Chidaneh.com placeholder image

6 پالت رنگی خنک برای اواخر تابستان

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: به روزهای آخر تابستان و وارد شدن به فصل پاییز نزدیک شده‌ایم اما از محبوبیت رنگ‌های آبی و سبز کاسته نشده است. این مسئله به این دلیل است که گرچه این رنگ‌ها خیلی بیان‌گر فصل پاییز نیستند، اما پالت رنگی زیبا و کاملی را شکل می‌دهند که برای کسانی که به دنبال اضافه کردن رنگ به درون خانه خود بدون دردسر و ریسک زیاد هستند بسیار مناسب است. رنگ‌های سبز و آبی در چرخه رنگ در کنار یکدیگر قرار دارند. این دو رنگ به دلیل تشابهی که با هم دارند به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌شوند و هماهنگی کاملی با هم دارند. چیز دیگری که من در مورد این رنگ‌ها مهم است می‌توان به راحتی از سایه‌های کم‌رنگ این دو رنگ نیز در فضا استفاده کرد، فقط کافی است سایه‌ای را انتخاب کنیم که مقادیر درست و مناسبی از رنگ خاکستری در خود دارد. در این مطلب شش نمونه از فضاهایی را که در آن‌ها از پالت رنگی آبی و سبز استفاده شده است نشان می‌دهیم و پالت نمونه آن را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

 

سرویس خواب بالسا

1. آبی و سبز لیمویی

 

این پالت آبی و سبز لیمویی ظاهری بسیار خنک دارند.

اگر به دنبال فضایی ملایم و لطیف هستید از سایه‌های روشن‌تر آن‌ها با احتیاط استفاده کنید، همان‌طور که این کار در این اتاق انجام شده است.

آبی روشن جایگزین خوبی برای رنگ سفید است، و اگر از این رنگ در فضای خود به عنوان رنگ اصلی استفاده کنید، فضای شما روشن‌تر، درخشان‌تر، و بازتر به نظر می‌رسد.

هم‌چنین می‌توانید از لایه‌های سبز رنگ روشن‌تر و سایه‌های آبی تیره‌تر استفاده کنید. این دو رنگ با هم کنتراست دارند اما در عین حال بسیار با هم هماهنگ هستند.
 

پالت رنگی نمونه: با استفاده از Electric Slide، Bali، و Juneau Spring که همگی در جدول بنجامین مور (Benjamin Moore) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا کنید. 
نکته: به دلیل وجود تفاوت میان نورپردازی و عکاسی از یک فضا، و نیز نوع مانیتوری که عکس را به ما نشان می‌دهد، این رنگ‌هایی که در مانیتور کامپیوتر خود می‌بینید ممکن است کمی با رنگ‌های اصلی تفاوت داشته باشند. همیشه سعی کنید که در دنیای واقعی این رنگ‌ها را امتحان کنید و یا قوطی‌های نمونه آن‌ها را از شرکت‌های تولیدکننده درخواست کنید. البته بهترین و مطمئن‌ترین راه  این است که بخش کوچکی از دیوار یا محل دیگری را به آن رنگ مورد نظر درآورید و وقتی از ظاهر نهایی آن مطمئن شدید کل فضای خود را رنگ کنید.
 

2. رنگ سبز گرم‌سیری و آبی

رنگ‌های سبز گرم‌سیری رنگ‌های بسیار شادی هستند و بسیار مناسب اتاق‌خواب، به ویژه اتاق‌خواب‌های موجود در اقلیم‌های سرد و گرفته، هستند. این دیوار دارای مقدار کافی از رنگ زرد است و برای فضاهایی که از نور طبیعی بی‌بهره هستند بهترین انتخاب است. برای ایجاد کنتراست کمی آبی متمایل به سبز به فضا اضافه کنید.

پالت رنگی نمونه: با استفاده از Carolina Parakeet، Bamboo Leaf، و Embellished Blue که همگی تولید شرکت بهر (Behr) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا کنید. 
 

3. رنگ‌مایه‌های خنثی

آیا خیلی به رنگ‌های روشن و تیره علاقه ندارید؟ مسئله‌ای نیست. به جای این رنگ‌ها از رنگ‌های آبی یا سبز خنثی استفاده کنید. این رنگ‌ها روشن و دارای کمی رنگ خاکستری در خود هستند. هم‌چنین می‌توانید در کنار این رنگ‌ها از یک رنگ چشم‌گیر استفاده کنید. از این رنگ چشم‌گیر می‌توانید در وسایلی مانند مبلمان، آثار هنری، و یا جزئیات معمارانه استفاده کنید.

پالت رنگی نمونه: با استفاده از Gulfstream، Frostwork، و Mélange Green که همگی تولید شرکت شروین- ویلیامز (Sherwin-Williams) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا کنید. 
 

4. جوهر و چمن

من واقعا عاشق این دیوار که به رنگ آبی جوهری تیره است هستم، اگرچه این رنگ بیش از حد توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. در این اتاق این دیوار زمینه‌ای بسیار خوبی برای کاناپه به رنگ سبز چمنی است. این اتاق دارای نور طبیعی بسیار زیادی است و برای این‌که شبیه یک غار نشود در آن از رنگ‌های سفید و نیز دیگر سایه‌های رنگی روشن استفاده شده است.

پالت رنگی نمونه: با استفاده از Apple Annie، Summer by the Sea، و Silvery Seafare که همگی تولید شرکت میثیک پینت (Mythic Paint) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا کنید. 
برای مشاهده مطالب بیشتر در مورد کاربرد رنگ آبی در دکوراسیون می توانید به اینجا مراجعه کنید.

5. سبز و آبی متمایل به خاکستری

دیوارهای آشپزخانه خانه خود را به رنگ سبز درآورید و سپس آن را با سطوح آبی متمایل به خاکستری تکمیل کنید. اضافه کردن مقداری رنگ آبی یا سبز روشن از طریق وسایل تزئینی یا وسایل دیگر باعث می‌شود تا چشم در اتاق بچرخد. سعی کنید مواد و مصالح گران‌قیمت آشپزخانه که تعویض آن‌ها هزینه زیادی دربردارد، مانند کابینت‌ها، کفپوش‌ها، یا سطوح پیش‌خان‌ها، را از رنگ‌های خنثی انتخاب کنید تا هر وقت خواستید که دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید بتوانید با عوض کردن چند وسیله ظاهر کلی آن را عوض کنید.

پالت رنگی نمونه: با استفاده از Spring Cactus، Tropical Surf، و Robins Egg که همگی تولید شرکت گلیدن (Glidden) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا کنید. 
 

6. رنگ‌مایه‌های خنک

این حمام زیبا پوشیده از سطوح چوبی روشن و سفید است؛ اما با اضافه شدن مقدار کمی رنگ آبی آسمانی ملایم، یک پارچه روشن، و سبز چمنی فضای حمام متنوع و منحصربه‌فرد شده است.

این رنگ‌مایه‌های خنک رنگ‌های مورد علاقه من برای استفاده در حمام هستند، زیرا جلوه‌ای لطیف و ملایم در فضا ایجاد می‌کنند. این حمام نمونه‌ای از نحوه استفاده از رنگ‌های آرام و ساده در حمام است.

از دو یا سه رنگ متفاوت به مقدار کم در قسمت‌های مختلف فضای خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا فضای شما از نظر بصری یک‌دست و جذاب شود.
 

پالت رنگی نمونه: با استفاده از Roadster Blue، Sauna، و Hubbell House Tamarisk که همگی تولید شرکت والسپار (Valspar) هستند به ظاهری همانند اتاق بالا دست پیدا کنید.

به ما بگویید: آیا به ترکیب رنگ‌های سبز و آبی علاقه دارید؟ برای دیدن عکس های بیشتر می توانید به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید.

منبع : houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه