دکوراسیون داخلی منزل در تهران، 6 منزل منتخب تورهای خانه‌گردی

دکوراسیون داخلی منزل در تهران، 6 منزل منتخب تورهای خانه‌گردی

به قلم: فهیمه مصدرالامور

شاید شما هم هنوز به معجزه‌ی رنگ روشن در دکوراسیون داخلی خانه پی نبرده باشید! رنگ سفید و دیگر رنگ‌های روشن و ملایم فضای خانه را دلبازتر و بزرگ‌تر می‌کنند و روشنی خانه را هم افزایش می‌دهند. در بسیاری از خانه‌های امروزی و خصوصا در دکوراسیون داخلی منازل تهران، معمولا فضای داخلی را به گونه‌ای چیدمان می‌کنند که بتواند شلوغی فضلی خارجی خانه را تاحدی کاهش دهد و فضا را تلطیف کند. در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از همین نمونه‌های دکوراسیون داخلی منزل در تهران را از سری تورهای خانه‌گردی چیدانه با هم ببینیم.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جنت آباد جنوبی 2
استودیو پر

چوب و هنر

1. دکوراسیون بازسازی‌شده در تهران

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: جنت‌آباد جنوبی
  • متراژ فضا: 104 مترمربع

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی جنت آباد جنوبی 2
استودیو پر

هستی و فرشید، برایمان گفتند که ما فضای داخلی خانه‌یمان در تهران را به محیطی تبدیل کردیم که به سبک مورد علاقه‌یمان نزدیک‌تر باشد. به‌همین‌دلیل با انتخاب سبک مدرن و مینیمال، امکان استفاده‌ی بهینه از فضای خانه را برای دورهمی‌های صمیمانه و مهم‌تر از همه فضای بازتر برای دختر دو سال و هشت‌ماهه‌ی خود آتریسا خانم، ایجاد کردیم. ما قصد داشتیم از شلوغی بی‌خود در دکوراسیون داخلی کم کنیم و نتیجه‌اش احساس خوبی است که با انجام دادن بسیاری از کارها توسط خودمان داریم.

مطلب بیشتر: آموزش طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، همین امروز شروع کنید

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

2. نوسازی دکوراسیون داخلی آپارتمانی در تهران

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: اوین- درکه
  • متراژ فضا: 90 مترمربع

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی اوین
استودیو پر

هنگام خرید منزل در تهران توجه ما به زیبایی خانه نبود بلکه در نظر داشتیم خانه‌ای باشد که بتوانیم دکوراسیون داخلی آن را طبق سلیقه و خواست خودمان زیباتر کنیم. پنجره‌ی غربی خانه به روی بام همسایه باز می‌شد که با وجود قرارگرفتن کولرها و تاسیسات ساختمان مجاور دید نازیبایی به فضای آشپزخانه و نشیمن داده بود. اما در دوردست تپه‌های سبز اوین خودنمایی می‌کرد. بنابراین پشت پنجره فضایی طاقچه‌مانند برای قرار دادن گلدان‌های بزرگی از یاس هلندی و گل کاغذی طراحی شد که دید مزاحم بسته شود و با حضور سبزی گلدان‌ها و گیاهان گلدار، زیبایی خاصی در فضا بوجود آمد. به‌این‌ترتیب ما پشت پنجره در طبقه‌ی پنجم آپارتمان یک حیاط کاذب و سرسبز داریم و منظره‌ی نامناسب بام همسایه را از بین بردیم.

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم علیشعار
حسین گلیار

3. دکوراسیون داخلی بنفش و سفید در تهران

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: گیشا
  • متراژ فضا: 95 مترمربع

حسین گلیار
عکاسی منزل آقا و خانم علیشعار
حسین گلیار

ما فکر می‌کنیم دنیا و زندگی هر شخصی با یک سری از رنگ‌ها معنا پیدا می‌کند و دنیای هر آدمی بر اساس شخصیت، روحیات و افکارش یک رنگ غالب دارد که آن رنگ، حال او را بهتر می‌کند. جهان بدون رنگ یا سیاه و سفید؛ جهانی مرده و افسرده است که هیچ انرژی در آن وجود ندارد. از نظر من، با شناخت روحیات خود و اعضای خانواده‌ی‌مان و انتخاب رنگ‌های مناسب در فضای داخلی منزل در تهران، فضایی زیباتر و آرامش‌بخش‌تر خواهیم داشت. من همیشه عاشق رنگ‌ها بودم و هستم و اما خب رنگ بنفش حس و حال بسیار خاصی به من می‌دهد که شاید به‌خاطر خاصیت پر رمز و راز این رنگ هست و یا شاید هم به‌دلیل حس قدرت و استقلال بنفش است که من تا این حد از دیدنش لذت می‌برم.

مطلب پیشنهادی: 20 عکس دکوراسیون منزل، سلیقه ایرانی‌ها را دست کم نگیرید!

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

4. دکوراسیون داخلی در تهران به سبک اسکاندیناوی

  • موقعیت: تهران/ یوسف‌آباد
  • متراژ: 100 مترمربع
  • رنگ مکمل: کرم، سبز و قرمز
  • ویژگی خاص: روشنایی و سادگی

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

باتوجه به اینکه من مترجم هستم، مجبورم زمان زیادی را  در خانه بگذرانم. به این منظور سعی کردم خانه را طوری طراحی کنم که خسته‌کننده نباشد. انتخاب سبک اسکاندیناوی برای دکوراسیون داخلی منزل‌ام در تهران، به‌دلیل این بود که این سبک بر پایه‌‌ی رنگ سفید است و مبلمان‌ به رنگ خاکستری و طرح چوب را در دل خود جای می‌دهد. من هم سعی کردم بیشتر خانه را سفید در نظر بگیرم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

5. رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی منزل در تهران

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • موقعیت: تهران، بنی‌هاشم
  • متراژ فضا: 110 مترمربع

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون منزل زوج جوان تهرانی
عرفان شریف نژاد: عکاس

ما سعی کردیم که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود استفاده‌ی درست و به‌‌جایی از مبلمان و دکوری‌‌ها درعین رعایت اعتدال، داشته باشیم. در روند طراحی دکوراسیون منزل خود در تهران از چیدمان‌های مشخص و تفکیک‌شده و تزیینات داخلی، دکوری‌‌ها و مبلمان جزئی‌تری استفاده کردیم که پیوند و انسجام فضاها را حفظ می‌کنند. برای مثال می‌توان از دو استند گل چوبی بین فضای نشیمن و غذاخوری، مجموعه تابلوهای روی دیوار تلویزیون، دکوری‌‌های دیواری فلزی و مینیمال و عناصر دیگر نام برد که بدون ایجاد سردرگمی در مکان‌هایی صحیح جایگذاری شده‌اند.

امیر صادقی
دکوراسیون مینیمال نشیمن با تابلو
امیر صادقی

6. طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال در تهران

طراحی مینیمال خانه برای افرادی که سادگی و خلوتی خانه را به شلوغی و استفاده از وسایل پرنقش و نگار ترجیح می‌دهند، بهترین انتخاب است. در کنار این انتخاب رنگ مناسب برای سبک مینیمال خانه نیز موضوعی است که نمی‌توان به همین سادگی‌ها از کنار آن گذشت.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل کوچک عروس، خانه گرم و مدرن مهتاب در اندیشه!

امیر صادقی
رنگ سفید در طراحی داخلی
امیر صادقی

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که بارزترین ویژگی دکوراسیون خانه‌ی ما در تهران این است که به هر بخش از قسمت‌های این خانه‌ی 95 متری که وارد می‌شوید شاهد هماهنگی کامل المان‌های مختلف خواهید بود. از نور و روشنایی گرفته تا مبلمان، رنگ‌ها و لوازم دکوری و… که هرکدام به اندازه‌ی خود در فضاها نقش بازی می‌کنند. رنگ زردی که پرچم‌دار خانه‌ی ما به حساب می‌آید، بیش از حد اغراق نشده. ما سعی کردیم به شکلی هوشمندانه از آن استفاده کنیم تا نقش خود را در خانه به زیبایی تمام بازی کند و درعین‌حال به قلمروی عناصر دیگر نیز تجاوز نکند. علاوه‌بر اینکه به رنگ زرد علاقه‌ی بسیاری داریم، سعی کردیم که با انتخاب این رنگ در روشن‌تر شدن فضا نیز موثر باشیم.

در انتها

شما هم می‌توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس‌اپ یا تلگرام به شماره 09961615376 ارسال کنید و یا به پیج چیدانه یا پیج منزل دایرکت کنید تا روایت خانه‌ی شما را هم بشنویم.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه