Chidaneh.com placeholder image

نگهداری گل سنبل نوروزی در یخچال، مجازه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

من هر سال برای عید نوروز و چیدمان سفره هفت سین گل سنبل می خرم. ولی متاسفانه تا پایان عید سرحال و شاداب نمی ماند. شنیده ام باید گل سنبل در یخچال بهتر می ماند. آیا درست است؟

گل سنبل باید در محیط خنک و در دمای محیطی 10 تا 15 سانتی گراد نگهداری کنید. معمولا در بهار دمای هوا در همین محدوده قرار دارد ولی نسبت به اینکه شما تا از وسایل گرمایشی استفاده می کنید یا تعداد لامپ های روشن در خانه تان چقدر است، ممکن است دمای محیط خانه بالاتر برود. پس بهتر است سفره هفت سین را در محیطی خنک قرار دهید که سنبل شاداب تر بماند و عمر گل سنبل طولانی تر شود.

chidaneh ad banner

گل سنبل در سفره هفت سین

مطلب مرتبط: گل سنبل، سین هشتم سفره هفت سین ۹۶!

به دلیل اینکه گل سنبل به نور مناسب نیاز دارد باید در مکانی باشد که نور مورد نیاز آن تامین شود. در صورتی که دمای خانه شما بالا است می توانید در ساعاتی از روز که خورشید غروب کرده است، گل سنبل را در یخچال نگه دارید. توجه داشته باشید که دمای پایینتر از حد نیاز هم آثار مخرب دیگری دارد. پس اگر محیط خانه تان خنک است نیازی نیست گل سنبل را در یخچال نگهداری کنید.

نظرات و سوالات خود را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه اضافه کنید. در کمپین بوی عیدی با چیدانه همرا باشید و از جوایز هیجان انگیز آن عقب نمانید.

نویسندهصدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه