوع جکوزی‌ها حوضچه‌هایی بسته هستند که آب با فشار از درون لوله‌های دیواره به محفظه راه پیدا می‌کند و با ماساژ عضلات قسمت‌های مختلف بدن راحتی و تازگی بی‌نظیری به همراه می‌آورد. جکوزی با کاور مخصوص خود اجازه نمی‌دهد دمای آب به خارج از بدنه راه پیدا کند و مانع اتلاف انرژی می‌شود. همچنین در دوشاخه‌های خود دارای محافظ‌های مخصوصی است که هنگام نوسانات برق از آسیب جلوگیری کرده و امنیت را برای صاحب خود فراهم می‌کند.

جکوزی سرامیکی

این نوع جکوزی به دسته‌های یک‌نفره، دونفره و چندنفره تقسیم می‌شود. در انواع یک و دونفره آن برای تامین فشار مناسب آب استفاده از یک پمپ کافی است و بدنه جکوزی از فایبرگلاس تهیه می‌شود. انواع چندنفره جکوزی سرامیکی که معمولا در اماکن عمومی‌تر استفاده می‌شود با فشار مشخص و کنترل‌شده‌ای، آب گرم از چند نقطه به داخل محفظه جکوزی وارد خواهد شد. 

اگر بخواهیم این دو نوع جکوزی را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که از لحاظ دوام و کیفیت جکوزی سرامیکی به جکوزی بادی ارجح است و ساختمان مستحکم‌تری دارد، اما باید حواستان باشد که برای نصب آن باید در داخل کار لوله‌کشی انجام بشود و ممکن است هزینه بیشتری به شما تحمیل کند.

جکوزی ایران
جکوزی 4 نفره - پروژه مسکونی هفت آسمان - اصفهان
diamondجکوزی ایران

مزایای جکوزی پیش‌ساخته

به‌طور کلی جکوزی‌های آماده یا پیش‌ساخته این روزها طرفداران بیشماری پیدا کرده‌اند و به‌تدریج دارند پای خود را به خانه‌ها باز می‌کنند. علت این امر هم مزایای جالب توجه این نوع جکوزی‌هاست که ما تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم:

  • استفاده از جکوزی باعث صرفه‌جویی در مصرف میزان آب هنگام استحمام می‌شود.
  • جکوزی برای تمدد اعصاب و ایجاد محیطی آرام‌بخش و پرنشاط گزینه‌ای بی‌نظیر است.
  • با وجود یک جکوزی پیش‌ساخته در خانه دیگر نیاز ندارید به استخرهای عمومی پا بگذارید، به‌خصوص در شرایط حساس کرونا که مجبورید از هرگونه ارتباط و نزدیکی با افراد مختلف پرهیز کنید.
  • استفاده از جکوزی برای بهبود سلامت بدنی شما بسیار کاربردی است. رفع کردن مشکلات قلبی و عروقی، کمک به بهبود دیابت، از بین بردن دردهای عضلانی و کالری‌سوزی قوی تنها چند مورد از محسنات بیشماری هستند که این محصول برای شما به ارمغان می‌آورد.

جکوزی ایران
جکوزی دو نفره
diamondجکوزی ایران

جکوزی ایران
جکوزی 4 نفره
diamondجکوزی ایران

جکوزی ایران
جکوزی 4 نفره
diamondجکوزی ایران

پاسخ به چند ابهام درمورد جکوزی پیش‌ساخته

بسیاری از افراد تصور می‌کنند جکوزی باعث سوختگی پوست بدن می‌شود! اما این تصور درست نیست. جکوزی پیش‌ساخته برای سنجش دقیق میزان دمای آب به هیترهای حساس و سنسورهای حرارتی مدرنی مجهز است که به محض رسیدن دمای آب به حد خطر، به سرعت هیترها خاموش می‌شوند و دما پایین می‌آید. پس به‌هیچ عنوان نگران سوختگی نباشید.

ابهام دیگری که برای خریداران وجود دارد این است که جکوزی پیش‌ساخته باعث ابتلا به بیماری‌های قارچی و باکتریایی می‌شود. هرکجا که رطوبت هست امکان رشد عوامل بیماری نیز هست، اما باید بگوییم که سلامت شما کاملا بستگی به نحوه استفاده و مراقبت شما از جکوزی دارد. اگر قبل از ورود به جکوزی نظافت شخصی را رعایت کرده باشید، با کلر جکوزی را گندزدایی کنید و پس از استفاده آب آن را تخلیه کرده و به شستشوی جت‌های جکوزی بپردازید هیچ مشکلی برای سلامتی شما پیش نخواهد آمد.

سوال سومی که معمولا مشتریان در مورد آن تردید دارند این است که آیا جکوزی آب زیادی مصرف خواهد کرد؟ این تفکر که جکوزی یک وسیله پرمصرف است را دور بریزید! این محصول نه تنها باعث مصرف زیاد آب نمی‌شود بلکه حتی به شما در صرفه‌جویی آب کمک خواهد کرد. آمارها نشان می‌دهد که هر فرد در هر مرتبه استحمام خود 180 لیتر آب مصرف می‌کند اما این عدد برای جکوزی تنها 60 لیتر است، یعنی دقیقا یک‌سوم مصرف معمول آب هنگام استحمام!

[[nid:322041]]

نکات مهم در استفاده از جکوزی پیش‌ساخته

این نکات را به خاطر بسپارید:

  • مادران باردار به‌هیچ‌عنوان نباید از جکوزی با آب داغ استفاده کنند، زیرا حرارت بالا به جنین آسیب خواهد زد.
  • اگر چشمتان ضعیف است سعی کنید هرگز در محیط جکوزی از لنز استفاده نکنید، زیرا حرارت آب قابلیت صدمه زدن به لنز شما را دارد و متعاقبا ممکن است چشمان شما آسیب ببیند.
  • اگر به تنهایی از جکوزی استفاده می‌کنید می‌توانید با آن مانند وان حمام رفتار کنید. در ابتدا که وارد آب می‌شوید مطمئنا به کمی زمان نیاز دارید تا بدن شما با شرایط محیطی سازگار شود، پس از آن با توجه به این که بدن مرطوب شده، چربی‌ها آماده جدا شدن از سطح پوست هستند. در این حالت می‌توانید با کمی شامپو جکوزی را به یک وان گرم و دلپذیر تبدیل کنید.
  • پس از هربار استفاده آب جکوزی را خالی و آن را نظافت کنید. برخی جکوزی‌های پیشرفته سیستم ضدعفونی دارند که بهتر است هر سه ماه یکبار مدار آن را راه‌اندازی کنید.
  • ترجیحا هرچندوقت یکبار تجهیزات جکوزی را به یک سرویس‌کار حرفه‌ای نشان بدهید و از صحیح بودن کارکرد آن مطمئن شوید.
  • از نظافت و تمیز کردن بدنه جکوزی غافل نشوید. جرم گرفتن بدنه علاوه بر ظاهر نازیبایی که به وجود می‌آورد باعث می‌شود این آلودگی به سطح داخی و متعاقبا به آب و در نهایت به بدن شما وارد شود و به جای ایجاد آرامش و تمدد اعصاب برای سلامتی شما دردسر ایجاد کند.

جکوزی ایران
جکوزی 6 نفره گرد
diamondجکوزی ایران

  • در جکوزی از وسایل و تجهیزات برقی استفاده نکنید! این کار یک خودکشی است! زیرا با اصابت قطرات آب به سیم‌کشی و پریز برق، وسیله سریعا اتصالی کرده و دچار برق‌گرفتگی می‌شوید.
  • قبل از ورود به جکوزی بهتر است دوش بگیرید، این موضوع باعث می‌شود به یکباره بدن شما وارد آب داغ نشده و شوکه نشود.
  • هرگز در جکوزی الکل و مواد مخدر استفاده نکنید. این موضوع باعث کاهش سطح هوشیاری و عدم تعادل شما خواهد شد و ممکن است حتی در همان فضای کوچک و محدود هم غرق شوید!
  • درجه آب را با توجه به سن و سال و شرایط بدنی فرد استفاده‌کننده تنظیم کنید. شاید بدن کودکان و افراد سالمند تحمل حرارت بالا را نداشته باشند و دچار نفس‌تنگی و افزایش فشار خون شوند.
  • ماندن درازمدت در جکوزی ممکن است شما را دچار تهوع، سرگیجه، ضعف و کم‌بینایی کند. پس زمان نشستن خود در جکوزی را به 15 الی 20 دقیقه محدود کنید و اگر دوست دارید مدت بیشتری را در آن بگذرانید بیرون بیایید و پس از خنک شدن دوباره به آن برگردید. فراموش نکنید که جکوزی برای بهبود شرایط بدنی شماست نه آسیب‌رسانی به آن!

جکوزی ایران
جکوزی شش نفره
diamondجکوزی ایران

جکوزی ایران
جکوزی 8 نفره - روف گاردن - شهرک خانه دریا (مازندران)
diamondجکوزی ایران

جکوزی ایران
جکوزی 8 نفره - روف گاردن - شهرک خانه دریا (مازندران)
diamondجکوزی ایران

حرف آخر

جکوزی پیش‌ساخته کالایی لوکس است که وارد بازار شد تا با ایجاد لحظاتی خوب و خاطره‌انگیز، باعث شود تا افراد از فضای خانه‌های خود به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنند. ممکن است هنوز هم در انتخاب بین ساختن جکوزی در خانه و یا استفاده از جکوزی پیش‌ساخته تردید داشته باشید، بهتر است به شما بگوییم که اگر وقت یا حوصله نصب و راه‌اندازی و خرید تجهیزات و مصالح ساختمانی را ندارید و دوست دارید کمتر هزینه کنید جکوزی پیش‌ساخته انتخابی عالی برای شماست، منوط به این که از سازنده‌ای خوشنام و مطمئن خرید کنید. گروه تولیدی جکوزی ایران رضایت مشتری را سرحوله حرفه خود قرار داده و محصولی به شما ارائه می‌دهد که از بالاترین درجه کیفیت برخوردار است. شما می‌توانید مدل‌ها و انواع تولیدات این مجموعه را در صفحه پروفایل جکوزی ایران تماشا کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه