لیست وسایل برقی آشپزخانه: 20 وسیله کاربردی و ضروری جهیزیه

لیست وسایل برقی آشپزخانه: 20 وسیله کاربردی و ضروری جهیزیه

به قلم: سمانه زارعی

اگر قصد تغییر وسایل منزل دارید و یا درگیر خرید جهیزیه عروس هستید، یک لیست از تمام وسایلی که نیاز دارید به شما کمک می‌کند. لوازم آشپزخانه جزو وسایل ضروری و مهمی هستند که بررسی و خرید آنها هم انرژی بیشتری می‌برد. یک آشپزخانه است و کلی وسایل ریزودرشت که باید برای خرید آنها برنامه‌ریزی کنید. در این مطلب به بررسی لیست وسایل برقی آشپزخانه پرداخته‌ایم. اگر شما هم به دنبال خرید لوازم برقی آشپزخانه هستید این مطلب را از دست ندهید.

چوب و هنر

 

لیست وسایل برقی آشپزخانه

قبل از هرکاری بهتر است یک لیست از وسایل برقی تهیه کنید. با این‌کار یک ذهنیت کلی از میزان بودجه‌ای که نیاز دارید به دست خواهید آورد، همچنین شما می‌توانید وسایل برقی ضروری را از لیست جدا کنید و فقط وسایلی که نیاز دارید را طبق اولویت خریداری کنید. لیست وسایل برقی آشپزخانه جهیزیه عروس عبارتند از:

  1. یخچال و فریزر
  2. ماشین‌لباسشویی
  3. ماشین‌ظرفشویی
  4. مایکروویو
  5. آب‌میوه‌گیری
  6. چای­‌ساز
  7. پلوپز، زودپز، آرام­‌پز و بخارپز
  8. چرخ‌گوشت
  9. غذاساز
  10. گوشت‌کوب برقی
  11. آب مرکبات‌گیری
  12. ساندویچ‌ساز
  13. قهوه‌ساز
  14. توستر
  15. سرخ‌کن
  16. مخلوط‌کن
  17. آسیاب
  18. کباب‌پز برقی
  19. همزن
  20. سبزی خردکن

برای یک خرید خوب بهتر است با برندهای لوازم برقی آشنا باشید. پس توصیه می‌­کنم مطلب: بهترین مارک لوازم برقی چیست؟ را از دست ندهید.

 

لیست لوازم برقی جهیزیه عروس، کدوم رو بخرم؟

احتمالا اولین سوالی که برای نوعروسان در خرید جهیزیه به‌وجود می‌­آید این است که وسایل برقی آشپزخانه جهیزیه چی بخرم؟ همانطور که در بخش قبلی لیست وسایل برقی آشپزخانه را آوردیم، اگر زمان و بودجه‌ی کافی دارید می­‌توانید به‌راحتی همه­‌ی این وسایل را خریداری کنید. ولی مسئله‌ی مهم­‌تر در خرید وسایل آشپزخانه، توجه به مواردی مانند مساحت فضای آشپزخانه و همچنین میزان استفاده از وسایل است. درنتیجه لازم نیست همه­‌ی لوازمی که در لیست وسایل برقی آشپزخانه آمده است را خریداری کنید. در ادامه وسایل برقی جهیزیه که ضروری هستند معرفی می‌شوند.

 

لیست وسایل برقی آشپزخانه، این 11 وسیله باید باشن!

برخی از وسایل برقی آشپزخانه ضروری و لازم هستند و بدون وجود آنها کار آشپزی سخت خواهد شد. این لوازم جزو اولویت‌های خرید جهیزیه‌ی خانه‌ی ایرانی است. تعدادی از وسایل برقی ضروری و لازم آشپزخانه را در ادامه توضیح می‌دهیم.

1. یخچال فریزر:

یخچال فریزر از مهم­‌ترین وسایل برقی آشپزخانه است. این روزها انواع مختلفی از یخچال مانند: یخچال فریزر بالا، فریز پایین، یخچال توکار، دوقلو، هتلی، در فرانسوی و سایدبای‌ساید در بازار وجود دارند. شما می‌­توانید با توجه به سبک زندگی، مساحت آشپزخانه، مقدار استفاده از یخچال و همچنین میزان بودجه‌ی خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید. در مطلب خرید یخچال جهیزیه، ایرانی بخرم یا خارجی؟ انواع برندهای یخچال فریزر معرفی شده است.

2. ماشین لباسشویی:

ماشین لباسشویی در اغلب خانه­‌های ایرانی در آشپزخانه قرار می‌­گیرد، مگر اینکه در منزل فضای لاندری مجزایی وجود داشته باشد. یکی از معیارهای انتخاب ماشین لباسشویی تعداد افراد خانواده و میزان استفاده است. مطلب ماشین لباسشویی خوب، 8 برند ایرانی و خارجی به شما در خرید این وسیله‌ی برقی کمک خواهد کرد.

 

3. ماشین ظرفشویی:

حتما می‌دانید که ماشین ظرفشویی از لوازم برقی است که در طی این چندین سال­ اخیر وارد خانه‌­های ایرانی شده است. ماشین ظرفشویی در انواع مختلف؛ توکار، رومیزی و ایستاده در بازار وجود دارد. با توجه به نیاز و سلیقه می‌­توانید یکی از این انواع و بهترین مارک ماشین ظرفشویی را تهیه کنید.

4. اجاق گاز:

برخی از انواع اجاق گاز که به آن اجاق توکار هم گفته می­‌شود؛ به‌وسیله‌ی برق کار می­‌کنند. صفحه‌ی این نوع اجاق می‌تواند از جنس شیشه، لعاب و یا استیل باشد. برای خرید اجاق آشپزخانه این نکته را بدانید که اجاق گازی سوخت کمتری نسبت به اجاق برقی مصرف می‌­کند. اگر بین انتخاب اجاق گازی و برقی مردد هستید به مطلب بهترین اجاق گازهای ایرانی سر بزنید.

5. مایکروویو یا ماکروفر:

بهتر است یکی از این دو وسیله‌ی برقی یعنی؛ ماکروفر و یا مایکروویو را در آشپزخانه داشته باشید. به‌طورکلی می­‌توان گفت که در مایکروفر فرآیند پخت‌وپز توسط دما و گرما انجام می‌­شود و در مایکرویو این عملیات علاوه‌بر دما و گرما، اشعه‌ی wave نیز دخالت دارد. دستگاه مایکروویو مجهز به گرمکن با اشعه و المنت تابشی از بالا است. به همین دلیل هم هست که امواج مایکروویو می‌توانند با جذب شدن در مواد دارای آب دمای آنها را بالا ببرند، درنتیجه برای آشپزی و پخت غذا کاربرد پیدا می‌­کنند.

6. غذاساز:

غذاساز در تهیه‌ی انواع غذا به آشپزها کمک می­‌کند و به نظر می­‌رسد می‌­تواند یک وسیله‌ی برقی آشپزخانه‌ی ضروری باشد. قبلا در مطلب راهنمای خرید غذاساز نکته‌­های مهم خرید را گفتیم، انواع غذاسازی که این روزها در بازار وجود دارند، کاربردهای مختلفی دارند و کارهایی مانند آسیاب، خرد، مخلوط و… موادغذایی را می‌تواند برای شما انجام دهد.

7. همزن برقی:

اگر اهل پخت کیک و شیرینی هستید، همزن برقی یکی از وسایل ضروری آشپزخانه خواهد بود. این وسیله‌ی برقی انواع مختلفی دارد. شما می‌توانید با توجه به میزان استفاده‌ی خود یک همزن برقی با کیفیت انتخاب کنید.

8. پلوپز:

پلوپز شاید وسیله‌ی برقی خیلی ضروری به شمار نیاید ولی در زمان­‌هایی که وقت کافی برای پخت غذا ندارید، به کمک شما می‌­آید. در رابطه با خرید پلوپز باید مسائلی از قبیل ظرفیت پلوپز، چندکاره و یا تک‌کاره بودن، صفحه نمایش و… را مد نظر خود داشته باشید تا براساس نیاز و سبک زندگی خود مدل مناسبی را انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی: بهترین برند زودپر، ایرانی و خارجی

9. چای‌ساز:

چای‌ساز وسیله‌ی برقی است که در زمان پذیرایی از مهمان، به کارتان می­‌آید. با توجه به نیاز خود می‌توانید آن را در لیست وسایل برقی آشپزخانه بگذارید.

10. آون توستر:

یکی از کاربردی‌­ترین عناصر در لیست وسایل برقی آشپزخانه، آون توستر است. با وجود آون توستر، استفاده از فر کمتر خواهد شد. این وسیله‌ی برقی برای گرم کردن، برشته و تست‌کردن غذاها استفاده می­‌شود. آون توستر وسیله‌­ای شبیه به ماکروفر است، شما با انتخاب یکی از آنها می­‌توانید در خرید وسایل برقی جهیزیه صرفه‌­جویی کنید.

 

11. ساندویچ‌­ساز:

یک وسیله‌ی برقی مفید و پرکاربرد که با استفاده از آن می­‌توانید در زمان کوتاهی ساندویچ‌­های خوشمزه­ تهیه کنید. مخصوصا اگر کودکی دارید که هرروز برایش غذاهای مختلف درست می­‌کنید این وسیله می‌تواند مفید باشد.

 

لیست وسایل برقی آشپزخانه، این لوازم در اولویت بعدی هستند!

در بخش قبلی تعدادی از وسایل برقی آشپزخانه را که ضروری­‌تر به نظر می­‌رسند معرفی کردیم، در ادامه تعدادی از لوازم برقی که ممکن است ضرورت کمتری برای خانواده داشته باشد، معرفی شده‌­اند. فراموش نکنید، ضرورت و اولویت وسایل برقی آشپزخانه، به سبک زندگی و نیاز شما از این وسایل بستگی دارد. درنتیجه اول از همه به نیاز خود توجه کنید. برخی از لوازم برقی که می‌­تواند در اولویت‌های بعدی شما قرار بگیرند عبارتند از:

12. چرخ‌گوشت

13. سبزی خرد­کن

14. سرخ‌کن

15. آب‌پرتقال‌گیری

16. توستر نان

17. بخارپز

18. تخم‌مرغ­‌پز

19. میوه خشک‌کن

20. رنده برقی

مطلب پیشنهادی: وسایل غیرضروری جهیزیه، اینها را نخرید!

 

وسایل برقی آشپزخانه جدید

هرسال، وسایل برقی جدیدی وارد بازار می‌­شود که در آن­ها یا امکانات جدیدی به‌وسیله‌ی برقی اضافه می‌شود­‌‌ و یا به شکل و ظاهر جدیدی تغییر می‌­کند. آشنا بودن با جدیدترین لوازم موجود در بازار به خرید آن کمک می­‌کند. این روزها وسایل برقی هوشمند از جدیدترین ویژگی­‌های وسایل برقی آشپزخانه است که کار با این وسایل را بسیار راحت کرده است. در این مورد می­‌توان یخچال فریزر هوشمند، کباب­‌پز هوشمند و… را نام برد. همچنین از وسایل برقی آشپزخانه جدید می‌­توان به وسایل چندکاره‌­ای اشاره کرد که به افراد این امکان را می‌­دهد به جای خرید چندین وسیله‌ی جداگانه، یک وسیله‌ی چندکاره که جای کمتری را هم اشغال می‌­کند خریداری کنند.

 

از لیست لوازم برقی آشپزخانه عروس، چه رنگی انتخاب کنیم؟

حالا که تصمیم گرفتید چه لوازم برقی را برای آشپزخانه بخرید، برای اینکه دکوراسیون آشپزخانه‌یتان یکدست و زیبا باشد، بهتر است یک رنگ مشخص برای آنها انتخاب کنید. برای داشتن جهیزیه مدرن عروس، باتوجه به رنگ­‌های موجود در بازار برای وسایل برقی، شما می­‌توانید رنگ­‌های زیر را انتخاب کنید:

  • لوازم برقی استیل سفید
  • وسایل برقی آشپزخانه رنگ مشکی
  • وسایل برقی مشکی نقره‌­ای
  • لوازم برقی استیل نقره‌­ای

در انتخاب رنگ لوازم برقی به تنالیته‌­های رنگی دکور آشپزخانه و منزل توجه کنید. با یکدست‌بودن رنگ لوازم برقی، آشپزخانه­‌تان شیک‌­تر می­‌شود. همچنین در این مورد به تمیزکردن لوازم برقی هم فکر کنید. اگر لوازم برقی را روی کابینت­‌ها قرار می­‌دهید و دیده می‌­شوند، بهتر است رنگ سفید را انتخاب کنید. سرویس برقی سفید در یک آشپزخانه با رنگ روشن، باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن آشپزخانه می‌شود. بهتر است سرویس برقی مشکی را برای آشپزخانه بزرگتر انتخاب کنید.

قیمت لوازم برقی آشپزخانه برای جهیزیه عروس

یکی از مهم‌­ترین عوامل در انتخاب انواع لوازم برقی آشپزخانه، قیمت آنهاست. قیمت هریک از لوازم برقی بخشی از هزینه‌ی جهیزیه است. درنتیجه با بررسی قیمت انواع برندها، بهترین وسیله‌ی برقی را براساس کیفیت و بودجه‌ی موجود انتخاب کنید. عواملی مانند؛ کیفیت متریال به‌کاررفته در لوازم برقی، ایرانی یا خارجی بودن وسایل، قیمت دلار، داشتن ضمانت و… در قیمت­‌های آن موثر است.

مطلب پیشنهادی: جهیزیه شیک ایرانی، از کجا بخریم؟

کلام آخر

شما می‌توانید با خرید لوازم برقی چندکاره ولی باکیفیت، از خرید تعداد زیادی وسیله‌ی برقی جلوگیری کنید، با این‌کار هزینه‌ی کمتری صرف خواهید کرد. همچنین به شکل ظاهری وسایل دقت کنید، برخی از انواع لوازم برقی لوکس با ظاهر زیبایی که دارند، باعث مجلل‌­ترشدن آشپزخانه­‌یتان خواهند شد. برای خرید لوازم برقی آشپزخانه به فروشگاه­‌های معتبر سر بزنید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید گوشت‌کوب برقی، انتخابم باید چه ویژگی­‌هایی داشته باشه؟

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
رها محمدی در تاریخ 25 مرداد 1402
یکی از مهمترین نیازهای خانه ما، لوازم خانگی برقی هستند. مثلاً یخچال و ماشین لباسشویی کمک بزرگی به زندگی روزمره ما می‌کنند. خرید لوازم خانگی برقی از مراکز معتبر و با استاندارد قطعاً بهترین گزینه است. بررسی قیمت و کیفیت قبل از خرید بسیار مهم است تا از خرید صحیح لذت ببریم.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم: محصولات پر فروش
رها محمدی در تاریخ 02 شهریور 1402
البته که می توانید لوازم خانگی برقی خود را آنلاین خریداری کنید! با این روش، می توانید زمان و هزینه را صرفه جویی کنید و لوازم مورد نیاز خود را با اطمینان خریداری کنید. اما قبل از خرید، مطمئن شوید که از فروشنده معتبری خرید می کنید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم: محصولات پر فروش

ثبت دیدگاه