Chidaneh.com placeholder image

قوانین بازسازی آپارتمان، حال و هوای خونه تو عوض کن!

به قلم: سمانه زارعی

ماه­ های آخر سال که از راه می­رسد برنامه­ ریزی­ ها برای سال نو و تغییر شروع می­ شود. به این موضوع فکر کرده ­اید که چه کارهایی می­ توانید برای شروع سال جدید انجام دهید؟ چه برنامه­ هایی برای خود، خانواده­ و خانه­ تان دارید؟ تغییر دکوراسیون و یا بازسازی منزل می ­تواند یکی از این تصمیم ­های هیجان انگیز باشد. حالا شما هستید و سوالاتی که در مورد بازسازی آپارتمان برایتان به وجود آمده این که از کجا شروع کنم؟ چه کارهایی قبل از شروع بازسازی آپارتمان لازم است تا انجام دهم؟ آیا بازسازی آپارتمان قوانین خاصی دارد؟ در این مطلب با گروه معماری اشکان اذانی همراه هستیم و راجع به قوانین بازسازی آپارتمان صحبت خواهیم کرد.

 

چوب و هنر
بازسازی آپارتمان

منظور از بازسازی آپارتمان چیست؟

کلماتی مانند بازسازی (Restoration) و نوسازی (Renovation) تعریف مشخصی دارند ولی ممکن است به اشتباه به جای یکدیگر به کار بروند. امروزه اغلب مردم برای تغییر حال و هوای خانه خود تصمیم به نوسازی می­ گیرند ولی اغلب به جای عبارت نوسازی از عبارت “بازسازی آپارتمان" استفاده می ­شود و خلاصه اینکه عموم مردم تفاوتی برای این دو کلمه قائل نمی­ شوند.

  • بازسازی: تعمیر و ساخت یک ساختمان و برگرداندن آن به شرایط اصلی خود است که باعث پایداری و مقاومت بالای ساختمان خواهد شد. کارهایی مانند تغییر نمای ساختمان، تغییر کفسازی، تعمیر تاسیسات ساختمان و.. شامل بازسازی هستند.
  • نوسازی: زمانی که ساختار کلی آپارتمان به شکل اصلی خود باقی می­ ماند ولی برخی از ساختارهای ظاهری تغییر کرده و به عبارتی نو می ­شوند. فراموش نکنید تغییر دکوراسیون با نوسازی آپارتمان متفاوت بوده و در نوسازی سطح اقدامات عمیق­تر و با میزان تغییرات بیشتر انجام می­ شود.

 

گروه معماری اشکان اذانی
طراحی و اجرای آشپزخانه
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

اهداف بازسازی آپارتمان

بازسازی ساختمان با اهداف زیر انجام می­ شود:

  • کاربردی­ کردن فضاها
  • تغییر نقشه کلی ساختمان
  • بالابردن مقاومت آپارتمان
  • ایجاد تنوع و تغییر حال و هوای خانه
  • مشتری پسند کردن خانه جهت فروش بهتر
  • از بین بردن نواقص و رفع کمبود فضاها

 

قوانین بازسازی آپارتمان

قوانین بازسازی آپارتمان

ممکن است هیجانی که برای بازسازی خانه خود دارید با در نظر گرفتن هزینه­ ها، لزوم گرفتن مجوز، شرایط موجود محیط آپارتمان و یا پیچیدگی کارها کاهش پیدا کند. ولی نگران نباشید همه ­ی این مسائل قوانین و راه حل دارند. آیا هر تغییری برای بازسازی آپارتمان نیاز به مجوز دارد؟ یا اینکه راه حل­هایی برای کاهش هزینه­ ها وجود دارد؟ بهتر است قبل از تصمیم نهایی برای بازسازی آپارتمان جواب این سوالات را بدانید. البته اگر کار بازسازی را به یک شرکت معتبر معماری و طراحی داخلی بسپارید شما را از این مسائل آگاه می­کنند تا در حین اجرا به مشکل برنخورید.

 

گروه معماری اشکان اذانی
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

بازسازی آپارتمان کوچک، از کجا شروع کنیم؟

یکی از مزایای بازسازی آپارتمان کاربردی­ تر شدن فضاها و یا بزرگتر شدن بخش­ هایی از خانه است. اگر قصد بازسازی آپارتمان کوچک خود را دارید، انتخاب یک شرکت طراحی داخلی ماهر قدم مهم و اصلی کار بازسازی است. پس از آن باید همه ­ی درخواست ­ها و نیازهای خود را به طراح بیان کنید. طراح با توجه به شرایط فضای آپارتمان و نیازهای شما طرح­هایی را ارائه می­ دهد و پس از تایید طرح، اجرای بازسازی آپارتمان شروع می ­شود.

ایده ­های بازسازی که می­تواند فضای آپارتمان­ های کوچک را کاربردی­ تر کند:

  • استفاده از وسایل تاشو
  • طراحی پارتیشن برای جدا کردن فضاها
  • نهایت استفاده از همه بخش­های آپارتمان مانند دیوارها، زیرپله و..
  • ایجاد نیم طبقه
  • استفاده از مصالح و عناصر با رنگ روشن برای بزرگتر دیده شدن فضا
  • و…

 

بازسازی مدرن آپارتمان

بازسازی مدرن آپارتمان

یکی از سوالاتی که قبل از شروع بازسازی آپارتمان باید به آن جواب بدهید این است که؛ می­ خواهید بازسازی آپارتمان به چه سبکی انجام شود؟ اگر شما به دنبال بازسازی مدرن آپارتمان خود هستید باید بخش­ هایی از خانه را تغییر دهید. به طور مثال سقف ساده­ی کناف به مدرن و شیک کردن آپارتمان شما کمک می­کند و یا ممکن است بخواهید آشپزخانه اوپن خود را به فرم نیمه اپن و ساده تغییر دهید. پس قبل از اجرای بازسازی به سبک طراحی داخلی آپارتمان خود توجه کنید. با توجه به اندازه­ی خانه­های امروزی که اغلب آپارتمان­هایی با مساحت کوچک و متوسط هستند سبک مدرن طراحی برای بازسازی آپارتمان مناسب به نظر می­رسد. برای آپارتمان­ها و فضاهایی با متراژهای بالا، طراحی و بازسازی نقشه و متریال جهت استفاده بهینه از فضاها و چیدمان بهتر توصیه می­شود.

 

رنگ جدید در بازسازی خانه

بازسازی آپارتمان، رنگ جدید به خونه ­ت بیار!

تغییر رنگ منزل یکی از مراحل بازسازی آپارتمان است که باید به آن فکر کنید. مثلا شما می­توانید برای به روز کردن خانه خود از رنگ سال در بخش­هایی از خانه استفاده کنید. یادتان نرود که در استفاده از هر رنگی تعادل را رعایت کنید چون زیاده روی در به کار رفتن رنگ­ها ممکن است شما را دلزده کند. عناصری مانند کابینت­، کاغذ دیواری، رنگ­های دکوراتیو، میکروسمنت، سرامیک یا لمینت، ابزارهای سقف و.. می­توانند رنگ جدیدی را در بازسازی آپارتمان به خانه شما بیاورند.

 

گروه معماری اشکان اذانی
طراحی و اجرای پروژه فشم
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

هزینه بازسازی آپارتمان، چقدر بودجه دارید؟

یکی از دغدغه ­های اصلی برای بازسازی آپارتمان هزینه­ های آن است. با توجه به عدم ثبات قیمت­ های بازار شاید بازسازی هرچه زودتر آپارتمان برایتان اقتصادی­ تر باشد. زمانی که با طراحان داخلی راجع به بازسازی آپارتمان صحبت می­کنید و از خواسته­ های خود می­گویید هزینه ­های آن را هم در نظر داشته باشید و از طراح راجع به میزان هزینه­ ها سوال کنید. انتخاب یک طراح و مجری با تجربه می­ تواند به شما برای استفاده از متریال مناسب با بودجه شما و کاهش هزینه­ ها کمک کند.

 

مجوز بازسازی آپارتمان

قوانین بازسازی آپارتمان، مجوز می ­خواهد؟

طبق قوانین بازسازی آپارتمان تغییراتی که ساختار کلی آپارتمان را به هم بزنند نیاز به مجوز دارند اما اگر نقشه کلی آپارتمان تغییری نکند نیاز به مجوز نیست. برای انجام این تغییرات نیازی به مجوز ندارید:

  • گچ‌کاری و سیمان‌کاری دیوار
  • نقاشی دیوار
  • طراحی و زیباسازی حیاط
  • اجرای  سقف کاذب
  • لوله کشی
  • تغییرات برودتی حرارتی
  • تعویض در یا پنجره
  • ساخت انبار یا پارکینگ

 

گروه معماری اشکان اذانی
طراحی و اجرای پروژه فشم
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

قوانین بازسازی آپارتمان، برای این تغییرات مجوز بگیرید!

تغییراتی که برای اجرای آن نیاز به مجوز دارید عبارتند از:

  • تخریب تیغه­ ها و دیوارهای اصلی که به اصطلاح دیوار باربر هستند و تغییرشان پایداری ساختمان را کم می­کند.
  • تغییر جای راه پله آپارتمان
  • جابه ­جایی دیوارهای پارکینگ: اگر باعث اشغال فضای پارکینگ شود.
  • تغییر بخش­هایی که سبب آسیب‌های جدی برای ساختمان شود.

 

قوانین بازسازی آپارتمان

قوانین بازسازی آپارتمان، این نکته­ ها را فراموش نکنید

  • محدوده بازسازی را تعیین کنید: با توجه به مدت زمانی که می­توانید صرف بازسازی خانه کنید و همچنین میزان بودجه و شرایط زندگی خود، محدوده­ی بازسازی آپارتمان را تعیین کنید چرا که قبل از اجرا باید برنامه ­ریزی آن انجام شود. به طور مثال مشخص کنید که فقط آشپزخانه خود را بازسازی می­ کنید یا پذیرایی هم باید تغییر کند؟ یک شرکت مشاور طراحی داخلی در این مورد می­ تواند راهنمای شما باشد.

 

  • انعطاف پذیر باشید: در حین اجرای بازسازی آپارتمان ممکن است مقدار هزینه ­ها و یا نوع بازسازی و.. کمی تغییر داشته باشد و یا مسائل پیش بینی نشده به وجود بیاید که طراح شما را در جریان آنها قرار خواهد داد و یا ممکن است با تغییر قیمت برخی مصالح مجبور به تغییر نوع مصالح در بخش­ هایی از فضا باشید.

 

  • خواسته های­تان را شفاف کنید: بهتر است قبل از اینکه با طراح ارتباط بگیرید خواسته ­ها و نیازهای خود از بازسازی منزل را در ابتدا برای خودتان واضح و شفاف کنید و بعد آنها را به پیمانکار بگویید.

 

  • پیمانکار معتبر و متخصص پیدا کنید: اجرای درست و اصولی کار، بسیار اهمیت دارد در نتیجه در انتخاب شرکت پیمانکار برای اجرای بازسازی آپارتمان خود حساس باشید تا کار بازسازی در مدت زمان کوتاه و با دقت و درست انجام شود.

 

قوانین بازسازی آپارتمان

کلام پایانی

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;}.h_iframe-aparat_embed_frame .ratio{display:block;width:100%;height:auto;}.h_iframe-aparat_embed_frame iframe{position:absolute;top:0;left:0;width:100%;height:100%;}

 

 

بازسازی آپارتمان به شما کمک می­کند فضایی جدید و نو را تجربه کنید که حال و هوای خانه را تغییر می­دهد و به همین دلیل بر روی روح و روان شما و خانواده شما تاثیر مثبت خواهد داشت. با آگاهی از قوانین بازسازی آپارتمان به راحتی می­توانید راجع به میزان تغییرات در طی بازسازی تصمیم بگیرید. یک شرکت معماری و طراحی داخلی معتبر می­تواند در این مسیر همراه شما باشد و به بازسازی اصولی آپارتمان­تان کمک کند.

گروه معماری اشکان اذانی با تیم مهندسین متخصص و با 15 سال سابقه در طراحی و اجرای پروژه ­های مختلف بازسازی آپارتمان و پروژه­های طراحی و اجرای ساختمان­های مسکونی، اداری و تجاری، آموزشی و.. در خدمت شما هستند. همه­ی تصاویر این مطلب متعلق به این شرکت است. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پروفایل گروه معماری اشکان اذانی سر بزنید و برای بازسازی ساختمان خود با کارشناسان در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
بدون نام در تاریخ 28 شهریور 1396
بی روح

ثبت دیدگاه