Chidaneh.com placeholder image

پوشاندن سیم ها و لوازم الکترونیکی کوچک، راهکارهای معجزه آسا

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: باد گرمی به صورتم خورد و چشم‌های خواب‌ آلودم را متوجه قاصدکی کرد که از پنجره کوچک، خود را مهمان خانه ما کرده بود. فکر کردم که آرزویی را که مدتی است ذهنم را درگیر کرده در گوشش بگویم تا شاید بتواند به دنبال برآورده شدنش پرواز کند. آهسته به سمتش رفتم و او نیز جلوتر حرکت می‌ کرد. حس می‌ کردم مسیر اشتباهی را انتخاب کرده، پشت میز تلویزیون بن‌ بست بود و شلوغ، خیلی شلوغ! قاصدک بیچاره اسیر دست سیم‌ های زمخت و خشنی شده بود که بویی از لطافت و مهربانی نداشتند و من همچنان در فکر رسیدن به آرزوی خود روزها را سپری می‌ کنم…

پوشاندن سیم در دکوراسیون

حضور مهم اما دردسرساز وسایل الکترونیک

تکنولوژی بخش مهمی از زندگی ماست و همگی اهمیت به‌ روز بودن و استفاده از آن را در دنیای امروزه می‌ دانیم؛ ولی به این معنا نیست که سخت‌ افزار و دستگاه‌ ها باید به شکل زخمی در چیدمان خانه ظاهر شوند. حضور لوازم الکترونیکی در دکوراسیون خانه به نوعی ناهماهنگ است. دستگاه‌ هایی مانند دستگاه پخش فیلم، ضبط، کامپیوتر و هر دستگاه دیجیتال برقی، شارژرهای موبایل و تبلت، رابط‌ های برق و انواع سیم در خانه‌ مان وجود دارد و چهره بدی به منزل ما می‌ دهند. باید بتوان نخ‌ های آویزان از میز و دیوار را حذف کرد!

قالیشویی ادیب

پوشاندن دستگاه پخش

کتاب همیشه مشکل گشا برای دکوراسیون منزل

اگر در دکوراسیون منزلتان کتاب‌ ها جایگاه مشخصی دارند، چیدمان مناسبی از آنها را بر روی میز و جایی که دستگاه‌ ها وجود دارد، انتخاب کنید تا سیم را بپوشاند. قرار دادن تعدادی کتاب یا مجله و جعبه در کنار دستگاه الکترونیک، خطای چشم ایجاد کرده و مانع از دیدن آنها می‌ شود. همچنین می‌ توانید لباسی از جلد جدا شده یک کتاب غیر قابل استفاده را بر تن دستگاه بپوشانید تا دور از دید مستقیم قرار گیرد.

باکس نظم دهی

سیم و شارژر در جعبه نظم دهنده

از باکس و جعبه‌ های زیبا در صحنه جرم استفاده کنید تا بی‌ نظمی را از بین ببرید. رنگ‌ های متنوع و طرح‌ هایی هماهنگ با دکوراسیون گزینه ایده آلی است. حواستان باشد که قرار دادن دستگاه درون جعبه در کارکرد آن خدشه ایجاد نکند و اگر سیم رابط را درون جعبه قرار می‌ دهید، با کمی خلاقیت هر سیم و شارژر را نام‌ گذاری کنید.

وسایل الکترونیک

تلویزیون و سیم ها

معمولاً تلویزیون در اتاق نشیمن نقطه عطف است و این به نوعی نکته منفی محسوب می‌ شود. زمانی که دور هم نشسته و گپ می‌ زنیم اولین چیزی که به چشم می‌ آید، شلوغی و نامنظمی سیم‌ هایی است که بین زمین و هوا معلق‌ اند. مدیریت این بخش خانه متد خاص خودش را دارد. سیم رابط کنار تلویزیون را با مقداری چسب به دیوار یا سطح پشتی میز تلویزیون بچسبانید تا هرج‌ و مرج کابل‌ ها مشخص نباشد.

سیم درون دیوار

سوراخ کردن دیوار برای پنهان کردن سیم‌ ها و استفاده سیم در زیر کار بهترین تصمیم است. همچنین پوشاندن سیم‌ ها با صفحه‌ های باریک و داکتی به رنگ دیوار یا کف، آنها را از نظر پنهان می‌ کند. با ایجاد یک گالری از تابلوهایی که یکی از آنها گاهی تصاویر متحرک نشان می‌ دهد، خیالتان راحت می‌شود که دستگاه الکترونیک نقل مجلس نیست.

نظم دهی به سیم در طراحی خانه

باز هم سیم

استفاده از سبد روشی عالی برای فرار از وفور سیستم‌ هاست. اگر سبد به دکور اتاقتان نمی‌ خورد، سیم‌ ها را درون گلدانی تزیینی بگذارید یا آنها را پشت تابلو مخفی کنید.

اتصال سیم به پایه

با استفاده از چسب، نخ، کاموا، روبان و یا هر وسیله دیگر سیم‌ ها را به پایه میز و مبلمان متصل کنید. این کار باعث می‌ شود تا از آویزان بودن آنها جلوگیری شده و در سطح زمین دیده نشود.

سیم روی دیوار

با روشی فانتزی و البته پسامدرن اشکال متنوعی از سیم‌ های بلند روی دیوار خلق کنید. برای این کار می‌ توانید از بست های فلزی کمک بگیرید.

فراموش نکنید برای پیشگیری از آشوب، طبقات و وسایل الکترونیک را تا جایی که چیدمان دکوراسیونتان اجازه می‌ دهد، در نزدیک‌ ترین و مناسب‌ ترین نقطه به پریز برق انتخاب کنید تا کوتاه‌ ترین سیم‌ کشی را داشته باشید.

پوشاندن سیم روی قرنیز

راحت‌ ترین روش پنهان‌ سازی رشته‌ های برق‌ رسان قرارگیری تزیینات دکوری مثل گلدان، مجسمه، تابلو و یا حتی مبل و … با اندازه مناسب در جلوی پریز و در امتداد مسیر عبوری سیم‌ هاست. مسیر حرکتی سیم‌ ها را با نرده‌ های کوچکی بپوشانید تا منظری متفاوت و خلاقانه به‌جای قرنیز ایجاد کند.

وسایل الکترونیک درون کمد و کشو

قرار دادن سیم و دستگاه‌ های الکترونیک در کشو و کمد در صورت امکان نیز روشی مرسوم است. در زمان استفاده تنها کافی است که در کمد یا کشو را باز کنید و در زمان استراحت هم کسی به محتوای درون گنجه‌ تان شک نخواهد کرد!

پانل دیواری

پانل‌ های دیواری علاوه بر جلوه متفاوت به دیوار به‌عنوان المانی جذاب، می‌ توانند سیم‌ ها را مخفی کنند. برای راحتی و نظم بیشتر، سیم‌ ها را به یکدیگر ببندید تا گره نخورند.

اگر می خواهید چیدمان خانه خود را به بهترین شکل داشته باشید باید بگوییم که کار را به کاردان بسپارید. اهالی فن چیدانه برای این منظور بهترین انتخاب هستند. 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه