«پروژه قیطریه گروه اشکان اذانی»، یک نمونه تمام و کمال از پیاده سازی سبک مدرن

«پروژه قیطریه گروه اشکان اذانی»، یک نمونه تمام و کمال از پیاده سازی سبک مدرن

به قلم: مهشید بختیاری

در زندگی‌های شلوغ و پرهیاهوی امروزی که جزئیات فراوانی ما را احاطه کرده‌اند، معماری مدرن توانسته است قدمی در جهت بهبود آرامش انسانی بردارد. استفاده از قالب‌های ساده و پرهیز از تزئینات غیرضروری دکوراسیون مدرن را به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های طراحی داخلی تبدیل کرده است، به گونه‌ای که بسیاری از خانواده‌ها با وجود زندگی در خانه‌های کم متراژ و آپارتمان‌های نقلی، خواستار یک دیزاین مدرن و امروزی هستند. اما دلیل گستردگی ناگهانی مدرنیته در زمینه معماری و دکوراسیون چیست؟ با ما باشید تا در شوروم این هفته یکی از پروژه‌های برجسته گروه معماری اشکان اذانی را بررسی کنیم و درباره مزایای وجود یک فضای مدرن در خانه بیشتر بدانیم.

چوب و هنر

چرا باید سبک مدرن را انتخاب کنیم؟

با توجه به این که هم سبک سنتی و هم سبک مدرن در ایران طرفداران بی‌شماری دارند، اما این دو سبک در موارد بسیاری با یکدیگر متفاوت هستند. در دنیای امروز ذائقه جهانی به سمت پرهیز از تجملات رفته است و استفاده از فرم‌های ساده و قالب‌های کم‌جزئیات در معماری داخلی و خارجی از محبوبیت خاصی برخوردار است. ساختارهای مدرن سبک‌ترند، فضای کمتری را اشغال می‌کنند و در بسیاری از موارد هزینه کمتری را بر دوش صاحبخانه می‌گذارند. بخصوص در خانه‌های کوچک امروزی پیاده‌سازی این سبک دکوراسیون بسیار کاربردی به نظر می‌آید، چنان که دکورهای کلاسیک و پروسیله با تزئینات شلوغ و پر زرق و برق در یک فضای کوچک دیگر جایی ندارند.

در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم سبک معماری مدرن را می‌خوانیم:

  • تاکید بر سادگی و استفاده اندک از تزئینات
  • فرم‌ها مسطح و خطوط مستقیم و اجتناب از اشکال پیچیده هندسی
  • انتخاب لوازم دکوراسیون با تمرکز بر کارایی آن‌ها
  • بکارگیری پنجره‌های بزرگ و قدی برای برخورداری از نور طبیعی
  • استفاده از رنگ‌های خنثی و ملایم و یا در مواردی استفاده از تضاد رنگ‌ها
  • به کار بردن متریال‌های طبیعی مانند چوب، سنگ، چرم و … در دیزاین داخلی

درباره «پروژه قیطریه»؛ کاری از گروه معماری اشکان اذانی

همانطور که در ویدئوی فوق مشاهده کردید وجود تمام المان‌های لازم در یک دکوراسیون مدرن در پروژه قیطریه به خوبی لمس می‌شود. مانور دادن طراحان بر روی متریال‌های مدرن و مصالح خاص، حس امروزی بودن فضا را به شدت تقویت کرده است.

بعنوان مثال بکارگیری متریال میکروسمنت در طراحی دیوارها، سرامیک اسلب در TV Wall و سرویس بهداشتی، لمینت‌های بلند برای بزرگتر نشان دادن متراژ خانه، نورپردازی‌های خطی و لوسترهای مدرن تنها بخشی از دیزاین داخلی این پروژه در جهت مدرن‌سازی فضا بوده‌اند. همچنین استفاده از تضاد رنگ‌ها در طراحی بخش‌های مختلف خانه با ایجاد یک تنوع بصری جذابیت خاصی به دکوراسیون بخشیده است.

مبلمان، پرده‌ها، اکسسوری‌ها، فرش و … همگی در سبک مینیمال انتخاب شده‌اند تا هیچگونه درگیری چشمی در فضا وجود نداشته باشد. همچنین به کار بردن یک رنگ‌بندی ملایم و آرامش‌بخش توانسته است هدف کارفرما از ایجاد یک دکوراسیون شیک و ساده را تکمیل کند.

حرف آخر

گروه معماری اشکان اذانی با گردآوری یک تیم از مهندسین مجرب، طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی پروژه‌های بزرگی را بر عهده داشته‌اند. شما نیز اگر قصد تغییر، نوسازی و بازسازی دکوراسیون خانه یا محل کارتان را دارید می‌توانید با خیال راحت پروژه خود را به گروه معماری اشکان اذانی بسپارید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رز در تاریخ 10 آذر 1402
شلوارک چروک و بهم ریخته ی خانم فاتحه ی سبک مدرن بوووود
نجفی در تاریخ 24 آذر 1402
از جناب آقای مهندس اذانی و تیم حرفه‌ای ایشان که با طراحی فوق‌العاده و اجرای حرفه‌ای، خانه‌ای شیک، مدرن، و سرشار از روح زندگی را برای ما به ارمغان آوردند، بسیار سپاسگزاریم.

ثبت دیدگاه