Chidaneh.com placeholder image

استفاده دوباره از وسایل قدیمی در دکوراسیون، خلاق باشید!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: ممکن است زمانی که برای اولین بار وارد خانه بعضی افراد می شوید از دکوراسیون زیبا و بینظیر و جلوه آثار هنری آنها دهانتان باز بماند، اما آیا تا به حال شده با خودتان فکر کنید که چرا خود شما دست به کار نشوید و آثار هنری خودتان را خلق نکنید؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب، شما را با راهکارهایی آشنا کنیم که با کمک آنها بتوانید وسایل استفاده شده قدیمی خود را تغییر کاربری داده و تبدیل به آثار هنری بی نظیری کنید.

بادبان قدیمی قایق در دکوراسیون

قالیشویی ادیب

بادبان قایق

با کمک بادبان های قدیمی قایق ها می توانید برای دکوراسیون فضای سبز خانه خود، سایبانی بسازید که شما را از نور مستقیم آفتاب در امان نگه دارد. با این کار هم می توانید از خودتان خلاقیت و سلیقه به خرج دهید و هم اینکه از هزینه های بالا و اضافی خرید سایبان های گران قیمت در امان بمانید. علاوه بر اینها، بادبان ها مقاومت بالایی دارند و با سوراخ هایی که بر رویشان دیده می شود به راحتی آماده نصب هستند.  

استفاده مجدد از لوسترهای قدیمی

لوسترهای قدیمی در دکوراسیون

بدنه لوسترهای قدیمی

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم این است که با استفاده از بدنه قدیمی چراغ ها و لوسترهای خود، لوستر بسیار زیبا و دلفریبی را برای بالای میز ناهارخوری و یا کابینت های خود بسازید. در غیر این صورت مجبور هستید بدنه های سالم و زیبای آنها را به سطل زباله انداخته و از آنها بی بهره بمانید، پس خلاق باشید!

ساخت لوستر با ظروف قدیمی

کاسه ها و سبدهای فلزی

در مدارسی در لندن، کاسه ها و ظروف رنگ آمیزی شده ای واژگون شده و در قالب لوستر مورد استفاده قرار می گیرند. همانگونه که در تصویر هم مشاهده می کنید، این کار خارق العاده و خلاقانه مناسب افرادی است که به دنبال دکوراسیونی برای آشپزخانه خود هستند که رنگ و لعاب جالبی باشد نه اینکه صرفا زرق و برق داشته باشند. شما هم چنین می توانید این کار را با کاسه های سرامیکی و یا ظروف مناسب دیگری نیز انجام دهید.

مطلب مرتبط: یک شیرینی خوری زیبا با کاسه و بشقاب های قدیمی بسازید!

درام های آفریقایی در دکوراسیون اتاق

درام های آفریقایی

آفریقایی ها در هر قسمت و اتاقی از دکوراسیون این خانه ساحلی از المان ها و نشانه هایی از عناصر قبیله ای و محلی خود استفاده کرده اند؛ برای مثال همان طور که مشاهده می کنید، درامی را به عنوان پاتختی بر عکس کرده و رنگ آمیزی نموده اند. علاوه بر زیبایی، این کار باعث ایجاد دکوراسیونی معاصر در این اتاق نیز شده است.

استفاده دوباره از نقشه در دکوراسیون

نقشه های غیرمرسوم و قدیمی

نقشه های قدیمی ای که در کلاس های درسمان از آنها استفاده می کردیم را به خاطر دارید؟ حالا پیشنهاد می کنیم که استفاده مجددی از آنها داشته باشید. آنها را قاب کرده و به عنوان آثار هنری خود به دیوار خانه تان آویزان نمایید و دکوراسیون خانه خود را متنوع تر و زیباتر گردانید. علاوه بر این می توانید به سراغ نقشه های قدیمی تری نیز که می توانید پیدا کنید بروید و از آنها نیز بهره بگیرید.

مطلب مرتبط: با نقشه های کاغذی، جهان را کاغذ دیواری خانه خود کنید!

نقشه در دکوراسیون خانه

نقشه های نمای شهرها

شما حتی می توانید از نقشه های شهر ها و حتی کشورها نیز استفاده کنید که به مراتب زیباتر و هنری تر نیز هستند. این نوع نقشه ها را هم قاب کنید و دکوراسیون خانه خود را زیباتر از آنچه که بود گردانید؛ برای مثال در این غذاخوری از نقشه نیویورک استفاده شده که قاب شده و به زیبایی نیز جلوه می کند.

مطلب مرتبط: ۱۵ اتاق کودک با دست سازه های ساده و رنگی

استفاده دوباره از تخته موج سواری

تخته موج سواری

شما می توانید از تخته های موج سواری خود نیز به عنوان سطح رویه میزتان استفاده کرده و آن را در کنار مبل خود قرار دهید و دکوراسیون نشیمن خود را جذاب تر نمایید. این کار هم دکوراسیون شما را فانتزی تر می کند و هم برای کودکانتان نیز بسیار مورد استفاده و جالب خواهد بود.

استفاده از تخته موج سواری در فضای باز

اگر در نزدیکی ساحل زندگی می کنید هم می توانید تخت موج سواری خود را تغییر کاربری داده و به عنوان دوش آب در حیاط خود از آن استفاده کنید تا بعد از آنکه از ساحل بازگشتید، دوش بگیرید و شن و ماسه ها را شستشو داده و بعد از آن وارد خانه شوید.

استفاده دوباره از آب پاش در دکوراسیون

آب پاش های آبیاری

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم، استفاده از آب پاش های آبیاری گیاهان است. می توانید همانگونه که در تصویر مشاهده می کنید آنها را بیاویزید تا دکوراسیون خانه و گلخانه خود را زیباتر از پیش نمایید.

استفاده دوباره از ترازو در دکوراسیون خانه

ترازوهای آزمایشگاهی

ایده جالب دیگری نیز که می خواهیم به شما بگوییم، استفاده از ترازوهای آزمایشگاهی است. می توانید آن را د رگوشه ای از حمام خود آویخته و حوله مهمان خود را بر رویش قرار دهید و یا حتی در دکوراسیون آشپزخانه خود و برای قرار دادن کاسه میوه از آن بهره بگیرید. ممکن است این نوع ترازوها هزینه کمی نداشته باشند، اما قطعا در زیباتر شدن دکوراسیون شما نقش زیادی خواهند داشت.

استفاده دوباره از دستگاه تایپ

دستگاه های تایپ قدیمی

استفاده جالب و خلاقانه بسیاری می توانید از این دستگاه ها داشته باشد؛ چنانچه در این تصویر در یک مراسم عروسی، مهمانان برای عروس و داماد نامه و یادگاری تایپ می کنند، اما علاوه بر این می توانید این دستگاه را در گوشه ای از خانه خود قرار دهید و برای اعضای خانواده خود نامه های عاشقانه بنویسید.

استفاده دوباره از قوری

قوری چای

قوری چای جزء آن دسته از وسایلی است که در دکوراسیون آشپزخانه هر منزلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، اما هرگاه خواستید آن را دور بیاندازید به ایده ها و خلاقیت هایتان فکر کنید! پیشنهادی که برایتان داریم این است که می توانید از آنها به عنوان گلدان های زینتی و کوچکی در روی میز و یا لبه های پنجره خود استفاده کنید. با این کار می توانید در زیبایی و هنرمندانه تر شدن دکوراسیون خانه و آشپزخانه خود، تاثیر بسزایی داشته باشید.

استفاده دوباره از تخته بازی در دکوراسیون خانه

تخته های بازی

با وجود وسایل قدیمی و جذابی که می توانید در خانه های خودتان پیدا کنید دیگر چه نیازی به رفتن به مغازه های لوازم آنتیک و صرف هزینه های بالاست؟ پیشنهاد هیجان انگیزی برایتان داریم! شما می توانید تخته بازی خود را بر روی دیوار بیاویزید. این کار هم جنبه هنری دارد و فضای اتاقتان را زیبا تر می کند و هم جلوه تاریخی پیدا کرده و بر زیبایی دکوراسیون شما می افزاید.

استفاده مجدد از دوچرخه

دوچرخه

اگر دوچرخه قدیمی ای دارید که نمی دانید با آن چه کنید، پیشنهادی برایتان داریم! آن را رنگ آمیزی و زیباتر نمایید و به عنوان وسیله ای دکوری و جالب در دکوراسیون حیاط یا باغ خود از آن استفاده کنید. دوچرخه ای که در تصویر مشاهده می کنید به رنگ بنفش رنگ آمیزی شده و سبدی نیز برای قرار دادن گل بر روی آن تعبیه گشته است.

مطلب مرتبط: نگهداری از دوچرخه با این روکش ها فضا نمی خواهد!

قایق های قدیمی در دکوراسیون منزل

قایق های قدیمی

اگر برای آن فضای کافی دارید، چراکه نه؟! صاحبانِ خانه ای که در این تصویر مشاهده می کنید، تصمیم گرفتند تا قایقی قدیمی را با سبک، رنگ و دکوراسیون خانه خود هماهنگ کرده و بازسازی نمایند. همانطور ک مشاهده می کنید، حضور این قایق در دکوراسیون نشیمن این خانه نوعی تناسب در رنگ و نور آن ایجاد کرده است، چراکه چراغ هایی نیز در بالای آن تعبیه شده اند که زیبایی آن را چندبرابر نموده اند.

استفاده مجدد از نردبان

نردبان

معمولا ما در خانه هایمان استفاده های محدودی از نردبان داریم، اما پیشنهادی که برایتان در نظر گرفته ایم افزایش کارایی این وسیله است. شما می توانید آن را از سقف بیاویزید و با کمک چند گیره لباس، از آن به عنوان یک چوب لباسی جالب و خلاقانه استفاده کنید. شما حتی می توانید آن را در نزدیکی حمام خود قرار دهید تا لباس های خیستان را آویزان کرده و به خشک شدنشان سرعت ببخشید.

مطلب مرتبط: نردبان های چوبی کهنه را دور نیندازید!

اگر به دنبال خلاقیت های دیگری در دکوراسیون خانه خود هستید، ترفندهای دکوراسیون چیدانه را فراموش نکنید!

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه