Chidaneh.com placeholder image

طراحی خلاقانه کلبه ای کوچک در بزرگترین شهر برزیل!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای تلفیقی: پیش از این‌که یک طراح داخلی است دست به کار شود، این کلبه شهری خانه‌ای ازکارآفتاده بود که در دهه 1930 ساخته شده بود و دارای تهویه ضعیف و سقف‌های کوتاهی بود. طبق گفته‌های طراح، او شب‌های زیادی را بی‌خوابی کشیده است و به این مسئله فکر می‌کرده است که چگونه زندگی جدیدی به این کلبه بدهد بدون این‌که ساختار موجود آن را خراب کند. او می‌گوید: «مشتریان من خودشان در صنعت طراحی مشغول به کار هستند و در شهر سائوپائولو زندگی می‌کنند- پنجمین جهان‌شهر بزرگ دنیا- که دارای جمعیت زیاد و شلوغی است. من به دنبال این بودم که یک استرحت‌گاه مناسب آخر هفته برای آن‌ها طراحی کنم تا آن‌ها از شلوغی زندگی روزمره خود تا حدودی جدا شوند.» در نهایت این‌کار به ثمر رسید و نتیجه یک کلبه شهری با یک نقشه باز بود که علاقه این زوج به طبعیت در طراحی آن حضور چشم‌گیری داشت.

در یک نگاه

تابلو فرش ریحان

ساکنان: یک زوج

مکان: سائوپائولو، برزیل.

اندازه: 300 متر مربع.

نکته جالب: آشپزخانه رو به باغ یا اتاق نشیمن قرار دارد.
 

اگرچه سائوپائولو سراسر سال از هوای معتدلی برخوردار است اما گاهی رطوبت و گرما در آن وجود دارد. به همین دلیل در فضای بیرونی او سایه‌بان‌هایی را قرار داد تا در این روزها مکانی امن برای این زوج باشد.
 

صندلی معلق در هوا با پایه دایره‌ای، یک قالیچه گرد، یک صندلی راحتی با پشتی سهمی‌شکل، و یک پنجره- کتاب‌خانه اوربیتالی عناصر مدور و دایره‌ای این اتاق نشیمن هستند. 
طراح ای پروژه می‌گوید که انجام پروژه‌ای که با پروژه‌های قبلی شما خیلی متفاوت است باعث ایجاد نوعی استرس در طول فریند طراحی و ساخت می‌شود اما وقتی کار به پایان می‌رسد نتیجه نهایی پاداش خوبی برای کارهای شماست.

فضای داخلی و خارجی خانه پیوند زیادی با هم دارند و این مسئله در اتاق نشیمن بسیار مشخص است چراکه پنجره- کتاب‌خانه اربیتالی باعث ورود نور به داخل خانه می‌شود و از نظر بصری داخل را با خارج خانه مرتبط می‌سازد.
 

این نما پنجره‌ را از بیرون خانه نشان می‌دهد که پیرامون آن با سنگ طراحی شده است که به نوعی عایق گرمایی خانه هم است.

 

این نمای نزدیک نشان‌دهنده زیبایی صندلی راحتی اتاق نشمین است. اگرچه این صندلی متعلق به دهه 1980 است اما هنوز هم به عنوان عنصری مدرن شناخته می‌شود و بسیار کاربردی است.

 

هرکس وارد این خانه می‌شود دوست دارد زمانی را در آن بگذراند. و این همان هدف اصلی طراحی این خانه است: ایجاد حسی خوب در افراد ساکن در آن.

 

آشپزخانه این کلبه به‌گونه‌ای طراحی شده است تا اتاق نشیمن و باغ در مقابل آن باشند. آشپزخانه می‌تواند با هر دو فضا (باغ و اتاق نشیمن) ترکیب شود. آن‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که غذا را در یک روز آفتابی در فضای بیرونی آمده کنند یا در اتاق نشیمن مشغول تماشای اخبار از تلویزیون شوند. هر دوی این کارها از آشپزخانه هم امکان‌پذیر است.
این آشپزخانه اربیتالی نشانه‌ای است از این‌که چگونه می‌توان موانع موجود در طراحی را از بین برد. چراکه معمولا آشپزخانه از طریق دیوار یا تقسیم‌کننده‌هایی محدود و محصور می‌شوند اما در این آشپزخانه چنین دیوارها یا تقسیم‌کننده‌هایی وجود ندارند.

 

این عکس استفاده  از وسایل مدرن در طراحی این کلبه را نشان می دهد. صندلی‌ها، میز، و دیگر اجزا دارای اشکالی مدرن هستند و در ضمن فضا را رنگی می‌کنند.
کفپوش‌ها چوبی و دارای گواهینامه FSC هستند و این به این معنی است که برای ساخت آن‌ها هیچ درختی قطع نشده است.

 

 در فرایند طراحی و بازسازی این کلبه هیچ آسیبی به طبیعت زیبای اطراف آن زده نشده است.

 

یک پارتیشن شیشه‌ای (که در این عکس مشخص نیست) سرویس بهداشتی و حمام را به دو قسمت تقسیم کرده است. دوش نیز از سقف آویزان شده است که در این تصویر ممکن است به خوبی دیده نشود.

 

دیوارهای درونی و بیرونی این خانه توسط یک نقاش مدرنیست برزیلی نقاشی شده‌اند و کل خانه دارای یک هماهنگی رنگی جذاب است.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه