Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون رنگی، خانه شاد نغمه و امیر به رنگ زندگی!

به قلم: تحریریه چیدانه

 

فضاهای مسکونی: چطور از رنگها استفاده کنیم که با وجود تنوع زیاد، فضای خانه کلافهکننده به نظر نرسد؟
اینجا خانه زوج جوانی است که از سالها قبل از اینکه به صورت مستقل وارد زندگی مشترک شوند برای داشتنش تصویرسازی کردهاند؛ خانهای که با وجود حضور رنگهای شاد و مختلف هماهنگ به نظر میرسد و اجزایش با هم ساز مخالف نمیزنند. رنگهای شاد، مبلمان چوبی و متریال آجر در کنار هم اجزای این خانه را شکل دادهاند. نغمه صالحی و امیر علایی، زوج گرافیست و نقاشی هستند که انتخاب رنگهای شاد در کنار هم را به خوبی میدانند؛ زوجی که عاشق استفاده از رنگها چه در لباس و چه فضای زندگیشان هستند.

اسکای اسکرپر

ظهور رنگ ها در دکوراسیون رنگی منزل نغمه و امیر

اینجا یک خانه قدیمی 80 متری است که ما آن را بازسازی کردهایم. کسانی که از ورودی خانه داخل میآیند هرگز این تصور را ندارند که داخل فضا اینقدر برایشان جذاب باشد. خانه خوشنقشه نیست و واقعا طراحی فضای کوچک به مراتب سختتر است. قبل از اینکه اینجا را طراحی کنیم مدام در اینترنت دیزاین خانههای 20 متر به بالا را سرچ میکردیم تا ایده بگیریم.

جالب است بدانید که اول دیوارهای خانه را رنگ کردیم و بعد براساس این تغییرات مبلمان را خریدیم. برای اینکه به همان رنگهایی که میخواستیم برسیم، از ترکیب رنگهای مختلف استفاده کردیم. این خانه با وجود اینکه سرشار از رنگهای شاد است، سلیقه ماست و احساس خوبی نسبت به آن داریم. بعضیها میپرسند:" زندگی در خانهای با این تعداد رنگ کلافهکننده نیست؟" مسلما پاسخ ما نه است؛ چون از ابتدا میدانستیم چه میخواهیم.

نقش گل و گیاه در دکوراسیون رنگی منزل

اینجا پر از گلهای طبیعی است. رنگ گلدانهای خانه هم شبیه به رنگ دیوارها انتخاب شده است. حضور گل انرژی منفی خانه را از بین میبرد.

مطلب پیشنهادی: چیدمان گلدان در منزل، به سلیقه سحر بچینید!

بهترین مبلمان برای خانه کوچک و شاد نغمه و امیر

چیدمان مبلمان در این فضا بسیار سخت بود؛ چون هم به مبلمان احتیاج داشتیم و هم میز ناهارخوری. به همین خاطر مبلمان را به شکل ال سفارش دادیم. تمام بدنه مبلمان و زیر تلویزیونی از جنس چوب است. این مبلمان کاملا برای همین فضا طراحی شده. عرض و طول مناسب با فضا را اندازهگیری کردیم و سفارش دادیم تا برایمان بسازند.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ ایده چیدمان دکوراسیون نشیمن های باریک و کوچک

فضای زیر مبلمان به صورت کشویی طراحی شده و کاملا از آن استفاده میکنیم؛ چون در این خانه فقط یک کمددیواری داریم و باید از حداقل فضا استفاده بهینه میکردیم؛ حتی میز مبلمان…

سعی کردیم از رنگها جوری استفاده کنیم که چشم بهراحتی در فضای خانه بچرخد. روکش مبلمان از جنس نانوست و در نتیجه بهراحتی قابل شستوشو است.

گلیم زیبا در دکوراسیون رنگی منزل نغمه و امیر

به جای فرش از گلیم استفاده کردیم. اصولا طرح اصلی فرشها در وسطشان است و حاشیهها نقش مهمی ندارند اما گلیمی که انتخاب کردیم برعکس است؛ چون فضا کوچک بود و میز دقیقا وسط فرش قرار میگرفت. نقشه این فرش از طرح پازیریک الهام گرفته شده که قدیمیترین فرش در جهان است. آن را از فروشگاهی خریدیم که هرقدر فرش نشانمان میداد، نمیپسندیدیم تا اینکه گفت یک فرشی داریم که کسی نمیپسندد و کمی گران تر است. ما همان را پسندیدیم.

اپن آشپزخانه رنگی

دکوراسیون رنگی آشپزخانه

عاشق متریال آجر هستیم؛ البته آجر واقعی! به خاطر حضور چنین حسی داخل خانه اوپن آشپزخانه و دیوار آن را با طرح آجر پوشاندیم. چون در فضای آشپزخانه بود این را مد نظر داشتیم که حتما ضدآب باشد.

دکوراسیون آشپزخانه با دیوار سبز

همه فکر میکنند کابینتهای آشپزخانه ما به رنگ سبز رنگآمیزی شده در صورتی که تمام کابینتها را با برچسبهایی به رنگ سبز پوشاندهایم. کاور کردن تمام سطح کابینت آن هم به شکلی تمیز کار آسانی نبود اما ارزشش را داشت چون ما دقیقا میخواستیم کابینتهایمان به این رنگ سبز باشد اما این رنگ را پیدا نکردیم.

مجموعه ای از بهترین ها در خانه شاد و رنگی نغمه و امیر

حدود چهار سال نامزد بودیم و در تمام این سالها به جزء جزء خانهمان فکر کردیم. هر سفری هم که رفتیم از آنجا یک یادگاری برای خانهمان آوردیم.

زمانی که برای خرید وسیلهای برای دکوراسیون خانه به فروشگاه مراجعه میکنیم، حتما این را در نظر میگیریم که آیا این وسیله در خانه ما هم زیبا خواهد بود یا صرفا در فروشگاه جلوه خوبی دارد؟ چون فضای کوچکی در اختیار داریم نمیتوانیم هر انتخابی داشته باشیم…

در بخشهای کوچکی از خانه مثل روی کمددیواری، بخشی از کابینت آشپزخانه و… استیکر گلگلی چسباندیم. حضور این گلگلیها را دوست داریم اما به اندازه.

چون متراژ سالن محدود بود و میخواستیم از حداکثر فضا استفاده کنیم از دیوار برای نصب بخاری استفاده کردیم و برای دور آن یک قاب چوبی برنز طراحی کردیم.

دکوراسیون رنگی اتاق کار

سعی کردیم در اتاق کار از رنگهای سفید و روشن استفاده کنیم. این فضا کمتر از شش متر است. این میز کار از تکههای یک کمددیواری و میز تحریر قدیمی خلق شده! میز و کمدی که قدیمی بود اما تخته هایش به کارمان آمد تا تبدیل به یک میز کار جدید شود. روی میز را با روکش سفید پوشاندیم. کنج این اتاق کمددیواری بود که قبلا درهایی کشویی داشت و با باز شدن هر کشو کلی از فضا اشغال میشد. به همین خاطر در آن را ریلی کردیم تا هم فضا از بین نرود و هم اینکه کاربردی باشد.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکوراسیون اتاق کار در منزل: در آرامش کار کنید!

دکوراسیون رنگی اتاق خواب

خیلیها به اشتباه فکر میکنند پردههای کرکرهای فقط برای پنجره شرکتها قابل استفاده است اما چون سالن و اتاق خواب پنجره های بزرگ دارد با انتخاب این پردههای کرکرهای هم امکان تنظیم نور را داریم و هم اینکه از بیرون، فضای داخلی خانه دید ندارد. رنگ سبز این پردهها را به سختی پیدا کردیم.

مطلب پیشنهادی: جای پرده کرکره در دکوراسیون داخلی خانه کجاست؟

داستان خرید روتختی شاید برایتان جالب باشد: خیلی گشتیم تا چنین چیزی را پیدا کنیم. یک بار فروشنده به ما گفت یک روتختی دارم که به اشتباه تولید شده و برای اتاق کودک است که اشتباهی آن را دو نفره طراحی کردهاند!

زمان تهیه وسایل به این موضوع فکر کردیم که جوری خانه را دکور کنیم تا هر زمان که قصد تعویض خانه را داشتیم بتوانیم با تغییراتی از همان مبلمان استفاده کنیم؛ مثلا اگر زمانی در یک خانه سفید زندگی کنیم، میخواهیم روی تمام وسایل چوبی را با پتینه سفید کنیم. 

حالا شما بگویید… نظرتان درباره ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل چیست؟
اگر شما هم خانه ای دارید که به صورتی زیبا و هوشمندانه از رنگ ها در آن استفاده کرده اید، می توانید با فرستادن نمونه عکس ها به تلگرام چیدانه ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ سوژه بعدی تورهای خانه گردی چیدانه باشید.

منبع: مجله ایده آل | نویسنده: شیرین کرمیعکاس: نیما مرادپور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
karimidiba87_32820 در تاریخ 26 فروردین 1396
سلام یکم گزارشاتون جمع و جوره مثلا الان هیچ نشونه ای از اشپزخونه نیست یکم بیشتر عکس بذارید

ثبت دیدگاه