طراحی حیاط خانه | با پیشنهادهای ویژه، بهاری شوید!

طراحی حیاط خانه | با پیشنهادهای ویژه، بهاری شوید!

به قلم: تحریریه چیدانه

با آمدن فصل بهار و شکوفایی، هر گوشه شهر و طبیعت را که نگاه کنید گل می‌بینید و سرسبزی. عطر شکوفه‌های تازه‌روییده و گل‌های رنگارنگ، زیبایی طبیعت را چند برابر می‌کند. فصل بهار با همه رنگارنگی و شکوفایی خود می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا شما هم حیاط خانه خود را به اندازه طبیعتی کوچک و باغی سرسبز؛ طراحی و محوطه‌سازی کنید. در این مطلب از دکوراسیون خانه بهاری، به فضای بیرونی خانه رفته و شما را با ایده‌های بهارانه برای طراحی حیاط خانه به سبک بهاری راهنمایی می‌کنیم.

طراحی فضای سبز

تابلو فرش ریحان

طراحی حیاط خانه به سبک بهاری

تزیین حیاط خانه با گل های باغچه بهاری و گیاهان فضای باز

گل باغچه و گیاهان فضای باز

معمولا وجود گیاهان در هر فضایی حس زنده بودن و تازگی را به انسان منتقل می­‌کند. بسیاری از افراد علاقه زیادی به گیاهان دارند و این علاقه در دکوراسیون خانه‌‌شان هم به چشم می‌آید. استفاده از انواع گل‌‌ها و گیاهان آپارتمانی در قسمت‌‌های مختلف خانه، روح فضا را زنده می­‌کند. برای تهیه گیاهان، ابتدا باید با مطالعه شرایط نورگیری خانه و آب‌ و هوای محل زندگی خود برای انواع گیاهان آشنا شوید و سپس اقدام به خرید نمایید.

مطلب پیشنهادی: تزیین حیاط خانه با گلدان، 14 پیشنهاد بهاری!

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: گلخانه کونیکا، مجموعه گل و گیاه دانژه، باغبانی خانگی دکتر گرین. فروشگاه اینترنتی گل و گیاه رام گل و باغ گل فدک.

آبنما باغی برای طراحی محوطه خانه

آبنمای باغی در طراحی حیاط خانه به سبک بهاری

آبنما باغی در طراحی حیاط خانه

خیلی از ما زمانی که خسته هستیم یا احتیاج به آرامش داریم به طبیعت، پناه می­‌بریم. همچنین صدای پرندگان، آب و عطر انواع گل و گیاه به ما آرامش هدیه می­‌دهد. برای کسانی که در شهرهای بزرگ زندگی می­‌کنند و دسترسی به طبیعت سبز ندارند، حتی وجود یک تراس کوچک مملو از گیاهان نیز می­‌تواند به القای حس آرامش، کمک کند. قطعا وجود یک آبنما و صدای آب؛ این حس را بیشتر خواهد کرد. پس سعی کنید حتی از قراردادن آبنمایی کوچک در فضای سبزتان هم غافل نشوید.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: شرکت نوشین امروزین طرح، شرکت رویال گاردن، شرکت گرین وود، گالری تراس. ایده‌سازان آبان، آبنما مدرن MWF و  مبلمان سنتی گالریا.

میز و صندلی محوطه خانه به سبک بهاری

میز و صندلی حیاط خانه

میز و صندلی حیاط خانه بهاری

میز و صندلی فضای سبز خانه

میز و صندلی فضای سبز بیرونی خانه

میز و صندلی شیک برای محوطه خانه

صندلی حیاط فضای سبز خانه

میز و صندلی حیاط خانه

 هیچ چیز لذت‌‌بخش‌تر از نشستن در فضای آزاد در یک عصر بهاری و لذت‌بردن از هوای خنک و عطر گل‌ها نیست. به این ترتیب اگر فضای باز در محوطه خانه دارید، فرصت را غنیمت بشمرید. قراردادن میز و صندلی باغی راحت در این فضای باز، این امکان را برای راحتی شما بیشتر کرده و اسباب آرامش‌‌تان را فراهم می­‌کند.

مراکز پیشنهادی جهت خرید محصولات مشابه: مبلمان محوطه پرشین‌تاپ، مبلمان و دکوراتیوهای نوری LEDBAR، پابکو و ویلاروز، فروشگاه اینترنتی گروه معماری ایسر، برند ایکیا، شرکت ایران اریکا. شرکت آلاچیق، مبلمان باغی رویال و شرکت تاب راحتی.

طراحی فضای سبز خانه

طراحی فضای سبز حیاط

اگر از آن دسته افرادی هستید که شانس داشتن یک فضای باز بزرگ را دارید، طراحی فضای سبز حیاط خانه مناسب آن؛ زیبایی و طراوت را برای‌ شما می‌آفریند. کاشتن انواع گیاهان و گل‌‌ها در هر فصل، حال و هوای آن فصل را پررنگ‌‌تر کرده و درنتیجه لذت بیشتری به همراه دارد. اکنون با فرارسیدن فصل بهار، این زیبایی با وجود گل‌‌های رنگارنگ دوچندان خواهد شد.

مراکز پیشنهادی: گروه معماری فضاسازان، معماری منظر نگین آذین، طراحی محوطه و فضای سبز گاردنیا، باغ گل فدک، فضای سبز ارم تهران، گروه طراحی درخت کاغذی و گروه مهندسی و طراحان باغ پارسی.

فضای سبز خانه بهاری

در انتها

طراحی حیاط خانه به سبک بهاری، از دلنشین‌ترین کارها در این فصل زیباست. استفاده از آبنما باغی، گل باغچه و گیاهان فضای باز و میز و صندلی حیاط نیز نقش عمده‌ای در طراحی فضای سبز حیاط خانه شما خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه محوطه‌سازی باغچه و حیاط، با اهالی فن چیدانه در تماس باشید.

مطلب پیشنهادی: طراحی باغچه، 20 مدل حیاط سرسبز در خانه های ایرانی!

منبع: مجله منزل | نویسنده: حدیث حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه