پشت مبل‌های اسنوا، این مرد ایستاده است

پشت مبل‌های اسنوا، این مرد ایستاده است

به قلم: تحریریه چیدانه

علیرضا پیمان پور

تغییر سبک زندگی در دنیای مدرن، موجب گسترش روزافزون برندشاپ‌ها در جهان شده است. این موضوع از طرفی فضایی را برای رساندن کالا به صورت مستقیم به مصرف‌کنندگان فراهم کرده و از طرف دیگر توانسته سلائق مینیمالیستی مخاطبان برای هماهنگی بیشتر در چیدمان لوازم خانگی را ارضاء کند. اسنوا به عنوان شرکتی با گسترده‌ترین زنجیره فروشگاهی لوازم خانگی در کشور، چندی ست که مبلمان را نیز به عنوان بخشی از محصولات خود به بازار عرضه کرده است.

سرویس خواب بالسا

علیرضا پیمان پور، مدیر کسب و کار و مالک محصولات (product owner) Snowa and Tools (S&T) است که طراح پروپوزال نخستین Life Style Center اسنوا نیز به شمار می‌رود. او درباره تصمیم اسنوا برای تولید مبلمان می‌گوید: «اسنوا خود را نه تنها یک تولید کننده لوازم خانگی بلکه ارائه کننده سبکی از زندگی می‌داند و در این سبک از دانش و تکنولوژی بهره می برد تا تجربه ای خوشایند و کارآمدتر خلق کند. ایده ساخت مبلمان اسنوا Snowa از آنجایی پدید آمد که ما مبلمان را به عنوان کالایی ضروری در کنار لوازم خانگی و بخش مهمی از سبک زندگی اسنوایی دیدیم. ما در بیش از 1600 فروشگاه در 460 شهر کشور با این تقاضا مواجه شدیم که از طرفی در زندگی امروز و برای بهره مندی از امکانات تکنولوژی، مردم یکپارچگی در لوازم خانگی منزل را دوست دارند و از طرف دیگر علاقه خانواده ها در معماری داخلی و دکوراسیون خانه هایشان به این سمت رفته که از یک برند با گفتمان مشترک در خط طراحی محصولات خرید کنند و خانه‌ای مینیمال و یکدست داشته باشند. این موضوع ما را بر آن داشت تا S&T را با طراحی‌ای متناسب با زندگی امروزی عرضه کنیم.»

خلق سبک زندگی اسنوایی از دل پارچه و چوب

علیرضا پیمان‌پور طراحی را یکی از مهمترین عوامل موثر بر ارزش اقتصادی کالا می‌داند و تاکید می‌کند: «هرچه یک محصول بهتر طراحی شود و انطباق بیشتری با پرسونای مخاطب داشته باشد، ارزش آن بالاتر و اقبال مخاطب از منظر درگیر شدن در حوزه ناخودآگاه با محصول بیشتر است. به همین علت است که برخی محصولات را میبینیم و حس میکنیم چقدر نسبت به آن حس خوشایندی داریم و حتماً دوست داریم آن را داشته باشیم. برای خلق S&T کارگروهی از تیم‌های طراحی صنعتی، تأمین، مدیریت محصول، کنترل کیفیت، فروش و تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان تشکیل شد و در نهایت از دل آن محصول Comfort پدید آمد. براساس لاین آپ و پرسونایی که محصولات اسنوا دارند، نخستین مبل که تلفیقی از مبل آوانگارد و اسپرت بود برای جامعه مخاطبان زیر 45 سال و بالای 30 سال طراحی شد. مبلمان Comfort با کمترین استفاده از چوب، دارای خطوط شکسته و زوایای 90 درجه و به رنگ طوسی به بازار ارائه شده است.

پیمان پور درباره رعایت استانداردهای کیفی در تولید مبلمان اسنوا، می‌گوید: «ما تولید مبلمان براساس استانداردهای ایران و در سطح بین‌المللی را هدف خود قرار داده‌ایم و به همین سبب در انتخاب چوب و پارچه و کلاف، طراحی، کنترل مستمر کیفیت در تمامی اتوماسیون خط تولید و عرضه محصول وسواس به خرج دادیم.»

به گفته او در تولید این محصول از چوب راش گرجستان، کلاف از جنس چوب مرغوب روس و فوم ویژه استفاده شده و پارچه‌های به‌کار رفته در مبلمان نیز با همکاری مرکز کنترل کیفیت دانشگاه اصفهان در تست‌های مقاومت، کشسانی، تاب‌آوری و ماندگاری بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

مدیر کسب و کار محصولاتS&T با اشاره به استقبال از نخستین مدل S&T در کمتر از پنج ماه می‌گوید: «استقبال از این محصول باعث شد که ما به عرضه لاین آپ جدیدی به نام «هارمونی» بایندیشم. برندی باشخصیتی رسمی‌تر که در دو رنگ طوسی تیره و روشن وارد بازار شد.

مبل هارمونی تجلی سبک زندگی اسنوایی است که جوان‌پسند، کوچک و راحت است. مبلمانی برای خانه‌های جمع و جورتر، محیط‌های دوستانه و صمیمانه و حتی کافی‌شاپ‌ها. این مدل قرار است در خانه های زوج‌های جوان و نوجوان‌ها جا باز کند و آرامش بخش و ساده و کاربردی باشد. ما به دنبال یک سبک زندگی کامل اسنوایی برای لایه های متفاوت مشتریانمان هستیم.»
به گفته علیرضا پیمان پور در حال حاضر نیز سه مدل جدید از S&T هم با فضای نیمه اسپرت، مبلمان L و یک مدل مدرن- کلاسیک که ترکیبی از طراحی های دهه 80 آمریکایی و مدرن اروپایی است، طراحی شده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

زندگی اسنوایی

چالش های تولید مبلمان در ایران

مدیر محصولات S&T درباره چالش‌های تولید این محصولات در کشور می‌گوید: «زمانی که ما عرضه مبلمان را در فروشگاه‌های اسنوا آغاز کردیم با این چالش مواجه شدیم که نیروهای فروش ما برای فروش لوازم خانگی آموزش دیده بودند، به همین سبب باید در ابتدا تشکیل باور درباره محصول در آنها ایجاد می‌شد. این باور که مبلمان اسنوا، با اینکه در کنار لوازم خانگی ارائه می‌شود ولی شخصیتی منحصر به فرد دارد و در کنار سایر محصولات ما هویت اسنوایی را رقم می‌زند موضوعی بود که کم کم توانستیم ایمان به آن را در بین فروشندگان اسنوا نهادینه کنیم. شعار ما در گروه محصولات S&T این است که ما مبل می فروشیم ولی مبل فروش نیستیم. در واقع برند Snowa&Tools طیفی از محصولات و سرویس ها را ارائه می‌دهد که مکمل تجربه شما از سبک زندگی اسنوایی است.»

با الهام از بزرگان تولید مبلمان در جهان

به گفته پیمان‌پور آنچه مبلمان اسنوا را متمایز از رقبای خود در بازار می‌کند، برخورداری از اتوماسیون تولید صنعتی است. او در این باره تاکید می‌کند: «وجود خط تولید صنعتی سبب شده است که ما نگاهی جامع به ساخت مبلمان داشته باشیم. من به ماورای طراحی و معماری فکر می‌کنم. طراحى مبلمان یکى از اصلى ترین مباحث دنیاى طراحى و مد به حساب مى آید و تعداد زیادی از معماران و طراحان معروف جهان سبک و بینش خود را با طراحى مبلمان به نمایش گذاشته‌اند. من نیز تلاش کردم که با الهام گرفتن از بزرگان ساخت مبل و لایف استایل مثل ایکیا و ورساچه، شخصیتی اسنوایی از دل پارچه و چوب خلق کنم. شخصیتی که از دل صنعت پدید آمده ولی پر از احساس و هنر است و بعدها نیز در سایر وسایل خانه و اکسسوری‌ها پیاده خواهد شد.»

مبلمان اسنوا

آینده S&T

علیرضا پیمان پور که این روزها در حال افتتاح نخستین مرکز سبک زندگی اسنوایی در اصفهان است، مهمترین هدف خود را گسترشSnowa Life Style Center ها عنوان می‌کند و در این باره می‌گوید: « بخشی از موفقیت مراکز سبک زندگی در جهان به تنوع پیشنهادات آنها نسبت داده می شود که تجربه مصرف کننده را فراتر از خرید خرده فروشی به یک تجربه سبک زندگی گسترده تر تبدیل می‌کند. ما در نخستین مرکز سبک زندگی اسنوایی سعی کرده ایم که با ارائه محصولات متنوع که تکمیل کننده لوازم خانگی بزرگ و کوچک اسنواست، دنیای جدیدی از خرید راحت و سریع را برای مصرف کنندگان محصولاتمان خلق کنیم. و امیدواریم با افزایش تعداد این مراکز در جای جای کشور تجربه متفاوتی از خرید لوازم خانگی را رقم بزنیم»

به گفته مدیر محصولات Snowa&Tools این مراکز بعد از اصفهان در سایر شهرهای کشور نیز افتتاح خواهد شد.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه