Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید وان حمام، چگونه انتخاب خوبی داشته باشیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون حمام یکی از مهم ترین بخش های خانه است که انتخاب وسایل و لوازم مناسب و باکیفیت برای آن از ضروریات به شمار می آید. امروزه برخی از خانه ها در دکوراسیون حمام خود دارای دوش ایستاده هستند و برخی نیز وان. انتخاب هر کدام از این گزینه ها به نوبه خود نیازمند داشتن اطلاعاتی است که شما را در روند خرید یاری می کند. پیش از این در مطلب «دوش حمام، تمیزی به چه قیمتی؟» از راهنمای خرید دوش صحبت شده، اما در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به راهنمای خرید وان حمام بپردازیم و شما را در روند انتخاب وان حمام یاری کنیم.

وان حمام

سرویس خواب بالسا

درباره وان حمام

برای آن که بخواهید برای دکوراسیون حمام خود به خرید وان بپردازید باید از مزایا و معایب و همین طور کارایی های این وسیله نیز باخبر باشید. امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلفی به دنبال خرید وان می روند، برخی می خواهند از پاشیدن و پخش شدن آب در فضا جلوگیری کنند، برخی می خواهند در حمام خود فضایی برای استراحت و ریلکس کردن داشته باشند و… در این میان نیز بسیاری از افرادی که فضای حمام آنها کوچک است به کل از خیر داشتن وان حمام می گذرند، چرا که اولین شرط برای خرید و انتخاب وان حمام، داشتن فضای کافی در حمام است.

به طور کلی وان حمام های موجود در بازار از انواع بسیار متنوعی برخوردار هستند که می توانند برای خانه های متفاوت مناسب باشند. یکی از مهم ترین و محبوب ترین انواع وان ها جکوزی است. جکوزی ها نوعی از وان حمام هستند که درون آنها لوله هایی تعبیه شده و آب را با فشار بالایی از خود خارج می کنند. امروزه بسیاری از افراد از جکوزی برای رفع خستگی و استراحت خود استفاده می کنند.

خرید وان حمام

نوع دیگری از وان حمام، وان های پایه دار هستند. وقتی این مدل وان را ببینید قطعا به نظرتان کمی لاکچری می آید! قبل از هر چیز برای داشتن وان های پایه دار به فضای زیادی احتیاج دارد. این نوع از وان ها به جایی متصل نیستند و به همین دلیل هم به صورت استاندارد ابعاد بیشتری دارند. علاوه بر این نوع وان، وان های پایه ستون دار نیز طرفداران بسیاری دارد. وان پایه ستون دار نیز نوعی دیگر از وان است که بر روی پایه ای مسطح قرار می گیرد.

نوع دیگری از وان حمام که برای هر نوع حمامی مناسب است و قطعا بارها آن را دیده اید وان پلت فرمی است. این نوع از وان ها بر روی یک سکو و یا داخل زمین قرار می گیرند و گزینه مناسبی نیز به شمار می روند.

مطلب مرتبط: وان جکوزی، خودت رو به یه حموم لاکچری مهمون کن!

تجهیزات حمام داتیس
وان جکوزی داتیس
تجهیزات حمام داتیس

نکات خرید وان حمام

برای آن که بتوانید وان حمام مناسبی را خریداری کنید باید از نکاتی باخبر باشید تا ضمن خرید به آنها توجه کنید و آنها را مد نظر قرار دهید. پیش از هر چیز باید بدانید که وان حمام وسیله ای نیست که اگر بعد از خرید آن پشیمان شدید بتوانید به راحتی از شرش خلاص شوید! امروزه وان های موجود در بازار قیمت های بالایی دارند و به همین دلیل هم بهتر است برای انتخاب آنها خوب فکر کنید.

یکی از مهم ترین نکات در زمان انتخاب وان حمام ابعاد و اندازه آن است. شما باید فضا و ابعاد حمام خود را به طور دقیق بدانید و بعد با توجه به آن به سراغ انتخاب وان مناسب با ابعاد کافی بروید. باید بدانید که وان را دقیقا در کدام قسمت از حمام می خواهید قرار دهید و آیا ابعاد وان با آن بخش جور در می آید یا نه؟

نکته دیگری که در ضمن خرید وان حمام باید رعایت کنید ظرفیت آب آن است. از آن جایی که ظرفیت آب وان حمام های موجود در بازار بسیار متنوع است شما باید با توجه به میزان نیاز و همین طور سبک زندگی و ابعاد مورد نظرتان یکی را انتخاب کنید.

تجهیزات حمام داتیس
وان جکوزی داتیس
تجهیزات حمام داتیس

استفاده از وان در دکوراسیون حمام

شاید بتوان گفت که اصلی ترین مورد در رابطه با استفاده از وان در دکوراسیون حمام، چگونگی قرار دادن آن در حمام های کوچک است. در مطلبی با نام «7 ترفند جا دادن وان و جکوزی در حمام های کوچک» سعی شده که به طور کامل به چنین مسئله ای پرداخته شود. بر اساس این مطلب ترفندهایی مثل یکی کردن فضای دوش و وان، استفاده از وان های سفارشی، استفاده از جکوزی، وان های قفسه دار، وان ها و دوش های کابین سه گوش، اختلاف سطح در حمام و حذف درب کابین دوش و وان می توانند راهکارهای خوبی به شمار روند.

اگر در خانه خود فرزند کوچکی دارید نیز باید این نوید را به شما بدهیم که امروزه وان حمام هایی تولید می شوند که به صورت اختصاصی مخصوص نوزادان و کودکان هستند و ابعاد مناسبی نیز در این رابطه دارند.

تجهیزات حمام داتیس
وان جکوزی داتیس
تجهیزات حمام داتیس

بهترین جنس وان حمام

وان حمام ها معمولا از جنس های پلاستیک (یا فایبرگلاس یا اکریلیک)، فولاد ضد زنگ، چدن، پلیمر، کامپوزیت، سنگ، چوب و… ساخته می شوند که می توان بر اساس فضای زندگی، نیازها و ویژگی های مختلف هر کدام از این متریال ها یکی را انتخاب نمود.

وان های فایبرگلاسی یا پلاستیکی مهم ترین نوع وان ها هستند که انعطاف پذیری و شکل دهی آنها در زمان ساخت بسیار بالاست. این نوع از وان ها سبک ترین مدل ها هستند و در برخورد با بدن نیز به شما احساس خوبی خواهند داد، اما باید به این مسئله نیز اشاره کرد که تمیز کردن این جنس از وان کمی کار سختی خواهد بود.

وان های فولاد ضد زنگ نیز کاربرد بسیاری دارند. این وان ها معمولا قیمت کمی دارند و می تواند برای استفاده های معمولی خانگی گزینه مناسبی باشند. وان های فولادی در انتقال گرما نیز کار خود را به خوبی انجام می دهند، اما از نظر وزنی باید چیزی حدود دو برابر وزن وان ها پلاستیکی انتظار داشت!

راهنمای خرید وان حمام

وان های چدنی استحکام بالایی در برابر سایش دارند و می توانند آب را در مدت زمان بیشتری گرم نگه دارد. با این حال مشکل اصلی این نوع از وان ها وزن بالایشان است.

وان های پلیمری هزینه بالایی برای ساخت دارند. این نوع از وان ها بر اثر مرور زمان لایه ای بر روی سطحشان ایجاد می شود که کیفیتشان را کاهش داده و باعث شکستنشان می شود، بنابراین نمی توان آن را گزینه مناسبی دانست.

در رابطه با وان های کامپوزیتی نیز می توان به این اشاره کرد که تقریبا شبیه وان های چدنی هستند، با این تفاوت که وزنشان به مراتب کمتر است.  

وان های سنگی یا چوبی معمولا از نظر ظاهری منحصر به فردتر هستند و می توانند دکوراسیون حمام ویژه تری را ترتیب دهند. در ساخت وان های سنگی معمولا از سنگ های گرانیتی، مرمری یا حتی سرامیک پرسلان استفاده می شود. وان های چوبی نیز غالبا سفارشی هستند و در ساخت آنها از چوب مستحکمی استفاده می شود که سطح داخلی اش را ماده ای نفوذناپذیر پوشش داده است.

مطلب مرتبط: نصب وان حمام، باور کن اینجوری بهتره!

محصولات کوهلر آمریکا
وان لوکس
محصولات کوهلر آمریکا

از کجا بخریم؟ از کی کمک بگیریم؟

توصیه ما این است که برای انتخاب و خرید یک وان حمام مناسب و باکیفیت بر روی اهالی فن وب سایت چیدانه حساب کنید. متخصصین این بخش می توانند با ارائه مشاوره مناسب، شما را در خرید محصولی هوشمندانه یاری کنند. برخی از این متخصصین عبارتند از:

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه