دکوراسیون اتاق خواب | جذاب‌ترین تصاویر سال از دکور اتاق خواب 2024

دکوراسیون اتاق خواب | جذاب‌ترین تصاویر سال از دکور اتاق خواب 2024

تاریخ به روز رسانی: 1 خرداد 1403

کاغذدیواری آیدی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه، اتاق خواب آن است. به دلیل اینکه، فضای اتاق خواب جایی برای استراحت و خواب است، طراحی دکوراسیون اتاق خواب اهمیت زیادی دارد. موارد زیادی مانند؛ سبک، رنگ، اندازه، فرش و پرده و… در کنار همدیگر، دکوراسیون اتاق خواب را می‌سازند که در مورد هریک در این مطلب توضیح داده‌ایم.

 

دکوراسیون اتاق خواب، چه مدلی را می‌پسندید؟

چه مدل از اتاق خواب را می‌پسندید؟ اتاقی ساده و شیک که با وسایل ساده دکور شده است یا اتاقی مجلل و پر زرق و برق که رنگ مورد علاقه‌تان را در آن به کار ببرید؟ در هر صورت لازم است بین موارد مختلف دکوراسیون مانند؛ سبک، رنگ، ابعاد، سرویس خواب، نورپردازی و… هماهنگی و تناسب برقرار باشد.

1. سبک طراحی اتاق خواب، مدرن یا کلاسیک؟

دکوراسیون اتاق خواب را می‌توان در انواع سبک‌های مختلف طراحی کرد. از آنجایی که اتاق خواب، فضایی خصوصی است و کمتر در معرض دید مهمان قرار می‌گیرد، افراد می‌توانند سلیقه شخصی بیشتری را در آن اعمال کنند. سبک‌های طراحی مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک و ترکیبی از جمله سبک‌های طراحی هستند که در فضاهای مختلف خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در انتخاب سبک طرحی اتاق خواب لازم است به مواردی مانند؛ ابعاد و اندازه اتاق، سلیقه افراد و میزان بودجه‌ توجه کنید.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن: اگر به دنبال یک اتاق خواب ساده و شیک هستید، اتاق خواب مدرن انتخاب خوبی است. برای این اتاق خواب از رنگ‌های ملایم و خنثی استفاده کنید. نورپردازی‌های مخفی و ملایم ویژگی دیگر آن است. در استفاده از نقش و نگار در پارچه، فرش و مبلمان تعادل را حفظ کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک: اگر اتاق خواب بزرگی دارید، می‌توانید دکوراسیون کلاسیک را برای آن انتخاب کنید. در این نوع طراحی‌ها انتخاب سرویس خواب به سبک کلاسیک و انتخاب فرش و پرده‌ای کلاسیک ضروری است.

دکوراسیون اتاق خواب نئوکلاسیک: این نوع طراحی، سبکی ما بین دکوراسیون مدرن و کلاسیک است. نقوش ظریف‌تر، رنگ‌هایی ملایم و روشن‌تر از طراحی کلاسیک و ابزارهایی روی دیوار و سقف از ویژگی‌های این نوع دکوراسیون است.

دکوراسیون اتاق خواب ترکیبی: ممکن است نخواهید طبق قوانین یک سبک مشخصی اتاق خواب را طراحی و چیدمان کنید. در این صورت دستتان برای اعمال سلیقه شخصی باز است. ولی به هر حال باید حواستان به هماهنگی و تناسب بین رنگ و طرح و کابری هر بخش از اتاق خواب باشد.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن

 

2. ابعاد و اندازه اتاق خواب

اندازه و مساحت اتاق خواب، تاثیر زیادی در طراحی دکوراسیون آن دارد. انتخاب سبک طراحی کلاسیک برای یک اتاق خواب کوچک باعث دلگیری و عدم تناسب فضا با وسایل خواهد شد. دکوراسیون مدرن و مینیمال برای دکوراسیون اتاق خواب 12 متری انتخاب‌های بهتری هستند. از طرفی وقتی اتاق خواب بزرگتر باشد می‌توانید سرویس خواب با اجزای بیشتری را در اتاق بچینید. برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کوچک، از سادگی و خلوتی غافل نشوید.

اتاق خواب کوچک

 

3. چیدمان دکوراسیون اتاق خواب

حتی جای قرار گرفتن تختخواب و آینه و کمد و… در اتاق خواب مهم است. این موضوع یکبار زمانی که طراح معمار فضای داخلی ساختمان را طراحی می‌کند و قرار است فضای کمد، سرویس بهداشتی و یا نورپردازی مشخص شود، مطرح می‌شود و یک بار هم زمانی که قرار است شما وسایل مختلف را در اتاق خواب بچینید. هرچه اتاق خواب بزرگتر باشد، گزینه‌های بیشتری برای تعیین جای وسایل مختلف خواهیم داشت.

4. رنگ دکوراسیون اتاق خواب

رنگ از مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون اتاق خواب است. بهتر است برای اتاق خواب کوچک‌تان از رنگ‌های روشن استفاده کنید. اگر به رنگ‌های تیره علاقه دارید، آن را در اتاق خواب بزرگتر استفاده کنید. سن افراد و روحیه هر فرد در انتخاب رنگ‌ها تاثیرگذار است. مثلا باید روحیه خاصی داشته باشید که دکوراسیون اتاق خواب مشکی را بپسندید.

رنگ دکوراسیون اتاق خواب

 

5. وسایل اتاق خواب

وسایل مختلفی دکوراسیون اتاق خواب را تشکیل می‌دهند که می‌توان در مورد هریک یه طور مجزا در یک مقاله توضیح داد. انتخاب درست هریک از وسایل و چیدمان صحیح آنها اتاق خواب شیک و جذابی را برای شما می‌سازد. برخی از وسایل مهم در دکوراسیون اتاق خواب عبارتند از:

سرویس خواب: تختخواب بخش مهمی از دکوراسیون اتاق خواب را تشکیل می‌دهد. با توجه به اینکه اتاق خواب چقدر بزرگ یا کوچک است، می‌توانید سرویس خواب بزرگ و یا جمع و جور انتخاب کرد. تهیه اجزای ست اتاق خواب مانند آینه، کمد، دراور، پاتختی و… بستگی به میزان بودجه و مساحت اتاق خواب شما دارد.

فرش اتاق خواب: انتخاب یک فرش مناسب برای اتاق خواب، دکوراسیون آن را تکمیل می‌کند. یک فرش ایرانی لاکی رنگ گرما را به اتاق خواب می‌آورد. برای اتاق خواب مدرن و شیک می‌توانید از فرش‌های طرح مدرن استفاده کنید.

پرده اتاق خواب: اگر دیوارهایی با رنگ ساده برای اتاق خواب انتخاب کرده‌اید، پرده می‌تواند طرح‌دار باشد، اما برای اتاق خوابی با کاغذ دیواری طرح‌دار، پرده ساده بهتر است. در انتخاب مدل پرده به ابعاد اتاق خواب و سبک طراحی اتاق توجه کنید.

کمد دیواری اتاق خواب: کوچکترین فضا برای قرارگیری لباس‌ها در اتاق خواب، یک کمد دیواری است. اگر اتاق خواب بزرگی دارید می‌توانید یک کلوزت روم جذاب در اتاق خواب برای قرارگیری لباس و کفش‌ها در نظر بگیرید. گاهی هم می‌توان با تهیه یک کمد و یا رگال لباس، جایی برای لباس‌ها در نظر گرفت. برای انتخاب هریک از این مدل کمدها به ابعاد اتاق خواب و نیازتان توجه کنید.

فرش در دکوراسیون اتاق حواب

 

6. نورپردازی اتاق خواب

قرار است فضایی آرام برای استراحت و خواب داشته باشید. برای این امر نور بسیار مهم است. وجود پنجره در اتاق خواب، نور طبیعی را برایتان به ارمغان می‌آورد. ولی اگر اتاق خواب بدون پنجره دارید، طراحی اصولی نورپردازی مصنوعی بسیار مهم است.

 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

مهم‌ترین مسئله در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، سلیقه دختر خانواده است. اغلب برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه از رنگ‌های شاد و ملایم مانند سفید، صورتی، یاسی یا بنفش استفاده می‌کنند. ولی این یک قانون نیست رنگ‌های بسیار متنوعی مانند؛ آبی، سبز، قرمز و یا طوسی می‌توانند در طراحی اتاق دخترانه به کار روند.

 

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

پسران کودک و یا نوجوان اغلب طرفدار دکوراسیون پرهیجان هستند. رنگ‌های قرمز و مشکی، آبی و یا سیاه و سفید از رنگ‌های پرطرفدار برای دکوراسیون اتاق خواب پسرانه هستند. تم طراحی دکوراسیون اتاق خواب پسرانه می‌تواند با الهام گرفتن از شخصیت‌های کارتونی طراحی شود.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

یکی از راه‌های ایجاد آرامش در اتاق خواب، به کار گرفتن دکوراسیون ساده و شیک است. خلوتی و سادگی یکی از اصول طراحی دکوراسیون است که باعث ایجاد آرامش در اتاق خواب می‌شود. راه‌کارهایی مانند؛ رنگ سفید دیوارها، انتخاب یک تختخواب ساده و مدرن، به کار بردن اکسسوری‌های کاربردی و متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خواب از راهکارهای طراحی دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک است.

 

دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان

لازم نیست برای داشتن اتاق خوابی ساده و زیبا هرینه زیادی صرف کنید. راهکارهای مختلفی برای تغییر دکوراسیون ارزان اتاق خواب وجود دارد. به کار بردن گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون اتاق خواب، رنگ کردن دیوارها، تغییر روتختی، نصب یک آینه قدی روی دیوار، تهیه آباژور ساده برای نورپردازی و… از جمله راهکارهای داشتن دکوراسیون اتاق خواب ساده و ارزان است.

 

در پایان

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب زیبا لازم است به همه مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، توجه کنید. دکوراسیون اتاق خواب بر روی خواب راحت و احساس آرامش افراد تاثیر می‌گذارد.

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه