پالت رنگ کله غازی در دکوراسیون و تزیینات منزل

پالت رنگ کله غازی در دکوراسیون و تزیینات منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

از ما بپرسید: من در مورد رنگ کله غازی بسیار شنیده ام، ولی درست نمی دانم از ترکیب چه رنگ هایی حاصل می شود. اگر ممکن است من را راهنمایی کنید که رنگ کله غازی چه رنگی است؟

رنگ کله غازی در اصل از رنگ سر نوعی اردک مشهور شده است و در انگلیسی هم به نام Teal  شناخته می شود. رنگ کله غازی ترکیبی از رنگ سبز و آبی است که با درصد برابر با هم ترکیب می شود. به هر اندازه که درصد رنگ سبز و آبی تغییر کند، نام رنگ هم تغییر می کند.

قالیشویی ادیب

برای مثال اگر مقداری رنگ سفید به این کله غازی اضافه شود، به نام سبز آبی شناخته می شود. اگر رنگ سبز بیشتر باشد به رنگ فیروزه ای تبدیل می شود. آبی دریایی یا Aqua  هم مقدار آبی بیشتری نسبت به فیروزه ای دارد.

تفاوت رنگ قدار رنگ سبز و آبی باعث تغییر رنگ نهایی می شود. رنگ کله غازی دارای کد رنگی 128 برای سبز و نیز کد رنگی 128 برای رنگ آبی است. تغییر درصد سبز و آبی به معنای وارد شدن رنگ قرمز بوده و نتیجه نهایی را هم تغییر می دهد؛ برای مثال در جدول می بینید که رنگ Steel Teal در نهایت دارای مقداری رنگ خاکستری است.

طیف رنگی کله غازی الگوهای جذاب این رنگ

تصاویر بالا طیف رنگی کله غازی و الگوهای جذابی را می بینید که می توانید با این رنگ در دکوراسیون منزل تان به کار بگیرید. این الگوها برای طرح پرده، رومیزی، پارچه مبل یا کوسن ها مناسب هستند.

مکمل رنگ کله غازی

رنگ کله غازی در دکوراسیون داخلی منزل جلوه سلطنتی داشته و وقار خاصی به فضای خانه می دهد. جالب است بدانید که رنگ خردلی در ترکیب با رنگ کله غازی نتیجه بسیار خوبی دارد و به عنوان رنگ مکمل کله غازی شناخته می شود.

 

 

 

 

 

پالت های رنگی کله غازی در دکوراسیون داخلی

به جز رنگ خردلی، ترکیب رنگ کله غازی با رنگ های دیگر نیز می تواند جلوه خوبی دردکوراسیون منزل تان ایجاد نماید. تصاویر بالا نمونه هایی از پالت های رنگی کله غازی در دکوراسیون منزل هستند.

تصاویر جذاب از دکوراسیون داخلی کله غازی

میتوانید در ادامه نمونه هایی از دکوراسیون داخلی با تناژهای مختلف رنگ کله کاذی را ببینید.

 

در پایان:

سوالات خود را در مورد رنگ، سبک دکوراسیون و خانه داری از ما بپرسید و آن را در قسمت افزودن دیدگاه پایین صفحه به اشتراک بگذارید. بخش رنگ در دکوراسیون در مجله چیدانه بسیاری از سوالات شما را پاسخ می دهد.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه