Chidaneh.com placeholder image

گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی منزل

به قلم: لاله داورپناه

هوای این روزهای سال کمی بی‌ثبات است و گاهی ابری است و گاهی آفتابی، اما ما می‌توانیم با همین آفتاب دمدمی مزاج و گاهی اندک، با گل‌های سرحال و تازه، خانه‌های خود را بشاش و زیبا کنیم. بیایید همراه با چیدانه با ایده‌های الهام‌بخش موجود در این مطلب، رسیدن بهار را جشن بگیریم و گل‌های سرحال را در تمام اتاق‌های خانه خود به نمایش بگذاریم.

گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی

چوب و هنر

انواع گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه، اکثر گل‌ها در بیش‌تر روزهای سال در دسترس هستند. اما از آن‌جایی که گل‌هایی که در فصلِ رویش خود قرار ندارند باید در یک گلخانه قرار داده و یا به جایی دیگر برده شوند، قیمت آن‌ها کمی متفاوت است. برای این‌که سرزنده‌ترین شکوفه‌های گل‌های بهاری را با قیمت بسیار مناسبی در اختیار داشته باشید، از پیشنهادهای ما استفاده کنید:

  • نرگس زرد
  • گل زعفران
  • لاله
  • سنبل
  •  یاس بنفش
  • فریزیا
  • زنبق
  •  پیاز کوهی یا سیرک
  • گل صدتومانی
  • رز

گل‌های بهاری لاله در طراحی دکوراسیون داخلی

ترفندهای طراحی گل‌های بهاری در دکوراسیون داخلی

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، تعدادی گل لاله قرمز و صورتی داخل یک گلدان زیبا قرار داده شده و روی میز غذاخوری گذاشته شده‌اند. با همین ایده ساده این فضا زیبایی فوق‌العاده زیادی پیدا کرده و حس و حال اتاق به کلی دگرگون شده است. گل‌های لاله به فضا احساس شادی و فراوانی اضافه می‌کنند.

یک دسته گل کوچک روی میز صبحانه‌ بگذارید!

یک دسته گل کوچک روی میز صبحانه‌ بگذارید!

قرار دادن یک دسته گل کوچک روی میز صبحانه‌خوری تمام آن چیزی است که شما به آن نیاز دارید. آیا گلدان روی این میز کوچک است؟ ایرادی ندارد؛ می‌توانید از یک کوزه زیبا، یک ظرف شکر و یا حتی یک ظرف شیشه‌ای دهن‌گشاد استفاده کنید. آن‌قدر رنگ این گل‌ها زیباست که می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک عنصر رنگی در طراحی فضای خود استفاده کنید. خوبی این ایده این است که خود می‌تواند نقش مهمی در دکور اتاق شما بازی کند.

گلدان پر از گل، کنار ظرف میوه جلوه بیشتری دارد

گلدان پر از گل، کنار ظرف میوه جلوه بیشتری دارد

اگر می‌خواهید میز شما از همیشه زیباتر شود و حس و حالی سرزنده و بشاش به خود بگیرد، یک گلدان پر از گل را در کنار ظرف میوه و سبزی‌ها قرار دهید. گل‌های سفید، سیب‌های سبز، ظروف لعابی، و ظرف فلزی در کنار هم قرار گرفته‌اند و زیبایی خاصی به این میز داده‌اند.

گل‌های بهاری، روی پارچه‌های رنگی زیباتر است

گل‌های بهاری، روی پارچه‌های رنگی زیباتر است

حتی وقتی چند ظرف شیشه‌ای و پارچه‌های رنگی بر روی میز قرار گرفته باشند، قرار دادن چند شاخه گل زیبا می‌تواند همه توجه‌ها را به خود جلب کند. در این حالت، از یاس‌های بنفش در درون ظرفی استفاده کنید که به رنگ ارغوانی کم‌رنگ است و در کنار آن یک دستمال به رنگ طبیعی و رومیزی با رنگ صورتی کم‌رنگ قرار دهید.

 

پیاز کوهی پرطرفدار

پیازهای کوهی به دلیل ارتفاع زیاد و گل‌های بنفش‌رنگ که حالت پف‌کرده دارند، جز گل‌های پرطرفدار هستند و می‌توانند دکور شما را به کلی تغییر دهند. برای این‌که فضای شما ظاهری مدرن داشته باشد، این گل‌ها را در درون یک ظرف استوانه‌ای شیشه‌ای و بر روی جزیره آشپزخانه و یا میز غذاخوری قرار دهید.

قفسه های آشپزخانه با گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی

گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی اشپزخانه

قفسه‌های آشپزخانه خانه با گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون داخلی

قفسه‌های خانه خود را با اضافه کردن چند گل سرحال و زیبا، سرزنده کنید. این کار را در قفسه‌های بدون در آشپزخانه و یا قفسه‌هایی که داخل آن‌ها کتاب قرار داده‌اید انجام دهید. البته هنگام انتخاب نوع گل و ظرفی که در آن قرار می‌گیرند، باید به فضای پیرامونی آن‌ها توجه کنید.

شاخه‌های درخت‌ها، در طراحی دکوراسیون داخلی

از شاخه‌های درخت‌ها، در طراحی دکوراسیون داخلی وام بگیرید!

با اضافه کردن یک گلدان پر از گل‌های بهاری به روتین روزانه خود شادی و زیبایی اضافه کنید. شاید قیمت‌ این گل‌ها در گل‌فروشی بسیار زیاد باشد، اما می‌توانید یک درخت گل‌دار که در حیاط خانه شما وجود دارد و یا در حیاط یکی از همسایه‌های مهربان‌تان پیدا کرده و از گل‌های آن استفاده کنید.

میوه‌ها و سبزی‌ها لابه‌لای گل‌های بهاری، زیباترند!

میوه‌ها و سبزی‌ها لابه‌لای گل‌های بهاری، زیباترند!

دفعه بعد که از خرید به خانه آمده‌اید به جای این‌که همه خریدها را داخل یخچال قرار دهید، کمی صبر کنید، چراکه برخی از میوه‌ها و گیاهان فرم و شکل زیبایی دارند و می‌توانید آن‌ها را در کنار گل‌های دلربای خود قرار داده و ترکیب فوق‌العاده دیدنی در خانه خود ایجاد کنید. فقط میوه‌ها و سبزی‌هایی را انتخاب کنید که زود خراب نمی‌شوند و آن‌ها را نهایتا یک هفته بعد بخورید.

ترکیب رنگ گل‌های بهاری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ترکیب رنگ گل‌های بهاری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ترکیب رنگ گل‌های خود را با تم رنگی فضای خود هماهنگ کنید. همان‌طور که در عکس بالا مشاده می‌کنید چند شاخه گل سبزرنگ در درون یک گلدان شیشه‌ای فوق‌العاده زیبا و مدرن قرار گرفته‌اند و با این فضا که دارای عناصر چوبی و دیوارهای سفید رنگ است، ترکیب زیبایی ایجاد کرده‌اند. در خانه‌ای که پر است از وسایل آنتیک و پارچه‌های زیبا، می‌توان از یک دسته گل بزرگ با رنگ‌های مختلف استفاده کرد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد شکل و رنگ گل‌ها، به تم رنگی فضای خود به دقت توجه کنید.

 گل‌های بهاری در حمام و سرویس‌بهداشتی

 گل‌ها در حمام و سرویس‌بهداشتی

از گل‌ها در حمام و سرویس‌بهداشتی، غافل نشوید!

از گل‌ها در حمام و سرویس‌بهداشتی، غافل نشوید!

حمام و سرویس بهداشتی یکی از جاهای خوبی است که می‌توان در آن یک دسته گل زیبا قرار داد. اگر عادت به قرار دادن گل در حمام و یا سرویس بهداشتی ندارید، حتما این کار را انجام دهید تا متوجه تفاوت بشوید. یک گلدان کوچک را روی لبه پنجره و یا سینک قرار دهید تا هر وقت وارد این فضا می‌شوید از وجود چنین موجودات زنده سرحالی احساس خوشحالی کنید.

آیا گلدان کوچک پیدا نمی‌کنید؟ ایرادی ندارد؛ می‌توانید نوآوری کنید و از یک شیشه عطر، یک جای تخم‌مرغ، یا حتی ظرف حلبی قدیمی با یک روکش زیبا استفاده کنید. اگر می‌خواهید از شکوفه‌های گل‌ها استفاده کنید، پیشنهاد ما سنبل، یاس بنفش، یا زنبق است. همه این گل‌های زیبا حال و هوایی آرام و خاص به فضای حمام و یا سرویس بهداشتی شما اضافه می‌کنند.

 گل‌های بهاری در نشیمن

گل‌های بهاری در طراحی دکوراسیون نشیمن

در اتاق نشیمن، سبک چیدمان گل‌ها را با حال و هوایی که دوست دارید فضای شما داشته باشد هماهنگ کنید. در عکس بالا گل‌ها و شاخه‌ها از درون یک گلدان سفید رنگ زیبا بیرون زده‌اند و حس و حالی غیررسمی به فضای اتاق نشیمن داده‌اند. همان‌طور که می‌بینید یک گلدان پر از گل حس و حال فضا را به کلی دگرگون کرده است.

استفاده از گل‌های ساقه‌بریده در چیدمان دکوراسیون

استفاده از گل‌های ساقه‌بریده در چیدمان دکوراسیون

آیا از چیدمان‌های تکراری و قدیمی خسته شده‌اید؟ ساقه‌های گل‌های خود را ببُرید و بعد گل‌ها را درون یک گلدان کوچک و گرد قرار دهید تا فضای شما به ظاهری شیک و مدرن دست پیدا کند. گل‌های داوودی، که گل‌هایی پاییزی به حساب می‌آیند، در عکس بالا دیده می‌شوند اما شما این کار را با هر گلی که دوست دارید می‌توانید انجام دهید.

گل رز، همه جا به‌کار می‌آید!

گل رز، همه جا به‌کار می‌آید!

وقتی مردد هستید، حتما از گل رز استفاده کنید چون با این گل از نتیجه کار مطمئن خواهید شد. رزها چشم‌گیر و زیبا هستند، بو و عطر دلنشینی دارند، و به کلی کلاسیک هستند. می‌توانید برای داشن ظاهری آرام‌تر از گل‌های رز با رنگ‌های مختلف استفاده کنید و یا از یک رنگ بهره ببرید تا چیدمان شما رسمی‌تر شود.

اتاق خواب با گل های بهاری

اتاق خواب دل‌انگیز با گل‌های بهاری

اتاق خواب هم فضای بسیار خوبی برای قرار دادن گلدان گل است. درست است که دیگران آن را نمی‌بینند، اما هرگاه وارد اتاق خواب خود می‌شوید این گل‌ها حال و هوایی خاص و جذاب به شما اضافه می‌کنند و روحیه‌تان را بالا می‌برند. دفعه بعد که به فروشگاه گل رفتید، یک دسته گل مخصوص اتاق خواب خود بخرید، ساقه‌های آن‌ها را کمی کوتاه کنید، و در چیدمان دیدنی آن‌ها را در اتاق خواب خود قرار دهید.

اتاق‌های تعویض لباس و گل های بهاری

اتاق‌های تعویض لباس هم گل می‌خواهند؟

یکی دیگر از فضاهایی که معمولا در آن‌ها از گل‌ استفاده نمی‌شود، اتاق‌های تعویض لباس هستند. اما چه عیبی دارد فضای تعویض شما سرحال و شاداب شود؟ برای این کار می‌توانید یک گلدان کوچک از گل‌های رز را در درون یک سینی تزئینی قرار داده و آن را داخل فضای تعویض لباس بگذارید.

 گلدان های بهاری تراس یا پاسیو در در دکوراسیون داخلی

تراس منزل با گل‌ها؛ بهار می‌شود!

کمی به فضای بیرون از خانه خود هم فکر کنید و تعدادی گل زیبا را در تراس و یا ایوان خانه خود قرار دهید. سعی کنید تعدادی از گل‌ها را آویزان کرده و تعدادی دیگر را روی میز بگذارید و برخی دیگر را روی زمین. آیا خانه شما فاقد تراس یا ایوان است؟ عیبی ندارد. لبه پنجره‌ها بهترین جا برای انجام این کار هستند و در عین حال زیبایی نمای خانه شما را دوچندان می‌کنند.

 گلهای بهاری در دکوراسیون داخلی منزل

کلام پایانی

در این مقاله، گل‌های بهاری مناسب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل را معرفی کردیم. همچنین ترفندهای به کارگیری و طراحی گل‌های بهاری را در دکوراسیون داخلی خانه، شرح دادیم. از این ترفندها برای چیدمان اتاق نشیمن بهاری، اتاق خواب، آشپزخانه و دیگر فضاهای داخلی خانه، استفاده کنید و میزبان بهار شوید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 09 فروردین 1394
رفتم عکس های گل های اشاره شده در متن رو دیدم.خالی از لطف ندیدم که دیگران هم استفاده کنن.

ثبت دیدگاه