Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون آرامبخش منزل زوج عکاس، خداحافظی با کرم قهوه ای!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: این بار در تور خانه‌گردی با شما از خانه 115 متری خانم فتحی و همسرش در خیابان گلستان کرمانشاه می‌گوییم؛ خانه‌ای مملو از آرامش سفید، اصالت فیروزه‌ای و پر از گیاهان طبیعی که هر کسی با ورود به فضای آن در نگاه اول متوجه زیبایی‌اش می‌شود. طراحی دکوراسیون اینجا را خانم خانه خودش انجام داده تا پس از رسیدن به خانه بعد از شلوغی کار روزانه به آرامش برسند. با ما در این مطلب همراه باشید تا شما هم مجذوب آرامش این خانه شوید.

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

سرویس خواب بالسا

خانه سفید آرام در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم و آقای خانه: عکاس (آتلیه عروس)
  • موقعیت: کرمانشاه، بلوار ظفر
  • متراژ: 115 متر
  • سال ساخت: 1395
  • نوع مالکیت: شخصی و نوساز
  • تعداد خواب: 2 خواب
  • تعداد سرویس: یک حمام و یک دستشویی
  • طراحی توسط خود خانم فتحی انجام شده است.
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی (بیشتر مدرن)
  • رنگ‌های غالب: سفید و آبی فیروزه‌ای
  • ویژگی برجسته طراحی: آرامش خانه و وجود گل‌های طبیعی
  • مدت‌زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: حدودا 2 ماه
  • هزینه طراحی: حدود 80 میلیون به همراه خرید وسایل

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

خانه ای آرامش بخش می خواستم!

وقتی از خانم فتحی در مورد سبک دکوراسیون منزل‌شان پرسیدیم، گفت که حتما می‌خواستند خانه‌شان مدرن باشد. اگرچه در طراحی خانه‌های ایرانی خیلی اوقات روند دیگری را در پیش می‌گیرند. خانم خانه به فرش‌های ایرانی علاقه زیادی دارد؛  هرچند به نظرش ارتباطی به طراحی مدرن ندارد، ولی چون از علایقش بود، دوست داشت حتما در خانه‌شان فرش دستباف ایرانی و همچنین تابلوفرش داشته باشند.

راستی: دکوراسیون خانه مدرن با فرش دستباف، امکان پذیره؟

او می‌گوید: «چیزی که اصلا دوست نداشتم در دکوراسیون خانه‌ام باشد، رنگ‌های کرم و قهوه‌ای بود که این روزها شاید در بسیاری از خانه‌ها دیده ‌شود. مهم‌ترین چیزی که مدنظرم بود، آرامش خانه بود که فکر می‌کنم به آن رسیده‌ام. هرکس که برای اولین بار وارد خانه‌ام می‌شود، می‌گوید که چقدر خانه‌ام آرامش‌بخش است.»

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

تلفیق طراحی مدرن و اصالت ایرانی

بخش اصلی خانه قسمت پذیرایی و نشیمن آن است که با 2 سرویس مبلمان پر شده که هر دو تقربیا مدرن و راحت هستند. در کنار پنجره پذیرایی میز ناهارخوری هماهنگ با مبلمان که از فروشگاهی در کرمانشاه خریداری شده، قرار دارد. از آنجا که ترکیب رنگی خانه سفید و فیروزه‌ای است روی میز ناهارخوری هم یک رانر به رنگ آبی فیروزه‌ای انداخته شده و گلدانی به همان رنگ روی آن قرار دارد.

پشت میز ناهارخوری در داخل دیوار یک کتابخانه گذاشته‌اند که به این بخش هم گلدان‌های با گیاهان طبیعی طراوت بخشیده است. مبلمان هم دقیقا در وسط پذیرایی قرار دارد که روی میز آن یک ظرف سفالی آبی‌رنگ گذاشته شده است و باز هم 2 میز عسلی سنتی چوبی همراه بشقاب میناکاری شده و کاسه سفالی روی آنها در کنار مبل‌های تکی دیده می‌شود. قطعا وجود این سنتی‌های زیبا و ترکیب‌شان با طراحی مدرن خانه با وجود تضادی که دارد باعث جذاب‌تر شدن فضا می‌شود!

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

وقتی در مورد ظروف میناکاری و سفالی موجود در دکوراسیون پرسیدم، گفتند که میناکاری‌ها را از شهر مشهد و ظروف سفالی را از همدان خریده‌اند و همچنین از آنجایی که همه اطرافیان و آشنایان‌شان می‌دانند که آنها به چه رنگی علاقه دارند و نیز در حال طراحی خانه‌شان هستند، تعدادی از ظرف‌های دکوری را برای‌شان هدیه آورده‌اند.

از ویژگی‌های بارز منزل آنها همان‌طور که خانم خانه هم می‌گفت، حضور 2 فرش 6 متری دستباف کاشان است که همراه با تابلوهای فرشی که روی دیوارهای خانه دیده می‌شود، باز هم به اصالت و ایرانی بودن دکوراسیون اضافه کرده است. فرش‌ها و تابلوها را هم از فروشگاه معروف رزمجو در همان شهر کرمانشاه خریده‌اند.

مبلمان راحتی دیگری هم در نشیمن وجود دارد که به شکل ال و دقیقا به رنگ آبی فیروزه‌ای است که خانم خانه می‌گوید آن را هم از شرکت اطلس چوب پرشین و از کارخانه خریداری کرده‌اند.

محسن رشیدی
آشپزخانه مدرن
محسن رشیدی

آشپزخانه سفیدرنگ

از آنجایی که آشپزخانه از قسمت پذیرایی دید دارد، ترکیب رنگی این قسمت از خانه هم کاملا به رنگ سفید است. کابینت‌های آشپزخانه را یک متخصص این کار طراحی کرده که از کارش خیلی راضی بودند و دقیقا چیزی است که می‌خواستند. وسایل برقی آشپزخانه هم اکثرا از برند Can هستند. قسمت جالب آشپزخانه هم کانتر جزیره‌ای آن است که رویش یک گلدان شیشه‌ای آبی و یک گلدان کاکتوس خودنمایی می‌کند و دقیقا بالای کانتر 3 لوستر کوچک به شکل لامپ بزرگ به فضا روشنایی می‌بخشد. خانم خانه در سمت دیگر آشپزخانه روی اوپن کنار پنجره چند گلدان گل طبیعی گذاشته است.

مطلب پیشنهادی: کابینت سفید، دکوراسیون آشپزخانه دلباز و پر نور!

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

گیاهان طبیعی و روحی که به خانه آرام ما داده‌اند!

خانم فتحی می‌گوید: «من عاشق گل و گیاهم و هرکس که مرا می‌شناسد، می‌داند که یکی از بزرگ‌ترین علایق زندگی‌ام گیاهان هستند؛ به همین خاطر همیشه تعدادی از آنها را در خانه‌ام داشته‌ام. بعضی‌اوقات ممکن است شرایط رشد خوبی نداشته باشند، ولی در این خانه با توجه به نور موجود و همچنین انرژی که من برای‌شان می‌گذارم حال‌شان خوب است و به‌خوبی رشد می‌کنند!»

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

از نمونه‌های این گیاهان که در قسمت‌های مختلف خانه دیده می‌شود، می‌توان به 2 گلدان سانساوریا شمشیری در دو طرف کاناپه اشاره کرد. علاوه بر آن یک سانساوریای تک‌رنگ دیگر و یک دراسینا کامپکت هم در کنار میز تلویزیون قرار دارد.

گیاهان کنار پنجره آشپزخانه هم یک گلدان پوتوس، یک سرخس و یک گل قاشقی است.

مطلب پیشنهادی: گلهای مقاوم آپارتمانی، ۹ گیاه با آبیاری کم برای فراموشکارها

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

خانم فتحی یک دیش گاردن کاکتوس هم روی کانتر آشپزخانه گذاشته که آن را هم خودش طراحی کرده است. او قبلا در ظرف سفالی سورمه‌ای رنگ این دیش گاردن یک بونسای داشته که خشک شده و حالا از گلدان آن استفاده کرده و این کاکتوس‌های زیبا را درون آن کاشته است.

از میان حرف‌های خانم فتحی متوجه شدم که هنوز فرصت نکرده‌اند تراس خانه را آماده کنند و به‌زودی می‌خواهند آنجا را برای گل‌های‌شان درست کنند.

محسن رشیدی
اتاق خواب سفید
محسن رشیدی

اتاق‌خواب کاملا مدرن و آرامبخش

خانم فتحی سرویس خواب را خودش از میان ست‌های مختلف انتخاب کرده و طرح پیشنهادی را سفارش داده است تا برای‌شان بسازند که حدود یک میلیون تومان قیمت آن شده است. این سرویس هم سفیدرنگ و مطابق با طراحی اتاق به سبک مینیمال است. روی دیوار چند قاب سفید بدون عکس نصب شده است که ایده جالبی برای آنجاست. به جای فرش در اتاق‌خواب از پوستی سفید و مشکی استفاده شده و بقیه اتاق هم به همین 2 رنگ است.

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

هرکس می‌تواند طراح خانه خود باشد!

 وقتی از خانم فتحی در مورد تجربه طراحی خانه سوال کردم، او گفت که معتقد است آدم‌ها اگر به خود و حس‌شان نسبت به محلی که در آن زندگی می‌کنند اعتماد داشته باشند، می‌توانند بهترین طراح محل زندگی خود باشند؛ البته قطعا کمک گرفتن از متخصصان این زمینه مثل اهالی فن چیدانه مفید خواهد بود.

او می‌گوید که چون قبلا در طراحی محل کارش از طراح راضی نبوده است، این بار تصمیم گرفته خودش طراح خانه‌اش باشد و در کل این برایش تجربه خوبی در این زمینه بوده است؛ چون از نتیجه کار راضی است و دقیقا آن چیزی شده که دوست دارد.

محسن رشیدی
منزل خانم فتحی
محسن رشیدی

فهرست محصولاتی که خریداری ‌شده:

  • مبلمان سفیدرنگ و میز ناهارخوری – مبل‌فروشی بین‌الملل در کرمانشاه – حدود 8 میلیون
  • مبلمان ال‌شکل فیروزه‌ای – شرکت اطلس چوب پرشین – حدود 4 میلیون تومان
  • فرش و تابلوفرش – فروشگاه رزم‌جو – قالی‌ها 10 میلیون تومان، تابلوها 5 و 3 میلیون تومان
  • سرویس خواب را خودشان طراحی کرده‌اند و حدود یک میلیون تومان هزینه ساخت آن شده است.

شما هم می توانید تصاویر منزل زیبا و طراحی شده خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ ارسال کنید تا در تور خانه گردی به خانه تان بیاییم و از تجربیات شما استفاده کنیم.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه اللهوردی‌زاده | عکاس: محسن رشیدی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه