Chidaneh.com placeholder image

طراحی ویلای مسکونی، هنر طراحان ایرانی در گوشه‌ای از باکو!

به قلم: تحریریه چیدانه

ویلای مسکونی باکو، پروژه‌ای است در خارج از کشور که گروه طراحی گرین دیزاین آن را طراحی و اجرا کرده است. این پروژه با رویکرد خاص و نیازهای کارفرما شکل‌گرفته است. به‌ این‌ ترتیب شاید در نگاه اول پروژه‌ای کاملاً مسکونی به نظرآید، اما علاوه بر این کاربری، فضاهایی برای برگزاری جلسات و امور اداری نیز در نظر گرفته‌ شده است. در ادامه به جزئیات بیشتر روند ساخت ویلا به گفته‌ گروه طراحی خواهیم پرداخت.

گروه طراحی گرین دیزاین
دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

تابلو فرش ریحان

مشخصات عمومی پروژه

  • نام پروژه: ویلای مسکونی باکو
  • موقعیت: کشور آذربایجان، شهر باکو
  • دفتر معماری: گروه طراحی گرین دیزاین
  • تعداد افراد ساکن: 10نفر(6نفر اهالی منزل، 4 نفر خدمه)
  • تاریخ ساخت: تابستان و پاییز سال 90 (2011 میلادی)
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • کاربری: مسکونی و اداری
  • ویژگی برجسته و منحصربه‌فرد: تلفیق سبک‌های مدرن و کلاسیک و فضاسازی محو
  • گروه اجرایی: گروه طراحی گرین دیزاین
  • متراژ: 2500 مترمربع
  • نوع ساختمان: بازسازی

گروه طراحی گرین دیزاین
دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

اختصاصی کردن فضاها در ویلای مسکونی باکو

این پروژه متشکل از 4 فضای کلی است که توسط یک پاسیو مرکزی به یکدیگر مرتبط می‌گردند. عمده‌ فضا، مسکونی بوده و تمامی فضاهای اصلی در یک‌ منزل مسکونی نظیر اتاق‌خواب، نشیمن، پذیرایی، آشپزخانه، غذاخوری، پاسیو و رختکن طراحی و اجرا شده است. در کنار این، فضاهایی برای کار و سوئیت‌هایی برای پذیرایی از مهمان‌های خارجی در معماری ویلا جای گرفته است.

نکته ای از چیدانه: آیا می دانید یه این فضای سبز مرکزی در ساختمان های مدرن امروزی چه می گویند؟ پس این مطلب را از دست ندهید: آتریوم و تاثیر آن در معماری داخلی

گروه طراحی گرین دیزاین
دستشویی لوکس در ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

سبک طراحی ویلای مسکونی باکو

هر یک از فضاها با سبکی تقریباً مجزا از کشورهای مختلف طراحی و ایده‌پردازی شده است، ولی در کل سبک غالب، تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک است؛ به‌نحوی‌که مبلمان از سبک نئوکلاسیک انتخاب‌شده و در قسمت‌هایی از اشیا نظیر پایه میزهای کنار مبلمان، فلز به‌کاررفته در شلف ها و رنگ طلایی از نکات ظریف “آرت دکو“بهره برده شده است.

گروه طراحی گرین دیزاین
نورپردازی در ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

در جزئیات دکوراتیو نظیر کاغذدیواری‌ها بیشتر از عناصر کلاسیک مدرن استفاده شده است. حذف جزئیات دکوراتیو گچ‌بری‌های کلاسیک و ساده‌سازی‌هایی که به لحاظ فرم در آنها انجام‌ شده کاملاً بیانگر گویشی مدرن از یک سری ترکیبات کلاسیک هستند. استفاده از این ترکیبات علاوه بر حفظ سبک طراحی، باعث تأکید بیشتر در نورپردازی شده است.

اگر می خواهید درباره انواع سبک های دکوراسیون بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم به بخش سبک های دکوراسیون سری بزنید.

گروه طراحی گرین دیزاین
محوطه سازی ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

پاسیو؛ فضای با هویت و صاحب سبک در ویلای باکو

یکی از زیبایی‌های این پروژه، طراحی مدرن پاسیو است. زیبایی این فضا علاوه برداشتن طراحی متفاوت، متأثر از استفاده‌ گل و گیاه است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید حضور گیاهان خانگی و آپارتمانی جلوه‌ای منحصربه‌فرد به فضای ویلا بخشیده و به فضای خنثی و مدرن پاسیو حال و هوایی متفاوت و روحی با طراوت و شاداب منتقل کرده است.

گروه طراحی گرین دیزاین
دکوراسیون داخلی ویلای مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

در فضاسازی پاسیو ترکیب گیاهان، استفاده از رنگ‌های سفید و مشکی در دیوارها، به‌کارگیری خطوط صاف و بدون انحنا بیانگر المان‌هایی در سبک مدرن هستند.

مطلب پیشنهادی: سرزندگی فضای سبز را مهمان دکوراسیون ویلای خود کنید!

گروه طراحی گرین دیزاین
دکوراسیون اتاق کار در منزل مسکونی باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

فضاهای خاص، چیدمان خاص

اصولاً در دکوراسیون فضاهای اداری و سالن جلسات، آن‌ هم برای جلسات مهم، چیدمان فضا و استفاده از وسایل جذاب و مبلمان مناسب دارای اهمیت است. دکوراسیون فضاهای اداری در ویلای مسکونی باکو به‌گونه‌ای است که می‌توان اهمیت کاربری آن را درک نمود. همان‌طور که در تصویر گویاست در بخش‌هایی از فضا که نیاز به نشان دادن مقام و شکوه بنا بوده، نظیر اتاق‌های کار و سالن جلسات از عناصر کلاسیک بیشتر استفاده‌ شده تا بتوان فضایی به‌ مراتب مناسب و درخور فراهم کرد.

اگر می خواهید اتاق کار لوکس داشته باشید، این مطلب را به شما توصیه می کنیم: طراحی اتاق کار در خانه، چگونه لوکس باشیم؟

گروه طراحی گرین دیزاین
مبل چرم راحتی در دکوراسیون اتاق پذیرایی ایرانی
گروه طراحی گرین دیزاین

مبلمان و وسایل دکوراتیو

تجهیزات دکوراتیو و مبلمان از کشورهای مختلفی نظیر ایتالیا، فرانسه، چین و… خریداری‌ شده است و غالب وسایل دکوری چوبی نظیر کنسول، میزهای کنار مبل، سرویس‌های خواب، کتابخانه و میزهای کار در کارگاه فوق تخصصی گروه طراحی گرین دیزاین در ایران ساخته و به محل پروژه منتقل شده است.

گروه طراحی گرین دیزاین
دکوراسیون نشیمن ویلای باکو
گروه طراحی گرین دیزاین

برای دیدن تصاویر بیشتر از این پروژه و هم چنین پروژه های دیگر این گروه معماری، می توانید به پروفایل گروه طراحی گرین دیزاین در اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فائزه رضایی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه