Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سرمه‌ای، رنگ‌های دلبرانه در خانه یاسمین و نعیم!

به قلم: فهیمه مصدرالامور

انتخاب رنگ‌های مناسب در دکوراسیون منزل تاثیر بسیار زیادی در زیبایی، راحتی و همین طور استفاده مفید از فضا خواهد داشت. به همین دلیل هم هست که طراحان داخلی، پیش از هر چیز توصیه می‌کنند که برای چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل خود به دنبال یک ترکیب رنگی مناسب باشید. از انتخاب رنگ دیوار گرفته تا مبلمان و تمامی وسایل بزرگ و کوچک، هر کدام به نوبه خود از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در این مطلب از تور خانه‌گردی چیدانه به خانه خوش رنگ و لعاب زوج جوانی رفته‌ایم که نمونه بارز دقت و البته موفقیت در انتخاب ترکیب رنگی خانه هستند. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا داستان دکوراسیون سرمه‌ای خانه یاسمین و نعیم را بدانیم.

خانه یاسمین و نعیم در یک نگاه

chidaneh ad banner

خانه یاسمین و نعیم در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • تحصیلات خانم خانه: معماری و همسرشان: آی تی/ شغل هر دو: طراحی داخلی و تشریفات مراسم
  • موقعیت: کرج
  • متراژ فضا: 120 متر مربع
  • سال ساخت: 1392
  • طبقه: سوم
  • نوع مالکیت: شخصی
  • تعداد اتاق‌خواب: 2 خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • رنگ‌های غالب: سبز، سورمه‌ای، قهوه‌ای
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از رنگ‌های تیره
  • طراح: یاسمین نبویه و نعیم حسنی
  • مدت‌زمان طراحی داخلی: حدود 3 ماه

داستان دکوراسیون سرمه‌ای خانه یاسمین

داستان دکوراسیون سرمه‌ای خانه یاسمین

همیشه در خانه پدری‌ام رنگ‌های تیره به کار می‌بردم؛ درحالی‌که در فرهنگ ایرانی رنگ‌های روشن بیشتر استفاده می‌شود. من دوست داشتم دکوراسیون منزلمان متفاوت باشد. ما 3 سال است که در این خانه زندگی می‌کنیم. به دلیل اینکه ساختمان را همسرم ساخته، از ابتدا واحد ما با واحدهای دیگر متفاوت طراحی شد. جهیزیه‌ام را در طول یک سال تهیه کردم، ولی طراحی داخلی خانه شامل کابینت، لمینیت، کاغذدیواری و دیوار آجری حدود 3 ماه طول کشید. آجر را خودمان نصب و بندکشی کردیم؛ حتی نقاشی منزل را هم خودمان انجام دادیم.

مبلمان مخملی سبزرنگ

مبلمان مخملی سبزرنگ از خانه مبل میرداماد آمده و با کوسن‌هایی به رنگ سفید، قرمز و طوسی ترکیب رنگی زیبایی را به وجود آورده است. مبل نیمکتی قرمز نشیمن این هماهنگی را تکمیل می‌کند. فرش زیبای کف دستباف کشور هند است و ما فکر می‌کنیم که نشانه‌های سنت را در سبک تلفیقی نمایان می‌کند. رنگ دیوار دکوراسیون نشیمن سورمه‌ای است و به همین دلیل هویت خانه را بسیار متفاوت نشان می‌دهد. ما از لوستر در طراحی داخلی استفاده نکردیم و نورپردازی سقف را کورساختیم. نورپردازی موضعی بالای تابلوها و به شکل دیواری وجود دارد و باقی روشنایی از آباژور و استندهایی تأمین شده که از برند ایکیا تهیه شده است. تابلوهای دیواری هم از هنرهای خودم است.

جالب است بدانید که طرح آجری دیوار هم توسط خود ما اجرا شده است. به دلیل اینکه هزینه بندکشی بالا بود، خودمان آجرها را کار کردیم و هزینه تمام شده دیوار مترمربعی 100 هزار تومان و در مجموع حدود 500 هزار تومان شد؛ درصورتی‌که اگر به فرد متخصصی برای این کار مراجعه می کردیم تنها نصب آنها مترمربعی 120 هزار تومان برایمان هزینه داشت.

مطلب پیشنهادی: دیزاین خانه های کوچک، 60 متری دلباز مهرنوش و امیر!

ترکیب رنگ در دکوراسیون سرمه‌ای

ترکیب رنگ در دکوراسیون سرمه‌ای

دکوراسیون پذیرایی با رنگ‌های ملایم‌تری ظاهر شده است. مبلمان کرم‌رنگ در کنار دیواری به رنگ سبز یشمی و آجرهای قهوه‌ای، تکمیل‌کننده سبک تلفیقی است. میز جلومبلی از خانه مادربزرگ من آمده و فرش هم از صنایع شهر بیجار است. تابلوی نقاشی زیبای آبرنگ روی دیوار اثر مادر هنرمندم است و حس و حال خوبی را در فضا جاری کرده است. استفاده از گل‌های شاخه بریده در خانه هم شادابی را به فضا ‌آورده است. پرده‌های پذیرایی از اطلس پود خریده شده که نور طبیعی با عبور از آنها روی دیوار نقش نمایی می‌کند. لوازم دکوری عمدتا از محصولات فروشگاه اکسیر و دوان هستند.

انتخاب سبک دکوراسیون سرمه‌ای

انتخاب سبک دکوراسیون سرمه‌ای

یاسمین به سبک مدرن علاقه زیادی دارد و اعتقاد دارد زمانی که همه‌چیز مینیمال و ساده باشد، دیرتر از چشم می‌افتد. او حتی در انتخاب لباس و وسایل شخصی هم این نکته را در نظر می‌گیرد. خطوط صاف و عمود را دوست دارد و در مبلمان زاویه 90 درجه را برای مدت طولانی می‌پسندد.

شاید بتوان گفت که ترکیب ماهرانه انواع سبک های دکوراسیونی با یکدیگر، جامع‌ترین تعریف سبک تلفیقی است. این سبک مانند سبک مدرن، روستیک و یا کلاسیک به سرعت قابل تشخیص نیست. ولی در عوض آن فضای داخلی کاملا منحصر به فردی را ایجاد می کند که تماما متعلق به شخص مالک است و کس دیگری نمی توان ادعایی بر آن داشته باشد. چرا که تماما با سلیقه خود مالک به وجود می‌آید.

حس راحتی و آرامشی که در فضاهایی با سبک تلفیقی وجود دارد به این دلیل است که مبلمان ها و همه عناصر موجود در دکوراسیون داخلی آن بدون هیچ گونه قضاوتی و صرفا به دلیل همنشینی های زیبا و دل نشینی که با یکدیگر دارند، در کنار هم قرارداده می‌شوند. ممکن است هر کدامشان متعلق به یک سبک دکوراسیونی خاص باشند، مثلا پرده‌ها به سبک کلاسیک، مبلمان روستیک و حتی فرش های مدرن باشد.

وسایل سنتی در خانه

استفاده از وسایل سنتی در خانه به فضا رنگ می‌دهد. من سفال همدان را در کنار ظروف خارجی قرار دادم و معتقدم  که رنگ قرمز و فیروزه‌ای این ظروف ایرانی، گرم‌تر و قوی‌تر از رنگ‌های خارجی مشابهی هستند که در ظروف استفاده می‌شود. تابلویی از پته کرمان روی دیوار کنار میز غذاخوری نصب شده و رنگ گرمی به فضا بخشیده است. این صنایع ‌دستی ایرانی را از دوران گذشته، مادرم نگه ‌داشته بود.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل ایرانی، خانه به یاد ماندنی و جذاب نیلوفر و وحید در یزد!

دکوراسیون آشپزخانه سفید در دکوراسیون سرمه‌ای

لوازم آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه سفید

دکوراسیون آشپزخانه سفید در دکوراسیون سرمه‌ای

آشپزخانه را بیشتر از فضاهای دیگر دوست دارم. کابینت سفید به سبک مدرن در آشپزخانه انتخاب ‌شده است و انتخاب این رنگ خنثی توانسته است نقطه‌های رنگی را با لوازم دکوری به فضا اضافه کند تا زیبایی آشپزخانه را به وضوح بتوان دید. باید گفت بیشتر ظروف آشپزخانه از برند ایکیا هستند. دیوارپوش بین کابینت از سنگ‌های دکوراتیوی است که با نورپردازی صحیح، روشنایی را به خوبی در آشپزخانه تأمین کرده است. میز اوپن آشپزخانه برای وعده‌های صمیمی دونفره اول صبح بسیار مناسب است؛ تنها لوستر خانه در بالای کابینت هم از محله لاله‌زار است!

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

طراحی دکوراسیون اتاق خواب

یکی از چیزهایی که برایمان خیلی مهم و دوست داشتنی است کتابخانه است این باریک قرمزرنگ یادگاری از دوران مجردی من است که از محصولات برند ایکیا بوده و آن را از خانه پدر آورده ام. به یقین می‌توان اعتراف کرد که کتاب‌های خوشبخت خانه، فضای خوبی را برای خود انتخاب کرده‌اند! سرویس خواب چوبی از فروشگاه چوبکده و پرده از اطلس پود خریداری شده و همان‌طور که مشخص است سادگی را در این فضا حاکم کرده است. رنگ دیوار اتاق‌خواب قبل از رنگ طوسی- سورمه‌ای فعلی، به رنگ صورتی چرک بود. از وسایل جذاب دیگر اتاق‌خواب، کمد کوچک سفیدرنگی است که در گوشه‌ای از فضا خودنمایی می‌کند.

تغییر دکوراسیون سرمه‌ای خانه

تغییر دکوراسیون سرمه‌ای خانه

در دکوراسیون باید جسارت داشت. اگر از این بترسیم که در ایران نمی‌توان فضای موردنظر را اجرا کرد یا نظر باقی افراد منفی است، دکوراسیون خانه ما معمولی می‌ماند. من حتی با همسرم هم صحبت کردم تا با انتخاب رنگ‌ها موافقت کند و بعد از آنکه وسایل متفاوتی خریدیم، به نظرش دکوراسیون خانه خاص و ویژه شد و می‌دید که آنچه حاصل شده با خانه‌های دیگر فرق دارد. همه ما می‌توانیم بسیاری از وسایل را با دستان خودمان بسازیم و استفاده کنیم؛ وسایل خریدنی همه جا پیدا می‌شوند.

بهتر است رنگ را با رنگ روی دیوار بیاوریم و نه کاغذدیواری. رنگ دیوارها را می‌توان به رنگ‌های متنوعی تغییر داد. رنگ پیکوکالر ارزان‌قیمت است و اگر نتیجه مانند تصورمان نشد، به‌راحتی به حالت اول برمی‌گردد. من دوست دارم بگویم ایده‌های خود را عملی کنید؛ حتی اگر فکر می‌کنید توانایی آن را ندارید. همه‌چیز به‌سادگی اجرا می‌شود. بهتر است ابزار مختلفی در خانه داشته باشید تا تعمیرات و ساختنی‌ها را راحت‌تر انجام بدهید. هر چیز نشدنی را می‌توان با هزینه کم انجام داد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون سرمه‌ای طلایی، شیک و امروزی!

گیاهان آپارتمانی

استفاده از گیاهان آپارتمانی چقدر برایتان مهم است؟

گیاهان نقش بسیار مهمی در فضای خانه دارند. من از سریال خانه سبز تا حالا عاشق رنگ سبز هستم.» برای زوج جوان زمانی که در تابستان گیاهان خشک شده را تعویض می‌کنند تا آمدن گیاه بعدی زمان سخت می‌گذرد و نبودشان حس می‌شود. آنها اعتقاد دارند اگر گیاهان در خانه حضور نداشته باشند، خانه بی‌روح است. بنجامین آمستل، بونسای، زاموفیلیا و بامبو تعدادی از گیاهان خانه سبز نعیم و یاسمین هستند. آبیاری گیاهان را هفته‌ای دو بار در تابستان و یک‌بار در زمستان و درست در روز مشخص شان انجام می‌دهند.

هزینه‌ وسایل و مبلمان

هزینه‌ وسایل و مبلمان

  • لمینیت: 4 میلیون تومان
  • مبلمان: دو دست و هرکدام حدود 5 میلیون تومان
  • سرویس خواب: حدود 4 میلیون تومان
  • پرده‌های اتاق‌خواب و پذیرایی: مجموعا حدود یک میلیون تومان
  • فرش پذیرایی: 5 میلیون تومان
  • فرش نشیمن: یک میلیون تومان
  • آباژور و استندها: هر کدام 100 هزار تومان
  • تعدادی کوسن: حدود 30هزار تومان
  • لوستر بالای کابینت: 400 هزار تومان
  • کتابخانه: 80 هزار تومان

مطلب پیشنهادی: بازسازی آپارتمان 95 متری، دکوراسیون دیدنی و جذاب!

دکوراسیون سرمه‌ای خانه نعیم و یاسمین

کانتر آشپزخانه

کتابخانه اتاق خواب

در انتها

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.

عکاس: امیر صادقی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
آرزو ۳۸ ساله در تاریخ 07 مرداد 1402
عالی...خوش باشین
حمیده . ۳۰ ساله در تاریخ 09 مرداد 1402
همه چی عالی .‌‌زیباست
مجید در تاریخ 27 مرداد 1402
انسان کم پیش میاد آروم بگیره دیگه بسته همین جاخوبه

ثبت دیدگاه