Chidaneh.com placeholder image

کودک خلاق می‌خواهید؟دیوارهای اتاقش را رنگی کنید

به قلم: تحریریه چیدانه
اتاق کودک: برخی از والدین تمایل ندارند اتاق کودک‌شان را رنگ خاصی بزنند. به دلیل شرایط زندگی‌شان ترجیح می‌دهند دیوارهای اتاق کودک را رنگ خاصی نزده و تنها به دکوراسیون داخلی آن اکتفا کنند.
 
 
اما آنچه مهم است، این است که کودکان در نخستن سال تولد بیشتر با رنگ محیط ارتباط برقرار کرده و محیط را از روی رنگ آن تشخیص می‌دهند. بنابراین اگر دیوارها رنگ خاصی نداشته و سفید باشند، کودک تنها تحریکات بصری مورد نیاز را دریافت نمی‌کند.
نباید فراموش کرد رنگ سفید رنگ پاکی، تمیزی و سرد است. این رنگ باعث می‌شود هر چقدر اتاق کودک بهم‌ ریخته باشد، شلوغی زیادی نشان نداده و اتاق تمیز و بزرگ به نظر برسد.
اما به هر حال این رنگ خنثی برای تحریکات بصری کودک چندان مناسب نیست؛ بنابراین والدینی که تمایل به رنگ زدن دیوارها ندارند، می‌بایست رنگ کمد، تخت و سایر وسایل داخل اتاق کودک را به گونه‌ای انتخاب کنند که تحریکات بصری برای او به همراه داشته باشد.
 
 
نوزاد در ماه‌های نخست تنها در تختخوابش گذاشته شده و او توانایی حرکت نداشته و در نتیجه نمی‌تواند محیط پیرامونش را خوب مشاهده کند.
بنابراین کودکی که در تختخواب قرار می‌گیرد، بهتر است اسباب‌بازی‌های رنگی بالای تختش نصب شده تا تحریک رنگ‌ها را بیشتر حس کند و در نتیجه حرکات ابتدایی خود را برای کشف محیط آغاز کند. اتاق خواب فاقد تحریکات محیطی، کودک را غیرخلاق می‌سازد.
 

 

برای دیدن عکس های دکوراسیون اتاق کودک اینجا را ببینید.

تابلو فرش ریحان
منبع: نینیبان | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 09 شهریور 1393
نوزادان و کودکان معمولا از رنگهای شاد و تند با کنتراست بالا لذت میبرند.آنها مکانی را دوست دارند که پر از انرژی ،نور و حرکت باشد.واین عکس ها دقیقا همون چیزیه که بچه ها بهش نیاز دارن.

ثبت دیدگاه