Chidaneh.com placeholder image

چیدمان خانه های نقلی، منزل با صفای این زوج تهرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید شما هم تصاویری از وسایل و مبلمانی را در مجله، سایت یا کتاب هایی ببینید و فکر کنید نمی توان مانند آنها را در خانه داشت، ولی باید بدانید که بسیاری از مبلمان و وسایل را می توان به شکل دست ساز و با سپردن به متخصصین ماهر به دکوراسیون منزل آورد. این بار به دکوراسیون خانه کوچک ریحانه و علیرضا در تهران می رویم که خواسته های خود را به حقیقت تبدیل کرده اند:

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

تابلو فرش ریحان

خانه ریحانه و علیرضا در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل خانم خانه: کارمند و حسابدار/ شغل همسر: آزاد
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: جیحون
  • متراژ فضا:  52 متر مربع
  • سال ساخت: 1393
  • طبقه: دوم
  • ملک اجاره ای
  • تعداد اتاق خواب: یک خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: کرم و قهوه ای در اتاق خواب و نشیمن/ در آشپزخانه: سفید، طوسی و آبی کم رنگ
  • ویژگی برجسته طراحی: بیشتر وسایل خانه مانند مبلمان، فرش و لوازم دکوری دست ساز هستند.
  • طراح: ریحانه کریم زاده
  • مدت زمان دکوراسیون داخلی و خرید وسایل: حدود یک سال
  • هزینه دکوراسیون: حدود 70 میلیون تومان

“تعریف هر سبک دکوراسیون داخلی، بر اساس منابع مختلف، متفاوت است."

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

انتخاب وسایل و مبلمان با توجه به فضای کوچک خانه

چون ما فضای محدودی داشتیم من بیشتر سعی کردم وسایلی را  انتخاب کنم که هم نیازمان را برطرف کند و هم ظاهر خانه را دلگیر و کوچک نشان ندهد. در عین حال سعی کردم محدودیت فضا باعث نشود از سلیقهمان دور شویم و نتوانیم هر وسیله ای که دوست داریم را در دکوراسیون داخلی خانه داشته باشیم. من دوست داشتم سبک دکوراسیون منزل متفاوت از سایر چیدمان ها باشد. این نکته به این معنی نیست که بسیار خاص و متفاوت باشد، ولی به دنبال وسایلی که در هر خانه یا مغازه ای وجود دارد، نبودم.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید مبلمان، چگونه بهترین را انتخاب کنیم؟

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

مثلا برای خرید مبلمان بعد از دیدن بازار مبل یافت آباد که هیچ مدلی صد درصد به دلم نمی نشست، احساس کردم همه مبل ها تکراری و مانند هم هستند؛ نزد یکی از آشنایانم رفتم که کار نجاری انجام می دادند و عکس یک صندلی تکی که یکبار در مجله منزل دیده و پسندیده بودم را به او نشان دادم و گفتم این مدل را برای من بساز! قرار شد یک کاناپه، میز عسلی و میز جلو مبلی هم که با آن ست باشد را نیز بسازد. نجار چند طرح ارائه داد و با تعدادی عکس دیگر که من از اینترنت پیدا کرده بودم، سرویس مبلمان به این شکل ساخته شد. ساخت سرویس خواب هم با همین روند انجام گرفت. به طور کلی سرویس چوب از ترکیب مبلمان موردعلاقه من که در فضاهای مختلف دیده بودم با نظر خود نجار شکل گرفت. من از نتیجه کلی راضی بودم.

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

سبک تلفیقی در دکوراسیون منزل زوج تهرانی

من در هر سبک دکوراسیون ویژگی خاصی را دوست دارم و سعی کردم از آن در طراحی خانه استفاده کنم؛ به همین دلیل سبک دکوراسیون تلفیقی حاصل شد وگرنه سبک خاصی مد نظرم نبود غالب باشد. بیشتر وسایل خانه مانند مبلمان، فرش و لوازم دکوری دست ساز هستند. من دوست داشتم وسایل منزل علاوه بر جنبه کاربردی که دارند، روح داشته باشند تا فضای خانه گرم و دلنشین تر شود.

استودیو پر
کاشی بین کابینتی
استودیو پر

فضای مورد علاقه ریحانه: دکوراسیون آشپزخانه

من فضای آشپزخانه را چون به بالکن منتهی می شود، دوست دارم و هر زمان در حین کار کردن چشمم به آن می افتد، حس خوبی برایم دارد. کوچک بودن فضای آشپزخانه تو را مجبور می کند که همیشه فضا را تمیز و مرتب نگه داری تا بتوانی در آن محیط فعالیت کنی.

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

مبلمان و وسایل در خانه ریحانه و علیرضا

  • سرویس چوب سفارشی و ساخته شده به قیمت 30 میلیون تومان
  • فرش از بازار فرش تهران به قیمت 7 میلیون تومان
  • لوازم برقی از بازار امین حضور و دیجی کالا

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

  • ظروف پذیرایی و آشپزخانه از بازار شوش، بازار بزرگ تهران و فروشگاه خانه و آشپزخانه
  • پرده ها از مولوی
  • لوازم دکوری و برخی لوازم آشپزخانه از فروشگاه اکسیر، ایکیا، صنایع دستی خیابان ویلا و…

مطلب مرتبط: مقرون به صرفه ترین بازارهای لوازم خانگی و مبلمان در تهران!

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

تغییرات کوچک در خانه اجاره ای

به دلیل اینکه منزل اجاره ای بود، خیلی نمی توانستیم تغییر خاصی انجام بدهیم. فقط یکی از دیوارها که ظاهر خوبی نداشت را کاغذ دیواری کردیم. درب کمد دیواری به رنگ تیره بود و نمای اتاق خواب را تاریک کرده بود. رنگ آن را عوض کردیم. یکی از کابینت ها را جابه جا کردیم تا بتوانیم ماشین ظرفشویی را در دکوراسیون آشپزخانه قرار دهیم. تغییر دکوراسیون های کوچک حدود یک هفته زمان برد.

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

برای انتخاب سبک دکوراسیون خانه فاکتورهای مختلف را در نظر بگیرید

به نظر من اگر سبک دکوراسیون منزل متناسب با متراژ خانه، لوازم مورد نیاز و سلیقه شخصی افراد انتخاب شود، نتیجه بسیار دلنشین تری خواهد داشت. تا اینکه صرفا از مد و تجملات و … پیروی کنند، البته ایده گرفتن از چیدمان هایی که نتیجه نهایی آن دیده شده و مورد پسند است، تاثیر خوبی دارد.

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

گیاهان آپارتمانی، زیبایی گلخانه کوچک

تنها فضایی از منزل ما که می توانیم در آن گیاه داشته باشیم، فضای بالکن است؛ زیرا نور مناسبی دارد. همانطور که گفتم گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون بالکن در دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسیار خوبی دارد و اکثر مهمان های ما وقتی از پنجره بالکن را می بینند از گلخانه کوچکی که در آن قسمت درست کرده ایم، لذت می برند. گیاهان آپارتمانی مانند کاکتوس ها در خانه ریحانه و علیرضا نگهداری می شوند.

مطلب مرتبط: اصول نگهداری کاکتوس در خانه!

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

کابینت ام دی اف در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

در دکوراسیون آشپزخانه از کابینت ام دی اف استفاده می شود. لوازم خانگی مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی از رنگ سفید است و برای آشپزخانه کوچک انتخاب مناسبی است.

مطلب مرتبط: کدام رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما بهتر است؟

استودیو پر
منزل مسکونی جیحون
استودیو پر

استفاده از چوب در دکوراسیون نشیمن

مبلمان راحتی سفید با پایه و دستگیره های چوبی ترکیب رنگی آرامش بخشی به وجود آورده است. فرم دایره ای پشتی مبل آن را خاص کرده و در کمتر فروشگاهی مشابه آن دیده می شود. میز تلویزیون چوبی، میز عسلی و میز جلو مبلی هم که سازنده دست است سرویس چوب را کامل می کند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون چوبی منزل، راش یا گردو؟

استودیو پر
میز جلو مبلی چوبی
استودیو پر

کاناپه راحتی سه نفره در قسمتی از دکوراسیون نشیمن ساختار 4 مبل تک نفره را شکسته است و به رنگ بنفش یاسی وجود دارد. خطوط صاف در این مبل گویای سبک مدرن آن است. کوسن گلدوزی شده و تابلوی دیواری با طرح گل هم نشانی از علایق افراد خانه است. فرش سنتی ایرانی در کنار مبلمان راحتی سبک تلفیقی را کامل می کند.

استودیو پر
دکوراسیون اتاق خواب
استودیو پر

دکوراسیون اتاق خواب ریحانه و علیرضا

تخت خواب با سرتختی طوسی رنگ در ترکیب با روتختی گلدوزی شده طرح دار، پاتختی های چوبی، لوستر و آباژور زرد و پرده ساده به رنگ گلبهی دکوراسیون اتاق خواب کوچک را می سازد.

ویدئوی زیر را از دست ندهید؛ تصاویر بیشتری از منزل کوچک خانواده جعفری را می توانید در دقیقه کوتاهی مشاهده کنید.

برای دیدن تصاویر بیشتر دکوراسیون منزل زوج جوان به پروفایل عکاس بروید. همین حالا برای ارسال تصاویر منزل زیبای خود دست به کار شوید. گوشی خود را بردارید و تصاویر را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید. برای سوژه بعدی تور خانه گردی به خانه شما می آییم. 

نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: استودیو پر | تدوین فیلم: معین قوی 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه