Chidaneh.com placeholder image

بالکن های زیبای ایرانی، این 10 بالکن دلپذیر را ببینید!

به قلم: تحریریه چیدانه

از میان تصاویر شما: داشتن بالکن و تراسی هر چند کوچک در آپارتمان های امروزی آرزوی اغلب سالکنان شهرهای بزرگ است. اگر شما هم از این موهبت برخوردار هستید برای جلوه بهتر آن و لذت بردن از این فضا چه اقدامی انجام داده اید؟ واقعیت این است گاهی ما دارایی های خود را آن طور که باید، قدردان نیستیم، بسیار دیدم که تراس منازل مسکونی به دلیل کمبود فضا تبدیل به بخشی از انبار خانه شده است، اما امروز می خواهیم در این مطلب از میان تصاویرتان، شما را با بالکن های زیبای ایرانی و طراحی همراهان همیشگی چیدانه آشنا کنیم تا از ایده های آنها برای طراحی بالکن و تراس خود استفاده کنید، پس با ما همراه باشید. 

طراحی بالکن

قالیشویی ادیب

دکوراسیون بالکن کوچک

طراحی بالکن زیبا در گلشهر کرج 

  • موقعیت: استان البرز، گلشهر
  • طراح و صاحب خانه: کتایون ضرغامی
  • عناصر مورد استفاده: گیاهان پیچکی و گلدار، میز و صندلی خلاقانه

بالکن شماره یک متعلق به خانم کتایون ضرغامی در گوهردشت کرج است. خانم ضرغامی در طراحی فضای بالکن شان سلیقه بسیاری داشته اند، انتخاب گیاهان پیچکی در کنار گیاهان گلدار فضای این بالکن های کوچک را تبدیل به یک بهشت زمینی کرده است. انتخاب میز و صندلی خلاقانه با رنگ های گیرا و برجسته زیبایی این بالکن ها را دو چندان کرده است. خانم ضرغامی در انتخاب میز فضای بالکنشان هم خلاقیت جذابی داشته اند، ایشان از صندلی های تاشو کوچک به عنوان میز کوچک برای دکوراسیون بالکن های کوچک خود استفاده کرده اند که علاوه بر آنکه ظاهر فضای بالکن شان را خلاقانه تر کرده است به سادگی می توانند در مواقعی که به آن نیاز نداشتند آن را جمع کنند. هم چنین در بالکن دوم خانه ایشان شاهد استفاده از استند حصیری و شلف دیواری برای طبقه بندی و چیدمان بهتر گلدان هایشان در فضای بالکن های زیبایشان هستیم. 

تزیین بالکن مدرن

طراحی و تزیین بالکن مدرن در کانادا 

  • موقعیت: کانادا، مونترال
  • طراح و صاحب خانه: زهرا امینی
  • عناصر مورد استفاده: گیاهان متنوع پیچکی و گلدار، میز و صندلی فلزی، فرش 

بالکن شماره دو متعلق به خانم امینی در شهر مونترال کانادا است. خانم امینی در طراحی و تزیین بالکن خود سلیقه بسیار زیادی داشته اند، انتخاب فرش سبز رنگ طرح بامبو در کنار کفپوش تیره، میز و صندلی فلزی، استند چوبی زرد رنگ و گلدان های رنگارنگ ظاهر بسیار چشمگیری را برای این بالکن ایجاد کرده است. خانم امینی برای گیاهان پیچکی شان روی دیوار فضای مشبکی را تعبیه کردند تا بستر مناسبی برای رشد آنها فراهم شود تا زیبایی دو چندانی به این فضا ببخشند. 

طراحی بالکن مینیمال

طراحی بالکن مینیمال در قم 

  • موقعیت: استان قم، شهر قم،خیابان پردیسان
  • طراح و صاحب خانه: معصومه هاشمی
  • عناصر مورد استفاده:  میز و صندلی کامپیوتر، گلدان های سفالی 

بالکن شماره سه متعلق به خانم معصومه هاشمی در شهر قم است. خانم هاشمی از فضای بالکن شان استفاده خلاقانه و جالبی کرده اند، با اضافه کردن یک میز تاشو و صندلی کامپوتر کوچک به سادگی بالکن شان را تبدیل به یک اتاق کار جذاب کرده اند، با انتخاب گیاهان ساقه ای نسبتا کوتاه قد علاوه بر حفظ سرسبزی فضا، دید به منظره  اطراف حفظ شده است هم چنین انتخاب گلدان های ساده سفالی و در کنار گیاهان سبز رنگ ظاهر ساده ای را به فضای این بالکن بامزه در شهر قم بخشیده است.

  طراحی بالکن کوچک

گلدان در بالکن

 طراحی بالکن کوچک در تهران

  طراحی بالکن کوچک در تهران

  • موقعیت: استان تهران
  • طراح و صاحب خانه: سارا بهنام
  • عناصر مورد استفاده:  گیاهان گلدار رنگارنگ 

بالکن شماره چهار متعلق به خانم سارا بهنام در تهران است. همان طور که می بینید این بالکن کوچک فضای چندانی برای قرار دادن عناصری مثل میز و صندلی ندارد، اما خانم بهنام با کمک گلدان های یک دست قرمز رنگ و انتخاب گیاهان گلدار رنگارنگ مثل شمعدانی فضای بالکنشان را دلپذیرتر کرده اند. هم چنین خانم بهنام فضای دیگری از بالکنشان را متعلق به باربیکیو بوده است با کمک گلدان های زیبای رنگارنگ و فانوس دکوری خلاقانه تزیین کرده اند. اگر شما هم بالکن کوچک این چنینی دارید برای ایجاد جلوه بهتر در بالکن کوچکتان می توانید از ایده های مطلب ۹ ایده برای گلکاری در بالکن های فسقلی! در چیدانه کمک بگیرید.

طراحی بالکن مدرن

طراحی بالکن مدرن در تهران 

  • موقعیت: استان تهران، شهرک امید
  • طراح و صاحب خانه: ناهید فخراشرفی
  • عناصر مورد استفاده: استند نگهداری گل و گیاه، گیاهان آپارتمانی و گلدار، میز و صندلی

بالکن شماره پنج متعلق به خانم ناهید فخر اشرفی در شهرک امید تهران است. خانم فخر اشرفی برای تزیین بالکن شان سلیقه بسیاری داشته اند، ایشان بالکنشان را به نحوی طراحی کرده اند که حس و حالی مانند قلب خانه داشته باشد. نصب صورتک دکوری روی دیوار در کنار استند گل رنگارنگ و انتخاب مبلمان مناسب برای بالکن همراه با پارچه های گل دار آبی رنگ هارمونی جذابی را در فضای بالکن ایجاد کرده است و این بالکن را تبدیل به یکی از بالکن های جذاب ایرانی کرده است. طراحی بالکن خانه، فضای دلچسب روزهای گرم سال! مطلبی است که در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی خواهد کرد.

 تزیین بالکن کوچک

طراحی و تزیین بالکن کوچک در بوشهر

  • موقعیت: بوشهر
  • طراح و صاحب خانه: الهام تکین
  • عناصر مورد استفاده:  میز و صندلی چوبی، گیاهان پیچکی و گلدار

بالکن شماره شش متعلق به خانم الهام تکین از بوشهر است. خانم تکین برای طراحی و تزیین بالکن کوچک شان از گلدان های رنگارنگ و گیاهان پیچکی استفاده کرده اند که زیبایی خاصی به فضای بالکنشان بخشده است. همان طور که می بینید با توجه به کوچک بودن فضای بالکن شان از انتخاب میز و صندلی صرف نظر نکرده اند، بلکه با انتخاب یک میز گرد کوچک و صندلی های کوتاه چوبی توانسته اند فضای دلنشینی را برای صرف چای عصرگاهی و لذت بردن از هوای تازه برای خودشان ایجاد کنند. 

طراحی و گل آرایی بالکن

طراحی و گل آرایی بالکن دلباز در کرج

  • موقعیت: استان البرز، گوهردشت
  • طراح و صاحب خانه: رضا سلطانی
  • عناصر مورد استفاده:  گیاهان گلدار و گلدان های هماهنگ

بالکن آخر متعلق به آقای رضا سلطانی در گوهردشت کرج است. آقای سلطانی در طراحی بالکن شان از عناصر ساده و زیبایی مانند گیاهان گلدار استفاده کرده اند. همان طور که در تصویر می بینید گلدان های انتخابی ایشان همگی سفید و یک شکل هستند، این انتخاب ایشان هماهنگی خاصی را در بین گیاهانشان ایجاد کرده است. اگر به چیدمان گلدان ها و انتخاب گیاهان این فضا دقت کنید خواهید دید که آقای سلطانی گیاهان و چیدمان گلدان هایشان را به گونه ای انتخاب کرده اند که علاوه بر زیبایی بالکن شان مانعی برای منظره زیبای اطراف نباشد. 

از این اینکه بهترین لحظات زندگی تان را با ما شریک می شوید از شما سپاسگذاریم.
 اگر شما هم تمایل دارید تا در مطالب “از میان تصاویر شما" با ما همکاری کنید و دکوراسیون زیبای خودتان را با همراهان چیدانه به اشتراک بگذارید کافی است با ما از طریق شماره تلگرام ۰۹۳۵۵۰۱۴۸ در ارتباط باشید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه