Chidaneh.com placeholder image

طراحی فضای سبز با آلاچیق های مقاوم ترمووود!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: حیاط، پاسیو، بالکن، روف گاردن و باغ همه و همه باید به گونه ای طراحی شود که نیازها و خواسته های صاحب خانه و استفاده کنندگان را برطرف کند. هرچه منظره ای که بوجود بیاید به طبیعت نزدیکتر باشد، محبوبتر بوده و این نکته ای است که بیشتر طراحان به آن توجه دارند. چوب یکی از مصالح طبیعی است که انتخاب خوبی برای فضاهای خارجی محسوب می شود و ترمووود بهترین گزینه است. با راهنمایی و پیشنهاداتی که گروه ترمووود فین وود در اختیار چیدانه قرار داده است، همراه باشید:

فین وود
فلاور باکس فین وود
فین وود

چوب و هنر

برای اینکه بتوان چوب را در فضای بیرونی استفاده کرد، باید با فرآیند و مواد مختلف مقاوم سازی شده و قابلیت تحمل شرایط مختلف آب و هوایی ر برای آن ایجاد کرد. ترمووود از روش های جدیدی است که این مقاوم سازی را با حرارت و روش های خاص انجام می دهد. نکته مهمی که در ترمووود وجود دارد، مقاومت آن به دفع و جذب رطوبت است. بنابراین برای برآورده کردن نیازهایی که در فضای خارج از منزل خود دارید، این نوع از مصالح را در ارجحیت قرار دهید!

فین وود
آلاچیق با ترموود
فین وود

آلاچیق چوبی در طراحی فضای باز

یکی از اجزای مهمی که باید برای فضاهای باز در نظر گرفته شود، فضای نشستن است و چه بهتر که این فضا سرپوشیده باشد تا در شرایط مختلف آب و هوایی مانند آفتاب، باران و برف قابل استفاده باشد. آلاچیق به عنوان فضایی برای نشستن که دارای سقفی در بالای سر است، این ویژگی را دارد و با دید باز خود در اطراف، امکان استفاده از منظر زیبا را به شما می دهد.

همانطور که گفته شد، برای کاربرد چوب در آلاچیق بهتر است از ترمووود استفاده شود تا نگرانی در مورد تخریب و آسیب آن نداشته باشید. چشمانتان را ببندید و آلاچیقی را مجسم کنید که از چوب ساخته شده، در کنار سبزی گیاهان واقعا بی نطیر است!

طراحی پرگولای چوبی در محوطه

یکی دیگر از مواردی که برای فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد، پرگولا است. پرگولا مانند آلاچیق سقفی بالای خود دارد با این تفاوت که این سقف نیمه پوشیده است و توانایی جلوگیری از ورود برف و باران و یا آفتاب را به طور کامل به فضای نشستن نمی دهد.

درست است که برف و باران را کاملا فیلتر نمی کند ولی باید به آنها مقاوم باشد! پرگولا از جنس ترمووود زیبایی خاصی داشته و به دلیل رنگ چوب فضا را دلنشین می کند. برای سقف پرگولای ترمووود از تیغه های موازی چوبی و یا پوشش گیاهی استفاده می شود تا فضایی نیم سایه را برای شما به وجود آورد.

تنوع بالا در آلاچیق و پرگولا از جنس ترمووود

با تجربه بالایی که گروه ترمووود فین وود دارد، این نکته را بیان می کنند که تنوع بالا در طرح های آلاچیق و پرگولا و استقبال خوبی که از آنها دیده می شود، شما را تشویق می کند تا یکی از این فضاهای صمیمی و زیبا را در گوشه ایی از محوطه باز خود وارد کنید. نکته خوبی که در مورد پرگولا و آلاچیق وجود دارد این است که می تواند در صورتی که فضای کمتری خصوصا در بام سبز خود دارید، می توانید یکی از اضلاع را به دیوار چسبانده و سه طرف و یا حتی دو طرف باز یرای خود ایجاد کنید.

ممکن است تصور کنید به دلیل اینکه آلاچیق و پرگولا در معرض آفتاب مستقیم قرار دارند، امکان از بین رفتن و یا تغییر رنگ چوب آنها در دراز مدت وجود خواهد داشت. ولی باید گفت از مزایای استفاده از جنس ترموووود در طراحی آلاچیق و پرگولا مقاومت آن در برابر تغییر رنگ و همچنین اشعه ماورای بنفش است. بنابراین در استفاده از ترموود شک نکنید و آن را برای فضای بیرونی منزل خود استفاده کنید که از هر نظر توجیه پذیر است!

یکی از مزیت هایی که در استفاده از پرگولا و آلاچیق وجود دارد ایجاد محصوریت در فضا است. چنانچه در محوطه بیرونی شما به دلیل دیدی که از ساختمان های اطراف وجود داشته باشد، می توانید با ایجاد پرگولا و آلاچیق، دید را تا حدی محدود کرده و کنترل کنید. در این صورت است که به خوبی می توانید از فضای دنج و آرام خود استفاده بهینه کنید.

فین وود
کفپوش ترمووود در حیاط و محوطه
فین وود

طراحی محوطه با استفاده از ترمووود

یکی از نکات مهم طراحی که گروه ترمووود فین وود یادآور می شود، این است که زمانی که از ترمووود استفاده کنید نوعی تعلق خاطر به آن پیدا می کنید! کسی نیست که از حس خوب حضور چوب در طراحی فضاهای گوناگون لذت نبرد و نخواهد که عناصر و اجزای بیشتری را در دکوراسیون خود داشته باشد.

پیشنهاد می شود برای طراحی محوطه بیرونی اگر از آلاچیق و پرگولای ترمووود استفاده می کنید، در بخش های دیگر هم آن را به کار ببرید مانند کفپوش، دیوارپوش، فلاور باکس، سکوهای نشستن و …. خواهید دید که مبلمانی از یک جنس آن هم ترمووود چطور تکمیل کننده هم هستند و فضایی گرم و صمیمی را برایتان خلق می کنند.

فین وود
غرفه نمایشگاهی فین وود
فین وود

برای داشتن اطلاعات بیشتر و اطلاعات تماس به پروفایل اهالی فن گروه ترمووود فین وود در وبسایت چیدانه مراجعه کنید و نمونه پروژه های اجرا شده را بببینید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه