Chidaneh.com placeholder image

چمن مصنوعی تراس، چگونه سبز و جذاب باشد؟

به قلم: سمانه زارعی

در این روزهایی که رفت ­وآمد و فعالیت‌‌های بیرونی خانواده‌­ها کم شده است، وجود یک تراس یا بالکن جذاب که شرایط را برای ماندن در خانه لذت بخش­تر کند لازم و ضروری به نظر می­‌رسد. تراس و بالکن خانه برای کارهای مختلفی مانند استراحت، هواخوری، دورهمی خانوادگی،  فضای بازی بچه­‌ها و… استفاده می­شود. در نتیجه ایجاد یک فضای سرزنده و کاربردی در تراس اهمیت زیادی دارد.

تا به حال فکر کرده­اید که کف تراس یا بالکن خانه را جوری تغییر دهید که برای راه رفتن کمی نرم­تر شود و ظاهر زیبا و یکدستی داشته باشد؟

سرویس خواب بالسا

چمن مصنوعی یکی از کفپوش‌های مناسب برای کف ترس یا بالکن شماست. در این مطلب با مانا چمن همراه شدیم تا راجع به چمن مصنوعی تراس صحبت کنیم. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی تراس جدید
مانا چمن

چمن مصنوعی تراس و بالکن

یکی از کاربردهای چمن مصنوعی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است، کاربرد چمن مصنوعی در تراس یا بالکن است. وجود چمن مصنوعی تراس، شادابی و سرزندگی خانه شما را بیشتر می­کند.

تراس خانه شما می ­تواند مانند یک باغ، فضایی آرام و زیبا برای استراحت باشد. رنگ سبز چمن، انرژی مثبت را در فضا به جریان می­اندازد و در عین حال این پوشش سبز، به نگهداری خاصی نیاز ندارد. چمن مصنوعی تراس را می­توانید در کل سطح تراس و یا یک قسمت از آن به کار ببرید.

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی تراس جدید
مانا چمن

چمن مصنوعی تراس؛ چه مزیت­‌هایی دارد؟

  • با استفاده از چمن مصنوعی تراس می­توانید یک تراس زیبا و سبز داشته باشید.
  • تراس یا بالکن خانه با وجود چمن مصنوعی فضایی امن و سطحی نرم برای کودکان فراهم می­‌کند.
  • با چمن مصنوعی، تراس یا بالکن شما هر چهار فصل سبز میماند.
  • یکی از مزایای چمن مصنوعی، کاربرد آن برای فضاهای پرتردد است. اگر استفاده و تردد زیادی در تراس خانه دارید، بدون هیچ نگرانی می­‌توانید از چمن مصنوعی تراس استفاده کنید.
  • چمن مصنوعی، تراس یا بالکن شما را به فضایی راحت برای گردش و استراحت حیوانات خانگی تبدیل می­‌کند. در این حالت باید به بهداشت چمن مصنوعی تراس توجه زیادی شود.
  • چمن مصنوعی تراس برای مناطق بسیار سرد و یا بسیار گرم قابل استفاده است. در مورد انتخاب درست نوع چمن مصنوعی می‌­توانید با متخصصان مانا چمن مشورت کنید.
  • در روزهای گرم و آفتابی تابستان، چمن مصنوعی تراس دمای کف بالکن را نسبت به سنگ و سرامیک ، پایین­تر نگه می‌­دارد.
  • چمن مصنوعی تراس یک راه­‌حل اقتصادی برای زیبایی تراس شماست. چرا که هزینه­‌ی نگهداری زیادی ندارد.

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی تراس جدید
مانا چمن

چمن مصنوعی تراس را چگونه انتخاب کنیم؟

به طور کلی چمن مصنوعی به دو نوع چمن مصنوعی تزیینی و ورزشی تقسیم می‌­شود. از چمن‌­های مصنوعی تزیینی و برخی از انواع چمن مصنوعی ورزشی می­‌توان در تراس، حیاط و بالکن منزل استفاده کرد. با توجه به اینکه شما چه استفاده­‌هایی از تراس خود دارید باید نوع مناسب چمن مصنوعی انتخاب شود.

چمن­‌های مصنوعی با الیاف بلند و نرم، لطافت بیشتری دارند و برای خانواده­‌هایی که تراس و بالکن خانه محلی برای بازی کودکان است مناسب به نظر می­‌رسد.

یکی از ویژگی­‌های مهمی که باید در چمن مصنوعی تراس وجود داشته باشد، مقاومت بالا به گرما، سرما، نورخورشید، باران و برف در فصل­های مختلف است چرا که تراس و بالکن در معرض هوای آزاد و عوامل محیطی قرار دارند.

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی تراس جدید
مانا چمن

چمن مصنوعی تراس، ایده‌­هایی برای جلوه بیشتر!

اگر می­‌خواهید تراس یا بالکن شما فضایی جذاب و راحت باشد، می­‌توانید در کنار چمن مصنوعی تراس از عناصر دیگری برای زیبایی بیشتر تراس بهره ببرید. چند نمونه از ایده­‌هایی که به چمن مصنوعی تراس شما جلوه می‌­دهند:

  • اگر تراس بزرگی دارید می‌­توانید در کنار چمن مصنوعی تراس، برای ایجاد تنوع، از کفپوش‌­هایی از جنس چوب، چوب پلاست و یا ترموود استفاده کنید.
  • اگر به داشتن یک تراس سبز علاقه مند هستید، استفاده از گلد‌ان­ها و فلاورباکس‌­های حاوی گیاهان طبیعی را فراموش نکنید. وجود گیاهان گلدار جلوه‌ی متفاوتی به تراس و بالکن شما می­دهد.
  • یکی دیگر از ایده­‌های شیک و زیبا، استفاده از سنگریزه­‌های رنگی و یا سفید است. اگر تراس یا بالکن بزرگی دارید می­‌توانید به راحتی این ایده را اجرا کنید.
  • فراموش نکنید چمن مصنوعی فقط مخصوص کف و سطح زمین نیست و شما می‌­توانید برای سبز شدن بخشی از دیوار هم از چمن مصنوعی استفاده کنید. به این ترتیب، تراس شما حسابی سبز و چشم نواز خواهد شد.
  • علاوه بر چمن مصنوعی تراس، وجود میز و صندلی و یا نیمکتی برای نشستن، امکانات و زیبایی تراس شما را تکمیل می­کند.
تمیز کردن چمن مصنوعی

تمیز کردن چمن مصنوعی

چمن مصنوعی تراس، چطور تمیز کنیم؟

با اینکه چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی نیاز به نگهداری بسیار کمتری دارد، ولی با این حال باید به فکر تمیز نگه داشتن آن باشید.

وقتی روی چمن مصنوعی تراس زباله‌­هایی می­بینید، می‌­توانید آن را مانند یک فرش با جاروبرقی تمیز کنید. با این کار، منافذ خروج آب هم مسدود نمی­‌شود. اگر از گیاهان طبیعی در تراس استفاده می­‌کنید حواستان باشد برگ­‌های خشکیده گیاهان بر روی سطح چمن مصنوعی میریزد را جمع کنید.

برخی از تراس­‌ها سقف ندارند در نتیجه برف و باران روی سطح چمن مصنوعی تراس را می­‌پوشاند. در فصل زمستان و پس از بارش برف باید سطح چمن مصنوعی را تمیز کنید. برای این کار از پاروی پلاستیکی استفاده کنید.

اگر سطح چمن مصنوعی تراس کثیف شده است باید با شوینده مناسبی مانند شامپو فرش آن را تمیز کنید. آب و سرکه هم می­‌تواند پاک کننده مناسبی برای چمن مصنوعی باشد. استفاده از فشار آب شلنگ معمولی و یا واترجت در تمیزتر شدن چمن مصنوعی موثر است.

مسئله مهم در شستشوی چمن مصنوعی تراس نصب صحیح آن است. اگر نصب چمن مصنوعی تراس به درستی انجام شود و شیب مناسبی برای خروج آب بارندگی و یا جریان آب شستشو در نظر گرفته شده باشد. مشکلی برای شستشوی چمن مصنوعی تراس به وجود نمی‌­آید.

چمن مصنوعی

نصب چمن مصنوعی تراس

نصب چمن مصنوعی با توجه به ابعاد و مساحت زمین و جهت خاب چمن انجام می­شود.

لازم است قبل از نصب چمن مصنوعی به جنس سطح زمین توجه شود. به دلیل اینکه تراس و بالکن­های ساختمان‌­ها با سطوح سخت (سرامیک، سنگ و..) پوشیده شده است نیاز به زیرسازی خاصی ندارد و مهم­ترین مسئله در این مورد وجود زهکش مناسب برای خروج آب است.

در این حالت باید سطح تراس شیب مناسب برای هدایت آب (بارندگی، شستشو و..) را داشته باشد و اگر شیب مناسب نباشد قبل از نصب چمن مصنوعی تراس باید سطح آن را تصحیح کرد.

برای نصب چمن نیز می توان از چسب های مختلفی همچون پلی اورتان استفاده نمود.

برای نصب چمن مصنوعی تراس می توانید از کارشناسان زبده شرکت مانا چمن کمک بگیرید.

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی ویلا
مانا چمن

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی ویلا
مانا چمن

چمن مصنوعی تراس، این نکته‌­ها را فراموش نکنید!

  • نصب چمن مصنوعی برای تراس­های کوچک را می­‌توانید خودتان انجام دهید.
  • بهتر است در تراس­‌های بزرگ، بخشی از تراس را با چمن مصنوعی پوشش داده و در بقیه سطح از مصالح دیگری استفاده کنید.
  • انتخاب چمن مصنوعی با کیفیت هرچند هزینه‌­ی زیادی برایتان داشته باشد در طولانی مدت از نظر اقتصادی برایتان مقرون به صرفه خواهد بود.
  • برای تهیه و انتخاب درست چمن مصنوعی تراس از کارشناسان متخصص مانا چمن کمک بگیرید.
چمن مصنوعی تراس

قیمت چمن مصنوعی تراس

انواع بسیار متنوعی از چمن مصنوعی این روزها در بازار وجود دارد. قیمت چمن مصنوعی تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود برخی از آنها عبارتند از:

  • جنس الیاف چمن مصنوعی:

با توجه به اینکه الیاف چمن مصنوعی چه جنسی دارند قیمت آن متغیر خواهد بود. چمن مصنوعی از جنس‌های: نایلونی، پلی اتیلن و یا پلی‌پروپیلن هستند. چمن مصنوعی که از الیاف پلی‌پروپیلن هستند قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و برای مکان‌های با تردد کمتر مانند تراس منزل انتخاب مناسبی هستند. چمن با الیاف نایلونی هزینه‌ی بیشتری برای شما خواهد داشت.

  • بکینگ چمن مصنوعی:

با توجه به نوع چمن مصنوعی و کاربرد آن در فضاهای مختلف، لایه‌های محافظ زیر چمن، که ساختار بکینگ چمن مصنوعی است، متفاوت خواهد بود. در بعضی از انواع چمن ممکن است چندین لایه محافظ داشته باشد که در این صورت هزینه‌ی بیشتری دارد.

  • نوع چمن مصنوعی:

با توجه به اینکه لازم است چمن مصنوعی تزئینی از نظر ظاهر و ویژگی‌ها به چمن طبیعی نزدیک باشد، در نتیجه ظرافت بیشتر و جنس الیاف آن باعث می‌شود قیمت بالاتری نسبت به چمن مصنوعی ورزشی داشته باشد.

  • کشور سازنده:

گاهی بخشی از تولید چمن مصنوعی در کشورهای دیگر انجام می‌شود، مثل مواد اولیه، و وارد کردن این مواد اولیه هزینه بر خواهد بود و بر قیمت چمن مصنوعی موثر است.

  • مساحت تراس:

قیمت چمن مصنوعی تراس بر اساس متر مربع محاسبه می شود. با توجه به مساحت تراس منزل شما، هزینه‌ی چمن افزایش خواهد یافت.

  • تراکم و ارتفاع الیاف چمن:

با توجه به اینکه تراکم بالا و ارتفاع چمن مصنوعی باعث مصرف مواد اولیه‌ی بیشتری در تولید چمن مصنوعی می‌شود در نتیجه این دو عامل قیمت چمن را افزایش می‌دهند.

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی ویلا
مانا چمن

کلام آخر:

در این مطلب راجع به چمن مصنوعی تراس گفتگو کردیم. چمن مصنوعی با کمترین نیاز به نگهداری می­‌تواند تراس شما را زیبا و جذاب کند. اگر شما هم علاقه­‌مند به داشتن چمن مصنوعی در تراس یا بالکن خود هستید می­‌توانید هر چه سریع‌تر این محصول شگفت انگیز را تهیه نمایید. برای این کار می­‌توانید با مجموعه مانا چمن از شرکت‌های پیشگام در حوزه چمن مصنوعی ارتباط بگیرید، پس به پروفایل مانا چمن سر بزنید و با کارشناسان این شرکت در تماس باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه