Chidaneh.com placeholder image

رازهای چیدمان کوسن ها برای مبلمان در دکوراسیون منزل

به قلم: گلنار

کوسن ها در مبلمان جایگاه ویژه ای دارند و در کنار جنبه راحتی، حسی که به فضا منتقل می کنند بسیار تأثیرگذار است. به همین دلیل علاوه بر انتخاب دقیق رنگ و طرح و شکل آن ها، چیدمان کوسن ها نیز مهم تلقی می شود. برای این چیدمان ترفندهای و قوانین مختلفی در دکوراسیون وجود دارد که شما می توانید با توجه به اندازه مبلمان و همینطور سبک دکوراسیون‌تان مناسب ترین را انتخاب نمایید. در این ویدیو با گروه 
چیدانه با ارائه ی نمونه هایی زیبا برای ترتیب چیدن کوسن ها روی مبل و کاناپه تان در کنار شما خواهد بود. با ما همراه باشید

راز های چیدمان کوسن

اصول چیدمان کوسن روی مبلمان

چیدمان کوسن ها کاری ساده و آسان است و همان طور هم که در مقدمه اشاره شد می تواند تاثیر زیادی در دکوراسیون داشت هباشد. اما تا کنون برای شما پیش آمده که فکر کنید برای یک کاناپه سه نفره به چه تعداد کوسن نیاز دارید؟ و یا این که کوسن ها به چه ترتیبی باید چیدمان شوند؟ پاسخ همه این پرسش ها در اصول چیدمان کوسن ها جواب داده شده اند که در ادامه هر کدام را بررسی می کنیم:

سرویس خواب بالسا
  • چیدمان چهارتایی کوسن
  • چیدمان 5 تایی کوسن
  • چیدمان کوسن روی مبل ال
چیدمان 4 تایی کوسن

اصول چیدمان چهارتایی کوسن

بر روی کاناپه های سه نفره می توانید از 4 کوسن استفاده نمایید. اما همین 4 کوسن خود با دو مدل متقارن و نامتقارن چیده می شوند. 

  • چیدمان متقارن 4 کوسن

ابتدا با دو کوسن شروع می کنیم و دوطرف کاناپه قرار می دهیم. در مرحله بعد دو کوسن با اندازه، شکل، رنگ و حتی متریال متفاوت جلوی کوسن های قبلی چیده می شوند. در اینجا میت وانید کوسن های مستطیل یا دایره را نیز به کار ببرید.

  • چیدمان نامتقارن 4 کوسن

برای چیدمان نامتقارن کوسن ها باید سه کوسن را در یک طرف کاناپه و کوسن چهارم را در سمت دیگر چیدمان کنید. دقت دات هابشید که می توانید کوسن آخری را با رانر یا رومیزی هم ست نمایید. مسلما چیدمان های نامتقارن سبک مدرن تری را برای شما خلق می کنند.

چیدمان کوسن
چیدمان کوسن روی مبل

 

 چیدمان کوسن روی مبل
 چیدمان کوسن روی مبل
 چیدمان کوسن روی مبل
 چیدمان کوسن روی مبل
 چیدمان کوسن روی مبل

اصول چیدمان 5 تایی کوسن

برای چیدمان 5 تایی، همان کار قبلی را تکرار می کنیم اما این بار یک کوسن دیگر اضافه می شود که رنگ و طرح یا اندازه اش با بقیه تفاوت دارد. برای چیدمان 5 کوسن روی کاناپه سه نفره هم می توانیم اصل متقارن یا نامتفارن بودن را رعاست کنیم. به این صورت که:

  • اگر بخواهیم چیدمان متقارن داشته باشیم، باید کوسن پنجم را دقیقا در وسط قرار دهیم.
  • اما اگر چیدمان نامتقارن دوست داریم، کوسن پنجم را سمت راست یا چپ قرار داده و در واقع دو ترکیب دوتایی و سه تایی به وجود آوریم.

نکته: یاین نکته را هم فراموش نکنید که بیش ترین تعداد کوسن قابل استفاده 6 عدد است.

چیدمان کوسن روی مبل ال
چیدمان کوسن روی مبل ال
چیدمان کوسن روی مبل ال
چیدمان کوسن روی مبل ال
چیدمان کوسن روی مبل ال
چیدمان کوسن روی مبل ال
 چیدمان کوسن
 چیدمان کوسن
 چیدمان کوسن
 چیدمان کوسن
 چیدمان کوسن

چیدمان کوسن روی مبل ال:

برای چیدمان کوسن روی مبل ال سه نقطه انتخاب می شود: دو سر مبل و کنج. دوتا کوسن را یک سر مبل قرار داده و دوتای مشابه را هم سر دیگر مبل می گذاریم. در نهایت دو یا 3 کوسن را در کنج چیدمان می کنیم. بهتر است رانر یا رومیزی با کوسنی که در کنج قرار می گیرد و با بقیه متفاوت است ست شود.

 

درباره ی کوسن ها بیشتر بدانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
[email protected] در تاریخ 23 اردیبهشت 1396
مطلب جالب و عکسهای انتخابی بسیار زیبا بودند. کوسن واقعا در دکور خانه تاثیرگذار هست.

ثبت دیدگاه