Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سفید طلایی، خانه باشکوه مینا و آرمان در اصفهان

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: حتما که نباید طراح یا دکوراتور باشید تا بتوانید فضایی زیبا و هماهنگ خلق کنید. اولین مرحله برای رسیدن به یک طرح خوب در دکوراسیون داخلی این است که دقیقا بدانید چه میخواهید. خانهای که تصاویرش را در این مطلب میبینید متعلق به زوج جوانی در شهر اصفهان است. این خانه توسط ساکنانش مینا شفیعی و آرمان مهنام طراحی شده. منبع اصلی آنها برای خلق فضای زندگیشان جستوجو در سایتهای مختلف دکوراسیون داخلی است. مبله کردن این خانه که تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است حدود 6 ماه زمان برده است.

طراحی خانه در اصفهان

قالیشویی ادیب

حدود یک سال است که ساکن این خانه هستیم. به دلیل اینکه خانه قدیمی بود و احتیاج به تعمیرات داشت، مدت زمانی صرف تغییراتی مثل تعویض کفپوش، رنگ دیوارها، سر و سامان دادن به نورپردازی خانه و اجرای سقف کاذب شد. با وجودی که هیچ کدام رشتههای تحصیلیمان مرتبط با هنر نیست اما صفر تا صد طراحی داخلی این فضا بر عهده خودمان است.

طراحی خانه به رنگ سفید

دوست داشتیم خانهمان به رنگ سفید باشد. دیوارهای خانه ترکیبی از رنگ و کاغذ دیواری است. با وجودی که در بیشتر خانهها رنگی که برای دیوار انتخاب میشود استخوانی است ما برای دیوارها رنگ سفید خالص انتخاب کردیم.

طراحی داخلی پذیرایی خانه

دکوراسیون سفید طلایی پذیرایی

سعی کردیم از سبکهای مختلف دکوراسیون برای طراحی خانهمان استفاده کنیم. برای سالن پذیرایی مبلمان استیل به سبک انگلیسی انتخاب کردیم که روکشی از جنس مخمل، رنگی سفید و بدون طرح دارد. با استفاده از فرش ایرانی و قابی از ترمه اصفهان، تلفیقی از سبکهای مختلف را برای طراحی سالن پذیرایی در نظر گرفتیم.

میز و صندلی ناهارخوری کلاسیک

مبل استیل سفید

اکثر مبلمان استیل موجود در بازار روکشهایی با پارچه شلوغ و منبت زیاد دارد. اما مبلمان انتخابی ما برای سالن پذیرایی سادهتر است. ضمن اینکه روکش مبلمان هم بدون طرح انتخاب شده است.

طراحی دکوراسیون منزل ایرانی

انتخاب رنگ روشن به عنوان رنگ کلی فضا به این دلیل بود که علاوه بر دلباز شدن فضای داخلی، اکسسوریها و وسایل موجود در فضا بهتر دیده شود.

طراحی نشیمن و پذیرایی

فضای نشیمن مدرن در دکوراسیون سفید طلایی

فضای نشیمن و پذیرایی با یک دیوار از هم جدا شده. تفکیکی که این امکان را به ما داد تا دو سبک مختلف کلاسیک و مدرن را در کنار هم داشته باشیم.

برای فضای نشیمن با انتخاب سبک مدرن و استفاده از ترکیب رنگهای سفید، خاکستری، سبز و آبی فضایی آرام و دلنشین خلق کردیم. خاکستری هم جزو رنگهایی است که هنگام طراحی از آن بسیار استفاده کردیم. چون رنگی خنثی است و رنگهای دیگر در کنار آن جلوهای مناسب پیدا میکنند. به همین منظور انتخاب ما رنگ سبز بود تا فضای خانه را از یکدست سفید و خاکستری بودن خارج کنیم.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه سفید

قبل از طراحی فضای آشپزخانه، انواع سبکهای آشپزخانههای سفید را بررسی کردیم. با توجه به تصاویر یا فضاهایی که از نزدیک دیده بودیم تصمیم گرفتیم آشپزخانه را با ترکیبی از رنگ سفید و متریال استیل دیزاین کنیم. همچنین برای این فضا، اکسسوریهایی به رنگ سبز انتخاب کردیم تا فضا را زنده کند. ساده و خلوت بودن آشپزخانه باعث میشود در طولانیمدت فضا کسلکننده به نظر نرسد.

طراحی تراس خانه

طراحی تراس

به دلیل علاقه زیادی که به گل و گیاه داریم، برای فضای داخلی و تراس از گلدانهای گل و درختچههای زیادی استفاده کردیم. با این کار حتی رنگ سبز را در فضاهای دیگر خانه هم تکرار کردیم.

شمشاد و درختچههای کاج، گیاهان اصلی تراس ماست چون مقاومت بیشتری در شرایط جغرافیایی مختلف دارند. برای اینکه فضای سبز بیشتری داشته باشیم کف تراس را با چمن مصنوعی پوشاندیم.

میز دونفره کوچکی هم با روکشهای سبز برای تراس در نظر گرفتیم تا فضایی دونفره و دنج داشته باشیم.

به دلیل اینکه خانهمان پنجرههای بلند و عریض دارد، به خوبی حضور نور طبیعی را در خانه حس میکنیم. ضمن اینکه فضای تراس  از سالن پذیرایی قابل مشاهده است. چون میخواستیم در این فضا گل و گیاه بکاریم و منظره تراس از داخل سالن پذیرایی مشخص باشد سعی کردیم از پردههای ساده استفاده کنیم.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب سفید طلایی

استانداردی در طراحی داخلی وجود دارد که همیشه تاج تخت باید سمت دیوار باشد. ما این قاعده را شکستیم و تاج تخت را به سمت پرده اتاق گذاشتیم. البته نمونه این چیدمان را در تصویری در یک سایت خارجی دیده بودیم.

 اتاق خواب یک پنجره بزرگ دارد و دری که توسط آن به فضای تراس راه پیدا میکنید. برای پرده اتاق حریر ساده سفید انتخاب کردیم.

طراحی اتاق لباس

طراحی اتاق لباس

چون متراژ خانه این اجازه را به ما میداد، یکی  از فضاهایی که برای خانهمان در نظر گرفتیم اتاق لباس است. برای کیف و کفشها، لباسها و. . . کمدهایی استاندارد به همین منظور طراحی شد.

طراحی غذاخوری خانه

به غیر از زمانی که صرف بازسازی خانه شد، برای مبله کردن فضا 6 ماه زمان داشتیم. خیلی از افرادی که به خانهمان میآیند فکر میکنند برای خلق چنین فضایی از طراح کمک گرفتهایم؛ در صورتی که تمام بخشهای خانه را خودمان طراحی کردیم. بزرگترین منبع الهام ما سایتهای مختلف بود. برای هر فضا به طور جداگانه سرچ کردیم. ضمن اینکه میدانستیم به دنبال طراحی چه فضایی هستیم و چه میخواهیم؛ بنابراین نمونههای مشابه هر فضا را که به نظرمان جذاب میآمد ابتدا در فضای اینترنت پیدا میکردیم و بعد با الهام از تصاویری که دیده بودیم و ایدههایی که داشتیم  آن را اجرا میکردیم.

منبع: مجله ایده آل | نویسنده: شیرین کرمی | عکاس: علی زیبایی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه