Chidaneh.com placeholder image

دکور کافی شاپ مدرن، با ایده های متفاوت + ویدیو

به قلم: گلنار

شما از آن دسته افراد هستید که زمان وارد شدن به یک فضای جدید مانند کافه یا رستوران، به دکوراسیون و طراحی داخلی آن فضا دقت می کنید؟ مدل مبلمان، ترکیب رنگ ها و حتی نورپردازی برای‌تان اهمیت دارد؟ یا صرفا کیفیت غذا را اولویت می دهید؟ در واقع مجموعه ای از عوامل در کنار هم باعث می شوند که شما تجریه خوب و لذت بخشی از حضور در یک مکان داشته باشید که دکور و طراحی داخلی نیز بخض مهمی از این مجموعه عوامل را ایفا می کند. در این ویدیو دکور یک کافه شاپ مدرن در تهران را با هم بررسی می‌نماییم.

قالیشویی ادیب

دکور کافی شاپ مدرن

به گفته معماران این کافی شاپ این فضا ابتدا یک رستوران بوده که به درخواست کارفرما باید به یک کافه مدرن تبدیل می شده است. بنابراین معماران تصمیم گرفتند برای طراحی دکور کافه مدرن، تمامی مبلمان و وسایل موجود را نیز خودشان طراحی کنند. در ادامه بخش های مختلف دکور کافی شاپ مدرن را بررسی می کنیم:

  • طراحی ورودی کافی شاپ مدرن
  • طراحی دیوارها در دکور کوفه مدرن
  • مبلمان برای کافی شاپ مدرن
دکور کافی شاپ مدرن

طراحی ورودی در دکور کافی شاپ مدرن

در طراحی ورودی برای این کافی شاپ مدرن، از آجرهای دکوراتیو استفاده شده است. این موضوع علاوه بر کمک به طراحی داخلی فضا، باعث شاخص و برجشته شدن ورودی نیز می شود. ویژگی خاصی که در دیزاین این ورودی وجود دارد این است که هیچ دو عدد آجر شبیه به هم استفاده نشده اند.

دکور کافی شاپ مدرن
دکور کافی شاپ مدرن

دیزاین دیوار در کافی شاپ مدرن

اما برای دیزاین دیوارها در دکوراسیون این کافی شاپ مدرن، از این ایده ها استفاده شده است:

  • طراحی دیوار با آکولایزر که حدود پنج متر طول و حدود 120 کیلوگرم وزن داشته و کامل بر روی کناف نصب شده است. نورپردازی این قسمت قابلیت این را دارد که با موزیک کافه هماهنگ شده و حالت نوسانی داشته باشد.
  • یک نقاشی آکولایزر و سیستم لامپ های انیشتنی که داخل طرح تعبیه شده و هر کدام حدود 10 متر مربع از فضای دیواره ها را اشغال کرده اند.
  • کلاویه های پیانو که سرتاسر دیوار به صورت برجسته انجام شده اند.

اما غیر از طراحی دیوارها، سعی شده برای رسیدن به یک دکوراسیون مدرن در کافی شاپ، در سقف نیز از طرح های مختلف زاویه دار استفاده شود تا فضا از حالت یکنواخت بودن خارج شده و جذابیت بصری بیش تری پیدا کند.

دکور کافی شاپ مدرن

مبلمان در دکوراسیون کافه مدرن

مسلما یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون کافی شاپ و رستوران، مبلمان آن است. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، تمامی وسایل و مبلمان در این کافی شاپ متناسب با دکوراسیون مدرن و نیار کارفرما طراحی شده اند. به طور کلی می توانیم ویژگی این مبلمان را در این موراد خلاصه کنیم:

  • تمامی میزها و صندلی ها یا از چوب طبیعی به همراه کارهایی نظیر سندبلاست و شست ئ شوی رنگ انجام شده و یا به روش طرح های رگه چوبی ساخته شده اند.
  • برای مبلمان گرد، میز به صورت دایره گردان تعبیه شده تا سرو غذا هم راحت تر انجام پذیرد.

 

برای اجرای دکوراسیون کافی شاپ مدرن می‌توانید از بخش خدمات و کالاهای چیدانه و متخصصین در زمینه دکوراسیون داخلی کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

مجری: انسیه عطایی | فیلمبردار: محمدحسن جمالی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
توسلی در تاریخ 22 اردیبهشت 1395
بهترین رستوران تازه تاسیس رستوران لوکس تهران در خیابان صابونچی (مهناز) برای ماه رمضان است

ثبت دیدگاه