Chidaneh.com placeholder image

باربیکیو در فضای سبز حیاط، چطور و چگونه؟

به قلم: تحریریه چیدانه

باربیکیو مستقل یا متعلق به بنا؟ گازی یا ذغال چوبی؟ چه وسیله ای برای پختن استیک خشک مناسب است و چه وسیله ای برای کباب؟ و سوالاتی از این دست.. در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین و مناسب ترین وسایل پخت و پز در فضای آزاد آشنا شوید.

مطلب مرتبط: تزیین حیاط کوچک خانه، چه طوری بهتره؟

سرویس خواب بالسا

اجاق گازی

اجاق های گازی

مزایا: به سرعت گرم و به سرعت نیز سرد می شوند و هم چنین به راحتی نیز تمیز می گردد؛ بنابراین استفاده از این نوع گازها می تواند برای زمان هایی که می خواهید به سرعت و در یک زمان کوتاهی، شام آخر هفته خود را میل کنید مناسب باشد. مزیت دیگری که ای نوع از اجاق ها دارند این است که به نسبت ماده غذایی که می خواهید پخت و پز کنید، می توانید درجه حرارت شعله آن را نیز کم و زیاد نمایید.

معایب: این نوع از اجاق ها به خوبیِ اجاق های ذغال چوبی حرارت زیادی نمی دهند؛ بنابراین نمی توانید استیک هایی با کیفیت زمانی که از اجاق چوبی استفاده می کنید به دست بیاورید. هم چنین اجاق های گازی نسبت به ذغال چوبی، هزینه بسیار بیشتری دارد که بسته به برند و ویژگی های این چنینی قابل تغییر است.

مطلب مرتبط: حیاط سازی منزل، از این ۲۰ طراحی ایرانی ایده بگیرید!

اشعه مادون قرمز و مشعل های از کار افتاده چطور؟

امروزه برخی اجاق هایی وارد بازار شده اند که با عناصر گرمابخش ویژه ای می توانند به شما کمک کنند که غذاهایی مثل استیک که نیازمند حرارت بسیار بالایی است را تهیه و پخت و پز کنید؛ کاری که شاید اجاق های گازی از پس آن بر نمی آیند.

باربیکیو در بالکن

وسیله قابل اضافه: جوجه گردان

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پختن جوجه و کباب علاقه زیادی دارید، پیشنهاد ما به شما این است که سیخ گردانی را به اجاق گاز خود افزوده و با حوصله و لذت غذای مورد علاقه خود را تهیه نمایید. فقط حتما توجه داشته باشید که اندازه باربیکیو و اجاق گازی شما به حدی باشد که بتوانید این وسیله را نیز به آن بیافزایید.

باربیکیوی مستقل

ساخته شده در فضا یا مستقل از آن

اگر در حال ساخت آشپزخانه و فضایی برای پخت و پز در محوطه بیرون و حیاط خود هستید، پیشنهاد ما این است که از کمد، انباری و یا فضاهایی مخفی برای ذخیره سازی لوازم خود استفاده کنید که در ظاهر نمای شما هم تغییری ایجاد نکند. این کار به شما کمک می کند که با کمک فضاهایی که خودتان ترتیب می دهید، کوره و اجاقی برای خودتان دست و پا کنید که هم در ظاهر و نمای شما تاثیر منفی نمی گذارد و هم اینکه  می تواند در شکل و شمایل و ابعاد مورد نظر شما مورد استفاده قرار بگیرد.

اجاق با ذغال چوبی

اجاق هایی با ذغال چوبی

مزایا: این نوع از اجاق ها به راحتی تا حدی حرارت پیدا می کنند که می توانند به راحتی شما را در پختن استیک یاری کنند. علاوه بر این ویژگی، برخی از افراد ترجیح می دهند غذایی را میل کنند که عطر و بوی دودی حاصل از پختن در اجاق های ذغال چوبی را داشته باشد. ذغال های چوبی غذا را نرم و آهسته می پزد و طعم دودی به آن می بخشد. مزیت دیگری که اجاق های ذغال چوبی دارند این است که هزینه بسیار کم و مناسبی را به همراه دارند.

معایب: این نوع از اجاق ها برای روشن شدن و پیدا کردن درجه حرارت مناسب و مورد نیاز به زمان زیادی احتیاج داشته و هم چنین زمان بسیار زیادی طول می کشد تا سرد شده و تمیز گردد. علاوه بر اینها باید این نکته را هم اضافه کنیم که این نوع از اجاق ها دود بسیار زیاد و ناسالمی را ایجاد می کنند که برای اطرافیان (و مخصوصا اگر همسایه ای در نزدیکی خود دارید) مضر و آزاردهنده خواهد بود.

اجاق دودی

وسیله قابل اضافه: اجاق دودی

با توجه به تصویری که مشاهده می کنید، برخی از اجاق های ذغال چوب هستند که به شکل تخم مرغی ساخته شده اند. ایننوع از اجاق ها به آهستگی مواد غذایی را پخت و پز کرده و آنها را دودی می نماید، البته قابل ذکر است که این نوع از اجاق ها می توانند حرارت بالایی نیز پیدا کنند؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم که از این روش پخت و پز غافل نشوید.

اجاق دودی اختصاصی

اجاق های دودی اختصاصی چطور؟

فرض می کنیم که  می خواهید در پخت و پز روزانه خود نیز از این وسیله استفاده کنید، اما می خواهید برخی گوشت های سینه و دنده را در تعطیلات و مناسبت های خاص با آرامش و آهستگی بپزید؛ بنابراین در این شرایط می توانید از یک اجاق دودی اختصاصی استفاده کنید که هم هزینه بسیار مناسبی دارد و هم از حرارت بسیار مناسبی برای پخت و پز کباب برخوردار است.

مطلب مرتبط: مبلمان باغی، ۳۰ مدل شیک برای حیاط خانه و ویلا

اجاق پخت پیتزا

اجاق های پخت پیتزا چطور؟

اگر به دنبال این هستید که پیتزای خانگی خوشمزه ای ترتیب داده و بپزید، می توانید در حیاط خلوت و یا محوطه خود، یک فر اختصاصی پخت پیتزا قرار دهید و از آن استفاده کنید. این نوع از کوره ها حرارت بسیار بالایی دارند که همین حرارت آنها باعث ترد شدن پیتزا و مواد غذایی می گردد.

مطلب مرتبط: فر پیتزا و باربیکیو را به تراس خانه خود بیاورید

انواع اجاق در فضای باز

در اجاق های خود به دنبال چه چیزی باشیم؟

در اینجا چند نمونه از نکاتی را برایتان آورده ایم که در هنگام خریداری اجاق خود باید به آنها توجه کنید:

  • اندازه آنها مناسب با شیوه زندگی شما باشد: آیا می خواهید برای یک خانواده کوچک غذا بپزید و یا تعدادی بیش از 20 نفر؟
  • استحکام مناسب: آیا تلو تلو می خورد؟
  • ضخامت فلز: ضخامت کم فلز به کار برده شده در اجاق ها، احتمال آسیب دیدگی بیشتری داشته و هم چنین حرارت را به میزان کمتری نگه می دارد.
  • سنگینی: اجاق شما باید سنگینی مناسبی داشته و محکم باشد.
  • قطعات متحرک محکم: قسمت های متحرک اجاق ها احتمال بیشتری برای آسیب دیدن و شکستن دارند؛ بنابراین باید از استحکام بسیار بالایی برخوردار باشند.

اگر شما هم به فکر زیبا و کارآمدتر کردن فضای بیرونی خود هستید به این بخش ها نیز سری بزنید:

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه