Chidaneh.com placeholder image

32 مدل پرده پذیرایی: معرفی جدیدترین مدل های پرده

به قلم: سمانه زارعی

پذیرایی یکی از مهم ­ترین قسمت ­های خانه است و اغلب افراد برای انتخاب وسایل برای دکوراسیون پذیرایی حساسیت به خرج می­ دهند. پرده پذیرایی بخش مهمی از هویت فضا را می­ سازد. انتخاب مدل پرده پذیرایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید. در این مطلب از چیدانه قرار است نمونه ­های متنوعی از مدل پرده پذیرایی را ببینیم.

 

چوب و هنر

دیبا دکور
پرده لوردراپه کلاسیک پذیرایی
دیبا دکور

تصویر 1

انواع مدل پرده ­های جدید پذیرایی کدامند؟

انواع مختلف پرده را می­ توان طبق ویژگی­ های مختلف آنها دسته بندی کرد. به طور مثال پرده ­های پذیرایی بر اساس سبک طراحی به دو دسته متداول مدرن و کلاسیک یا سلطنتی تقسیم می­ شوند ولی اگر بخواهیم بر اساس جنس در مورد انواع مدل پرده بگوییم؛ در جنس ­های مختلف حریر، گیپور، توری، کتان و… در بازار وجود دارند. و یا مثلا بر اساس فرم شکل و تزیینات آنها مثل پرده والان دار و یا کتیبه دار هستند. در کل اگر بخواهیم طبق انواع مدل پرده پذیرایی که در بازار وجود دارد و در بین افراد شناخته شده است صحبت کنیم، پرده پذیرایی منزل خود را می­ توانید در انواع مدل­ های زیر انتخاب کنید:

  1. مدل پرده پانچ
  2. مدل پرده کرکره ­ای
  3. مدل پرده پلیسه برای پذیرایی
  4. پرده پذیرایی سلطنتی
  5. پرده پذیرایی حریر
  6. مدل پرده  پذیرایی گیپور
  7. پرده مدل جدید افغانی

مطلب پیشنهادی: مدل پرده جدید، پارچه و یراق آلاتش را از کجا بخریم؟

 

Lia tex
مجموعه دو عددی پرده آماده نصب کد( M 315 )
Lia tex

تصویر2

پرده شاپ
پرده‌های ساده شیک
پرده شاپ

تصویر3

مدل پرده پانچ

یکی از انواع مدل­ های مدرن پرده پذیرایی است. ظاهری ساده و در عین حال جذاب دارد. برای تهیه این نوع پرده، اگر کمی مهارت خیاطی دارید، می ­توانید خودتان آن را بدوزید. اگر می­ خواهید پرده پانچ پذیرایی خیلی ساده نباشد، می ­توانید پارچه ­ای طرح دار را انتخاب کنید. مدل پرده پانچ برای فضاهای مختلفی مانند آشپزخانه و اتاق خواب هم قابل استفاده است. شما می­ توانید برای پرده پانچ پذیرایی از پارچه ­های سنگین ­تر مانند مخمل یا کتان استفاده کنید.

 

پرده کرکره سان وی ایران
پرده زبرا 2 سان وی ایران
پرده کرکره سان وی ایران

تصویر4

مدل پرده کرکره ­ای برای پذیرایی

بعضی‌ها رابطه‌ی خوبی با پرده‌های کرکره‌ای در سالن پذیرایی ندارند. اما خیلی‌ها نیز این مدل پرده را به عنوان پرده پذیرایی می‌پسندند. پرده پذیرایی مدل کرکره‌ای بیشتر برای سبک‌های امروزی و مدرن به کار می‌روند اما مدل‌هایی مثل رومن هم هستند که برای سبک‌های کلاسیک مناسب‌اند. اگر برای شما هم سوال است که کدام پرده کرکره ­ای برای فضای پذیرایی مناسب است؟ در این مقاله 8 مدل پرده کرکره ای را به طور کامل معرفی کردیم. شامل:

  1. پرده کرکره‌ای پلیسه
  2. شیدها و شیدرول‌ها
  3. پرده کرکره‌ای آلومینیومی
  4. پرده کرکره‌ای لانه زنبوری
  5. شیدهای رومن
  6. پرده کرکره‌ای عمودی
  7. پرده زبرا
  8. پرده کرکره‌ای چوبی

 

پرده سرای اطلس پاسداران
انواع پرده
پرده سرای اطلس پاسداران

تصویر5

مدل پرده پلیسه برای پذیرایی

پرده پلیسه، انواعی از مدل پرده پذیرایی است که چین آن را به صورت منظم و پلیسه می ­دوزند و شکل و اندازه چین­ ها با توجه به طرح پرده تنظیم می ­شود. مدل پلیسه را می­ توان در انواع پرده­ کلاسیک و مدرن به کار برد. پرده پلیسه را  می­ توان در ترکیب با تزیینات دیگری مانند والان و کتیبه طراحی کرد. اگر قصد دارید خودتان پرده پلیسه تهیه کنید؛ باید پارچه ­ی بیشتری تهیه کنید.

 

پرده شید در پذیرایی

تصویر6

پرده شید برای پذیرایی

یکی از انواع پرده کرکره ­ای که به صورت عمودی یا افقی باز و بسته می­ شوند پرده ­های شید هستند. شیدها را می­ توان از انواع پارچه تهیه کرد. یکی از انواع پرده پذیرایی شید که برای سالن پذیرایی جذاب­تر به نظر می ­رسد پرده شید رومی است. با اینکه پرده شید ویژگی ­های یک پرده ساده و مدرن را دارد ولی این نوع پرده در ترکیب با انواع کتیبه و تزیینات می ­تواند حتی برای پذیرایی کلاسیک هم مناسب باشد.

 

پرده پذیرایی زبرا

تصویر7: پرده زبرا در پذیرایی 

پرده پذیرایی زبرا

پرده­ های زبرا جزو پرده­ های کرکره ­ای ساده و مدرن هستند که می­توانند یک فضای پذیرایی خاص ایجاد کنند. یکی از مهم ­ترین ویژگی­ های پرده زبرا، کنترل نور ورودی از پنجره است زیرا از دو لایه توری و غیر توری تشکیل شده است. پرده زبرا انواع ساده و گلدار دارد، اگر پذیرایی با وسایل طرح ­دار دارید پرده زبرا برای پذیرایی انتخاب خوبی است زیرا طرح ساده ­ای دارد.

 

دیبا دکور
پرده لوردراپه کلاسیک پذیرایی
دیبا دکور

تصویر8: پرده سلطنتی در پذیرایی

پرده پذیرایی به سبک سلطنتی

یکی از انواع سبک طراحی پرده پذیرایی، پرده سلطنتی است. اغلب خانواده­ های ایرانی به این سبک از پرده علاقه ­مندند. پرده­ های سلطنتی را با پارچه­ های سنگین­ مانند مخمل، ساتن، ابریشم، گیپور و حریر طراحی می­ کنند. تزیینات در مدل­ های جدید پرده ­های سلطنتی ظری ف­تر است.

پرده ­های سلطنتی و کلاسیک امروزی با انواع مدل والان جدید قابل طراحی هستند. برای اینکه با انواع والان­ ها آشنا شوید به مطلب مدل والان جدید، 12 طرح برای انواع پرده! سر بزنید.

 

پرده پذیرایی مدرن

تصویر 9: پرده مدرن در پذیرایی

مدل پرده پذیرایی مدرن

اگر دکوراسیونی به سبک مدرن دارید؛ پرده پذیرایی مدرن مناسب خانه شماست. سادگی ویژگی مهمی از پرده ­های مدرن است. ولی برخی از انواع پرده هستند که با وجود تزیینات بسیار ظریف و فرم جالبی که دارند جزو پرده­ های مدرن محسوب می ­شوند.

 

پرده پذیرایی ساده

تصویر 10: پرده پذیرایی ساده

پرده پذیرایی ساده

یکی از توصیه ­ها برای انتخاب پرده پذیرایی توجه به سبک و طرح بقیه لوازم موجود در فضای پذیرایی است. اگر مبلمان و فرش پر نقشی دارید، مدل پرده ساده می­ تواند از شلوغی زیاد فضای پذیرایی جلوگیری کند.

 

پرده پذیرایی لاکچری

تصویر 11: مدل پرده لاکچری در پذیرایی

مدل پرده پذیرایی لاکچری

یک خانه لاکچری از وسایلی مجلل و لاکچری تشکیل شده است. مدل پرده پذیرایی لاکچری برای خانه ­های کلاسیک و سلطنتی انتخاب خوبی است. پرده ­های لاکچری از پارچه­ هایی مجلل و سنگین و همچنین با کیفیت بالا دوخته می ­شوند. یک پرده لاکچری می ­تواند ساده ولی شیک باشد و یا یک پرده پر زرق و برق که تزیینات جذابی دارد.

 

پرده پذیرایی شیک

تصویر 12: پرده پذیرایی شیک

پرده پذیرایی شیک

پرده شیک پذیرایی نشانه­ ای از سلیقه شماست، رنگ پرده پذیرایی با توجه به رنگ وسایل دیگر و ایجاد پیوستگی و هارمونی بین اشیا، باعث شیک بودن فضا می ­شود. برای انتخاب یک پرده پذیرایی شیک لازم است مدل­ های روز پرده را به خوبی بررسی کنید و مدل پرده متناسب با فضای پذیرایی منزل خود را انتخاب کنید.

 

 

آراتکس
پرده حریر بنفش
آراتکس

تصویر 13: پرده حریر

پرده پذیرایی حریر

یکی از انواع پرده­ های جذاب ولی ساده برای پذیرایی مدل پرده های ساده حریر است. پرده حریر برای فضاهایی که نور بیشتری نیاز است انتخاب مناسبی است. اگر دکوراسیونی مینیمال و ساده دارید، مدل پرده حریر آن را جذاب­ تر می ­کند. پرده حریر به صورت طرح­دار هم در بازار وجود دارد و می ­تواند به صورت ترکیبی با انواع دیگر پارچه در پرده پذیرایی استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: انواع پرده کرکره منزل، مدل­های پرطرفدار برای خانه شما!

 

پرده سرای اطلس پاسداران
انواع پرده
پرده سرای اطلس پاسداران

تصویر14

پرده سرای اطلس پاسداران
گیپور پولکی طلایی
پرده سرای اطلس پاسداران

تصویر 15: پرده گیپور طلایی

مدل پرده پذیرایی گیپور

یکی دیگر از انواع پرده ­هایی که در خانه ­های مجلل ایرانی دیده می­ شود؛ مدل پرده گیپور است. این جنس از پرده برای فضای پذیرایی کلاسیک بسیار مناسب است. پرده گیپور در انواع طرح و رنگ در بازار وجود دارد. این نوع پرده را می ­توان به صورت تنها و یا ترکیبی با پرده حریر طراحی کرد. پرده پذیرایی در کنار انواع مدل والان جدید زیبایی بیشتری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی: پرده لوردراپه، همه چیز درباره این پرده کرکره عمودی!

 

مدل پرده سنتی

تصویر 16: مدل پرده سنتی

پرده مدل جدید افغانی

در سال‌های اخیر استفاده از مدل‌های سنتی و دست‌دوز برای پرده پذیرایی مد شده است. اگر شما هم  از طرفداران سبک‌های سنتی هستید و در عین حال دلتان می ­خواهد کمی متفاوت و خاص عمل کنید، پرده ­های مدل جدید افغانی گزینه‌ی خوبی برای شماست. در بالا می‌توانید نمونه‌های مربوط به این مدل پرده را ببینید.

مطلب پیشنهادی: پرده لوکس نشیمن، شیدها انتخابی متفاوت هستند

 

دیبا دکور
پرده لوردراپه کلاسیک پذیرایی
دیبا دکور

تصویر 17: تزیینات پرده

مدل پرده ­های جدید پذیرایی

در ادامه مطلب تصاویری از انواع مدل پرده پذیرایی آورده ­ایم.

 

مدل پرده پانچ

تصویر 18: مدل پرده پانچ

پرده حریر شیک

تصویر 19: پرده حریر شیک

پرده کلاسیک زیبا

تصویر 20: پرده کلاسیک زیبا

پرده حریر والان دار

تصویر 21: پرده حریر والان دار

مدل پرده مدرن

تصویر 22: مدل پرده مدرن

پرده شیک و ساده

تصویر 23: پرده شیک و ساده

پرده طلایی و آبی

تصویر 24: پرده طلایی و آبی

پرده پانچ طرح دار

تصویر 25: پرده پانچ طرح دار

پرده طلایی و نقره ای مجلل

تصویر 26: پرده طلایی و نقره ای مجلل

مدل پرده پذیرایی طلایی

تصویر 27: مدل پرده پذیرایی طلایی

پرده پانچ بنفش

تصویر 28: پرده پانچ بنفش 

مدل پرده کلاسیک

تصویر 29: مدل پرده کلاسیک

پرده شیک با رنگ خنثی

تصویر 30: پرده شیک با رنگ خنثی

نکته ­های مهم برای انتخاب مدل پرده پذیرایی

شاید اولین مسئله در انتخاب مدل پرده پذیرایی برای شما، شکل و پارچه آن باشد. ولی فراموش نکنید عوامل مختلفی در انتخاب مدل پرده پذیرایی اهمیت دارد که باید به آنها توجه کنید. برخی از موارد مهم در انتخاب پرده پذیرایی عبارتند از:

  1. مساحت پذیرایی: اگر پذیرایی بزرگی دارید دستتان برای انتخاب بازتر است ولی برای پذیرایی کوچک بهتر است مدل ­های ساده پرده را انتخاب کنید.
  2. اندازه پنجره: اگر یک پنجره کوچک دارید، ولی از دوطرف آن فضای دیوار وجود دارد، می­ توانید پرده را بزرگتر از پنجره نصب کنید تا دیوار را بپوشاند. البته در این موضوع به مساحت فضا توجه کنید. و یا اگر دوپنجره در کنار هم قرار گرفته می­ توانید از یک پرده سراسری برای هر دو استفاده کنید.
  3. سبک دکوراسیون پذیرایی: اگر سبک دکوراسیون پذیرایی ساده و مدرن است بهتر است پرده­ای مدرن انتخاب کنید ولی اگر پذیرایی سلطنتی دارید؛ پرده کلاسیک و با تزیینات هم می ­تواند انتخاب شما باشد.
  4. میزان نورگیری: برخی از انواع پرده ­ها اجازه می ­دهند نور بیشتری وارد فضای پذیرایی شود، ولی برخی از انواع پرده مانند پرده ­های والان­ دار و چند لایه نور کمتری را وارد فضا می ­کنند.
  5. میزان بودجه: به قیمت پارچه و یراق آلات پرده توجه کنید و طبق بودجه خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی: انواع پارچه پرده­ای جدید، کدوم یکی برای برای خونه شما مناسب­تره؟

 

پرده سرای مارال
مدل پردهای جدید پذیرایی
پرده سرای مارال

تصویر 31: پرده پذیرایی خاص

پرده سرای اطلس پاسداران
دیوارکوب پارچه ای
پرده سرای اطلس پاسداران

تصویر 31: پرده طرح دار پذیرایی

قیمت پرده­ های جدید پذیرایی

پرده­ ها در بازه­ی قیمتی متفاوتی طراحی و اجرا می­شوند؛ پرده ­های کرکره ­ای جزو پرده ­های نسبتا ارزان هستند و پرده­ های سلطنتی و مجلل هزینه­ ی بیشتری نسبت به انواع پرده­ های دیگر دارند. به طور کلی پرده پذیرایی چون سنگین­ تر از پرده­ های فضاهای دیگر منزل است هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. عواملی مانند؛ ابعاد و اندازه، جنس پارچه، مدل و طرح پرده، چند لایه بودن پارچه، هزینه­ های نصب در قیمت انواع مدل پرده تاثیرگذار است.

مطلب پیشنهادی: پرده مدرن شیک و امروزی در دکوراسیون داخلی

 

پرده شاپ
جدیدترین مدل‌های پرده پانچ
پرده شاپ

تصویر 32: پرده شیک و ساده برای پذیرایی

کلام آخر:

با انواع مدل پرده پذیرایی آشنا شدیم، با توجه به نکته ­های بیان شده می­توانید بهترین نوع آن را برای منزل خود انتخاب کنید. اگر می­ خواهید یک پرده جذاب و عالی برای پذیرایی داشته باشید؛ بهتر است کار را به متخصصان معتبر در زمینه پرده بسپارید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه