معرفی پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته و ایده‌های دکوراسیونی خاص

معرفی پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته و ایده‌های دکوراسیونی خاص

به قلم: مهشید بختیاری

در میان متریال‌های مختلفی که در طراحی داخلی و دکوراسیون از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار گرفته است، «چوب» همواره در زمره متریال‌های محبوب و پرطرفدار قرار دارد. در گذر زمان و با پیشرفت تکنولوژی، سازه‌های چوبی دارای کارایی متفاوت‌تر و مدرن‌تری شده‌اند. یکی از کاربردی‌ترین المان‌های چوبی پانل‌های دکوراتیو هستند که به شیوه‌های مختلف در دکوراسیون مسکونی، اداری، آموزشی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این برگ از چیدانه به همراهی صنایع چوبی کنزو به معرفی پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته و اهمیت ویژه آن در دکوراسیون می‌پردازیم. اگر به دنبال ایده‌های خاص برای زیباسازی فضای پیرامون خود هستید این مطلب را تا انتها بخوانید.

تابلو فرش ریحان

چند ایده از کاربرد پانل‌های چوبی در دکوراسیون

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید این پانل‌های تزئینی با نقوش برجسته نمایی بسیار شیک و دوست‌داشتنی را ایجاد می‌کنند. پانل‌های چوبی از منظر زیبایی‌شناسانه خاص و منحصربفرد هستند، به گونه‌ای که اگر به دکوراسیون خانه‌های مدرن و امروزی نگاهی بیندازید بدون شک متوجه کاربرد این المان در گوشه‌ای از چیدمان خواهید شد. طبع گرم چوب صمیمیت بی‌نظیری به فضا می‌بخشد و نوع طراحی متفاوت پنل‌های چوبی سبک جدیدی از دکوراسیون را در خانه یا محل کار شما ایجاد خواهد کرد. در ادامه چند نمونه از کاربردهای گسترده پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته را با یکدیگر می‌خوانیم:

پانل چوبی در پذیرایی

سالن‌های پذیرایی و اتاق‌های نشیمن فضای مناسبی برای نصب پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته است. کافی است کمی خلاق باشید و بخش‌هایی از دکوراسیون که پتانسیل ایجاد یک نمای تزئینی و خاص دارد را پیدا کنید. بعنوان مثال می‌توانید یکی از دیوارها را که بیشتر در معرض دید است و بهتر است طراحی آن متفاوت از مابقی دیوارها باشد را انتخاب کرده و پانل چوبی را روی آن نصب کنید. این پانل در عین سادگی و مینیمال بودن فضای اتاق شما را به یک گالری هنری چشم‌نواز تبدیل خواهد کرد.

برندهای معتبر در این حوزه

پانل چوبی در کمد دیواری

کمدهای چوبی قهوه‌ای رنگ در خانه‌های امروزی یک عنصر نوستالژیک و خاطره‌انگیز به شمار می‌آیند. شاید تصور کنید که کمدهای چوبی برای دکورهای کلاسیک و سنتی مناسب‌ترند اما به کار بردن چوب برجسته در بخشی از یک کمد های‌گلس و براق ترکیب زیبا و وسوسه‌کننده‌ای را ایجاد خواهد کرد که در دل یک چیدمان مدرن بسیار درخشان و خوش‌منظر است.

پانل چوبی در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید با نصب پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته فضایی دلپذیر و جذاب را در آن ایجاد کنید. چوب بعنوان یک عنصر همه فن حریف در دکوراسیون می‌تواند در هر گوشه از آشپزخانه مورد استفاده قرار بگیرد. می‌توانیم بگوییم که پرطرفدارترین و چشمگیرترین المان آشپزخانه که می‌تواند با پانل چوبی ساخته شود کابینت‌ها هستند. طرح برجسته چوب در رنگ‌های طبیعی و متنوع جلوه بی‌نظیری به کابینت‌ها می‌بخشد و این زیبایی می‌تواند نمای کل خانه را تحت‌الشعاع قرار دهد.

در بسیاری موارد برای ایجاد تنوع بصری چند کابینت خاص یا فضای بین کابینتی با پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته طراحی می‌شود و این کنتراست، شکوه و اصالت خاصی به آشپزخانه‌های کلاسیک و مدرن می‌بخشد.

در برخی مواقع دکوراتورها برای طراحی جزیره، کشوهای کابینت یا میز ناهارخوری از پانل‌های چوبی استفاده می‌کنند و با یک نورپردازی عالی و حرفه‌ای نمایی درخشان در چیدمان پدید می‌آورند.

ویژگی‌های پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته چیست؟

جالب است بدانید متریال پانل‌های چوبی با داشتن قابلیت Waterproof و ضدآب بودن می‌توانند در مکان‌های مرطوب از قبیل استخر، حمام، سرویس بهداشتی، روشویی و … مورد استفاده قرار بگیرند، بدون آن که کیفیت و کارایی خود را از دست بدهند.

ویژگی‌های متریال پانل‌های دکوراتیو چوبی:

  • مغز كار Plywoodضد آب
  • روكش‌هاي چوبي اروپايي و ترك
  • رنگ پلی‌اورتان اروپايي كاملا ضد رطوبت و قابل اجرا در محيط مرطوب و شرجي
  • قابلیت اجرا در ضخامت‌های متفاوت جهت استفاده در ديواركوب و رودري
  • قابلیت توليد با مغز MDF جهت كاهش قيمت

حرف آخر

پانل‌های چوبی به دلیل کیفیت و دوام بالا و ظاهر خوشایند خود در سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان داخلی قرار گرفته‌اند. هیچ محدودیتی در کاربرد این پانل‌ها وجود ندارد، زیرا هر گوشه از دکوراسیون قابلیت زیباسازی با این عناصر تزئینی را خواهد داشت. در این مطلب درباره پانل‌های دکوراتیو تمام چوب فوق برجسته صحبت کردیم، اما مهم‌ترین چیز درباره عناصر چوبی دکوراسیونی خرید از یک برند معتبر است که تضمین‌کننده کیفیت و کارایی محصول موردنظر شما باشد. گروه صنایع چوبی کنزو با استفاده از پانل‌های چوبی درجه یک و باکیفیت به تولید کابینت، کمد، دیوارکوب و … می‌پردازند. برای دیدن محصولات این مجموعه می‌توانید به پروفایل صنایع چوبی کنزو سر بزنید و با متخصصان این مجموعه در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه