Chidaneh.com placeholder image

جادوی رنگ زرد برای داشتن خانه آفتابی!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ زردرنگ زرد روشن تازه، شاداب، و گرم است و جایگزین بسیار خوبی برای خاکستری یا بژ است. در این مطلب فضاهایی را به شما نشان می‌دهیم که در آن‌ها از این رنگ استفاده شده است و در کنار آن‌ها به پالت‌های رنگی اشاره می‌کنیم تا بتوانید این رنگ را در کنار دیگر رنگ‌ها مقایسه کنید. با چیدانه همراه شوید.

چوب و هنر

رنگ‌مایه ی زرد روشن آفتابی «شبیه خامه کره است؛ این رنگ بسیار غنی است و در عین حال به قدر کافی روشن است تا بتوان از آن به‌عنوان یک رنگ خنثی استفاده کرد. این رنگ آرام و پایدار است و در فضا آرامشی ایجاد می‌کند که همه ما به دنبال آن هستیم.» 
 این رنگ در طراحی فضاهای مختلف خانه بسیار شاداب، کامل، و پرطراوات است. بیایید نگاهی بیاندازیم به فضاهای واقعی که در طراحی آن‌ها از رنگ زرد روشن استفاده شده است.

در این عکس که توسط خود کمپانی ارائه شده است می‌بینید که رنگ زرد روشن خیلی مناسب استفاده در اتاق‌خواب است. این رنگ بسیار چشم‌گیر و جذاب است و در عین حال ملایم و لطیف است. از این رنگ هم‌چنین می‌توان به عنوان زمینه‌ای برای رنگ‌ها و وسایل تیره‌تر استفاده کرد؛ مانند تخته پشتی تخت‌خواب عکس بالا. 

یا از این رنگ در آشپزخانه استفاده کنید. رنگ زرد امتحان خود را در آشپزخانه به خوبی پس داده است، اما چیز مهم در عکس بالا این است که این رنگ زرد بخصوص بیش از حد به چشم نمی‌آید و خود را بر فضا تحمیل نمی‌کند. مقادیر کم رنگ نارنجی روشن در این آشپزخانه ترکیب بسیار خوبی با دیوارها زردرنگ به وجود آورده است.

برای این‌که اتاق نشیمن شما زیبایی ملایمی داشته باشد، رنگ زرد روشن را با رنگ سفید و یا دیگر رنگ‌های خنثی ترکیب کنید.

شما هم‌چنین می‌توانید از رنگ‌های روشن دیگری مانند آبی طاووسی در میز یا کوسن‌ها، مانند عکس بالا، استفاده کنید. از آن‌جایی که رنگ زرد روشن کاملا روشن و ساکن است، می‌تواند به عنوان زمینه‌ای برای رنگ‌های دیگر باشد.

 زرد روشن انتخاب بسیار ایده‌آلی برای سقف به ویژه سقف اتاق‌خواب است. اگر هوای بیرون طوفانی و گرفته باشد، این رنگ در فضا چنان گرما و آرامشی ایجاد می‌کند که هوای بیرون نمی‌تواند در فضای داخلی اتاق‌خواب شما هیچ تاثیری بدی بگذارد.

برای ایجاد فضاهایی سرزنده و رنگی، رنگ زرد روشن را با رنگ‌مایه‌های سبز متمایل به زرد ترکیب کنید. هر کدام از این سه رنگ، رنگ مناسبی برای دیوار هستند و می‌توان دو رنگ دیگر را فقط در یکی از دیوارها به کار برد.

یا رنگ Turning Oakleaf(رنگ مایه ای از زرد روشن) را به عنوان رنگ اصلی قرار دهید و از آن به عنوان تنها رنگ اصلی اتاق استفاده کنید. من عاشق استفاده از لایه‌های رنگی گرم و سرد هستم. این کار به اتاق بُعد می‌دهد. از رنگ‌های خنثی در فضای خود استفاده کنید تا تاثیر وسایلی که بیش از حد توجه را به خود جلب می‌کنند کم شود. از رنگ‌های برجسته استفاده کنید تا تاثیر وسایلی که به آن‌ها علاقه خاصی دارید در فضا بیش‌تر شود.
به ما بگویید: آیا به رنگ زرد روشن علاقه دارید؟ سوالات خود را برای انتخاب رنگ دکوراسیون منزل خود در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

منبع: ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محبوبه در تاریخ 04 مرداد 1393
ترنگیش با آب فیروزه ای خوب شده بود . کاش ستش با بقیهرنگ ها رو هم نشون میدادین
ph در تاریخ 06 بهمن 1393
خیلی زیبا بود ترکیب زرد لیمویی با آبی آسمونی معرکه هست ممنون از چیدانه که زیباترین دکوراسیونها رو انتخاب میکنه
bet.mt در تاریخ 29 اردیبهشت 1397
با آشنایی از انواع رنگ های ساختمان،می توانید بهترین نوع را با توجه به شرایط خانه و فضا ها. می خواهید از آن استفاده کنید انتخاب کنید. رنگ های

ثبت دیدگاه