Chidaneh.com placeholder image

فرق رنگ طوسی و خاکستری، اصلا تفاوتی هست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ های خنثی: حتما شما هم در مکالمات برای رنگ مشابه دو کلمه خاکستری و طوسی را شنیده اید و با خود فکر می کنید که فرق این دو رنگ با هم چیست؟

باید بگوییم که فرق رنگ طوسی و خاکستری در واقع اصلا وجود ندارد! یعنی طوسی همان خاکستری است و خاکستری همان طوسی! ولی بد نیست تعریف درست رنگ خاکستری را بدانید: به گفته ویکی پدیا خاکستری به هرگونه طیف از رنگ ‌های میان سیاه و سفید گفته می‌ شود. در کل به رنگ سیاه، سفید، و پرده ‌های گوناگون خاکستری میان آن دو، رنگ ‌های خنثی گفته می‌ شود.

اسکای اسکرپر

دکوراسیون منزل به رنگ خنثی

رنگ خاکستری یا طوسی در زبان انگلیسی به نام Grey و در زبان آمریکایی به نامGray  شناخته می شود. این رنگ خنثی در واقع هیچ رنگی ندارد! به این معنا که رنگ های قرمز، سبز و آبی در آن به یک اندازه وجود دارد.

رنگ خاکستری گرم و سرد

ولی دیده می شود که برخی از رنگ های خاکستری تنالیته رنگی متفاوتی با هم دارن. در عکس بالا رنگ خاکستری گرم دارای 6% زرد و خاکستری سرد دارای 6% رنگ آبی است. استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون منزل می تواند قابلیت های زیادی برای شما ایجاد کند. این رنگ ها به راحتی با رنگ های متنوع ترکیب و هماهنگ می شوند.

انواع رنگ خاکستری

نظرتان در مورد این سوال چیست؟ اگر سوال دیگری هم دارید در بخش افزودن دیدگاه در پایین صفحه آن را مطرح کنید. اهالی فن چیدانه را برای دکوراسیون و طراحی به منزل خود بیاورید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
خلیل در تاریخ 17 اسفند 1396
ترکیب رنگ نوک مدادی متالیک با خاکستری متالیک چی میشه
پروفسور در تاریخ 27 اردیبهشت 1397
چیز خوبی میشه
محمدسس در تاریخ 31 اردیبهشت 1397
واقعا پروفسور هستی، پروفسور
معصومه میرسلیمانی در تاریخ 13 خرداد 1397
سلام من در مورد انتخاب رنگ برا یه طرح درب آهنی حیاط رانمایی می خوام. تلفن تون رو بهم sms می کنید لطفا؟ممنونم. ٠٩١٣٨۶٨٢١٣٠

ثبت دیدگاه