Chidaneh.com placeholder image

سرامیک سایز بزرگ، لوکس و بسیار کاربردی

به قلم: مژگان احمدی

اگر این روزها درگیر طراحی داخلی یا طراحی نمای ساختمان هستید، احتمالا استفاده از سرامیک سایز بزرگ را نیز به عنوان یک گزینه اصلی پیش رو خواهید داشتید. ممکن است آن‌ها را با سرامیک های اسلَب پُرسِلانی بشناسید. سرامیک‌های پرسلان در واقع سرامیک‌هایی با مقاومت بالاتر و ویژگی‌های بهبود یافته‌ای نسبت به سرامیک‌های معمولی‌اند. امروزه سرامیک های سایز بزرگ پرسلانی یکی از پرکاربردترین متریال‌های حوزه ساختمان و معماری هستند. چرا؟ به دلیل ویژگی‌ها و مزیت‌های زیادشان. در ادامه با کارشاسان در شرکت سرامیک پرسلان PMA | IMPERIO همراه شده‌ایم تا کمی بیشتر با این متریال لوکس و کاربردی آشنا شویم.

تابلو فرش ریحان

 

سرامیک سایز بزرگ طرح زمستونی

جدیدترین طرح‌های سرامیک سایز بزرگ

شاید باورتان نشود اما طرح زمستونی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در واقع سرامیک است. محصولی جدید با طرح‌های خاص مثل منظره که توسط یکی از معروف‌ترین برند‌های سرامیک یعنی ایمپریو تولید شده است. ایمپریو با بکارگیری آخرین دیزاین‌ آتلیه‌های برتر اسپانیا، بروزترین و مدرن‌ترین طرح‌ها را به صورت انحصاری در اختیار شما قرار می‌دهد. از این طرح‌ها می‌توانید در فضاهای مختلف حتی سرویس و حمام‌ها استفاده کنید.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک و اسلب جذاب با طرح Dream Foggy
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

نصب سرامیک سایز بزرگ سخت است یا آسان؟

در حقیقت نصب سرامیک های سایز بزرگ با توجه به ابعادشان نیاز به نیروهای متخصص خواهد داشت. 

مثلا یک سرامیک اسلب با ابعاد 120 در 140 سانتی متر را تصور کنید! از یک طرف حمل و نقل و جابجایی این سرامیک‌های بزرگ نیز با سرامیک‌های معمولی فرق دارد. اغلب برای حمل کردن سرامیک های سایز بزرگ از دستگیره‌های مخصوص به نام قاپک استفاده می‌شود. 

از طرف دیگر اسلب های پرسلانی ابعاد بزرگی دارند و ضخامت آن‌ها کمتر از یک سانتی متر است. بنابراین برای استفاده در نقاطی مثل کانتر، جزیره آشپزخانه و صفحات روی کابینت که به برش احتیاج هست، بهتر است با دستگاه‌های مخصوص مثل واترجت و میزهای برش سرامیک به اندازه دلخواه بریده و استفاده شوند.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک مدرن پرسلان مدل ATHLANTIS
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

با این اوصاف به نظر می‌رسد که نصب سرامیک های سایز بزرگ باید توسط متخصصین آموزش‌دیده و کاربلد انجام گیرد. 

خبر خوب اینکه به گفته کارشناسان در گروه شرکت پیشگامان معماری آریا، دپارتمان متخصص نصب در این شرکت با نیروهای آمورش دیده و مجرب در کوتاهترین زمان و بالاترین کیفیت، نصب اسلب های پرسلانی برند ایمپریو و PMA  را به عهده دارند و به صورت انحصاری از شروع قرارداد تا پایان نصب آخرین اسلب در کنار مشتریان محترم این دو برند حضور خواهند داشت.

برای مشاوره و بازدید می‌توانید از طریق همین لینک به پروفایل این شرکت در چیدانه رفته و با خودشان تماس بگیرید.

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک شیک و جدید پرسلان مدل LIQUID MARBLE
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

بزرگترین سایز سرامیک چه ابعادی دارد؟

سرامیک‌های معمولی اغلب در ابعاد 30 در90  و 30 در 60 ساخته می‌شوند که هم برای سرامیک کف و هم به عنوان سرامیک دیوار قابل استفاده هستند. نوع دیگری از سرامیک‌ها هستند که ممکن است آن‌ها را با نام سرامیک اسلب یا سرامیک سایز بزرگ نیز بشناسید. سرامیک‌های سایز بزرگ شرکت پیشگامان معماری آریا در ابعاد 280 در 120 تولید می‌شوند.

این سرامیک‌ها در بیش از 50 طرح متنوع به صورت براق (Polish)، نیمه براق (Semi Polish)، مات آمینو (Amino Matt) و سافت مات (Soft Matt) تقریبا هر سلیقه‌ و هر دیزاینی را پوشش می‌دهند. سرامیک های سایز بزرگ نیز مانند سرامیک های معمولی، هم برای کاربردهای دکوراسیون داخلی در کف و دیوار و هم برای طراحی نما قابل استفاده هستند. 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک پرسلان با رنگ خاص مدل AURORA
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

قیمت کاشی و سرامیک سایز بزرگ چند است؟

قیمت کاشی و سرامیک سایز بزرگ با توجه به اینکه مات باشد یا براق و همچنین با توجه به ابعاد کاشی سرامیک متفاوت است. کارشناسان در شرکت پیشگامان آریا می‌گویند قیمت هر متر مربع سرامیک سایز بزرگ در این شرکت از حدود 400 هزار تومان تا چیزی حدود 1میلیون 500 هزار تومان متفاوت است. به عنوان مثال کم‌ترین قیمت مربوط به سرامیک‌های اسلب رنگ روشن و مات 120 در 120 می‌باشد. و گران‌ترین سرامیک‌های اسلب نیز سرامیک‌های تیره براق 160 در 320 هستند. توجه داشته باشید که این قیمت‌ها مربط به کاتالوگ این شرکت در زمستان 99 است.

سرامیک سفید و مشکی با سایز بزرگ

چرا استفاده از سرامیک سایز بزرگ انقدر محبوب شده است؟

این محصول به دلیل سطح یکپارچه‌ای که ایجاد می‌کند و قیمت مناسبی که در مقایسه با سنگ طبیعی دارد، بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است. جالب اینجاست که این سرامیک‌ها مقاومت و دوام بیشتری نیز نسبت به سنگ طبیعی دارند. 

تنوع بسیار عالی این محصولات (سرامیک سایز بزرگ کف و سرامیک دیواری سایز بزرگ) این امکان را برای طراحان فراهم کرده که قادر به طراحی و دیزاین‌های خیره‌کننده باشند. سرامیک های سایز بزرگ به دلیل ظاهر بسیار لوکس و مجلل‌شان برای بسیاری از سبک‌های دکوراسیون داخلی از جمله دکوراسیون‌ مدرن، مینیمال، کلاسیک و اشرافی مناسب هستند.

این سرامیک‌ها علاوه بر کاربردشان به عنوان کف و دیوار، برای طراحی و ساخت کانتر آشپزخانه، روشویی، انواع میز و عسلی نیز کاربرد دارند. 

سرامیک پرسلان  PMA | IMPERIO
سرامیک مدرن پرسلان مدل ATHLANTIS
diamondسرامیک پرسلان PMA | IMPERIO

حرف آخر:

استفاده از سرامیک سایز بزرگ امروزه مورد توجه طراحان زیادی قرار گرفته است. در بسیاری از پروژه‌های معماری از سرامیک های سایز بزرگ برای دیزاین نما، هوم دکور، دکوراسیون آشپزخانه، دکوراسیون داخلی خانه، طراحی سرویس‌های بهداشتی، تراس و سایر بخش‌های ساختمان استفاده می‌شود. تنوع طرح این اسلب‌ها نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن‌هاست.

یکی از زیبایی‌های سرامیک پرسلان، سایز بزرگ بودن آن‌ها است. سرامیک  پرسلان پی ام ای یک برند شناخته شده است که رزومه جامعی دارد و در نما با متراژ بالایی می‌توان به صورت یکپارچه کار کرد.  این سرامیک‌های سایز بزرگ، در آزمایشگاه کارخونه، درجه بندی می‌شوند و کیفیت آن‌ها چک می‌شوند تا بالاترین درجه کیفی را به بازار ارائه دهند.

برندهای ایمپریو و PMA از شرکت پیشگامان آریا را می‌توان مهم‌ترین مرجع فروش سرامیک سایز بزرگ در ایران دانست. این شرکت توانسته با استفاده از تجربه و دانش در صنعت سرامیک و با تکیه بر فناوری روز کشور اسپانیا، این محصول را در داخل کشور تولید کند. 

برای ارتباط با کارشناسان در این شرکت می‌توانید از طریق لینک زیر به پروفایل آن‌ها در چیدانه بروید.

 برای ارتباط با کارشناسان در شرکت پیشگامان آریا کلیک کنید

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه