Chidaneh.com placeholder image

تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی را در چه ارتفاعی نصب کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات سرویس بهداشتی: در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، طراحی چیدمان حمام و سرویس بهداشتی معمولا کار بسیار ساده ای است. اگر سیستم لوله کشی و فاضلاب قبلا کار شده باشد و شما از قطعات استاندارد مانند وان های معمولی استفاده کنید، گزینه های زیادی برای چیدمان در این فضاها ندارید. در کنار چیدمان این تجهیزات، ارتفاع نصب آن ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چیدانه امروز می خواهد برای نصب تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی در ارتفاع مناسب شما را راهنمایی کند. با ما همراه باشید…

شرکت معماری دکوکو
طراحی داخلی سرویس بهداشتی خانه زعفرانیه
شرکت معماری دکوکو

چوب و هنر

سینک و روشویی در حمام و سرویس بهداشتی

ارتفاع کانتر روشویی به طور معمول بین 80 تا 85 سانتی متر است. اما چیزی که در واقع مهم تر است، ارتفاع روشویی و سینک شما است.

گروه طراحی داخلی و هوشمندسازی ساختمان کارا
روشویی اجرایی گروه کارا
گروه طراحی داخلی و هوشمندسازی ساختمان کارا

کاسه ی روشویی که روی کانتر قرار می گیرد به طور طبیعی بلندتر از روشویی است که درون کانتر نصب می شود، بنابراین این کاسه ها برای جبران باید روی کابینت هایی با ارتفاع کمتر قرار گیرند. در نهایت شما باید سینک های مختلف را (در فروشگاه یا حمام های دیگر) امتحان کنید و ارتفاعی را که برای خود مناسب و راحت می بینید کشف کنید.  روشویی، برای یک حمام دوست داشتنی یکی از نقش های اصلی را ایفا می کند.

تجهیزات بهداشتی کارنو
پروژه بازار مبل ایران
تجهیزات بهداشتی کارنو

آینه در دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

به همین ترتیب ارتفاع آینه باید بر اساس ارتفاع شما باشد. میانگین خط دید افرادی را که از آینه استفاده می کنند، به دست آورید و مطمئن شوید بین مرز بالایی و پایینی آینه قرار می گیرد (معمولا میانگین 150 سانتی متر است، اما برای خانواده ی شما ممکن است متفاوت باشد).

در بسیاری از موقعیت ها، خط مرکزی آینه می تواند بین کانتر و سقف ایجاد شود تا ظاهری قرینه داشته باشد.

کابک دکور
رنگ نارنجی در سرویس بهداشتی
کابک دکور

افراد اغلب لبه ی پایینی آینه را بالای شیر آب قرار می دهند اما هم مرز کردن این دو می تواند یک اثربخشی زیبا داشته باشد.

آیا برای بازسازی دکوراسیون منزل خود به دنبال لوازم و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی مناسب و با کیفیت هستید؟ از اهالی فن چیدانه غافل نشوید.

ارتفاع مناسب میز آرایش با صندلی

در هنگام ترکیب میز آرایش با صندلی، شما باید ارتفاع را حدود 70 سانتی متر یا کمتر بگیرید (حداقل 60 سانتی متر). قبل از نصب آینه و میز آرایش تان روبروی یک میز آرایش بنشینید و میزان راحتی خود را بسنجید. آینه و کنسول عناصر جلوه بخش دکوراسیون منزل شما هستند.

دوش حمام

اتاق های دوش. بهتر است ارتفاع درب شیشه ای حمام تا سقف باشد. دستگیره ی درب را در ارتفاع 90 سانتی متری از کف یا هرجا که برای تان راحت است نصب کنید.

نیمکت ها. نیمکت های حمام علاوه بر اینکه نشیمن گاهی برای استراحت هستند، کاربرد زیادی دارند. بنابراین ارتفاع آن ها باید اندکی پایین تر از صندلی های معمولی باشد (40 سانتی متر). ما پیش از این شما را با نیمکت های مناسب برای حمام در چیدانه آشنا کرده ایم.

سر دوشی ها. سر دوشی ها نه باید زیادی پایین باشند که مجبور به خم شدن شوید نه زیادی بالا که آب را به شما پرتاب کنند. ارتفاع 200 سانتی متر رایج است، اما می تواند بالاتر یا پایین تر نیز نصب شود. این ارتفاع برای زمانی است که شما در زیر دوش می ایستید. با وجود نیمکت یا وان این ارتفاع ممکن است متفاوت شود.

مطلب پیشنهادی: شیرآلات حمام را هوشمندانه و مقرون به صرفه انتخاب کنید!

[[nid:29437]]

طاقچه ها. طاقچه در فضای دوش هم محل مناسبی برای نگهداری لوازم حمام شما است و هم دیوار حمام را زیباتر می کند. در حمام هایی که وان دارند، بهتر است این طاقچه دقیقا بالای سطح وان تعبیه شود تا دسترسی به شامپو و لوازم دیگر برای کسی که در وان دراز کشیده راحت باشد. اما در دوش های معمولی آنها باید بالاتر قرار گیرند که شما مجبور نباشید برای برداشتن چیزی خم شوید (120 سانتی متر).
شیرآلات دوش خود را در ارتفاع 105 تا 120 سانتی متر در مرکز و شیر پر کننده ی وان را 10 تا 15 سانتی متر بالای وان نصب کنید. اگر قصد خرید شیرآلات دارید، چیدانه پیش از این ۱۰ شیرآلات بهداشتی لوکس برای سرویس بهداشتی و حمام به شما پیشنهاد داده است.

شرکت معماری دکوکو
پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

جا دستمال توالت در حمام و سرویس بهداشتی

ارتفاع استاندارد نصب این نگهدارنده ها حدود 65 سانتی متر از کف است که به ارتفاع سطح بالای تانک توالت فرنگی نسبت به نشیمن آن نزدیک تر است. بنابراین پیشنهاد می کنم برای ایجاد یک راستای تمیز، آن را در این سطح نصب کنید. اگر فضای سرویس بهداشتی شما کوچک است، می توانید آن را به مبلمان آنجا نصب کنید.

شرکت معماری دکوکو
طراحی داخلی مدرن پروژه الهیه
شرکت معماری دکوکو

قلاب و میله حوله در حمام و سرویس بهداشتی

برای تجهیزاتی مانند قلاب های حوله و لباس، ارتفاع انعطاف پذیر است، اما طول چیزی را که می خواهید آویزان کنید نیز در نظر بگیرید. حوله ها به طور معمول حداقل 90 سانتی متر، کیسه های حمام 45 سانتی متر و لباس ها 150 سانتی متر ارتفاع نیاز دارند. یک نرده ی استاندارد حوله 120 سانتی متر بالای کف قرار می گیرد اما می تواند طوری نیز نصب شود که با تجهیزات دیگر مانند دستگیره ی درب اتاق دوش بدون سخت کردن دسترسی در یک راستا قرار گیرد.

شرکت نواوود
طراحی سرویس بهداشتی شرکت نوا وود
شرکت نواوود

یکی از چیزهایی که در اغلب در طراحی حمام ها نادیده گرفته می شود، پریزهای برق است. شما می توانید آن ها را در مکان هایی مثل دیواره ی کابینت روشویی تعبیه کنید که در عین مخفی بودن از دید، در دسترس نیز باشند.

شاید تا به حال در طراحی دکوراسیون منزل تان به این جزییات ریز توجه نکرده باشید، اما با اندکی بالا و پایین بردن تجهیزات فضاهایی مثل حمام و سرویس بهداشتی به سادگی تفاوت را احساس می کنید.
اگر برای حمام و سرویس بهداشتی خود به دنبال تجهیزات مناسب هستید، پیشنهاد می کنم سری به بخش لوازم و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی از زیرمجموعه های اهالی فن چیدانه بزنید.

مطالب بیشتر:
برای نصب توالت فرنگی در خانه، خودتان دست به کار شوید
جکوزی خانگی و یک آب تنی هیجان انگیز در منزل!
طراحی داخلی حمام و سرویس بهداشتی برای معلولین و سالمندان
۹ تغییر هوشمندانه برای حمام و سرویس بهداشتی شیک و امروزی!
ایده های ارزان برای زیباتر شدن دکوراسیون حمام

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه