Chidaneh.com placeholder image

آشپزخانه مدرن، 8 راز به روز بودن!

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: کابینت های بدون قاب، خطوط افقی و عدم وجود هرگونه آرایش و تزئینی می تواند در صدر عوامل و ویژگی های یک آشپزخانه مدرن باشد. اینها می توانند حدود و مرزهایی برای شناخت و تشخیص مدرن یا سنتی بودن آشپزخانه به حساب آیند. بسیاری از فضاها هم مناسب دکوراسیون مدرن هستند و هم سنتی. بسیاری از مردم این فضاها را به جای یکدیگر استفاده می کنند اما لازم است که تفاوت های آنها را مشخص کنیم. “مدرن و معاصر" معمولا به معنای زمان جاری و طراحی حال حاضر است. “مدرن" به طور خاص به دیزاین و طراحی مربوط به حدود نیمه قرن بیستم بر می گردد که استایل های سنتی در روزهای انقلاب صنعتی را شکست. “مدرن" می تواند در معنای دوره زمانی نیز به کار رود چرا که گاهی در مقابل معنای سنتی مورد استفاده قرار می گیرد که نشان دهنده دوره زمانی مشخصی است.
زمانی که به دکوراسیون مدرن در آشپزخانه فکر می کنیم به کابینت های بدون قاب، شفاف و ساده فکر می کنم که در خطوط افقی قرار گرفته و هیچ گونه آرایش و تزئینی نداشته و تمام زیبایی خود را مدیون شفافیت و جلوه طبیعی مواد سازنده و تشکیل دهنده خود است.

کابینت هیمان
کابینت مدرن آشپزخانه
کابینت هیمان

تابلو فرش ریحان

1- درهایی با صفحه تخت در دکوراسیون مدرن آشپزخانه

این نوع کابینت ها به نوعی امضایی بر مدرن بودن آشپزخانه شما به حساب می آیند. ممکن است بخواهید در این راستا از درهایی که حرکت می کنند نیز استفاده کرده و در چشم اندازی که ایجاد می کند وسواس به خرج دهید.

[[nid:82196]]

2- کابینت هایی با پوشش کامل و بدون قاب

انواع و طبقه بندی مختلفی برای معرفی این نوع کابینت می توان بیان کرد: بدون قاب، بدون قاب Euro، پوششی و دارای پوشش کامل. تمامی اینها یک معنا را می رسانند و آن هم این است که در این نوع از کابینت ها در تمامی سطح آن را پوشش می دهد. این نوع کابینت ها معمولا در آشپزخانه های مدرن محبوبیت فوق العاده ای دارند چرا که با دکوراسیون های سنتی و مبله فاصله زیادی دارد.
در این نوع کابینت که محصولی از کابینت هیمان است، شما هیچ گاه نمی توانید قابی مشاهده کنید و شاهد فاصله ای بین درها، کمدها و یا دو کابینت کنار هم نخواهید بود. تنها در کابینت هایی که قاب دارند فضا و فاصله هایی بین درها و کابینت ها قابل مشاهده هستند.
زمانی که درهای کابینت بدون قاب بسته هستند شما تنها می توانید سایه ای از حد فاصل بین کابینت ها را مشاهده کنید.

[[nid:95694]]

3- آشپزخانه مدرن با فلزات شفاف و ساده

در این نوع کابینت ها معمولا شاهد این هستیم که پوششی فلزی تمام سطح کابینت را به صورت یکپارچه فرا گرفته است. در بسیاری مواقع خطوط افقی کابینت ها با پوشش فلزی ای که در کمدها و درها وجود دارد برجسته تر به نظر خواهد رسید.

[[nid:82216]]

4- آشپزخانه مدرن بدون آلایش و تزئین

معمولا امضا و حکمی که در دکوراسیون های مدرن و معاصر وجود دارد این است که از یک شکل بودن فاصله بگیریم. در حالی که ممکن است شما هیچ گاه شکل های طراحی شده و تایل هایی طرح دار را درآشپزخانه های مدرن نبینید. در تصویری از کابینت هیمان که مشاهده می کنید درهایی با سطوح تخت و فلزات براق و شفاف به کار رفته که با پشته ای از جنس شیشه همراه شده است، بدون اینکه طرح ها و الگوهای ویژه و خاصی در آنها به کار رفته باشد.

[[nid:94215]]

5- به زیبایی مواد طبیعی اعتماد کنید

این به آن معنا نیست که شما در آشپزخانه مدرن خود از هیچگونه المان های تزئینی بهره نگیرید اما می توانید برای این کار به دنبال شاخصه هایی از مواد طبیعی باشید. مثلا می توانید از چوب بلوط و یا دیگر مواد استفاده کنید. هم چنین استفاده از چوب گردو نیز در تصویری که مشاهده می کنید تصویری خیره کننده ایجاد کرده است.

[[nid:94226]]

6- در آشپزخانه مدرن به خطوط افقی تاکید بیشتری داشته باشید

ممکن است در درجه اول به چشمتان نیاید اما بسیاری از آشپزخانه های مدرن گرایش زیادی به خطوط افقی بلند و پهن درکمدها و کابینت ها دارند. نمونه این مساله را می توانید به راحتی در این تصویر نیز مشاهده کنید. این کابینت هیمان شیارهایی افقی دارد که در تمامی کابینت ها نیز دیده می شود. در صورتی که ممکن است در آشپزخانه هایی سنتی تمامی این خطوط و طرح ها به صورت عمودی در درها و یا مرکز دیده شوند. در تصویری که مشاهده می کنید نیز نمونه بارز و زیبایی از خطوط افقی استفاده شده است.

[[nid:82212]]

در این تصویر نیز تایل ها خودشان طرح هایی منحصر به فرد داشته و به شکل خطوط افقی چیدمان شده اند. حتی در آشپزخانه ای که به طور کامل مدرن یا سنتی بودن آن مشخص نیست نیز پیشنهاد می کنیم از الگوهای ساده ای مثل شیشه و مرمر به جای آجر استفاده کنید تا مدرن تر جلوه دهد.

[[nid:82223]]

7- استحکام و ثبات در استایل آشپزخانه با تاکید بر قسمت های کوچک

در زمان دیزاین و طراحی چیدمان یک آشپزخانه قسمت های مختلفی مثل نور، میزها و صندلی ها نیز در نظر گرفته می شوند. در آشپزخانه های مدرن نیز این المان ها مورد توجه قرار خواهند گرفت، چنان چه در این تصویر نیز مشاهده می کنید در عین سادگی و تمیزی آشپزخانه ای مدرن و زیبا ایجاد شده است.
به این نکته نیز توجه داشته باشید که هیچ لزومی در تناسب بین مدرن بودن آشپزخانه و معماری آن خانه وجود ندارد، کما اینکه آشپزخانه های مدرن بسیاری در خانه های روستایی در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه دیده می شود.

[[nid:82189]]

این را هم در نظر داشته باشید که در انتخاب رنگ در آشپزخانه های مدرن نیز هیچ گونه محدودیت نخواهید داشت مگر آن که بخواهید با توجه به کابینت ها رنگی مناسب انتخاب کنید.

کابینت هیمان
کابینت مدرن آشپزخانه
کابینت هیمان

8- عناصر صنعتی

چیزهایی درباره عناصر بی پیرایه صنعتی وجود دارد که می تواند به مدرن تر شدن آشپزخانه شما کمک کند. برای مثال این دیوار بتنی که مشاهده می کنید بدون داشتن هرگونه طرح و الگویی توانسته است نمایی مدرن و متفاوت برای فضا ایجاد کند. با روش هایی از این دست می توانید بدون استفاده از هرگونه تزئین و پیرایش در آشپزخانه خود در عین سادگی و مدرن بودن آن را زیباتر و جذاب تر کنید.

اگر قصد بازسازی دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید، می توانید با مراجعه به وبسایت گروه کابینت هیمان نمونه کارهای اجرایی آن ها را ببینید و پروژه خود را به کارشناسان حرفه ای این گروه بسپارید.

منبع: Houzz | مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه