Chidaneh.com placeholder image

مدل پرده برای پنجره کوچک – آشنایی با ایده‌‌هایی که منزلتان را زیباتر می‌کند

به قلم: پریچهر رضوی

ممکن است فکر کنید که پنجره‌های کوچکتر نسبت به پنجره‌های بزرگ سالن پذیرایی خانه‌ها جذابیت کمتری دارند و بنابراین انتخاب یک پرده مناسب برای آن‌ها دشوارتر است، اما این موضوع نمی‌تواند مانعی برای ایده‌پردازی و تزئین این پنجره‌های کوچک در گوشه و کنار خانه یا اتاق خواب‌ها باشد. درست است که مدل پرده برای پنجره کوچک کمی با پنجره‌های بزرگ پذیرایی متفاوت است و شاید انتخاب یک پرده مناسب برای این پنجره‌ها امری چالش‌برانگیز به نظر بیاید، اما نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم تا ایده‌هایی برای انتخاب سنجیده‌تر مدل پرده برای پنجره کوچک و تزیین آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم.

مدل پرده برای پنجره کوچک

بیشتر بخوانید: 32 ایده برای تزیین پرده های ساده

تابلو فرش ریحان

8 ایده برای انتخاب مدل پرده برای پنجره کوچک 

ایده برای انتخاب مدل پرده برای پنجره کوچک و تزیین این پنجره‌ها فراوان است. اما این موضوع که باید به چه نکاتی توجه کنیم و از کجا شروع کنیم کمی ممکن است برایمان دلهره‌آور باشد. اما باید بگوییم که جای هیچ‌گونه نگرانی در میان نیست و شما می‌توانید با بررسی ایده‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهیم، تصمیم درست را برای پنجره‌های کوچک خانه خود بگیرید و آن‌ها را با دخیل کردن سلیقه خود به راحتی تزیین کنید.

مطالب پیشنهادی: پرده پانچ، جدیدترین مدل‌ها برای پذیرایی و اتاق خواب

بندینک‌های پرده، مدل پرده برای پنجره کوچک

1.استفاده از پرد‌ه‌های بندینک‌‌دار

یکی از بهترین گزینه‌های مدل پرده برای پنجره کوچک، استفاده از بندینک‌هایی است که هر سمت پرده را به طرفین پنجره متصل می‌کند و علاوه بر افزایش نور فضا جلوه لوکس‌تری به محیط می‌بخشد. این بندینک‌ها خصوصا هنگامی که از پرده‌های ضخیم با بافت محکم و ساده استفاده می‌کنید، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. 

استفاده از چوب‌پرده‌ تزئینی با پرده‌ ساده

2.استفاده از چوب‌پرده‌ تزئینی با پرده‌ ساده 

اگر قصد دارید تا یک پنجره باریک مانند این تصویر را پرده بزنید، استفاده از چوب پرده‌های تزیینی و جلو آمده از سطح پنجره می‌تواند جلوه خاص‌تری به پنجره بخشد. همچنین سعی کنید در صورت استفاده از چنین چوب پرده‌ای، پرده‌هایی ساده و کم‌حجم به آن آویزان کنید تا هماهنگی بیشتری ایجاد شود.

پرده‌ حریر کوتاه، مدل پرده برای پنجره کوچک

3.پرده‌ حریر کوتاه

یکی دیگر گزینه‌های بی‌نظیر مدل پرده برای پنجره کوچک، پرده‌های حریر نقش‌دار و کوتاه هستند. اگر پنجره کوچک مورد نظر شما دارای منظره‌ای چشم‌نواز است برای تزیین آن از پرده‌های حرید کوتاه استفاده کنید تا منظره زیبای پنجره پوشانده نشود. پرده‌های حریر جلوه زیبایی به پنجره می‌بخشند و از ورود نور به داخل فضا جلوگیری نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: پرده لوردراپه، همه چیز درباره این پرده کرکره عمودی!

پرده‌های پارچه‌ای گلدوزی شده

4.پرده‌های پارچه‌ای گلدوزی شده

اگر پنجره‌ کوچک خانه شما دارای قاب چوبی است یا فضای داخل خانه حال و هوای روستایی یا ییلاقی دارد،‌ از پرده‌های پارچه‌ای گلدوزی شده غافل نشوید. پرده‌های کوتاه گلدوزی یا سوزن دوزی شده علاوه بر افزایش زیبایی پنجره‌ها حال و هوای سنتی داخل خانه را حفظ می‌کنند و با بافت چوبی فضا هارمونی خاصی ایجاد خواهند کرد.

پرده‌های طرح‌دار برای پنجره‌ کوچک آشپزخانه

5.پرده‌های طرح‌دار برای پنجره‌ کوچک آشپزخانه

پیشنهاد ما برای انتخاب مدل پرده برای پنجره کوچک آشپزخانه پرده‌هایی با پارچه طرح‌دار است. پرده‌های طرح‌دار جلوه خاص و گرمی را به فضای آشپزخانه می‌بخشند و ترکیب چند گلدان در کنار این پرده‌ها می‌تواند فضایی دلپذیر را در آشپزخانه شما به ارمغان آورد.

پرده‌های دولایه، مدل پرده برای پنجره کوچک

6.پرده‌های دولایه

این تصور که پرده‌های دولایه تنها برای پنجره‌های سرتاسری سالن پذیرایی مناسب است،‌ تصوری اشتباه است. شما می‌توانید برای پنجره‌های کوچک خانه خود نیز از پرده‌های دولایه استفاده کنید و والان پرده را باریک‌تر از حد معمول در نظر بگیرید تا جلوه پرده و لایه زیرین آن چشم‌نوازتر شود. این نوع از پرده برای پنجره‌های کوچک اتاق خواب‌ها گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

مطالب پیشنهادی: مدل پرده برای پنجره بالای شوفاژ، بالاخره بلند یا کوتاه ؟

پرده‌های شید، مدل پرده برای پنجره کوچک

7.پرده‌های شید

پرده‌های شید یکی از بهترین گرینه‌ها در مدل پرده برای پنجره کوچک محسوب می‌شوند. این نوع از پرده‌ها برای آشپزخانه با اتاق خواب بسیار مناسب هستند و کاملا براساس ابعاد قاب پنجره سفارشی سازی می‌شوند. اگر طرح مناسبی برای ان نوع پرده‌ها انتخاب کنید که با فضای خانه همخوانی کامل داشته باشند، جلوه پنجره‌ها را دوچندان خواهند کرد.

والان کوتاه و چین‌دار

8.والان کوتاه و چین‌دار

این مدل پرده برای پنجره کوچک شاید خیلی جسورانه باشد و شما را دچار تردید کند اما می‌توانید جلوه‌ای متفاوت به فضای خانه شما بخشد. اگر قاب پنجره کوچک شما زیبا است و نیازی به پوشاندن کامل آن نیست، ‌می‌توانید از این ایده جسورانه بهره ببرید تا دکوراسیونی متفاوت‌ و خاص داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مدل پرده ساده، سادگی و زیبایی در کنار هم!

پنجره‌های کوچک و انتخاب پرده برای آن‌ها

کلام آخر

امیدواریم که این راهنمای خلاقانه به منظور انتخاب مدل پرده برای پنجره کوچک توانسته باشد شما را در انتخابی سنجیده‌تر یاری دهد و الهام‌بخش باشد. فراموش نکنید که قبل از تصمیم‌گیری همخوانی ایده‌هایتان را با فضای خانه خود و موقعیت پنجره، کاملا بررسی کنید تا بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
Hengame در تاریخ 25 تیر 1396
برای حال بزرگ، که پنجره ی دایره شکل کوچک دارد، چه نوع پرده ای مناسب است ؟

ثبت دیدگاه