Chidaneh.com placeholder image

چیدمان منزل ایرانی، گوشه دنج در خانه 3 اینستاگرامر محبوب!

به قلم: تحریریه چیدانه

در خانه اینستاگرامرها! آرامشم را مدیون تو هستم، خانه زیبای امن!
من دلم می‌خواهد/ خانه‌ای داشته باشم پر دوست/ کنج هر دیوارش/ دوست‌هایم بنشینند آرام/ گل بگو گل بشنو/ هرکسی می‌خواهد وارد خانه پر عشق و صفایم گردد/ یک سبد بوی گل سرخ/ به من هدیه کند

بالکن خانه

تابلو فرش ریحان

طراحی تراس خانه به سبک ایرانی

Instagram: nedavaa

ندا مهرانی: “رشته تحصیلی من مهندسی منابع طبیعی گرایش محیط زیست است. در زمینه پروژه‌های زیست‌محیطی و به‌طور ویژه CMD  (Clean Development Mechanism) فعالیت می‌کنم، اما علاقه ویژه‌ای به هنر و کارهای دست‌دوز، چیدمان و  هم‌چنین گل و گیاه دارم. عکاسی روزانه بخشی از زندگی من شده و عکس‌هایم حس من در همان لحظه است و از قانون خاصی پیروی نمی‌کند. بازی با رنگ‌ در عکس‌ها را خیلی دوست دارم.

گوشه دنج و دوست‌داشتنی خانه‌ام تراس است. در عکس‌های تراس منزل من از دو رنگ اصلی آبی و قرمز استفاده شده که فکر می‌کنم هر دوی آنها از رنگ‌های سنتی هستند. این دو با رنگ فرعی سبز گل و گیاهان موجود در تراس تلفیق شده و احساس می‌کنم حس شاد و بهاری را به بیننده منتقل می‌کند".

خانه دنج من

سبک نلفیقی در دکوراسیون گوشه دنج خانه 

Instagram: behnaz_shirazi

بهناز شیرازى: “من در حال حاضر در رشته گرافیک تحصیل و به اسم دخترک کبریت فروش فعالیت می‌کنم. خانه جایى است که بیشترین آرامش را از آن می‌گیریم. چشم و دلت را به این عادت بده که زیباترین رنگ‌ها را کنار هم ببیند و از وسایلى که حس و حال قدیمى دارند، راحت نگذر.

خانه ما قدیمى است و این عکس بخشى از اتاقى است که تا چند وقت پیش انبارى بود و حالا تبدیل به جایی شده که بیشترین انرژى را از آن می‌گیریم. چیزى که بیشتر در چیدمان در نظر گرفتم، این بود که حال و هواى سنتى و مدرن با هم ترکیب شوند. صندلى لهستانى، چرخ‌خیاطی روى طاقچه و حتى شیشه‌های قدیمى کنار صندلى با قاب‌های روی دیوار که شکل مدرن‌تری دارند به ‌وضوح این ترکیب را نمایان می‌کنند.

ترکیب رنگ آبى-سبزى که براى دیوار استفاده شده را از این نظر مناسب دیدم که براى دکوراسیون‌های سنتى و کلاسیک و حتی مدرن انتخاب ایده‌آلی بود. به منظور اینکه طاقچه، خود را برجسته‌تر نشان دهد از رنگ طوسى در آن قسمت استفاده کردم."

گوشه دنج خانه

دکوراسیون مدرن خانه من

Instagram: saray_.__‎

سارا صباغى: “من در رشته مدیریت و طراحی تحصیل کردم و دارای لیسانس مدیریت فرهنگى و هنرى و هم‌چنین لیسانس طراحى لباس هستم. در حال حاضر به کار گرافیک و عکاسى مشغول هستم.

این قسمت از منزل ما براى کتاب خواندن و به دست آوردن آرامش، ایده‌آل‌ترین و تقریباً می‌توانم بگویم فضای موردعلاقه من از خانه است. دلیل اصلى این علاقه و حتی آرامش وجود گیاهان موردعلاقه در اطرافم است که احساس آرامش عمیقی به من می‌دهد".

استفاده از کاناپه چرمی سیاه رنگ در کنار تابلوهای مدرنی که با ترکیب رنگی خاص خود، هماهنگی فضا را بیشتر کرده است، نشان می‌دهد که گوشه دنج خانه با دقت چیدمان شده است. گلدان‌های سرزنده و متنوع انرژی فضا را بیشتر کرده و در کنار مبلمان مدرن نمایی خاص را نشان می‌دهد.

شما هم میتوانید عکس منزل خود را به شماره تلگرام چیدانه 09388547140 ارسال کنید. نظر و پیشنهاد خود را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه به اشتراک بگذارید. 

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه