Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی منزل؛ شیک‌ترین ایده‌های دکوراسیون خانه

به قلم: مژگان احمدی

امروزه افراد بیشتر از گذشته به زیبایی دکوراسیون منزل‌شان اهمیت می‌دهند و به دنبال دیزاین‌های حرفه‌ای و متخصصین دکوراسیون داخلی هستند. گاه انتخاب نوع دکوراسیون داخلی منزل از بین ایده‌های فراوان و هماهنگی میان فضاها و عناصر مختلف دکوراسیون بسیار سخت می‌شود. چراکه دکوراسیون داخلی اتاق‌های مختلف خانه چون پذیرایی، خواب، نشیمن، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی و اجزای به‌کار رفته در هر یک از این فضاها ویژگی‌های خاص خود را دارند و باید با وسواس خاصی انتخاب، خریداری، چیدمان و دیزاین شوند. خاص خود را دارد. در این مقاله به کمک گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی به طور کامل دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف منزل، روند انتخاب، چیدمان و دیزاین‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل و نقش اجزای مختلف در دکوراسیون خانه بررسی می‌شود. با چیدانه همراه باشید…

دکوراسیون داخلی منزل

گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی
طراحی واحد مسکونی قیطریه
گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی

چوب و هنر
دکوراسیون داخلی ناهار خوری
دکوراسیون بخش های مختلف

دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف منزل

دکوراسیون در لغت نامه فارسی به معنای آراستن، چیدمان و مرتب کردن است. دکوراسیون داخلی منزل را می‌توان دکوراسیون جزء جزء فضاهای داخلی خانه و هارمونی و یکپارچگی بین این اجزا تعریف کرد. در واقع دکوراسیون پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی در کنار هم، دکوراسیون داخلی کل خانه را تشکیل می‌دهد. به طور کلی، رعایت اصول در کنار محدودیت‌های طراحی و دیزاین نیازمند جزئی‌نگری و تجربه است، علاوه بر این‌ها آشنایی اولیه با سبک‌های دکوراسیون داخلی نیز کاملا ضروری به نظر می‌رسد. در ادامه نکات دکوراسیون داخلی بخش‌های مختلف خانه را با گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی بررسی می‌کنیم؛

دکوراسیون نشیمن

سالن پذیرایی و نشیمن در دکوراسیون خانه

دکوراسیون پذیرایی بدون شک محور اصلی در دکوراسیون داخلی منزل خواهد بود. چراکه همیشه در دید است. دکوراسیون پذیرایی به عنوان بخش کانونی در دیزاین خانه اهمیت زیادی برای طراحان داخلی دارد. بسیاری از مبلمان و عناصر دکوراتیو اصلی خانه در این فضا قرار می‌گیرند و دورهمی‌های ساکنین خانه و مهمان‌ها در پذیرایی شکل می‌گیرد. بنابراین فضاسازی مناسب برای معاشرت، دورهمی، تماشای تلویزیون، بازی و سرگرمی در فضای پذیرایی باید با توجه به ویژگی‌های مدل خانه از نظر فرم و اندازه، سلیقه صاحبخانه و اصول دکوراسیون، به درستی انجام گیرد.

دکوراسیون اتاق خواب

گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی
طراحی مسکونی
گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی

اتاق خواب در دکوراسیون خانه

اتاق خواب خانه به عنوان اتاق شخصی جایگاه مهمی در دکوراسیون و آرامش اشخاص خانه ‌دارد. دکوراسیون اتاق خواب باید با توجه به سلیقه شخصی افراد و هماهنگ با دیگر فضاهای خانه طراحی شود. تم دکوراسیون داخلی منزل بهتر است در بخش‌های مختلف خانه نیز حفظ شود. برای مثال در دکوراسیون خانه‌ای به سبک مدرن، دکوراسیون اتاق خواب هم مدرن طراحی شود. توجه داشته باشید که از تنالیته‌های مختلف یک رنگ در بخش‌های مختلف خانه استفاده کنید، با رنگ‌ها بازی کنید. برای حفظ هارمونی از متریال و تکستچر‌ها کمک بگیرید.

دکوراسیون اتاق خواب روستیک

برای مثال اگر سبک روستیک را برای دکوراسیون منزل انتخاب کرده‌اید، روستیک بودن را در اتاق خواب، آشپزخانه و حتی سرویس بهداشتی نیز به نمایش بگذارید. با انتخاب لوستر چوبی، ساعت دیواری یا میز تحریر چوبی روستیک و هر چیزی که فکر می‌کنید برای فضای مورد نظر مناسب است.

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون داخلی آشپزخانه 

چه خوشمان بیاید یا نه، ما مجبوریم ساعت‌های زیادی از روز را در آشپزخانه سپری کنیم. طبخ غذا، تهیه مواد غذایی، آماده‌سازی تنقلات، کیک و شیرینی و به طور کلی همه‌ خوشمزه‌جات از دل این قلب تپنده خانه بیرون می‌آیند و مهمانی‌هایمان را به کاممان شیرین‌تر می‌کنند. از طرفی در دکوراسیون خانه‌های امروزی معمولا آشپزخانه رابطه‌ تنگاتنگی با پذیرایی و نشیمن دارد و عملا دکوراسیون آشپزخانه را می‌توان بخشی از دکوراسیون هال و پذیرایی نیز دانست. پس تزیین آشپزخانه بخش مهمی از دکوراسیون داخلی منزل است. مهم‌تر از چیزی که فکرش را می‌کنید. دکوراسیون آشپزخانه بیشتر از هر فضایی در خانه می‌تواند منعکس‌کننده بستر فرهنگی شما باشد. 

گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی
طراحی واحد مسکونی نیاوران
گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

اینکه در خانه شما چه کسی بیشتر از این فضا استفاده می‌کند یا آشپزخانه در منزل شما فضایی زنانه است یا خانوادگی؟ حتی عادت‌های خانوادگی‌تان هم مهم هستند. وقتی مهمان ندارید کجا غذا می‌خورید؟ پشت میز کانتر آشپزخانه، روی میز چوبی 4 نفره؟ روی زمین پای سفره؟ در دکوراسیون داخلی منزل اصولی و دیزاین خانه باید به تک تک جزئیات جاری زندگی‌تان توجه شود. اجزای آشپزخانه باید متناسب با نیاز شما خریداری شود تا علاوه بر زیبایی، کاملا کاربردی باشد. طراحی زیبا و کاربردی کابینت‌ها، انتخاب درست متریال‌ها و روش‌های چیدمان فضا نکاتی هستند که در دکوراسیون خانه باید به آن‌ها توجه کنید.

دکوراسیون سرویس بهداشتی

گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی
طراحی داخلی مسکونی
گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی

دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام

حتی دستشویی و حمام نیز بخش‌های مهمی ‌از طراحی دکوراسیون داخلی منزل هستند. ایده‌های زیادی برای دیزاین و دکوراسیون سرویس بهداشتی وجود دارد. باز هم قبل از هرچیزی به سبک و سلیقه می‌رسیم! اینکه سلیقه شما چیست و چه سبک دکوراسیونی را دوست دارید؟ باید برای حمام و دستشویی منزل‌تان کاشی سرامیک انتخاب کنید. روشویی، شیرآلات و تجهیزات مناسب سرویس بهداشتی از ملزومات کار هستند. 

دکوراسیون حمام

نورپردازی نیز در این فضا اهمیت دارد. در کنار این‌ها می‌توانید از ترفندهای کم هزینه برای تزیین فضای سرویس بهداشتی خانه نیز استفاده کنید. مثلا یک تابلو دیواری کوچک، یک گلدان کاکتوس جمع‌وجور، یا خوشبوکننده‌های طبیعی دستشویی که هم کاربردی هستند هم زیبا! فراموش نکنید که بزرگ یا کوچک بودن فضای سرویس بهداشتی منزل نیز تاثیر زیادی روی انتخاب‌هایتان می‌گذارد. این موضوع نه تنها در مورد سرویس بهداشتی، که به طور کلی برای دکوراسیون خانه در فضاهای مختلف صدق می‌کند.

طراحی دکوراسیون کلاسیک
طراحی دکوراسیون مدرن

طراحی و دیزاین‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل

یکی از موارد مهم در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل این است که بدانید یا تصمیم بگیرید چه سبکی را برای زندگی می‌پسندید و با آن احساس راحتی و آرامش می‌کنید. برای مثال سبک مدرن و معاصر یا سنتی و کلاسیک را می‌پسندید؟! در این بخش سبک‌های کلی دکوراسیون منزل بررسی می‌شود؛

دکوراسیون داخلی منزل مدرن و معاصر

دکوراسیون داخلی منزل مدرن و معاصر

امروزه سبکی که بیشتر در دیزاین دکوراسیون داخلی منزل مشاهده می‌شود، تلفیقی از سبک مدرن و معاصر است. معمولا در این مدل از خانه‌ها یا از رنگ‌های سفید و سرد استفاده می‌شود، یا از رنگ‌های شاد و گرم. علاوه بر ترکیب‌های رنگی‌ گفته شده، آن چه که در یک خانه با دکوراسیون داخلی شیک و زیبا خودنمایی می‌کند استفاده از المان‌ها و عناصر بسیار خاص در دکوراسیون است که فضایی کاملا امروزی و مدرن به خانه شما می‌بخشد. برای مثال تابلوهای نقاشی به سبک مدرن، میز یا صندلی با طراحی خاص یا حتی آشپزخانه‌های جزیره‌ای می‌توانند از عناصر پرکاربرد و نشان دکوراسیون معاصر باشند.

دکوراسیون منزل کلاسیک

دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک

با وجود سبک‌های مختلف و ایده‌های نو، اما هنوز کسانی هستند که مشتاقانه به دنبال دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک هستند. در طراحی داخلی شیک به سبک کلاسیک معمولا از رنگ‌های کرم، قهوه‌ای، زرد، استخوانی و طلایی استفاده می‌شود. در این مدل دکوراسیون همه وسایل و اجزا، حال و هوای لوکس و کلاسیک داشته و معمولا در این سبک جزییات پر زرق و برق و شلوغ بیشتر به کار می‌روند.

دکوراسیون منزل ایرانی

دکوراسیون خانه ایرانی

هر ‌قدر هم از سبک‌ها و دکوراسیون‌های مختلف بگوییم باز بعضی از ما ایرانی‌ها و حتی غیر ایرانی‌های دوستدار فرهنگ ایرانی علاقه ‌داریم گرمای فرهنگ شرقی‌‌ در خانه‌مان موج بزند و همزمان گریزی هم به سبک معاصر داشته باشیم. برای این کار می‌توان کنار اجزای اصلی دکوراسیونی معاصر و مدرن چون مبلمان از اجزای دکوراسیون داخلی منزل که جزو عناصر فرهنگ ایرانی هستند چون فرش ایرانی یا صنایع دستی سنتی شهرهای مختلف کشورمان استفاده کنیم.

اجزای دکوراسیون

اجزای دکوراسیون داخلی منزل

هماهنگی وسایل داخل خانه موجب زیبایی دکوراسیون داخلی منزل و ایجاد فضایی گرم و دل‌نشین می‌شود. با انتخاب و چیدمان درست و اصولی اجزای دکوراسیون داخلی، می‌توان فضای خانه به خصوص آپارتمان‌های کوچک امروزی را بهینه سازی کرد و با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ‌ها و وسایل، جلوه‌ و جذابیت آن‌ها را بیشتر کرد و در خانه احساس شادی و راحتی داشت. برای این کار نیاز است که وسایل مختلف خانه چون مبلمان، کفپوش‌ها، وسایل دکوراتیو، رنگ دیوارها و بافت آن‌ها را به خوبی انتخاب کرد.

مبلمان در دکوراسیون

نقش مبلمان در دکوراسیون خانه

مبلمان یکی از اجزای اصلی دکوراسیون داخلی منزل و می‌توان گفت، مهمترین آن‌هاست. با توجه به اینکه این روزها مبل‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی ایفا کرده و جزیی جدانشدنی از دکوراسیون خانه محسوب می‌شوند‌. در نتیجه باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشت تا با هماهنگی سبک و همخوانی رنگ پارچه، چوب و طرح مبل با رنگ دیوارها و سایر وسایل هارمونی بیشتر و جلوه بی‌نظیری در فضای خانه ایجاد کرد.

نورپردازی در دکوراسیون

نورپردازی در دکوراسیون خانه

از موارد مهم دیگر که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد، نورپردازی است. این نورپردازی را می‌توان توسط نورهای طبیعی به‌وسیله پنجره‌ها، لوسترها و نورهای مخفی و دکورتیو طراحی شده ایجاد کرد. نورهای مختلف بهتر است در بهترین مکان ممکن قرار گیرند و سبک نورپردازی و لوسترها با سبک کلی دکوراسیون منزل هماهنگ و متناسب باشد. اندازه و نوع این روشنایی‌ها در فضاهای مختلف خانه باید با توجه به نیاز هر قسمت طراحی شود. رنگ نور می‌تواند متناسب با سلیقه افراد خانه و دکوراسیون فضا انتخاب شود. برای مثال در آشپزخانه می‌توان از نورهای توکار و دکوراتیو به صورت ترکیبی استفاده کرد. یا برای روی میز ناهار خوری از لوسترهای آویزان هم سبک با میز غذاخوری خانه مناسب است.

آباژور در دکوراسیون

کاربرد آباژور در دکوراسیون داخلی منزل

نورپردازی دکوراسیون داخلی منزل با آباژور موجب روح بخشیدن به فضای خانه و صرفه جویی در مصرف برق هنگامی که به نور زیاد نیاز نیست، می‌شود. آباژورها مدل‌های مختلفی چون آباژور ایستاده، رومیزی، کلاسیک، مدرن، کنار سالنی و کنار تختی دارند که از هر یک می‌توان متناسب با بخش‌های مختلف خانه استفاده کرد برای مثال آباژورهای مناسب سالن پذیرایی با بخش‌های دیگر خانه چون اتاق خواب یا اتاق مطالعه متفاوت است، یا آباژورهایی با طراحی خاص و مدرن مناسب سبک‌های معاصر یا مدرن و آباژورهای چوبی کلاسیک نیز مناسب همان سبک دکوراسیون خانه خواهد بود.

نقش تابلو در دکوراسیون

دیزاین دکوراسیون داخلی منزل با تابلوهای هنری و قاب عکس‌‌ها

یکی دیگر از اجزای دکوراسیون داخلی منزل که بیشتر برای دیزاین فضا به کار می‌رود، قاب عکس‌ها و تابلوهای هنری هستند که باید متناسب با حس و حال دکوراسیون خانه و روحیه افراد خانه انتخاب شوند. تابلو و قابی که برای زیبایی دکوراسیون خانه انتخاب می‌کنید نیز باید هماهنگ با سبک اصلی دکوراسیون خانه و دیگر اجزا بوده و در جهت تکمیل آن‌ها به کار گرفته شود.

رنگ دیوار در دکوراسیون

تاثیر رنگ دیوار در دکوراسیون داخلی خانه

عنصری از دکوراسیون داخلی که بیشتر از همه جلوی دید افرادی که وارد خانه می‌شوند قرار گرفته و جلب توجه می‌کند، دیوار است. به همین دلیل رنگ دیوارها از مهمترین عناصر در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خواهد بود. رنگ، بافت و طرحی که روی آن‌ها به کار می‌رود، تاثیر زیادی در طراحی و جذابیت فضا داشته و باید هماهنگ با طرح و رنگ دیگر اجزای دکوراسیون خانه انتخاب شود. حتی می‌توان با انتخاب رنگ و طرح مناسب، فضای خانه را بزرگتر جلوه داد یا نواقص آن را پوشاند.

کفپوش در دکوراسیون

کفپوش‌ در دکوراسیون داخلی منزل

از دیگر عوامل مهم تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب و استفاده از کفپوش‌های مناسب برای هر قسمتی از خانه، متناسب با سبک دکوراسیون داخلی آن فضاست که تاثیر زیادی در زیبایی و حال و هوای فضای خانه خواهد داشت. 

برای مثال اگر در خانه از مهمان‌های زیادی پذیرایی می‌کنید و می‌خواهید فضایی گرم و دلنشین داشته باشید می‌توانید از چوب پارکت برای کف سالن پذیرایی یا نشیمن استفاده کنید، یا اگر می‌خواهید دکوراسیونی رسمی و کلاسیک داشته باشید، می‌توانید با استفاده از سنگ و سرامیک کف سالن دکوراسیونی شیک ایجاد کنید. برای اتاق فرزندان نیز می‌توانید از موکت‌هایی با پرزهای بلند استفاده کنید تا کف اتاق مناسب برای بازی و فعالیت آن‌ها باشد.

فرش در دکوراسیون

تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی منزل

فرش‌ها و قالیچه‌ها نقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل داشته و همزمان وسیله‌ای کاربردی نیز به حساب می‌آیند. فرش‌های باکیفیت معمولا قیمت‌های نسبتا بالایی دارند، به همین دلیل در بیشتر مواقع،‌ انتخابی دائمی یا طولانی مدت خواهند بود، در نتیجه باید دقت زیادی در انتخاب و خرید آن‌ها به خرج داد. اگر فرش‌ها یا قالیچه‌ها با دقت بالا و متناسب با دیگر وسایل موجود در خانه شما انتخاب شوند به زیبایی و جلوه فضا اضافه می‌کنند، اما با انتخاب اشتباه آن، حتی ممکن است تناسب و زیبایی کل فضای خانه به چشم نیاید و سایر وسایل دکوراسیون نیز جلوه و نمای خود را از دست بدهند.

دکوراسیون با فرش ایرانی

دکوراسیون داخلی منزل با فرش ایرانی

از گذشته در خانه ایرانی‌ها از فرش، قالی، گلیم یا زیرانداز استفاده می‌شد. شاید به همین دلیل امروز هم با آمدن سبک‌های دکوراسیونی مختلف، هنوز از فرش‌های ایرانی معروف بسیار زیاد در دکوراسیون داخلی خانه‌های ایرانی و حتی در خارج از کشور استفاده می‌شود. 

توجه داشته باشید که منظور از فرش تنها فرش‌های نفیس دستباف ابریشمی ‌یا تبریز نیست که به دلیل قیمت‌ بالا تمامی افراد توانایی خرید آن‌ها را نداشته باشند، بلکه می‌توان با خرید انواع گلیم، گبه و فرش‌های بخش‌های مختلف ایران که هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند، دکوراسیون داخلی منزلی ایرانی داشت و حال و هوای فرهنگ ایرانی را به خانه خود آورد.

پارتیشن بندی در دکوراسیون

دکوراسیون داخلی منزل با پارتیشن بندی

پارتیشن بندی نیز از موارد مهم در تعیین چیدمان دکوراسیون داخلی منزل و جدا کردن فضاهای مختلف است که بیشتر برای خانه‌های بزرگ با متراژ بالا و پلان باز به کار می‌رود. با این کار می‌توان به راحتی سالن‌ها یا اتاق‌های بزرگ را به قسمت‌‌های کوچک‌تر و کاربردی‌تر تقسیم کرد. 

برای مثال با پارتیشن بندی می‌توان فضای ورودی را از سالن پذیرایی یا نشیمن جدا کرد یا در آشپزخانه‌های بزرگ فضای ناهار خوری ایجاد کرد و آشپزخانه را از ناهارخوری تفکیک کرد. می‌توان برای نداشتن دید از نشیمن یا پذیرایی به اتاق‌ خواب‌ها یا سرویس بهداشتی جلوی ورودی‌های آن‌ها راهرو ایجاد کرد و فضاهای خصوصی خانه را از عمومی جدا کرد. پارتیشن‌بندی برای سبک‌های مختلف دکوراسیونی و گاه حتی در خانه‌های کوچک هم برای جدا کردن فضای خصوصی از عمومی کاربرد دارد.

پرده در دکوراسیون داخلی

نقش پرده در دکوراسیون خانه

در انتخاب طرح و رنگ پرده برای فضاهای مختلف منزل خود توجه و حساسیت زیادی داشته باشید چراکه مانند رنگ دیوار در دید است و تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد. با انتخاب مدل پرده مناسب برای اتاق‌های مختلف منزل می‌توان جذابیت زیادی در دکوراسیون داخلی ایجاد کرد. 

پرده در دکوراسیون

این عنصر جذاب در دکوراسیون خانه علاوه بر زیبایی برای کنترل میزان نور ورودی و کنترل میزان محرمیت خانه نیز به کار می‌رود و کاملا کاربردی است. پرده‌ها در هر فضا بایستی با توجه به کارکرد آن فضا و سبک زندگی افراد خانه انتخاب شوند، برای مثال پرده اتاق خواب باید محرمیت بیشتری از پرده سالن بتواند ایجاد کند و اگر عادت به خواب صبح دارید و با طلوع خورشید بیدار نمی‌شوید باید بتوان هنگام شب آن را تنظیم کرد تا خواب راحت‌تری داشته باشید. 

کتابخانه در دکوراسیون

کتابخانه در دکوراسیون داخلی منزل

کتابخانه در طراحی دکوراسیون داخلی منزل برای افراد فرهنگی و اهل مطالعه می‌تواند نمایی دلنشین داشته باشد و همزمان از کتاب‌های شما محافظت کند. حتی استفاده از کتابخانه و قرار گرفتن کتاب‌های مختلف داخل طبقه‌های آن، می‌تواند فضایی فرهنگی و شیک در دکوراسیون خانه ایجاد کند. علاوه بر کتاب، می‌توان داخل قفسه‌های آن، جام‌های افتخار، تابلوها و وسایل یادگاری قرار داد یا با طرح و چیدمانی خلاقانه طبقه‌ها روح تازه‌ای به فضای منزل بخشید.

شومینه در دکوراسیون

شومینه در دکوراسیون داخلی منزل

اگر به جای بخاری یا پکیج و حتی کنار این وسایل گرمایشی از شومینه نیز برای گرمایش خانه استفاده کنید و بالا یا کنار آن را خلاقانه به زیبایی تزیین کنید، می‌توانید فضایی گرم‌تر و صمیمی‌تر در خانه خود داشته باشید. با حضور گرمای آتش و تماشای این عنصر طبیعی، آرامش بیشتری در خانه ایجاد کرده و دکوراسیون داخلی منزل شما زیباتر و دلپذیرتر خواهد شد. توجه داشته باشید که شومینه‌ها در سبک‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که با توجه به سبک کلی دکوراسیون انتخابی‌تان باید از هر یک از آن‌ها استفاده کنید.

تزیین با گلها

تزیین دکوراسیون خانه با گل‌های آپارتمانی

با استفاده از گل‌های آپارتمانی در دکوراسیون داخلی منزل، علاوه بر طراوت و سرزندگی، فضای خانه شما زیباتر نیز می‌شود و در روحیه ساکنین و حتی کیفیت هوای خانه تاثیر زیادی خواهد داشت. برای انتخاب نوع گلدان و حتی گل هم بهتر است به سبک دکوراسیون خانه خود توجه کنید. بعضی گلدان‌ها طرحی کلاسیک دارند و برای خانه‌های به سبک کلاسیک مناسب‌تر هستند و بعضی به سبک مدرن طراحی می‌شوند‌ و برای خانه‌های مدرن مناسب هستند.

چیدمان دکوراسیون

روند انتخاب، چیدمان و دیزاین در دکوراسیون خانه

اروپایی‌ها عقیده دارند برای رسیدن به خط پایان، باید در شروع بدانید به کجا می‌روید و تصویری از آن داشته باشید. طبق این نظریه با در نظر گرفتن یک ایده ذهنی از فضای کلی خانه‌ای که مطلوب شماست می‌توانید مراحل مختلف چیدمان و دیزاین دکوراسیون داخلی منزل را انجام دهید.

برای اینکه انتخاب اجزا و دیزاین دکوراسیون داخلی منزل به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید موارد متفاوتی در نظر قرار گرفته شود تا با کمترین مشکل، ساده‌ترین، سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه‌، بهترین و جذاب‌‌ترین تغییرات در فضای دکوراسیون خانه‌ها انجام شود.

دیزاین دکوراسیون

برای مثال معمولا افراد فکر می‌کنند اولین وسیله‌ای که خریداری ‌می‌کنند باید مبلمان باشد، اما بهتر است برای شروع، مبلمان انتخاب نشود، چراکه در این ‌صورت انتخاب دیگر وسایل و اجزای دکوراسیون محدود می‌شود. ابتدا طبق فضای ذهنی طراحی شده ببینید در کنار این مبلمان قرار است، چه تلویزیون، میز تلویزیون، میز جلو مبلی، پرده، فرش و وسایل دکوری استفاده کنید. سپس اقدام به خرید کنید تا همه وسایل با ذهنیت قبلی و برنامه‌ریزی شده انتخاب شوند.

حتما وسایل مورد استفاده در دکوراسیون داخلی منزل را با توجه به متراژ و ابعاد فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. چراکه خرید مبلمان کوچکتر یا بزرگتر از فضای در دسترس باعث می‌شود که نتوانید چیدمان درست و اصولی داشته باشید.

دکوراسیون داخلی شیک و جدید
دکوراسیون داخلی لاکچری

جمع‌بندی مطالب دکوراسیون خانه

هنگامی که از دکوراسیون داخلی منزل صحبت می‌شود. منظور نحوه انتخاب، چیدمان و دیزاین مناسب اجزای دکوراسیون داخلی قسمت‌های مختلف خانه چون پذیرایی، نشیمن، اتاق‌ها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی است. از دید بسیاری افراد، چیدمان و دیزاین دکوراسیون داخلی منزل کار ساده‌ای است و این کار تنها با به‌ کارگیری سلیقه شخصی افراد امکان‌پذیر است. 

اما نکات بسیار مهمی در زمینه دکوراسیون خانه وجود دارد که با آشنایی با آن‌ها می‌توانید بهترین استفاده را از فضای منزل داشته و چیدمان و دیزاین هر چه زیباتری برای دکوراسیون داخلی خانه خود داشته باشید. شما هم اگر به دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه و دیزاین هر چه زیباتر آن علاقمندید، می‌توانید با کمک این مطلب و کارشناسان چیدانه بهترین و زیباترین دکوراسیون داخلی را در منزل خود داشته باشید.

دکوراسیون داخلی خانه

سوالات متداول در زمینه طراحی داخلی و دکوراسیون منزل

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل چیست؟

طراحی و دکوراسیون داخلی دانش و مهارتی‌ست که به کمک آن‌ می‌توانیم خانه خود را زیبا و کاربردی چیدمان کنیم. انتخاب هوشمندانه و درست رنگ‌ها، سبک‌های دکوراسیون، وسایل و لوازم خانه به شکل اصولی درواقع مهم‌ترین مفاهیم دکوراسیون داخلی هستند. 

دکوراسیون منزل خود را چگونه انجام دهیم؟

برای طراحی و دکوراسیون خانه اولین قدم مطالعه و تماشای عکس های دکوراسیون داخلی است. در چیدانه مطالب ترند حوزه دکوراسیون را بخوانید و از عکس های منازل در تورهای خانه گردی ایده بگیرید. 

کدام سبک دکوراسیون داخلی برای خانه ما مناسب‌تر است؟

سبک مناسب دکوراسیون داخلی باید بر اساس سلیقه خودتان انتخاب شود. بنابراین قبل از هر اقدامی باید در اینجا سبک های مختلف دکوراسیون داخلی را ببینید و با جزئیات هر سبک آشنا شوید.

هزینه دکوراسیون داخلی منزل چقدر است؟

اگر برای دکوراسیون خانه از وسایل ساده استفاده کنید، یک دکوراسیون مقرون به صرفه خواهید داشت. همچنین می‌توانید به سراغ طراح و دکوراتور حرفه‌ای بروید و تغییرات اساسی به طراحی و دکوراسیون منزلتان بدهید. ما به شما گروه معماری و طراحی داخلی روبینا حسینی را پیشنهاد می‌کنیم تا برای طرح دکوراسیون داخلی منزل خود از آن‌ها کمک بگیرید

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
توقیق در تاریخ 12 تیر 1396
سلام من مدتهاست که سایت شما را با علاقه دنبال می کنم و از علم و تجربه تون در طراحی داخلی بهره مند میشم. از این بابت خیلی ممنونم. اخیرا نمونه طرح هایی که می گذارید مانند قبل حرفه ای نیست و خالی از اشکال نیز نیست. حیف است که چنین سایتی رو به رشد نباشد. موفق و پیروز باشید

ثبت دیدگاه