Chidaneh.com placeholder image

کاشت سبزیجات در آپارتمان، گلدان های آویز را امتحان کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

یکی از واقعیت های زندگی شهری این است که در هر خانه ای فضای کافی برای کاشت گیاهان در خاک مرغوب و محیط ایده آل وجود ندارد. ولی گزینه هایی وجود دارد که می توانید میوه و سبزی های خوراکی را به محیط خانه بیاورید مثل سبدهایی که از بالکن، تراس یا درختان حیاط آویزان می شوند. ما در این مطلب برای کاشت سبزیجات در آپارتمان گیاهانی را معرفی می کنیم که به سادگی درون سبد آویز و گلدان خانگی قابل کشت و رشد هستند:

کاشت خیار

قالیشویی ادیب

کاشت خیار در گلدان

اگر حیاط خانه شما آفتاب نمی خورد و سایه دارد، باید از سبد کشت استفاده کنید تا بوته خیار به نور خورشید دسترسی داشته باشد. به دلیل اینکه این نوع سبزیجات آفتاب دوست هستند و برای رسد نیاز به نور مستقیم و کامل دارند. با کاشت خیار در گلدان زمانی که ساقه خیار به رنگ سبز تیره تغییر پیدا کرد، وقت آن رسیده به خیار خانگی خود را چیده و برداشت کنید.

مطلب مرتبط: ساخت باغچه چوبی برای کاشت سبزی خانگی

توت فرنگی در گلدان

کاشت توت فرنگی

با کاشت توت فرنگی در خانه بدون شک به سراغ پخت کیک توت فرنگی می روید! برای اینکه مطمئن شوید توت فرنگی رشد مناسبی داشته و گل می دهند، سبد آویز را تا لبه آن از خاک پر نکنید تا فضای کافی برای آبیاری وجود داشته باشد. فراموش نکنید که توت فرنگی نیاز به آبیاری روزانه دارند.

کاشت گوجه فرنگی

کاشت گوجه فرنگی

اگر در شهری زندگی می کنید که حیوانات محل به بوته های گوجه فرنگی حیاط خانه تان آسیب زده و آنها را می خورند استفاده از سبد برای کاشت گوجه فرنگی راه حل مناسبی است تا دور از دسترس حیوانات قرار گیرد. مطمئن شوید از سبدی استفاده می کنید که به ابعاد مناسب داشته و بزرگ باشد. زیرا گوجه فرنگی برای رشد نیاز به فضای زیادی دارد. اگر برای کاشت گوجه فرنگی در آپارتمان و رسیدن به محصول نهایی صبر زیادی ندارید به سراغ گونه هایی بروید که باردهی سریعتری دارند.

کاشت نخود در خانه

کاشت نخود فرنگی

برای کاشت نخود در گلدان به جای بستر خاک در سبد، از محیط کشت قابل رشد مانند پیت ماس، ورمی کولیت، تراشه های چوب، خاک اره و پرلیت استفاده کنید. برای اینکه از سنگین شدن سبد جلوگیری شود، بعد از رشد غلاف های نخود فرنگی آنها را برداشت کنید و صبر نکنید تا همه آنها با هم چیده شوند.

چغندر برگی

برگ چغندر یا چغندر برگی

اگر در فضای حیاط یا بالکن خود نور کمی دارید، چغندر برگی با این برگ های سبز از سبزیجات مناسبی است که نیاز به نور کامل ندارد. با کاشت چغندر در گلدان زمانی که این گیاه حدود 10-15 سانتی متر رشد کرد، آنها را خارج کرده و به سبد بزرگتری منتقل کنید تا فضای بیشتری برای رشد داشته باشند.

سبزیکاری در خانه

سبزیجات خوراکی

نگهداری از نعناع، ریحان و جعفری، در تهیه وعده های روزانه کمک خوبی به عنوان طعم دهنده هستند. برای سبزیکاری در گلدان، سبزیجات خوراکی را از پشت پنجره آشپزخانه آویزان کنید تا دسترسی راحت تری داشته باشند. سبدهای چند طبقه و لایه ای میزان خاک بیشتری دارند و برای کاشت انواع سبزیجات انتخاب بهتری هستند.

مطلب مرتبط: گیاهان خوراکی، از سبزی کاری در آشپزخانه لذت ببرید!

کاهو

کاشت کاهو

کاشت کاهو به دلیل رشد آسان خود برای باغبان های تازه کار انتخاب بسیار خوبی است. کاهو سریع به بلوغ می رسد و می تواند کمی سایه را هم تحمل کند. برگ های بیرونی را پس از رشد به میزان کافی جدا کنید که بسیار خوشمزه هستند.

مطلب مرتبط: کاشت سبزی در آپارتمان با ته مانده سبزیجات!

برای آشنایی با روش های مختلف نگهداری و رشد گیاهان و سبزیجات به بخش باغبانی مطالب مراجعه کنید. می توانید سوالات خود را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه مطرح کنید.

منبع: housebeautiful | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه